کد خبر: 248616
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

باتری خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات آن به شمار می‌آید که در دو نوع مختلف تولید شده و وظیفه برق رسانی به سیستم‌های الکتریکی و استارت خوردن ماشین را به عهده دارد. امکان ندارد یک خودرو بدون وجود باتری روشن شود چرا که باتری عاملی برای استارت خوردن آن محسوب شده و انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل کرده و به قسمت‌های مختلف از جمله برف پاک کن، چراغ‌ها، سیستم صوتی، بالا و پایین کشیدن شیشه‌ها و غیره می‌رساند.

انتخاب و خرید باتری خودرو بستگی به نوع خودرو دارد، اما چالشی بزرگ به نظر می‌رسد زیرا عدم انتخاب درست می‌تواند باعث کاهش عملکرد و تضعیف کارایی خودرو شود. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات ارزشمند و مفیدی در رابطه با باتری ماشین‌ها داشته باشید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

انتخاب باتری ماشین

چه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کنیم؟

باتری‌ خودرو هر چند مدت یکبار باید عوض شود و این موضوع بستگی به نوع، عملکرد و کارایی ماشین دارد. در مواردی ممکن است خودرو شما نیاز به تعویض باتری هر دو سال یک بار داشته باشد در مواقعی هم عمر مفید باتری به بیش از دو سال می‌رسد. به طور کلی تعویض باتری پس از طی کردن مسافت ۴۰ هزار کیلومتر توصیه می‌شود.

قبل از اینکه باتری ماشین شما از کار بیفتد باید برای تعویض آن اقدام کنید زیرا ممکن است در سفر و میان جاده‌ها باشید و این اتفاق رخ دهد. در این زمینه باید کاملاً محتاطانه و هوشمندانه عمل کنید چرا که خاموش شدن ماشین شما در میان جاده‌ها ممکن است خطرات جبران ناپذیری برایتان به همراه داشته باشد. گذشته از این موضوع رسیدن امداد خودرو بسیار سخت و ناممکن خواهد شد. برای تعویض باتری خودرو بهتر است از برندهای معتبر و با کیفیت خریداری کنید که سه نمونه از آنها را در این مطلب خدمتتان ارائه نموده‌ایم:

انتخاب باتری ماشین

باتری سوزوکی

یکی از باتری‌های با کیفیت و مرغوب موجود در بازار که در نوع اسیدی تولید شده باتری‌های سوزوکی هستند، این نوع باتری محصولی از شرکت سپاهان بوده و با ضمانت به مشتریان ارائه می‌شود. تاکنون مشتریانی که این باتری را برای خودرو خود خریداری کرده‌اند رضایت خوبی گزارش داده و همچنین از قیمت آن راضی بوده‌اند. باتری سوزوکی از بهترین مواد اولیه ساخته شده تا کیفیت و طول عمر بالایی را برای خودرو به ارمغان آورد.

خرید باتری سوزوکی را در انواع آمپرهای مختلف متناسب با مدل و نوع خودرو می‌توانید به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر و همچنین به صورت حضوری از فروشگاه‌های شناخته شده انجام دهید. این باتری‌ها با ضمانت و خدمات پس از فروش خدمت مشتریان ارائه می‌شوند که قیمت مناسب و کیفیت بالایی در مقایسه با باتری‌های خارجی ارائه می‌دهند.

باتری اوربیتال

باتری اوربیتال مدل دیگری از باتری‌های موجود در بازار است که توسط شرکت سپاهان تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ این نوع باتری نیز طرفداران ویژه خود را پیدا کرده و باعث جلب رضایت مشتریان زیادی شده است. از ویژگی‌ها و مزایای خرید باتری اوربیتال می‌توان به عمر مفید آن اشاره کرد که هر دو الی سه سال یک بار نیاز به تعویض دارد. خرید باتری اوربیتال از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر می‌تواند گارانتی و خدمات پس از فروش را به همراه داشته باشد.

اگر خودرو شما ایرانی است می‌توانید از باتری‌های اوربیتال در آمپرهای مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است خودرو شما پژو پارس باشد در این صورت باتری اوربیتال ۶۶ آمپر مناسب آن خواهد بود. با وجود باتری مناسب می‌توانید راندمان و عملکرد خودروی خود را افزایش دهید و هیچگاه نگران خاموش شدن یا تضعیف چراغ‌های خودرو نباشید.

باتری واریان

در میان باتری‌های مرغوب و با کیفیت می‌توان به باتری واریان اشاره کرد که ساخت شرکت صبا باتری است. باتری واریان در میان رانندگان محبوبیت و شهرت خوبی به دست آورده زیرا برای هر مدل از خودرو در آمپرهای مختلف تولید و روانه بازار شده است. باتری‌های واریان طول عمر بالایی دارند به طوری که می‌توانید پس از گذشت ۲ الی ۳ سال استفاده آن را تعویض کنید.

خرید باتری‌های واریان را می‌توانید از معتبرترین فروشگاه‌ها انجام دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل مورد نظر تحویل بگیرید. صبا باتری نیز برای انواع باتری‌های تولیدی خود گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه کرده است.

انتخاب باتری ماشین

نکات مهم در رابطه با خرید باتری خودرو

اکنون که قصد شناخت انواع باتری برای خرید را دارید باید به این موضوع توجه داشته باشید که باتری‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و این تنوع نه تنها در آمپر بلکه در برند و قیمت آنها است. نکات مهمی وجود دارند که به هنگام خرید باید به آنها توجه داشته باشید این نکات به شرح زیر هستند:

  • ابعاد و اندازه باتری را با ابعاد و اندازه جایگاه و کیف باتری خودرو مقایسه کنید که با هم مطابقت داشته باشند.
  • گول قیمت‌های ارزان موجود در بازار را نخورید و همواره به فکر خرید باتری با کیفیت و مرغوب باشید.
  • اصالت و اورجینال بودن باتری را مورد توجه قرار دهید.
  • به تاریخ انقضای باتری توجه کنید.
  • هرگز برای تعویض باتری به تنهایی اقدام نکنید زیرا ممکن است خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و ایمنی ماشین را به خطر بیندازد. در واقع تعویض باتری خودرو کاری پیچیده است که فقط تعمیرکاران از پس آن برمی‌آیند.
  • انواع باتری‌های سپاهان و صبا باتری از باتری‌های تایید شده تولیدی بازار هستند.
  • هر چند مدت یکبار باتری ماشین را چک کنید و اگر به هنگام استارت خوردن ماشین صدای عجیبی می‌شنوید یا دیرتر استارت می‌خورد زمان تعویض باتری است.

نتیجه‌گیری

باتری خودرو یکی از قطعات مهم و حیاتی است که به استارت خوردن و روشن شدن ماشین کمک شایانی می‌کند. بدون وجود باتری نه تنها ماشین شما روشن نمی‌شود بلکه شیشه‌ها قابلیت بالا و پایین رفتن را ندارند، همچنین سیستم صوتی و چراغ‌ها نیز روشن نخواهند شد. پس باید چک کنید و باتری ماشین را به موقع عوض کنید و باتری جدید را از نمونه‌های معتبر و با کیفیت موجود در بازار خریداری کنید. مرغوب‌ترین باتری‌های موجود در بازار شامل باتری سوزوکی، اوربیتال و واریان می‌شوند که تولید شرکت سپاهان و صبا باتری هستند. اما تعویض آن را می‌توانید به تعمیرکاران بسپارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =