کد خبر: 3330
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رویکرد جدید مجلس در حمایت از صنعت به خصوص صنعت خودرو خبر داد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در حمایت از بخش صنعت، دولت و مجلس نیز در این راستا مصمم به حمایت از تولید داخل به ویژه صنعت خودرو هستند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از سایپانیوز احد خیری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در سلسله مباحث کارشناسی تالار گفت و گو و اندیشه اظهار داشت: صنعت خودروسازی در سراسر دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و نمایندگان مجلس با درک صحیح این موضوع و داشتن نگاه دلسوزانه و حمایتی قصد دارند این صنعت بزرگ کشور را به جایگاه جهانی برسانند.

\"\" وی افزود: صنعت خودرو کشور از لحاظ کمیت و میزان تولید یکی از قطب های جهان و منطقه است که این امر در سایه حمایت های مقام معظم رهبری، و دولت و مجلس شورای اسلامی حاصل شده است. خیری تصریح کرد: صنعت خودروی کشورمان باید با برنامه ریزی و تلاش در حوزه های ارتقا کیفیت و قیمت تمام شده رضایت مشتریان را فراهم کرده تا از این طریق هم در بازار داخل و هم در بازارهای صادراتی و بین المللی جایگاه مناسبی در سطح جهان بدست آورد. وی با اشاره به اینکه دستاوردهای صنعت خودرو در حوزه های مختلف قابل تامل می باشد گفت: باید با اطلاع رسانی به موقع و صحیح در خصوص دستاوردهای صنعت خودرو دیدگاه عمومی جامعه را به تلاش های جوانان خلاق و مبتکر و کارگران شاغل در این صنعت جلب کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به اهمیت صادرات در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: هر خودروی ملی یک غرور ملی و نشان دهنده پیشرفت صنعتی یک جامعه محسوب می شود و به همین دلیل باید از تمام ظرفیت ها برای توانمندسازی خودروسازان و تحقق این امر استفاده کرد. نماینده مردم بستان آباد افزود: در طول سال های اخیر صنعت خودرو در بخش کمیت پیشرفت های چشمگیری داشته و در بخش کیفیت نیز خوشبختانه تمام خودروهای ساخت داخل دارای استانداردهای 55 گانه هستند. خیری با بیان این مطلب که خصوصی سازی خودروسازان منجر به افزایش کیفیت و رقابتی شدن بازار خواهد شد تاکید کرد: دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا پس از خصوصی شدن به طور محسوسی افزایش یافته و مدیریت اصولی این شرکت موجبات اقدامات مثبتی را فراهم کرده و سود بالایی به سهامداران خود اختصاص داده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه با انتقاد از برنامه ریزی صورت گرفته برای واردات کامیون های سه سال ساخت خارجی به کشور خاطرنشان کرد: این تصمیم که به علت نبود ضوابط کافی و ارتباط کم میان خودروسازان و مجموعه قانون گذاری صورت گرفته که ضربه سنگینی به تولید داخل محسوب می شود و تبعات منفی زیادی همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =