ذبیح‌اله اعظمی

در سال جاری حقوق کارکنان، کارگران و حتی سودی که کشاورزان به‌دست می‌آورند، چند درصد رشد داشته که یکباره قیمت خودرو را بیش‌از یک‌سوم بهای قبلی آن در کارخانه افزایش می‌دهند

صنعت خودرو در سال‌های اخیر و با توجه به سیاست‌های اشتباهی که بر آن اعمال شده نتوانسته است آن‌طور که باید توسعه پیدا کند. کیفیت محصولات ناشی‌از سرکوب قیمت‌ها پیشرفت چندانی نداشته و مردم برای خرید خودرو باید چندماه در انتظار بمانند. این در شرایطی است که بخش بزرگی از متقاضیان خودرو معمولا دستشان از کارخانه کوتاه است و نمی‌توانند به صورت مستقیم از خودروساز خودرو تامین کنند.

در همین زمینه ذبیح‌اله اعظمی، نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان‌نظرات خود پرداخت.

روند قیمت خودروها در سال جدید را چگونه می بینید؟

در سال جاری حقوق کارکنان، کارگران و حتی سودی که کشاورزان به‌دست می‌آورند، چند درصد رشد داشته که یکباره قیمت خودرو را بیش‌از یک‌سوم بهای قبلی آن در کارخانه افزایش می‌دهند؛ کارمند، کارگر و کشاورز چگونه می‌تواند این مابه‌التفاوت را تامین کند، این تصمیمات ضربه مهلکی به قشر ضعیف جامعه است.

ایمنی خودروها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در مورد ایمنی خودروها باید به تعداد کشته‌شدگان سفرهای نوروزی اشاره کنیم. متاسفانه هر سال شاهد افزایش تعداد کشته‌شدگان و همچنین جهش تعداد مصدومان و مجروحان هستیم. این در شرایطی است که در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در صورت وقوع تصادف، به ندرت سرنشین جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین به نظرم باید تغییرات اساسی در ایمنی خودروهای داخلی ایجاد شود.

وضعیت فروش خودروها چه تغییری باید داشته باشد؟

خودروهای داخلی نه باکیفیت هستند و نه قیمت مناسبی دارند. در سایر کشورها خودروهای باکیفیت با شرایط مناسب به مردم تحویل داده می‌شود؛ این در حالی است که مردم در ایران ناچارند ماه‌ها برای تحویل خودرو در صف بمانند و خودرو بی‌کیفیتی را که قیمت‌های بالایی هم دارند؛ با تاخیر تحویل بگیرند. باید تصمیم اساسی برای ساماندهی این موضوع گرفته شود تا مردم بتوانند خودرو باکیفیت را با قیمت مناسب و بدون نیاز به اینکه ماه‌ها در صف انتظار بمانند، خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =