کد خبر: 249094
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
Xiaomi SU7

شرکت سازنده‌ شیائومی SU7 ادعا کرده در آینده نزدیک، هر ۷۶ ثانیه یک دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد.

درست چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره لغو برنامه‌های جاه‌طلبانه تسلا برای استفاده از روش‌های جدید تولید خودرو، شیائومی جزئیاتی از فرآیندهای مدرن تولید خودرو خود را منتشر کرده است.

روش تولید تسلا با عبارت گیگا کستینگ شناخته می‌شود و شیائومی نیز از روندی مشابه برای تولید SU7 استفاده می‌کند.

شیائومی می‌گوید تنها برند چینی است که از دو تکنولوژی مخصوص خود یعنی متریال آلیاژی دایکست (ریخته‌گری تحت‌فشار) و سیستم کلاستر دایکست بزرگ استفاده می‌کند.

تسلا پیشتاز استفاده از روش دایکستینگ بزرگ بوده است؛ روشی که می‌تواند بسیاری از قطعات مجزا را در یک قطعه بزرگ‌تر با کستینگ تکی ترکیب کند.

این مفهوم از نظر فرآیند ساخت به‌معنی نیاز کمتر کارخانه به فضاست و درعین ‌حال خودروهای تولیدی نیز ایمنی بهتری خواهند داشت؛ چراکه استحکام آن‌ها افزایش می‌یابد.

همچنین قطعات دایکست معمولا سبک‌تر هستند و این موضوع روی شعاع حرکتی آن‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد. برخی برندهای چینی همچون ژیپنگ و نیو نیز شروع به‌استفاده از تکنولوژی دایکستینگ کرده‌اند.

شایان ذکر است در این روش مواد مذاب تحت‌فشار به‌درون قالب‌ها تزریق شده و در همان حالت منجمد می‌شوند. این روش ریخته‌گری تحت‌فشار یا دایکستینگ سبب تولید قطعات مستحکم‌تر خواهد شد. سیستم مورد بحث توسط خود شیائومی و با همکاری هایتیان توسعه یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =