اطلس سایپا

سایپا «اطلس» به‌رغم تازه‌وارد بودنش با استقبال بالایی در بازار آزاد مواجه شده و حاشیه سود 200میلیون تومانی پیدا کرده است

اطلس محصول جدید سایپاست که به‌رغم تازه‌وارد بودنش با استقبال بالایی در بازار آزاد مواجه شده و حاشیه سود 200میلیون تومانی پیدا کرده است. این خودرو فیس‌لیفتی از کوییک S محسوب می‌شود که سطح امکانات رفاهی و ایمنی آن به‌مراتب بالاتر است. قرار است این خودرو در چهار تیپ به بازار عرضه شود که دو تیپ کم‌آپشن و پرآپشن برای مدل دنده‌ای و همین دو تیپ برای مدل اتوماتیک آن در نظر گرفته شده است. نسخه موجود این خودرو در بازار، اطلس G است که مدل فول‌آپشن نسخه دنده‌ای محسوب می‌شود.

«اطلس» در نمای ظاهری

به گفته مهندسان سایپا، طراحان این شرکت در دیزاین نمای جلو اطلس از پوزه کوسه الهام گرفته‌اند و باید اذعان داشت ترکیب چراغ‌ها، خطوط کاپوت و جلوپنجره تا حدی اخم چهره کوسه را نشان می‌دهد.

به‌طور کلی نیز دیزاین سایپا اطلس در نمای جلو بهتر از کوییک است و چهره خشن‌تری را به نمایش می‌گذارد. در دو طرف سپر سایپا اطلس، مه‌شکن‌های دایره‌ای‌شکل توسط یک قاب Cمانند احاطه شده‌اند و بین این مه‌شکن‌ها نیز یک ورودی هوای باریک مستطیلی‌شکل دیده می‌شود.

المان‌هایی که در نمای کناری، اطلس را از کوییک متمایز می‌کند؛ آینه‌های جانبی جدید و رینگ‌ها هستند. به‌منظور جذابیت ظاهری بیشتر، سایپا تریم ظاهری دو رنگ را نیز برای این خودرو اجرا کرده و سقف به رنگ مشکی طراحی شده و برخی قطعات مانند قاب آینه‌ها و تریم اطراف مه‌شکن داخل سپرها به رنگی متفاوت از رنگ بدنه درآمده‌اند تا ترکیب رنگی جوان‌پسند را در این خودرو شاهد باشیم.

طراحی اطلس در نمای عقب نیز کاملا متمایز از کوییک اجرا شده و سایپا سعی کرده این قسمت را مدرن‌تر و به‌روزتر از کوییک طراحی کند. در این قسمت هم شاهد چراغ‌هایی Cمانند هستیم که لبه آن‌ها تا روی درِ صندوق عقب امتداد یافته است. همچنین محل نصب پلاک از روی درِ صندوق به سپر منتقل شده و به‌طور کلی دیزاین سپر عقب اطلس نیز تغییر کرده است.

داخل کابین «اطلس»

سایپا اطلس کابینی شیک‌تر و زیباتر از کوییک را به نمایش می‌گذارد. سایپا با طراحی دو رنگ داشبورد و تریم داخلی، سعی داشته است تا کابین این خودرو را جذاب‌تر کند.

«اطلس»؛ نوبرانه‌ای که نیامده بازارش گرفت!

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی دیده می‌شود. در بالاترین قسمت داشبورد نیز یک نمایشگر 7اینچی مانند یک تبلت از داشبورد بیرون آمده که برای سیستم مالتی‌مدیا و سرگرمی است. زیر آن هم دو دریچه دایره‌ای‌شکل برای سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. دیزاین رودری‌ها و شیفتر دنده نیز در سایپا اطلس نسبت‌به کوییک تغییر داشته و کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته در کابین نیز بهبود یافته است.

با توجه به الزام استانداردهای 85گانه، شاهد اضافه‌شدن کلید سیستم کنترل پایداری در بخش میانی داشبورد هستیم و روی دسته چراغ نیز سنسور نور دیده می‌شود.

در نمایشگر مالتی‌مدیای اطلس، می‌توان اطلاعات مربوط به میزان و فشار باد تایرها (آپشن TPMS) را مشاهده کرد که به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌شود. این خودرو همچنین دارای راهنمای تعویض دنده یا GSI است که در نمایشگر کوچک کامپیوتر سفری پشت فرمان، با فلشی رو به بالا لزوم تعویض دنده را به راننده نشان می دهد.

ویژگی‌های فنی سایپا «اطلس دنده‌ای»

موتور سایپا اطلس پیشرانه M15GSI است که بهبودهایی را در بخش سرسیلندر و سیستم خروجی دود، بلوک سیلندر و هدرز داشته و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) نیز به آن اضافه شده است. این موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قادر به تولید 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتون‌متر گشتاور است.

این تغییرات باعث شده است که ضمن افزایش جزیی قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه اطلس نسبت‌به کوییک، مصرف سوخت آن نیز 5درصد کاهش یابد. ضمن این‌که این تغییرات باعث افزایش دوام موتور، کاهش آلایندگی و بهبود عملکرد خودرو نیز شده‌اند.

سایپا اطلس در مدل دنده‌ای به گیربکس پنج‌سرعته دستی مجهز شده است که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

سایپا اطلس نسبت‌به اسلاف خود یعنی تیبا و کوییک در هنگام شروع حرکت، دچار لرزش چندانی نشده و تعویض دنده‌های آن نرم‌تر انجام می‌شود.

«اطلس»؛ نوبرانه‌ای که نیامده بازارش گرفت!

داشته‌های ایمنی و رفاهی «اطلس G»

سایپا اطلس G مجهزترین نسخه دنده‌ای این خودرو بوده که دارای تجهیزاتی مانند کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان Dشکل، نمایشگر مالت‌ مدیا 7 اینچی در میان داشبورد، سانروف برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها، سنسور نور، راهنمای تعویض دنده‌ها، شیشه بالابرهای برقی، هشدار نبستن کمربند ایمنی، چراغ روشنایی در روز، رینگ آلیاژی، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک، دوربین دنده عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، رهیاب، قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه روی نمایشگر مالتی‌مدیا، ایزوفیکس و... است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    4 3
    سلام ببخشید من حواله اطلس دارم خواهش میکنم ازمسولین سایپا دعوت نامه بفرستن چون از بی ماشینی خودم هیچی زن و بچه ام آرزو شده برامون مسعود نظری زرد الوی
    • سمیرا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      1 0
      آره خداییش چه دوره سختی رو به خاطر بی ماشینی گذراندیم ما هم؛کاش زودتر دعوتنامه بقیه پول رو هم بفرستن
  • جمال IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    36 4
    به لطف انحصار هر آهن پاره چهارچرخی توی این مملکت بازار داره
  • نازی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    9 3
    عالی بود
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    12 9
    خدایی قشنگ هست
    • رحیم IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      1 0
      کجا عالی اولا داخل کابین واقعا تنگ وآدم حتی تکون هم نمیتونه بخوره دوما همان زیربندی وجلوبندی وموتور وگیربکس کویک داره
  • .... IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    3 0
    خرهمون خرپالانش عوض شده
  • سمیرا IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    به خاطر اینکه زمان واریز وجه مشخص نیست ماشینمو فروختم نصف پول پرداخت شده کاش هرچه زودتر بقیشم بگید واریز کنم بی ماشینی خیلی داره اذیتتون میکنه☹
    • ab12345 IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 0
      خنده
  • محمد ارجمند IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 1
    کجای دنیا، کدام خودرو ، چنین حاشیه سودی دارد؟ .......... چرا مسیر خودور در سال جهش تولید به جای کمک به هدایت نقدینگی در مسیر های سالم باید به سمت تقویت سودهای یک شبه و تقویت اختلاف طبقاتی و هزینه های اجتماعی ناشی از آن باشد؟ ....... با کدام تدبیر چنین اختلافی را پیروزی می دانیم؟ ........
  • محمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 1
    دلت میاد به این عروسک میگی آهن پاره
  • ایرانی بدبخت IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    چرا مسولین نمی گذارند این لگن ساز ها با خودر وساز های معتبر قرارداد ببندند تا یاد بگیرند خودرو بسازنند نا لگن .وجان و مال مردم را به خطر بندازنند.لابد مسولین جان ملت برای انها ارزشی ندارد.جمعیت نیز با این ترفند مسولین و لگن ساز ها کاهش می یابد نه افزایش.
  • صدرا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    برای ماشینهای ثبت نامی .آیا میتوان رنگ را تغییر داد؟.متالیک چه رنگهایی موجود است؟
  • مهرداد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    یک مثال قدیمی هست که میگه ( بیچاره داری چاره)
  • بهروز IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    خاک برسر که ندیده میگه خوبه مثل شاهین .مافیا داخلی اون وقت ماشین های چینی که کل دنیا صادر میشه همه ی زندگی ما شده چینی لوازم ش گرون یا دسترس نباید باشه درحالی که اسباب بازی بچه ها مون چینی
  • رسول IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 0
    به امید روزی که ایرانی،ایرانی باکیفیت استفاده کنه
  • رضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    ظاهر داره مثل بقیه ولی کیفیت صفر قیمت عالی مثل بقیه ولی بی ارزش متاسفم تو ایران خرید آشغال هم شده رویا
  • عای IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 2
    جوان پسند و بهتراز ۲۰۷
  • حسین IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 1
    بالای ۲۰۰میلیون بخدا حرومه
  • مهدی SG ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    کاش دیگه کلمه فیس لیفت رو خراب نمیکردین
  • علی IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    ماشین های سایپا بسیار بی استحکام است.اگرنه امکانات خوبی میده. گارانتی هاشم افتضاحه.حداقل درشهرما که اینطوره.کاشمر
  • احمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    فرقونم تو این مملکت ی موتور ببندی روش ، این ملت دست و پا می شکنند براش
  • هموطن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 1
    من که حواله اش را داشتم و بعد از تحقیق و مشورت انصراف دادم از این در واقع کوییک خالص. حیف از ۴۰۰ تومن پول بی زبان
  • علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    اطلس حیف پول ۶۰۰ ملیون چه دلالی میکنند
  • حسن صفرزاده IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    خیلی خوب بود
  • احمد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    جمع کنید بدبختا
  • نیگا US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    وقتی آشغال بزارن جلوت بگن بخور و مجبور باشی بخوری میگن خب طرف مجبوره.ولی وقتی بخوری و به به چه چه کنی حقارته.کاش حداقل تعریف نمیکردین از این ماشین!کیفیت متریال افتضاح در حد پلاستیک بازیافتی.شاسی و موتور و گیربکس هم که همون تیباس.۴تا چراغ عوض کردن بعد از ۱۰سال اسمش شد ماشین جذاب؟؟
  • عباس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    با توجه بر قیمت برآید 450 م. اطلس ماشین جو آن بسندی است. میشه گفت و امکان جایگزین 206. امکانت. خوبی دارد. مدل جی. قیمت آن به یک ملییارد خواهد رسید.
  • حمید IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    اطلس ارزش خرید نداره همون کوییک هسا
  • علی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    کجا استقبال بالایی داشت والا اولش که قیمت کارخانه رو گفتن کسی نرفت بگیره الانم اصلا طرفدار نداره اینطوری میگن که مردم بیان بخرن بازارش راه بیافته هیچ کسم نمیگیره
  • حمید رضا گحمدی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا ریشه میر سبلم و ایران خودرو و سایپا را بکنه که این آشغالهایی چینی را وارد مکنند و یه محصول خوبه کره ای یا ژاپنی نمی آورند برا مردم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =