جایگاه‌های سوخت

از ظهر روز گذشته برخی جایگاه‌های کشور دچار اختلال شدند که در حال حاضر مشکل کاملا برطرف شده و روال سوخت‌گیری به‌حالت عادی برگشته است.

ظهر روز ۱۸ فروردین فرآیند سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌ها دچار اختلال شد، این اختلال مربوط به زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک بانکی بود و ارتباطی با زیرساخت‌های سامانه هوشمند سوخت کشور نداشت و هم‌اکنون روند سوخت‌رسانی در کشور بدون کمترین مشکلی در حال انجام است.

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیرعملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این رابطه توضیح داد: «باتوجه به وجود دستگاه‌های سیار پرداخت بانکی هیچ مشکلی در حوزه پرداخت هزینه سوخت وجود نداشته است.»

به‌گفته وی زیرساخت‌های سامانه هوشمند سوخت کشور بدون هیچ مشکلی درحال توزیع سوخت در همه جایگاه‌های کشور هستند و مشکلی در این باره وجود ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند به دلیل اختلال موقت در سامانه پرداخت الکترونیک یک بانک در جایگاه‌های سوخت از ساعت 11:30 روز گذشته، عرضه بنزین در تعداد محدودی از جایگاه‌های فاقد دستگاه پوز سیار، دچار مشکل شد.

بررسی‌های خبرنگار فارس از جایگاه‌های عرضه بنزین در چند نقطه تهران نشان داد 18 فروردین از حدود ساعت 11:30 عرضه بنزین در حدود 15درصد جایگاه‌های سوخت کشور دچار اختلال موقت شد که البته به سرعت بررسی و رفع شد.

بنابر اطلاعات حاصله، این اختلال موقت به دلیل قطعی سامانه پرداخت الکترونیک یک بانک در جایگاه‌های سوخت کشور بوده که به صورت انحصاری عملیات پرداخت را طی سال‌ها انجام می‌دهد و حال دچار اختلال شده است.

طبق گزارشات، هم‌اکنون بیش‌از 85درصد جایگاه‌های بنزین به دلیل تدابیر از پیش اندیشیده شده دارای دستگاه‌های پوز سیار هستند و بنزین را به مردم ارائه می‌دهند و مشکل جدی در کشور وجود ندارد.

طبق اعلام شرکت ملی پخش، هیچ مشکلی در توزیع بنزین در کشور وجود ندارد و به نظر می‌رسد خیلی زود با اتصال سامانه پرداخت الکترونیک، محدود جایگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند نیز وارد مدار شدند. بستر پرداخت الکترونیک بهای بنزین، متهم ردیف اول در حمله سایبری سال گذشته به جایگاه‌های سوخت کشور بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =