کد خبر: 282
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹

خودرو تراست اس‌اس‌سي، ركورددارسريع‌ترين خودرو جهان در سال 1997- صحراي نوادا

مهندسان انگليسي دست به ساخت خودرويي زده‌اند كه مي‌تواند از گلوله سريع‌تر برود!

به گزارش ايسنا، طراحي اين خودرو كه «بلادهود» (كارآگاه) نام دارد سه سال به طول انجاميده و قرار است اواخر سال 2012 ركورد سرعت زميني را در بستر يك درياچه خشك‌شده در كيپ شمالي در جنوب آفريقا بشكند. قدرت اين خودرو مافوق صوت از يك موتور جت كه در بالاي يك موشك هيبريدي قرار دارد تامين شده كه اين تركيب مي‌تواند 135 هزار اسب بخار و برابر با قدرت خودرو 180 فرمول يك نيرو توليد كند.
\"\"

مهندسان در صنايع تخصصي هوافضاي همپسون در ويگان اكنون شروع به اجراي طراحي قسمت فولاد مشبك عقب خودرو كرده‌اند كه موتورهاي جت و موشك در آن قرار مي‌گيرند.

اين خودرو آزمايش‌هاي خود را در ماه ژانويه سال 2012 پيش از حركت به سمت آفريقا براي برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد. ساخت قسمت جلوي اين خودرو توسط مهندسان گروه قطعات پيشرفته انجام خواهد شد. چرخ‌هاي اين خودرو كه 900 ميلي‌متر قطر خواهد داشت از آلياژ آلومينيوم ساخته شده و بايد بتواند در چرخش در سرعت بيش از 10 هزار دور در دقيقه دوام آورده و همزمان بتواند با آلودگي‌هاي برآمده از بستر درياچه كنار بيايد. ركورد سرعت در حال حاضر 763 مايل در ساعت است كه توسط اندي گرين با خودرو «تراست اس‌اس‌سي» در سال 1997 به ثبت رسيده است. گرين رانندگي اين خودرو را نيز بر عهده خواهد داشت. \"\" \"\" \"\" خودرو تراست اس‌اس‌سي، ركورددارسريع‌ترين خودرو جهان در سال 1997- صحراي نوادا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =