کارت سوخت

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد کارت سوخت جایگاه‌ها به‌صورت کامل جمع‌آوری نمی‌شود.

به گفته علی‌اکبر عرب‌عامری تا زمانی که دولت تصمیم خاصی در مورد مصرف بنزین بیشتر از سهمیه ماهانه خودروها اتخاذ نکند، کارت سوخت جایگاه‌داران جمع‌آوری نخواهد شد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش در ادامه سخنانش بیان کرد: «ما در اسفندماه به‌ازای هر دو نازل یک کارت تعبیه کرده بودیم که در جایگاه‌های پرتردد در اختیار جایگاه قرار داده می‌شد. در جایگاه‌های خلوت نیز نیمی از کارت‌ها در اختیار جایگاه‌دار قرار می‌گرفت. در تعطیلات باتوجه به اینکه حجم مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند، ما تعداد کارت‌های آزاد جایگاه را اضافه کردیم. به‌خصوص در مسیرهای پرتردد، تعداد کارت سوخت جایگاه‌ها را از ۲ تا ۴برابر افزایش دادیم. این شرایط مربوط به زمان سفر بود. ازاین‌رو، قصد داریم طی روزهای ابتدایی اردیبشهت‌ماه تعداد کارت‌ها را به حالت عادی برگردانیم؛ یعنی کارت‌های مازاد زمان سفر را جمع‌آوری می‌کنیم.»

پانزدهم فروردین‌ماه، وزیر نفت اعلام کرد از ۱۰ روز دیگر سوخت‌گیری تنها با کارت سوخت شخصی امکان‌پذیر است. این گفته نگرانی‌هایی را برای برخی مالکان خودروها در مورد تامین بنزین موردنیاز ایجاد کرده بود. حال به‌نظر می‌رسد همچنان کارت سوخت جایگاه‌ها در دسترس متقاضیان قرار دارد. بااین‌حال، مشخص نیست در آینده نزدیک این کارت‌ها به‌صورت کامل جمع‌آوری می‌شوند یا خیر.

بنابر اظهارات مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، یک درصد از خودروهای شخصی در کشور فاقد کارت سوخت هستند.

درحال‌حاضر نیز ۲۶ هزار درخواست برای صدور کارت سوخت در نوبت رسیدگی قرار دارد. صدور کارت سوخت حدود یک‌هفته به طول می‌انجامد اما فرآیند پاکت‌گذاری و ارسال آن توسط پست به یک‌ ماه زمان نیاز دارد.

ممکن است این زمان برای برخی متقاضیان به دو ماه یا بیشتر نیز افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =