«شِل» و «دوکاتی»

دوکاتی موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی و روغن‌سازی شل، شراکت فنی بین‌المللی خود را برای سه‌سال دیگر تمدید کردند و بر توسعه روانکارهای موتور با کارآیی بالا برای افزایش عملکرد موتورسیکلت‌های دوکاتی تمرکز کردند.

دوکاتی به‌دلیل برتری مهندسی، فناوری پیشرفته و طراحی متمایز خود مشهور است. این برند با موفقیت در مسابقات گوناگون در سطح جهان شرکت می‌کند و در رده‌های مختلف مسابقات موتورسیکلت ازجمله MotoGP و مسابقات قهرمانی جهانی Superbike حضور پررنگی دارد. طیف محصولات دوکاتی شامل موتورسیکلت‌های ورزشی، موتورسیکلت‌های خیابانی یا نیکد، مدل‌های ماجراجویانه و غیره است.

دفتر مرکزی این شرکت در بولونیا (ایتالیا) قرار دارد و از طریق آئودی به عنوان یکی از زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن شناخته می‌شود. خط تولید اصلی دوکاتی در شهر بولونیا یعنی همان جایی که دفتر مرکزی شرکت نیز در آنجا واقع شده است، قرار دارد. این مرکز وظیفه تولید بسیاری‌از مدل‌های موتورسیکلت دوکاتی را برعهده دارد.

علاوه‌بر این، دوکاتی یک کارخانه تولیدی در شهر رایونگ کشور تایلند دارد که در درجه اول به بازار آسیا محصول ارائه و سپس به تامین تقاضای بین‌المللی این برند نیز کمک می‌کند.

شل هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین روانکارسازان دنیا به عرضه روغن موتور برای تامین خط تولید بولونیای ایتالیا، و رایونگ تایلند و همچنین برای شبکه نمایندگی‌های دوکاتی در کشورهای مختلف ازجمله در ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، بنلوکس، اسپانیا، پرتغال، ایالات‌متحده، کانادا، چین، ژاپن و استرالیا ادامه خواهد داد. این همکاری شامل تامین روغن‌موتور Advance یا مخصوص دوکاتی و Corse Performance Oil است که توسط بخش Advance یا پیشرفته شل در سال 2023 معرفی شد.

این همکاری منجر به توسعه روانکارهای همچون Corse Performance Oil شده است که می‌تواند در موتورهایی مانند Desmosedici Stradale و نسخه R از این مدل استفاده شود و البته حداکثر 3.5 اسب‌بخار قدرت را ارائه می‌دهد.

فرانچسکو میلیسیا، معاون فروش و خدمات پس از فروش دوکاتی به اهمیت انتقال دانش از موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای به نمونه‌های تولید انبوه اشاره داشته است.

به باور او این همکاری که در سال 1999 آغاز شد، باعث شده است شل در کنار دوکاتی‌کورس در مسابقات قهرمانی جهانی سوپربایک و بعدا در مسابقات قهرمانی جهانی MotoGP حضور موفقی داشته باشد چون شل فرمول‌های ویژه‌ای را برای تیم‌های مسابقه‌ای دوکاتی ارائه کرده است.

میلیسیا گفت: «تجدید این پیمان به ما این امکان را می‌دهد با هدف ارتقای عملکرد موتورسیکلت‌های خود، همان‌طور که اخیرا در مورد روغن سطح بالای Corse اتفاق افتاد، به همکاری در بخش محصولات با عملکردهای بالاتر ادامه دهیم.»

آیسان آکیک، معاون توسعه کسب‌وکار جدید و قراردادهای کلیدی بین‌المللی شل نیز افزود: «توسعه همکاری ما گواهی بر استحکام روابط 25ساله ما با دوکاتی است و باعث خواهد شد همچنان آموخته‌ها و نوآوری‌های پیست‌محور و مسابقه‌ای را برای ارائه محصولات جاده‌ای بهتر به نفع مشتریان دوکاتی و شل ادامه دهیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =