افتتاح واحد شبیه‌سازی گودیر در لوگزامبورگ

تایرسازی گودیر مرکز شبیه‌سازی خود را در لوکزامبورگ برای طراحی و توسعه تایر به طور رسمی افتتاح کرد.

این مرکز مجهز به شبیه‌ساز رانندگی دینامیک DiM250 بوده که تحت گرید VI توسعه یافته است. هدف از افزودن این واحد شبیه‌سازی به مرکز تحقیق و توسعه اروپایی گودیر تقویت همکاری این تایرساز با خودروسازان و حمایت بیشتر از روند توسعه تایرهای سطح بالا از طریق توسعه محصول شخصی‌سازی‌شده است.

با استفاده از فرآیند توسعه مجازی تایر، تیم گودیر می‌تواند از این مرکز برای آزمایش و اعتبارسنجی مدل‌های تایر برای خودرویی که هنوز وجود ندارد، استفاده کند. این روش امکان تولید سریع‌تر را فراهم خواهد کرد و همچنین تضمین می‌کند که می‌توان حین فرآیند توسعه تایرها، مشخصات آنها را مطابق با نیازهای خودرو اصلاح کرد.

رومن هانسن، معاون توسعه محصول منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه (EMEA) در گودیر گفت: «تیم توسعه تایر مجازی ما تا امروز پروژه‌های متعددی را با خودروسازان پیشرو از اروپا، ایالات‌متحده و چین اجرا کرده است. هنگامی که مهندسان خودرو فرآیند توسعه مجازی ما را تجربه می‌کنند، هم تاثیرات تجاری بالقوه و هم اثرات احتمالی پایداری را تایید خواهند کرد. این مرکز این پتانسیل را دارد که تعهد دیرینه گودیر به ایمنی، سلامتی و پایداری را در قالبی مدرن اجرا کند.»

استفاده از رانندگی شبیه‌سازی‌شده باعث می‌شود تایرهای فیزیکی کمتری تولید و فرآیند تولید سریع‌تر انجام شود. همچنین به گودیر کمک می‌کند برای همه تایرهای توسعه‌یافته تنها با یک‌بار تولید فیزیکی، در نخستین مرحله به تاییدیه دست یابد.

در واقع، براساس محاسبات گودیر، توانایی توسعه نمونه‌های فیزیکی به طور متوسط ۱۳هزار تایر و 97 هزار و 500 کیلومتر تست فیزیکی را مصرف می‌کند. گسترش اخیر واحد تحقیق و توسعه اروپایی گودیر به دنبال آغاز به فعالیت اولین شبیه‌ساز این شرکت در شهر آکرون، اوهایو آمریکا در سال 2021 صورت گرفت.

پس از اولین پروژه موفق مازراتی برای تولید تایرهای سفارشی برای مدل ۲۰۲۳ کوپه اسپرت گرن‌توریسمو مرکز جدید گودیر در توسعه تایرهای سفارشی برای خودروسازان در سراسر جهان اعلام آمادگی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =