کد خبر: 3692
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۵

آشنایی با خودروی ریو

خودروی ریو

ریو ریو[/caption]

در اولین نگاه جذاب است. چهره ی امروزی او دوست داشتنی ست. جدای ظاهری اسپورت جنبه تشریفاتی نیز دارد، در قیاس با خودروهای هم ردیف خود به قیمتش می ارزد. بیشتر افراد اولین فکری که برای خرید خودرو شاید بعد از فروش پراید به ذهنشان میرسد خرید این خودرو است. آشنایی شما با او از ۱۴ میلیون تومان پول شروع می شود ریو LS.

آشنایی با خودروی ریو: ریو یک خودروی سواری سدان است و وزنی معادل ۱۱۰۹ KG بدون بار دارد که در نوع گیربکس اتومات ۲۸ کیلو گرم سنگین تر است، طول و عرض این خودرو ۴٫۲ و ۱٫۶ متر است و ارتفاعی معادل ۱٫۴ متر دارد و به طور ایده ال رکاب آن ۱۵ cm از سطح زمین فاصله دارد.

از جمله استانداردهای این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالا برهای برقی در جلو و عقب، شیشه های رنگی، کاتالیزور آلاینده اگزوز، رادیو و سیستم پخش CD، سیستم immobilizer، برف پاکن تایمر دار و گرمکن شیشه عقب اشاره کرد.

همچنین از آپشن های این خودرو رینگ اسپرت، فرمان هیدورلیک، ترمز ABS، پروژکتور جلو، گیربکس اتومات و ایربگ راننده و سرنشین جلو بوده که قابل تغییر است و به درخواست متقاضی وابسته است.

ریو با داشتن اتاق مدرن، ایمن و نیرو محرکه قویتر دست کم نسبت به پراید جایگاه خوبی در بین خودروهای داخلی و محصولات سایپا دارد.آیرودینامیک جذاب و فریم داخلی خوب، ارگونومی مناسب با خصوصیات متقاضی ایرانی چهره ی قابل قبول از این خودرو پدید آورده است. تست تصادفات Unticrash این خودرو مثبت بوده و با تجهیزات ایمنی ایربگ و ABS شرایط بهتری نیز خواهد داشت.

ریو در سال ۱۳۸۴ به این ایران آمد. امروزه نسلهای جدید کیا ریو از جمله خودروهای محبوب در آمریکا هستند. شرکت خودروساز کیا کره جنوبی با اصالت جنرال موتورز امریکا در ایران آغازی پرتوان با پراید داشت که هم اکنون یکی از پرفروشترین خودروهای موجود در کشور محسوب می شود.

ریواز گروه خودروهایی است که جزو CKD لحاظ میشود، طبق قوانین کلی CKD هیچ کشوری حق ندارد تغییری در جنس و فصل تجهیزات خودرو به وجود آورد مگر تغییراتی در آپشنهای خودرو که این نکته باعث حفظ کیفیت این خودرو شده به طوریکه هنوز بخشیهایی از قطعات این خودرو وارداتی بوده و بدون تغییرات کیفی ارائه می شود. بنابراین همچون زانتیا دچار تغییراتی کیفیتی نشده است، فعلا.

ریو در کوچه بازار: از آنجائیکه ظاهر ریو یکی از مهمترین محاسن این خودرو محسوب میشود در تهیه تیزرهای تبلیغاتی تاکید بر نقاط مثبتی از جمله نمای عقب خودرو، چراغهای جلو و طراحی داخلی خودرو و همچنین راحت بودن رانندگی، نرمی حرکت فرمان در پیچها و پارک خودر اشاره شده است. اما صدای زیاد موتور و عدم وجود آپشن هایی نظیر ABS و کیسه هوا مهم ترین نقاط ضعف این خودرو است که با برطرف نمودن آنها و حفظ شرایط قیمت افزوده می توان میزان تقاضا برای این خودرو را به مراتب افزایش داد. بیشتر مالکین از این خودرو راضی هستند اما معایبی نیز داشته که در قیاس با دیگر خودروها قابل بررسی است به طور مثال صدای زیاد موتور، قیمت بالا، امکانات کم خودرو، تنگ بودن صندلیهای عقب یا طرح قدیمی داشبورد، نوع لاستیک و رینگ های کوچک نسبت به بدنه، ترمز ضعیف، از جمله معایب برجسته این خودرو است. درک این معایب نیاز به مقایسه درست بین خودروهای مختلف را دارد. در کشور ما به علت عدم تنوع محصولات تولیدی و وارداتی گاه این قیاس وجود نداشته و حتی بیان این قیاس از زبان کارشناس کاری بیهوده است.

استفاده از لاستیکهای ۱۴ بجای ۱۳ in در این خودرو پیشنهاد می شود که جدای ظاهری بهتر در خودرو مصرف نیز کاهش می یابد. البته توجه که با افزایش قطر رینگ سرعت خودرو بیشتر از سرعت نمایش داده شده در داشبورد خواهد بود که خیلی از افراد هنگام جریمه شدن به علت سرعت بیش از حد متوجه این موضوع می شوند. زاویه باز شدن درب این خودرو کمی متفاوت است.

صندلی کوتاه و بلند بودن رکاب درب کمی راننده را مجبور به بیشتر بلند کردن پا برای پیاده شدن می کند و اگر کمی راننده چاق یا قد بلندتر باشد سوار و پیاده شدن از این خودرو سخت خواهد شد، در این بین زاویه فرمان که شبیه خودروهای کوپه است بی تقصیر نیست و با پای راننده درگیر است.

سرو صدای جاده در کابین در سرعتهای بالا زیاد است و اگر سرنشین عقب این خودرو باشید صدای زوزه باد از بیرون براحتی شنیده می شود. سیستم فنربندی این خودرو کمی ضعیف است و لرزش جاده به راحتی به بدنه و تجهیزات می رسد که با افزایش سن خودرو صدای لرزش داشبورد به راحتی شنیده می شود. بنابراین سعی کنید باد تایر را بیش از حد تعیین شده نزنید، تا تایر نرمی کافی را برای جذب نوسانات جاده داشته باشد. از نکات دیگر منفی که خیر بیش از حد است زود قفل شدن کمربند ایمنی است که در یک دست انداز و حتی هنگام سریع بستن کمربند نیز قفل می شود. فضای عقب کابین کوچک است و کمربندهای کوچکتر و کودکانه ای دارد.

موتور ریو:

موتور این خودرو ۴ سیلندر خطی در کلاس۱۵۰۰ با حجم دقیق ۱۴۹۳ CC با ضریب تراکم ۱ به ۹٫۵ است. این موتور توانی معادل ۹۷ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ تولید میکند. سرعت نهائی این خودرو ۱۷۵ کیلومتر بوده و قادرست ظرف ۱۲٫۸ ثانیه سرعت صفر تا صد را بدست آورد. موتور ریو در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ طراحی شده است، مدل ۸ سوپاپ ۱۳۰۰ CC بوده و دارای توان ۸۱ اسب بخار است. مدل ۱٫۵ لیتری این موتور ۱۶ سوپاپ DOHC است یعنی دو محور میل سوپاپ دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با ظرفیت باک ۴۵ لیتری ۶٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. اتصال دسته موتور در سه نقطه به بدنه، صدا و لرزش موتور را کاهش داده است.

سیستم سوخت رسانی این خودرو از نوع انژکتوری چند نقطه بوده که سوخت را به هر سیلندر به ترتیب می پاشد و سیستم جرقه زنی آن هم از نوع کوئل دوبل است. روغن موتور این خودرو با ویسکوزیته ۲۰W50 SAE با کیفیت API SG مورد استفاده قرار می گیرد، ظرفیت روغن موتور ۳ لیتر است که با فیلتر ۳٫۴ لیتر خواهد بود. همانطور که می دانید SAE نشان دهنده روغن اتومات یا چهار فصل است که به آب و هوای منطقه وابسته است و API نشان دهنده کیفیت روغن است که سعی شود از روغن با گرید SG در این خودرو استفاده شود که برای آشنایی بیشتر به کتاب دوم مراجعه کنید.

سیستم خنک کاری این موتور از نوع آب خنک به حجم گردش مایع خنک کننده ۶ لیتر با نسبت ۵۰ به ۵۰ درصد ضدیخ و آب مقطر است که در کمترین حجم نسبت اختلاط باید ۳/۱ مایع ضد یخ باشد. نوع شمع این موتور BKR6E است که استاندارد فاصله دهانه شمع ۰٫۷ تا ۰٫۸ mm است که بهتر است در مدت ۱۵۰۰۰ km شمعها بازدید و در فاصله ۳۰۰۰۰ km تعویض گردد.

سیستم انتقال قدرت ریو: انتقال قدرت موتور به چرخها از طریق کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل صورت می گیرد. کلاچ این خودرو در مدلهای معولی از نوع تک صفحه خشک است که نیروی موتور را به گیربکس ۵ سرعته این خودرو می رساند. گیربکس این خودرو در دنده هایی جلو سنکرونیزه و در عقب کشویی است. در این گیربکس دنده ۱ قدرت بسیار بالایی دارد که توان کشندگی این خودرو را بالا برده است اما فاصله ضریب نسبت دنده یک با دنده دو بسیار بالا ست به طوریکه دنده دو سرعتی تر بوده و گشتاور کمی دارد و این باعث مردگی زودهنگام دنده دو بخصوص در ترافیکها می شود که راننده مجبور خواهد بود برای کاهش لرزش موتور و ادامه حرکت به دنده ۱ برگردد. نسبت دنده دو نزدیک دنده سه است اما دنده چهار سرعت فوق موتور یا به عبارتی اوردرایو دارد که در دنده ۵ به این سرعت افزوده خواهد شد. دنده عقب نیز در این گیربکس گشتاور بالایی داشته که برخلاف اکثر گیربکسها نسبت به دنده یک گشتاور کمی دارد. توجه کنید گشتاور به نیروی چرخشی و توان کششی باربری موتور گفته می شود که معمولا در دور ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ بدست می آ ید. حجم روغن واسکازین یعنی روغن گیربکس در دیفرانسیل ۲٫۸ لیتر با گرید ۷۵W90 است و در نوع گیربکس اتومات این خودرو ۵٫۹ لیتر روغن مخصوص گیربکس اتومات استفاده میکند.

دیفرانسیل در بین چرخهای جلو قرار دارد که از طریق دو پولوس نیرو را به چرخها می رساند. پولوس سمت چپ خودرو از طرف راست کوتاه تر است زیرا دیفرانسیل در سمت راننده قرار دارد به همین دلیل پولس سمت راست دارای یک بلبرینک است تا طول بلندتر پولوس دچار عدم بالانس نشده و لرزش نداشته باشد. خلاصی بین توپی چرخ و پولوس توسط هزارخاری سر پولوس جبران می شود. پولوسها در خودروهای محرک جلو دارای سیبکی به نام CV بوده و اصطلاحا به آن سه شاخ پولوس نیز گفته می شود که توسط گردگیر پوشیده شده است و هنگام تغییر ارتفاع خودرو و تغییر زاویه چرخها انتقال نیرو را تامین می کند.

همیشه در گیربکس اتومات جهت نرمتر درگیر شدن دنده ها پدال ترمز را بگیرید. اگر دسته دنده اتومات را از حالت خلاص N یا از حرکت D به موقعیت دنده عقب R یا پارک P جابجا نموده اید و یا از پارک به دنده عقب و رفتن به قفل دنده D1 یا D2 حرکت می کنید کلید روی دسته دنده را فشار دهید. قفل دنده D1 و D2 هنگام حرکت در سطوح شیب دار مورد استفاده قرامی گیرد تا حداکثر قدرت مورد نیاز از موتور بدست آید و توجه کنید که هنگام قفل D1 یا D2 نباید سرعت خودرو به ترتیب بیشتر از ۶۰ و ۱۰۸ کیلومتر برساعت بشود. توجه کنید هیچگاه خودروی خود را در سراشیبی ها خلاص نکنید زیرا در این شرایط بوستر ترمز ضعیف عمل می کند. بهتر است برای کنترل بهتر از نیروی ترمز موتوری استفاده کنید. توجه کنید زمانی که موتور خاموش است بوستر از کار می افتد و ترمز چوب میکند. برای بالاتر بودن راندمان عملکردی، ترمز پدال را در دو مرحله فشار دهید تا لنت بهتر خنک شده و پمپ ترمز دوباره پر شود و همچنین زمان کافی برای گرفتن ترمز داشته باشید. روغن ترمز پراید DOT3 بوده که روغنی زرد رنگ است. هیچگاه این روغن را با رنگ آبی یا DOT4 ترکیب نکنید. کم شدن روغن ترمز نشانه نشتی روغن ترمز است. هیچگاه از پدال کلاچ به عنوان تکیه گاه یا دسته دنده به عنوان تکیه گاه استفاده نکنید. از نیم کلاچ برای نگه داشتن خودروی خود در سراشیبی استفاده نکنید. بالانس چرخ‌ها، تنظیم فرمان و فشار باد از جمله عواملی است که سبب زیادشدن طول عمر لاستیک‌ها می‌شود. بهتر است هر ۸ تا ۱۰هزار کیلومتر، جای لاستیک‌ها را به صورت ضربدری عوض کنید.

تایر این خودرو از نوع ۱۷۵/۷۰R13 و ۱۷۵/۶۵R14 است. تفاوت این دو تایر در فاق و قطر رینگ است. سطح مقطع هر دو تایر ۱۷۵ mm است. اما تایر با قطر ۱۳ in فاق ۷۰ cmو تایر قطر ۱۴ in فاق ۶۵ cm را دارد که معمولا از نوع طرح آج بلوک ریپ استفاده می شود. توجه داشته باشید باد چرخهای عقب و جلو ۳۳ psi است.

سیستم کنترل حرکت ریو: سیستم فرمان این خودرو از نوع تلسکوپی مجهز به سیستم هیدرولیک فرمان با جعبه ی فرمان شانه ای است. قفل تا قفل فرمان از چپ به راست ۳٫۳ دور است. قطر قربیلک فرمان ۳۸ CM است که نسبتا زیاد است اما باعث افزایش نیروی فرمان و کاهش بار به دست راننده می شود با این حال در قیاس با هیدرولیک خودروهای دیگر فرمان کمی سفت تر است که این به دلیل طراحی این سیستم برای فشار کمتر به موتور است. روغن مصرفی در سیستم فرمان این خودرو PSF III ، DEXRON II است که در فاصله ۱۵۰۰۰ KM پیشنهاد تعویض دارد.

سیستم ترمز این خودرو از نوع هیدرولیکی مجهز به تقویت کننده بوستر خلائی است. پمپ اصلی ترمز دو کاناله بوده و به کمک تقسیم کننده یا کنترل کننده نیروی ترمز، روغن را به چرخها ارسال می کند. در این خودرو نیز روغن به صورت ضربدری توسط لوله های فولادی به چرخها منتقل می شود.

نوع روغن مورد استفاده در این خودرو از هر دو نوع ترمز DOT3 روغن زردرنگ و DOT 4 روغن آبی رنگ است، توجه کنید این دو روغن نباید با هم ترکیب شود بنابراین هر نوع روغنی که در مخزن روغن مشاهده شد از همان نوع و همان رنگ در صورت کم شدن روغن ترمز باید به آن اضافه شود. به یاد داشته باشید روغن ترمز نباید به هیچ وجه کم شود زیرا تنها علت کم شدن روغن ترمز نشتی و ریزش روغن است که بسیار خطرناک بوده و در صورت عدم توجه و تمام شدن روغن باعث خالی شدن پدال زیر پا یا اصطلاحا بریدگی ترمز می شود. کم شدن روغن ترمز در حد ۳ میلیمتر می تواند نشان دهنده کاهش ضخامت لنت باشد. پیشنهاد تعویض این روغن برای هر دو سال است که اصولا در مناطق شرجی این نکته بسیارمهم تر است. زیرا یکی از خاصیتهای روغن ترمز واکنش آن آب است که در مناطق شرجی فساد این روغن زودتر پیش بینی می شود.

ترمزهای جلو از نوع دیسکی و در چرخهای عقب از نوع کاسه ای است که مجهز به رگلاژ اتومات ترمزدستی در کفشک چرخهای عقب است، کورس پدال ۱۳ CM است. سیستم ترمز دستی این خودرو نیز به چرخهای عقب متصل است که با نمایی نسبتا متناسب در وسط کنسول قرار دارد.

سیستم برق ریو: شبکه روشنایی و برق این خودرو از یک باطری ۱۲ ولت ۶۰ AHاز نوع MF یا همان باطری اتمی یا بدون مراقبت برخوردار است. دینام یا آلترناتور این خودرو ۱۲ ولتی ۸۰ آمپری برق مورد نیاز خودرو را در شرایط روشن برعهده دارد. استارت این خودرو نیز ۸۵ کیلو واتی است. شبکه موتور مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری تک نقطه ای است و سیستم جرقه زنی نیز از نوع کوئل دوبل است که دارای سنسورها و عملگرهایی است که توسط مدیریت مرکزی یعنی ECU رهبری می شود. سنسورها حسگرهایی هستند که شرایط محیطی موتور را به صورت سیگنال یا ولتاژ متغیر به کامپیوتر مرکزی یاecu ارسال میکنند. Ecu با engine control unite واحد پردازش گر است که اطلاعات دریافتی از سنسورها را با توجه به برنامه های الگوریتمی و جداول اطلاعاتی از پیش تعیین شده تحلیل کرده و پیامی را به عملگرها می رساند. عملگرها نیز مجریان دستورهای ارسالی از ecu هستند که تغییرات موتور را تامین میکنند.

سنسورها: ۱٫سنسور دور موتور: وظیفه تشخیص چرخش میل لنگ را دارد که بر روی فلایویل است. ۲٫سنسور کیلومتر: وظیفه ارسال اطلاعات سرعت خودرو را دارد محل نصب ان روی دیفرانسیل است. ۳٫سنسور اکسیژن: تشخیص مقدار اکسیژن در دود اگزور که در ابتدای منیفولد خروجی بسته می شود. ۴٫سنسور دریچه گاز: مقدار باز شدن دریچه گاز یا مقدار فشار پدال گاز را ارسال می کند که روی دریچه گاز بسته می شود. ۵٫سنسور ضربه: خودسوزی های بنزین و ناکینگ موتور را گزارش میدهد و جرقه را ریتارد کرده که روی بدنه قرار دارد. ۶٫سنسور دمای هوای ورودی: دمای هوا را گزارش می دهد که کنار دریچه گاز یا داخل سنسور مپ نصب می شود. ۷٫سنسور دمای آب: دمای آب خنک کاری را گزارش می دهد که روی سرسیلندر پشت ترموستات بسته می شود. ۸٫سنسور میل سوپاپ: تشخیص وضعیت پیستون شماره یک موتور که در ابتدای میل سوپاپ قرار دارد. ۹٫سنسور فشار هوای منیفولد یا سنسور مپ: اختلاف فشار هوای منیفولد را گزارش داده که روی منیفود گاز بسته می شود.

اجراکنندگان و عملگرها ۱٫رله دوبل: رله اصلی که برق تجهیزات مهم موتور را وصل می کند. ۲٫کوئل دوبل: تقویت کننده برق برای شمعها که دارای چهار برجک فشار قوی است. ۳٫انژکتور: عامل تزریق سوخت در موتور ۴٫پمپ بنزین: عامل ایجاد فشار در پشت انژکتور و ارسال سوخت است. ۵٫شیر برقی کنیستر: شیر ارتباط بخارات بنزین باک از کنیستر(تبدیل کننده بخار بنزین به مایع بنزین ) به موتور ۶٫گرمکن دریچه گاز: گرم کننده نوک استپر برای جلوگیری از یخ زدگی و تنظیم درست دور آرام موتور ۷٫گرمکن سنسور اکسیژن: پیش گرم کننده سنسور اکسیژن برای فعالیت بهتر سنسور ۸٫رله فن خنک کار: فعال کننده فن سیستم خنک کاری رادیاتور ۹٫رله کولر: کنتاکت فرمان دهنده کولر برای فعال سازی یا قطع کولر ۱۰٫استپر یا موتور پله های: تنظیم کننده دور آرام در حالت درجا و شرایط پر بار ۱۱٫چراغ عیب یاب داشبورد: آگاه ساز از عیب سیستم هوشمند الکترونیکی روی داشبورد

تسمه های موتور: دو نوع تسمه در موتور ریو استفاده می شود. نوع اول تسمه شارژ است که دیده می شود و میتوان با لمس کردن و دیدن شرایط ظاهری آن را تشخیص داد البته باید این تسمه را در فاصله ۳۰۰۰۰ کیلومتر تعویض کرد و در طی ۱۰۰۰۰ نظر سلامت و کشش بازدید نمود.

دقت کنید زمانیکه تسمه را تحت فشار قرار میدهید باید به اندازه یک سانتیمتر جابجا شود و قوس بگیرد. کم بودن این فاصله یعنی تسمه سفت است و سفتی تسمه باعث فشار به بلبرینگ های دینام و واتر پمپ می شود و اگر تسمه شل باشد هنگام حرکت صدای سوتی شنیده می شود. دقت کنید که دو تسمه شارژ در موتور ریو وجود دارد که اگر کنار گلگیر سمت شاگرد بایستید تسمه سمت چپ دینام و واتر پمپ را می چرخاند که پارگی این تسمه موجب روشن شدن چراغ قرمز باطری و بالا رفتن آمپر آب و در نتیجه جوش آوردن موتور می شود.

برای تعویض این تسمه باید پایه دینام را توسط یک آچار ۱۲ شل کرد و دینام را بالا کشید و با قراردادن تسمه در شیار پولی ها دینام را به سمت پایین هل داد و پیچ را سفت کرد و تسمه سمت راست که کمی پایین تر است کمپرسور کولر و هرزگرد را می چرخاند و در خودروهایی که دارای سیستم فرمان هیدرولیک هستند پمپ هیدرولیک فرمان بجای هرزگرد قراردارد و پارگی این تسمه موجب از کار افتادن کولر و سفتی فرمان می شود. اما تسمه دوم که دیده نمی شود تسمه تایم است و برای تعویض آن باید به کیلومتر خودرو توجه کرد.

در خودروی ریو عمر این تسمه ۶۰۰۰۰ کیلومتر است و در تایم خود باید تعویض شود. عدم تعویض به موقع و پاره شدن این تسمه موجب خاموشی موتور میشود و میتواند در سرعتهای بالا به سوپاپ ها آسیب وارد کند. شتاب زیاد، معکوس کشیدن و خودرو را با دنده روشن کردن از دلایل پارگی این تسمه می باشد.

سیستم انتقال قدرت

اگر موتور روشن نمی شود... اگر درجایی موتور خودروی شما روشن نمی شود به این نکات توجه کنید: اگر استارت ضعیف میزند و یا اصلا نمیزند و صدای تقه ممتد شنیده می شود بی شک باطری ضعیف است که با هل دادن و باطری به باطری می توان مشکل را برطرف کرد.

ولی اگر موتور استارت می زند و موتور روشن نمی شود قبل از هرچیز سویچ اینرسی که در سمت گلگیر راننده قراردارد را فشار دهید که در صورت قطع شدن برق تجهیزات اصلی قطع می شود و اگر وصل است ابتدا باید از وجود بنزین در ریل سوخت و جرقه در سرشمع مطمئن شد. بنابراین ابتدا شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت را باز کرده و در داخل ظرفی قرار می دهیم و سوئیچ را باز می کنید. با بازکردن سوئیچ بنزین از لوله خارج می شود.

اگر بنزین داریم ولی پمپ ینزین کار نمی کند ابتدا فیوزها را با توجه به تصاویر چک کنید و اگر فیوزها سالمند به خرابی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین شک کنید. در مرحله بعد جرقه سر شمع را بازدید کنید برای اینکار یکی از وایر های شمع را باز کرده و کنار بدنه قرار داده و استارت بزنید اگر جرقه در سر شمع دیده شد نشانه سلامتی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین است. اما در شرایطی که بنزین به موتور میرسد و جرقه سر شمع رویت نمی شود مشکل از سیستم برق خودرو است که مجددا به سلامتی رله دوبل و سوختگی کوئل دوبل شک خواهیم کرد. رله دوبل همانطور که از اسمش مشخص است دارای دو رله است که احتمال خرابی هر دورله وجود دارد که حتی میتوان این رله را باز کرد و کنتاکتهای آن را با دست به هم متصل کرد.

از احتمالات دیگر خرابی سنسور آب یا سنسور دور موتور و حتی خرابی ECU می باشد. خرابی ECU باید توسط افراد متخصص بازدید و بررسی شود معمولا برای تشخیص درست خطا از دستگاه دیاگ استفاده می شود. دیاگ یا عیب یاب با تعریف فضای نرم افزای و برنامه الگوریتمی ECU اطلاعات مربوط را از خودرو دریافت نموده و در تصویر به کاربر نشان میدهد. ECU از طریق یک کابل ارتباطی به دستگاه متصل می شود و هر خودرو دیاگ مخصوص به خود را دارد. یکی از نکات قابل توجه در خودرو های انژکتورحافظه موقت و دائمی ECU است که می تواند دچار خطا شود.

بطوریکه موجب عدم تحلیل درست اطلاعات شده و خودرو با لرزش زیاد خاموش شدن سکته یا CUTOFF در دور های بالا مواجه است که نیاز به دوباره خوانی یا اصطلاحاتجدید حافظه است. اما بازخوانی یا تجدید حافظه ECU جهت تثبیت یک روال کار تنظیم شده و کاملا مشخص برای موتور است. برای اینکه موتور بتواند این مقادیر را سریعتر بازیافت کرده و به کارکرد عادی و ایده آل خود نزدیک شود لازم است مراحلی به موتور یاد داده شود. در این روش سوئیچ را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه ببندید.

سوئیچ را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه باز نگه دارید. استارت زده و بدون گاز دادن خودرو را روشن کنید وتا ۱۵ ثانیه گاز ندهی حداقل به مدت ۱۵ دقیقه خودرو را برانید. در این حالت سعی کنید سرعت خودرو را در تمامی حالات اعم از دور آرام و فول گاز برسانید و به ویژه در دورهای ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ حرکت نمایید. برای انجام این کار باید موتور گرم باشد.

دور موتور بالای ۴۰۰۰ RPM برده چندین بار به مدت بیش از ۵ ثانیه سرعت را کاهش دهید و برای مدت ۲ ثانیه تا به انتها پدال گاز را فشار دهید. دنده ها را معرفی کنید: با همه دنده ها ۵۰ متر حرکت کنید. به غیر از دنده عقب حال به مدت ۱۵ دقیقه در دنده های مختلف این به حالت پرگاز حرکت می کنیم تا شرایط مختلف و نوسان آن برای ECU تفهیم شود.

سعی کنید در هنگام تجدید حافظه خودرو تک سرنشین باشد و در یک سطح کفی قرار بگیرید. توجه کنید که اگر عیب دائمی باشد و حتی با پاک شدن موقت از حافظه موقت ecu با باز شدن دوباره سوئیچ این عیب مجددا در حافظه بازمیگردد.

روشن شدن چراغ چک انژکتور نیز میتواند ناشی از خطاهای موقت قطعات در ECU باشد که گاه می توان با برداشتن سر باطری قطب منفی به مدت ۱۵ دقیقه و یا ۴۰ بار روشن و خاموش شدن خودرو که در طول مدت طولانی باید صورت گیرد میتوان این چراغ را خاموش کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 575
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • majid ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    20 1
    mashini dar rade khili khob mibashad dar khanevade ma aksaran anra dashte va razi hastand
    • عبداِرضا علی پور ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
      5 4
      سلام . خسته نباشید . من سال ۸۵ یگ دستگاه ریو خریداری کردم بعد از دوماه دیدم آمپر دور موتور بازز مزکند ولی ماشین خاموش نمیکند این اتفاق رعداز ۶ما یک بار اتفاق مبفتد ولی حالا دیگه هر دو . روزی این اتفاق میفتد. وماشین خاموش میشه وبلد هم با یک استارت روشن میشه. وپیش تمام تنظیم موتور بردم وهرکدام یک کارز انجام دادن ومبلغی دریافت کردن .دیگه خیلی اعصرابم خورد شده از شما خواهش میگنم مرا راهنمائی بفرماید . از کمک شما به ای حقیر ممنونم موفق باشزد
  • محمد رضا جهاندار ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    11 2
    الان بیست روز است که موتور ماشین من پس از یک گاز خوردن موتور چراغ موتور روشن می شود دور موتور نرمتر شده و این اتفاق یک روز در میان تکرار می شود لطفا اگر در این مورد اطلاعاتی دارید راهنمایی فرمائید
    • مهدی ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      19 4
      با سلام من یه ریو مدل 90 دارم خیلی هم راضی هستم ولی بعد از گذشتن از کیلومتر 65000 یعنی 65000 تا رفتم با ماشین ترمز که میزنم فرمان ماشین میلرزد قبلا تو سرعت 110 تا به بالا بود ولی حالا تو 80 تا هم میزنه گفتن دیسک ترمز هست تعویض کردم نبود خودم بیشتر حس مسکنم سیلند ترمزام باشه چیکار کنم و پیش کی ببرم خیلی سر این مسئله هزینه کردم حتی چند بار جلوبندی باز کردم درست نشد لطفا راهنمایی کنید. تهران 09305145535
    • agtin AE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      16 2
      سلام دوست عزیز.منم همین مشکلو داشتم.بغل موتور ماشین دو تا لوله هستش یکیش مال تهویه هواست یکیش مال بخارو گازه،ی قطعه کوچیک توش هستش که احتمالا خراب شده،اونو تعویض کن درست میشه.موفق باشی
  • ایمان ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    6 4
    از اطلاعاتتون ممنون
    • رضا ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
      2 1
      من
  • سلیمان ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    2 2
    حیف وه دیگه تولید نمیشه
    • علی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      2 1
      دنده اتومات زدن سال 88/89
  • lmehry ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    من 6 سال داشتم ماشین عالی بود فقط سپرهای آنرادیگران در موقع پارک خراشیده میشد جلو آنهم خیلی پایین بود جیف که دنده اتومات نزدند
    • علی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      1
      پنپه
  • Alireza ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    3
    واقعا ممنون بابت اطلاعات کاملتون فقط آخرشرشو واقعا نفهمیدم!!!! مگه هوشمنده ریو؟؟؟؟
  • حامد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    آخر ماشین من الان هم دارم اسمشم گذاشتم: ریوزو
  • Yashar ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    1 1
    منم اسم ریومو گذاشتم: ریودوژانیرو خیلیم راضیم
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    hasan تسمه تایم ماشینم ریو پاره شد تمام سوپاپها و سیلند و سرسیلندر و پیستون و شاتون و غیره خراب شد که حتی نمی شود آن را تعمیر کرد و حدود چهار میلیون تومان خرج کردم ولی همه می گویند که دیگر موتور آن قابل تنظیم در ایران نیست.
    • علی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      1 1
      موتورراعوض کن
    • پیام ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      1
      من هم مثل تو الان چه کار کردی تو
    • پیام ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      3 3
      من ریو مدل 87 دارم تازه تسمه تایم پاره کرده و هزینه ای بالغ بر 35000000 ریال رو دستم گذاشت به نظر دوستان عزیز بفروشم یه تیبا یا پراید صفر بگیرم چون از ایرادات احتمالی بعدیش میترسم یا نه ؟
    • پیام ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
      9 3
      در صورت راهنمایی ممنون میشم 09143539850
  • Ashkan ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 1
    سلام! یک سوال داشتم:اگر روی صفحه نمایش رادیو پخش(هم سی دی خور هم فلش مموری خور) خودروی ریو پیغام ICDE ظاهر شد و رادیو پخش نه خاموش شد و کار نکرد و فقط پیغام بالا نمایش داده میشد یعنی چه و چه کار باید بکنیم؟لطفا راهنمایی ام کنید. خیلی متشکر...
    • محسن ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      1
      سلام احتمالا بست باطریتو برداشتی دوست عزیز که این اتفاق افتاده.یک کارت زرد رنگ مخصوص گارانتی پخش ماشین , موقع تحویل ماشین بهت دادن.از روی اون و راهنمای پخشت رمزشو بهش بده.
    • محمدی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      رمز پخش می خواهد
    • سید ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
      1 1
      1234
  • حمید ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    سلام با سپاس از همگی لطفا کیلومتر تعویض تسمه تایم را اعلام فرمایید.
    • جنگیزی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      1
      60000 کیلومتر
  • بابک ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3
    با سلام وتشکر از شما لطفا در مورد روش صحیح تعویض مایع خنک کننده و مخصوصا هواگیری آن نیز بنویسید. متشکرم
    • جنگیزی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      2 1
      ظرفیت رادیاتور 6 لیتره شما سه لیتر ضد یخ و سه لیتر آب رادیاتور بخر با هم در یک ظرف قاتی بکن بعد از تخلیه رادیاتور بریز داخلش. ضد یخ صرفا برای زمستون نیست برای جلوگیری از زنگ زدگی داخل رادیاتور و در گرما هم به ثابت موندن دمای موتور کمک می کنه.
  • حمید ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    2 1
    سلام من ریو مدل 88دارم باک آن سوراخ شده بنظر شما کامل باید عوض بشه لطفا راهنمایی بفرمایید
  • کیوان ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2
    من یک ماشین ریو مدل 90 دارم که 59000 کیلومتر کارکرده و مشکل خاصی نداره چه موقع باید تسمه تایم را عوض کنم .
    • هوشمند امینی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      سلام معمولا رو 60000بهتره عوض شه
    • جنگیزی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      1
      هر 60000 کیلومتر
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    2 1
    سلام لطف کنید بگید بهترین روغن برای ریو چیست؟
    • اکبر ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      2 1
      جی تی مگنانک 10-40
    • احسان ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
      3 3
      سلام کاسترول مگناتک 20-50 توی متن بالا هم توضیح داده روغنهای معمولی استفاده نکن چونکه اگر توجه کنی صبحها صدای سوپاپهای ماشینت رو میشنوی
  • اسفندیار ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 1
    بستن سیمیای رله دوبل سمند
  • مرتضی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2
    سلام بهترین روغن برای ریو
    • چنگیزی ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      1 1
      با توجه به اینکه عمده روغن های خارجی تقلبی شده بهترین انتخاب بهران سوپر پیشتاز یا ایرانول ریسینگ هست که کم از روغن های خارجی ندارن
  • هومن ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    2
    سلام من یک خودرو ریو مدل 87 دارم چند وقت پیش تسمه تایم پاره کرد وحدود 2 میلیون هزینه گذاشت رو دستم بعد ازیک هفته تو خیابان خاموش کرد دیگم روشن نشد نگاه کردم تسمه تایمم سالمه ومحکم سر جاشه اما استارت ماشین روان کار میکنه مثل همون موقعه که تسمه تایم پاره کرده بود ولی اصلا ماشین روشن نمیشه انگار دوباره تسمه ام پاره شده ولی نگاه کردم تسمه سالمه چیش میتونه باشه با تشکر خیلی اعصابمو خورد کرده
    • lمسعود ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
      3 2
      سلام دوست عزيز احتمالا شما نيش ترمزي زده ايد و اتومبيلتان يكي دو باز ريپ زده و خاموش شده دركنار موتور نزديك دريچه گاز يك سوكت هست كه مربوط به سنسور الكترونيكي سوپاپ ها است در اين موارد بهتر است خار فلزي اين سوكت را درآوريد و سوكت را آزاد نمائيد حالاگر استارت بزنيد اتومبيل روشن مي شود ولي بعدا بايد به نمايندگي ببريد تا پين كد مخصوص آن را بزنند و بعد سوكت را مجددا نصب كنند
    • ریوslx ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      2 3
      در اولین فرصت بفروشش
  • علی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    1
    باسلام خدمت دوستان عزیز .... میخواستم بدونم چرا در بعضی مواقع کولر ریو در هنگام استارت زدن خودرو سرخود روشن میشه و حتما باید با اعمال دستمون خاموشش کنیم .... ممنونم از همکاریتون ....
    • هومن ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      1
      سلام اگر دستگیره تنظیم هوا برای شیشه جلو (علامت زرد رنگ روی دو حالت آخر باشه ) و فن شما روی حالت روشن باشه هرموقع ماشیم خود رو خاموش و روشن کنید کولر اتومبیل خود به خود روشن میشه.
    • مسعود ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
      1 1
      دکمه کولر را رف سه ثانیه پنج بار با دست خاموش و روشن کن تا دیگه اون چراغ روشن نشه مگر در هنگام استفاده از کولر
  • امیری ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 2
    سلام ماشین من مدل 88 هست بعضی وقتا رو دنده عوض کردن ریپ میزنه اگه میشه جهت رفع عیب راهنمایی کنید
    • حمید ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      1 2
      شمع و وایر شمع
  • فرهود ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1
    با سلام من یک ریو 89 دارم کولر ماشین وقتی روشن میکنم باید یک ضربه روی یش بزنم تا کولر کار کنه . امروز دیگه روشن نشد .ولی کمپرسور روشن میشه .ولی بادی نمیزنه.مشکل از کجا میتونه باشه .بیزحمت راهنمایی میفرمایید.؟ بردم تعمیرگاه و گفت باید کلیدهای جلو را عوض کنم.آیا درسته؟سپاسگذارم.
  • frutan ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    با سلام بنده نیز ریو مدل 89 دارم مشکل کولر شما از عدم اتصال صحیح سوکت برق زیر کولر می باشد . با دست ضربه نزن فقط سوکت سر سیمهای اتصال را عوض کن.
  • عليرضا ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    با سلام ريو من مدل ٨٨ مي باشد ودو مشكل دارد: ١- مدتي بود كه كيلومترش واسه خودش بالا پايين مي پريد ونوسان داشت وبعضي اوقات كار نميكرد ولي ماشين خاموش وروشن مي كردم درست ميشد اما الان اصلا نه كيلومتر كار ميكنه نه كيلومتر شمار ٢- در دو ريو ديگه هم سوار شدم مثل ريوي خودم بين ٨٠تا ١٠٠كيلومتر ريپ ميزد چرا؟ باتشكر
    • afshin ch ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      1
      سنسور کیلومتر عوض کن هم عقربه درست میشه هم ریب زدنش
  • فرهود ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    1
    سلام مدل ریوی من 89 هنگام ترمز زذن صدای خر خر و تق تق ریز میده وبد ترمز میگیره چه باید کرد.؟
    • محمدی ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      لنتها رو نگاه کن با جلو بندی
    • فرهود ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      من هم این مشکلو دارم ریو مدل 90 - احتمالا ای بی اس فعال میشه - من چند بار شده که ای بی اس خودبخود فعال شده با دو پا کردن اینجوری میشه پدالو یه بار میزنی و ول میکنی دوباره میزنی اینطوری میشه
  • سیاوش ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2
    سلام دوستان.من یک ریو مدل90 دارم.از وقتی که خریدمش حدودن بعد از یک سال باطریش خوابید.دو باره عوضش کردم یک 50 آمپر بهش انداختم.اما بازهم امروز ماشین روشن نمی شد دوباره باطریش رو عوض کردم 60آمپر بهش انداختم.به نظر شما چه باطری خوب هست؟و چند آمپر براش مناسب هست؟لطفا راهنمایی کنید...ممنون.
    • محمدرضا ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      1
      فابریک ریو 60 آمپره و بالاتر از 60 ممکنه به سیم کشی آسیب بزنه باتریهای کره ای ساخت کارخانه DELKOR خوبه ( پلاتینوم یکیشونه )
    • محمدرضا ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      1 1
      ضمنا به باتریساز بگید دینام رو چک کنه و ببینه شارژ میکنه یا نه
  • RASOUL ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    2 3
    با سلام من ريو مدل 87 دارم كه 70000كاركرد داره اما زماني كه كولر ميگيرم تو سربالايي يا تو ترافيك كه به كاشين فشار مياد آمپرش ميره بالا ميتونه علتش رادياتور ماشين باشه يا كمپرسور كولر؟
  • محمدی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    3 2
    مشکل تو اگزوزه
    • محمدرضا ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      4
      جناب محمدی میشه بیشتر توضیح بدید چون منهم این مشکل رو دارم منظورتون کیپ شدن کاتالیست اگزوزه؟
    • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      2
      حالا که تعمیر کریدین استفاده کنین
  • علی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    3
    سلام من کد پخش ماشین ریو 87 را گم کرده ام راهنمایی کنید چه باید انجام دهم متشکرم
    • حمید ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      سلام در صورت نداشتن کد باید آسی حافظه پخش تعویض گردد.
    • roxy ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      ممکنه 5909 باشه
    • علی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      1939 هم تست کن
    • محمدرضا ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      1
      با نمایندگی شرکت سازنده پخش تماس بگیرید
    • عنايت ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      اگه تهران هستي ببر ستار خان خودشون کدش رئ برات در ميارن
  • امامی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    سلام من پمپ بنزین ماشینم خراب شده تا بحال چندین پمپ خریدم ولی باز مشگل داره پمپ
    • یاسر ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      1
      فیلتر بنزین را حتما تعویض کنید. (هر 15000 کبلومتر) در غیر اینصورت جلوی انتقال بنزین از باک به موتور , گرفته شده و پمپ بنزین نیز می سوزد.
  • امامی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2
    سلام پمپ بنزین ریو اصلی از کجا میتونم تهیه کنم
    • یاسر ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      از نمایندگی های سایپا یدک که توی سایت شرکت سایپا یدک نیز می تونید پیدا کنید.
  • افشین ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    1
    سلام به محض تعویض پمپ بنزین چراغ روشنایی شب که کیلومتر وروغن تودور موتور وغیره رو نظام میده خاموش شدن قبلا از جوابتان ممنونم
  • علی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    سلام به همه ریو دارای باحال یه سوال؟موتور ماشین من یه کوچلو ریپ داره خیلی کوچلو، میتونهاز وایرام باشه عوض نکردم تا به حال حدود 80 هزارتا کارکرد داره ؟
    • حمید ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      3
      با سلام علی جان ماشین من هم یک ریپ کوچولو داشت 3 ماه اثیرش بودم مکانیکی و باطری سازی های زیادی رفتم . دیاگ زدم ،استپر ،سنسور دور موتور را عوض کردم و غیره در آخر هم یکی از تعمیر کارها با یک دیاگ مشکل را برطرف کرد برنامه دیاگشان با هم فرق میکنه.پس از پاک شدن خطا ماشین درست شد.
  • مجید ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    4 2
    سلام، حدود 1 ماهه که یه ریو 86 خریدم. تا الان اش راضیم فقط یه هفته ای هستش که متوجه شدم تو ترافیک یا مسافت های نسبتا بالا، پشت صندلی های عقب و قسمت دندهو و ترمز دست ماشین داغ می کنه، می تونید راهنمایی ام کنید؟
  • امير ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 3
    سلام. من ريو مدل 87 دارم. دو سوال: 1 - آيا تعويض تسمه تايم براي دفعه دوم و سوم هم در همان 60000 كيلومتر بايد صورت بگيره يا زودتر؟ 2 - كولر من خنكي اش خوبه ولي فنش خيلي ضعيفه و خوب باد نمي زنه. مشكل چيه؟ ممنون ...
    • هوشمند امینی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      3 1
      سلام به طور معمول 60 خوبه ولی اگه تو تهران هستی و تو ترافیک رو 40 تا که رفتی به فکر تعویض باش چون ریو تسمه تایمش اگه پاره شه خیلی دردسر داره
    • محمدرضا ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      1
      کم بودن باد کولر بعیده از موتور فن باشه احتمالا سیم تنظیم دریچه های خروجی باد رد کرده - محلش بالای پدال گاز هستش و شبیه سیستم پرایده
    • ریوslx ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      1
      30تا خیالتو راهت کن
    • اشکان GB ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
      0 0
      سلام زیر داشبورد دو تا فیلتر کابین داره اونا رو عوض کنین یا بشورین سرعت باد فن چند برابر میشه
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    1
    مشکل گرم کردن ریو در سربالایی ممکنه از گرفتگی یا اصطلاحا کیپ شدن کاتالیزور اگزوز باشه. دوستان اگر تجربه ای دارند به اشتراک بگذارند. قیمت کاتالیست حدود 500 هست عمر این قطعه 100000 کیلومتره که در شرایط بد و استفاده از مکمل ویا سوخت نامناسب کمتر میشه
  • محسن ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3
    با سلام خدمت دوستان. من یه ربو 88 تازه گرفتم که فروشنده ضبطشو ازم خواست و ضبظ فابریک رویوشو بهم داد. موقعی که وصلش گردم به دلیل اتصال سیمهاش ساعت و ضبط و چراغ بالا سر از کار افتادن که با تعویض فیوزش درست شدن ولی دیگه ضبط کار نمیکنه. موقغی که روشنش میکنم رمز میخواد. فکر کنم زمزش 5555 باشه ولی وقتی میزنمش اینجوری تایپ میکنه icde5555 که وفتی دکمه شماره 5رو میزنم میره پشت icde عدد تایپ میکنه بعدشم blocked میشه. چیکار باید بکنم؟ مدلش mcd2400r
    • محمدرضا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      همراه مدارک ماشین یک کارت شبیه کارت عابربانک هست که رمز توش نوشته-اگر نیست از فروشنده بخواهید-اگر نداشت باید به نمایندهگی شرکت سازنده پخش مراجعه کنید احتمالا شرکت اورامان الکترونیک است
  • مهرداد ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    3 1
    با سلام خدمت دوستان.من با ریو 45000 کیلومتر راه رفته ام.مدل 89 .به نظر شما وقت تعویض تسمه تایمش هست یا صبر کنم تا 60000 کیلومتر اقدام کنم.با توجه به مدل ماشینم.که 89 است و حدود 4/5 سال از عمر ماشین میگذره.
    • ریوslx ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      ریو کلا مشکل تایم داره 30000عوض کنی خیالت راحته فابریکیش تا60000میشه استفاده کرد
  • محمدرضا ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    عمرمفید تسمه تایم 60-40 هزارکیلومتر است و گفته می شود بیش از دو سال هم استحکام ندارد بنظر من بهتر است هرچه زودتر تعویض کنید
  • محمدرضا ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    مشکل بالا رفتن آمپر حرارت آب در سربالایی ها از چی میتونه باشه ماشین من 90هزارتا کارکرده و رادیاتورش هم سالم و بدون جرمه چون فقط آب مقطر وضدیخ داخلش ریختم و آب شهر بهیچوجه اضافه نکردم ضمنا درب رادیاتور اصلی هم با فشار 1.1 امسال عوض کردم البته فعلا تو زمستون مشکلش حل شده ولی تا شهریور گرم میکرد
  • سیاوش ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    1
    سلام دوستان.شبتون بخیر،من ی ریو مدل 90دارم،توی کارت ماشین،نوشته شده آپشن ها:ABSاما چند باری باهاش ترمز شدید کردم،چرخ های جلو کشید.چراغ عیب یاب ABSهم درست عمل میکنه.لطفا راهنمایی کنیدممنون...
    • ریوslx ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      سرت کلاه گذاشتن
  • امید ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    1
    سلام - من یه ریو 87 خریدم - تسمه پاره کرد - میگن باید سیلند باز بشه --- چقدر هزینشه --- ممنون میشم راهنمائی کنید
    • حسین ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      سلام داداش حداقل اگه خوش شانس باشی 3 میلیون پیاده شدی
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    2 2
    سلام من یه ریو 89 دارم.تازگی موقع استارت زدن چراغ چک روشن نمیشه وهرچی استارت میزنم هم دیگه ماشین روشن نمیشه.لطفا کمک کنید
  • مجتبی ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    سلام و خسته نباشید .اتومبیل ریو من با اینکه سوزن و شمع رو سرویس کردم وای صدی 13 یا 15 میسوزونه . 09171634074غیاثوند خواهش میکنم راهنمایی کنید
    • ریوslx ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      دوست عزیز انژکتورتو بشور صافی بنزینتو عوض کن و همچنین روغن شمع سوزنی بنداز
  • علی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1
    سلام من ریو 87 دارم 130 تا کارکرده مصرفش بطور متوسط 8.3 لیتر در 100 کیلومتره چطور میتونم مصرفشو پایین بیارم؟ تقریبا 2 باک در میون سوپر میزنم
    • ریوslx ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      علی جان شمع سوزنی و وایر قویتر تعویض به موقع فیلتر هوا و صافی بنزین تعویض کن و در مواقع افزایش سرعت پدال گاز رو تا اخر فشار نده بذار به ارومی شتاب بگیره و فشار به ماشین نیار
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    سلام میخواستم ببینم چطور میشه ی تسمه تایم ریو اصلی و خوب تهیه کرد مشخصات تسمه خوب چی؟
    • بهزاد ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      4 1
      باید بری خیابان خوش شمالی اگه بچه تهرانی یه لوازم یدکی فروشی هستش که نمایندگی سایپا اسمش عابدزاده هستش هم جنس اصل میاره هم قیمتاش مناسبه
  • مهران ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 1
    سلام ب همه دوستایه عزیزم من ی ریو مدل87 دارم ک صدایه موتورش نسبت ب بقیه خیلی بیشتره اعصابمو خورد کرده ممنون میشم بگید مشکل از کجاست ب هرکیم نشون دادم گفت از اگزوزه اما صداش تو موتوره
    • محمدرضا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
      1
      دسته موتورها رو چک کنید
    • Afshar ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      1 1
      قسمتی از اگزوز ماشینت سوراخ .،چکش کن
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    1
    سلام ریو دارم بعضی از مواقع برف پاکن از کار می افتد مشکل از کجاست
    • محمدرضا ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
      1
      با دیاگ قدرت شارژ دینام رو چک کنید
  • جلیل ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    1
    سلام,ریو٨۵دارم,خیلی کم مصرف وکم خرجه,میتونم اتوماتش کنم میشه,هزینشو کی میدونه؟
  • رزازیان ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بنده ریو مدل 1385 دارم و الان رادیاتور ابش خراب شده و رادیاتور اصلی کیا موتورز پیدا نمیشه لطفا" راهنمایی کنید که چه رادیاتوری بندازم؟
    • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
      1
      میدان رسالت - تقاطع سراج - فروشگاه بی نی سی
  • رزازیان ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    کسی میدونه از کجا میتونم رادیاتور اصلی کیا موتورز تهیه کنم؟
  • مسعود ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    1
    سلام خدمت دوستان عزيز ميخوإستم بدونم ريو چراغ امپر بنزين داره كه موقع تمومي بنزين روش بشه يا نه 'چون تازه خريدمش؟
    • طاها ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
      بله دارد
  • سپهر ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    1
    سلام ریوی من بعدازروشن شدن خیلی خوب ونرم کارمیکنه ولی گرم که شد صدای تیک تیک مداوم ازسرسیلندرمیاددوماهه خریدمش فروشنده درسربالایی ترافیک بوده بادنده یک پرگازرفته این صدا توموتورافتاده.لطفا راهنمایی کنید.
    • afshin ch ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
      احتمالا استکان تایپیت ها باید تعویض بشن
  • بهنام ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    2 1
    سلام خدمت دوستان عزیز میخوإستم بدونم ریو چراغ امپر بنزین داره که موقع تمومی بنزین روش بشه یا نه ‘چون تازه خریدمش؟
    • مجید ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      2
      سلام دوست عزیز بله داره و متاسفانه مشکل اکثر ریو داران همین هست و از 100 تا 1 نفر بیشتر پیدا نمیشه بگه چراغش روشن میشه ــــــــــــــــــــــــــــ در مورد تسمه تایم هم خوشبختانه الان پیدا میشه فابریکش و با ظمانت نامه 70000 کیلومتری یکم گرونه ولی به خاطر گارانتیش خوبه 84000 هست قیمتش ___________________________ یه سوال یکی راهنمایی کنه بلبرینگ های تسمه تایمر رو تو چه کیلومتری تعویض کنیم ؟
    • مهران سیستم ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
      2
      من پشت امپر را باز کردم چراغ داره و از نوع لامپ میباشد(ال ای دی نیست)که لامپ و مسیر برق ان را از روی برد تا سر سوکت چک کردم سالم بوده ولی متاسفانه روشن نمیشه!من احتمال میدم از سوییچ فرمان داخل باک باشه که فرصت نکردم باز کنم
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    2
    با سلام داره
  • مهران سیستم ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    1
    با سلام خدمت تمام ریو سوارها من حدود یکسال هست که ریو دارم و خیلی راضی هستم اما 5 ماه پیش متوجه کشیدگی فرمان خصوصا در سرعت بالا شدم که با تعویض طبق و چپقی و بوش میل تعادل مشکل برای مدت کوتاهی برطرف شد اما دوباره همان مشکل را دارم.جلوبندی را که چک کردم دیدم که طبق از قسمت بوش خراب شده!خواستم عزیزان راهنمایی بکنن که علت خرابی چیه اگر کیفیت جنسه چه مارکی بندازم.قبلا از راهنمایی شما ممنونم و سپاسگذارم.
    • مجید ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
      1
      سلام قرقره فرمونت رو عوض نکردی؟ اگه عوض کردی چک کن ببین پراید ننداختن روش که چون اطولش فرق میکنه با پراید مال ریو اگه از اون نیست باد تایر ها رو هم چک کن . قطعات شرکتی هم هستن تو بازار که قیمتش فوقش 10 تمن فرق میکنه بهتره قطعات فابریک اصل رو بندازی روش کیفیتش 100 برابرهیشه
  • محمدرضا ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    لاستیکها رو با عقب عوض کنید معمولا ساییدگی لاستیک یا نامرغوب بودنش باعث مشکلات جلوبندی میشه اول از لاستیک مطمءن بشید بعد برید سراغ جلوبندی
  • امین ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    1
    سلام منیک ریو 86دارم اب کم میکنه رادیات و ترموستات و درب رادیات را چک کردم ظاهرا کپسول فن دیر عمل میکنه ولی از اگزوز هم اب میچکد ولی ریپ نمیزنه مثل ساعت کار میکنه کپسول رو چطوری تست کنم تشکر از راهنماییتون
    • محمدرضا ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
      1
      آب توی اگزوز نشونه خوبی نیست سرسیلندر و واشرش رو بدید چک کنند البته صبح که استلرت میزنید و ماشین سرده چکه آب از اگزوز طبیعیه
  • یاسر ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1
    سلام من یه ریو مدل 89 دارم که صدای موتورش خیلی زیاده,توی کابین صدا زیاده!بعضیا گفتن که صدای ریو همینجوریه!ولی من بعید میدونم صدای ریو اینقدر بالا باشه!البته لازم به ذکره که ماشینم نمد کاپوت و نمد جلوی موتور نداره! میخواستم بدونم دلیل اصلیش چیه!؟ سوال دومم اینه:توی سرعت های بالای 100 کیلومتر که جاده هم کمی شیب داشته باشه,موقعی که ترمز میگیرم ماشین خیلی میلرزه!لطفا راهنماییم کنین با تشکر از دوستان
    • هوشمند امینی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
      سلام منم شنیدم که می گن ریو عیبش اینه که صدای بیرون خیلی میاد داخل ،‌ برای مشکل دوم هم احتمالا دیسک هاتو باید عوض کنی تاب برداشته ، بیشتر موقعی تاب بر می دارن که آب سرد بپاشی روی تایر و دیسک ها یا موقعی که دیسک ها داغن کارواش ببری آب بپاشه رو دیسک ها
  • فرهاد خوازه ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    سلام خدمت دوستان عزیز من یک ریو ۸۶ دارم موقعیکه در شب حدود یگی دو ساعت با چراغ روشن رانندگی میکنم ماشین دیگه استارت نمیزنه و باید هلش بدم فردا صبحش خیلی راحت استارت میخوره و روشن میشه پیش چند تا برقکار هم بردم هیچکدوم سر درنیاورد
  • امین ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1
    سلام دوستان کسی میدونه چطوری میشه فهمید واتر پمپ ریو سالمه؟البته بدون باز کردن
  • محمدرضا ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    کم کردن آب و دیدن نشتی از زیر واترپمپ علامتشه ولی ریوها به اینجا هنوز نرسیده اند که واتر پمپشون مشکل پیدا کنه
    • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      2
      ریوی من بعد از ۷ سال نیاز به تعویض واتر پمپ داشت مدلش ۸۵ هست و ماشین فوق العاده ایه
  • محمدرضا ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    1
    رینگها هم اگر تاب بردارند موقع ترمز ماشین میلرزه از یک بالانس پنچری مجهز بخواهید رینگها رو چک کنه دیسکها به این راحتی موج بر نمیدارند
  • امین ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    اقا محمد رضا تشکر که وقت میگذارید جواب میدید
    • محمدرضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      1 1
      خواهش میکنم ما ریو دارها همه همدردیم!!
  • یاسر ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    2 3
    بنده چند ماه پیش روغن گیربکس ماشینم(ریو) رو عوض کردم,تعویض روغنیه گفت که حجم روغن گیربکسش 2 لیتره!ولی چند روز پیش توی چند تا سایت خوندم که حجم روغن گیربکس ریو 2.8 لیتره(نزدیک به 3 لیتر)!به همین دلیل رفتم و دوباره روغن گیر بکس رو عوض کردم و 3 تا قوطی 946 سی سی ریختم توی گیربکس و پر شد! سوالم از دوستان اینه که اگه حجم روغن گیربکس بالا(پر) باشه,مشکلی پیش نمیاد؟ ضمن اینکه الان 200 کیلومتر هم باهاش رفتم و اتفاقی نیوفتاده
    • امین ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
      سلام هیچ مشکلی پیش نمیاد چون تحت فشار نیست ولی در سرعتهای بالا ممکنه از هواکش بالاش بیرون بریزه
  • مجید ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    2
    سلام تسمه تایمر ماشین رو عوض کردم که خوشبختانه به موقع بود نمایندگی بود که هنگام تعویض گوش زد کرد که به همراه تسمه بلبرینگ ها رو هم عوض کنید منم همینکار رو کردم به نظرم کار مفیدی بود ریو دار ها هم این کار رو بکنن چون بلبرینگ خراب باعث پاره کرن تسمه میشه نشونه های خرابی بلبرینگ هم یه صدای خاصی داره
  • امین ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    1
    سلام مرسی اقا مجید دوستان کسی هست بدونه تایم تسمه رو چطوری میشه بگیریم منظورم از روی علامتهای روی دنده بادامک وپولی میلنگ است وایا اگر یک دندانه پولی میلنگ جابجا بشه مهمه یا نه؟ تشکر
  • ALI... ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    2 1
    سلام به ریو سوارهای محترم یه سوال دارم، هزینه های نگهداری و تعمیرات ریو در مقایسه با ماشینهای همرده چطوریه؟؟ قبل عید میخوام یه ریو مدل 85 که نشون کردم بخرم ولی تنها نگرانیم واسه هزینه های بعدشه که خرج سنگین روی دستم نذاره!! مرسی اگه کسی جوابمو بده.
    • یوسف ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
      با سلام خدمت همه دوستان برخلاف گفته های خارج از عرف که میگن هزینه های ریو خیلی زیاده ، به واقع تفاوت چندانی با بقیه خودرو ها نداره بجز اینکه کم استهلاک تره
  • مسعود ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    سلام دوستان عزیز.من یه ریو مدل 90 خریدم میخواستم ببینم این مدل قدرت موتورش چنده85 یا 97 اسب بخار
  • نامنی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    باسلام ریو مدل 89 اتومات دارم مدتی است که در حالت ایستاده ماشین لرزش دارد گفتنی است در حال حرکت مشکلی نداردوهمچنین درحالت ایستاده با بالا بردن دور موتور لرزش قطع میشود. دیاگ زدم مشکلی نداشت دینام هم مشکلی ندارد اگزوز هم مشکلی ندارد یک تعمیرکار هم گفت طبیعی است یک تعمیرکار هم گفت باید بیاری دانلود مجدد انجام بدی. بنظر شما علت این لرزش چست؟
    • مجید ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
      سلام ممکنه از دسته موتور زیر موتور باشه لرزش موتور رو انتقال میده به بندنه نرم شده حتما اون حتی بخوای تیکاف بکشی صدای قیژ باید بده
  • حسین ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1
    با سلام خدمت همکیشان
  • حسین ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1
    با سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان ریو سوار من یک ریو مدل 86 خریدم چند روزه از نظر سلیقه آدم وسواسی هستم تمام کارهای ماشینم رو رسیدم اما فقط یه مشکل بزرگ داره ماشینم که اونم مصرف بنزینش هست که حدوده صدی روی 9 لیتر هست با توجهبه هوش خودم احتمال دادم از خرابی اگزوز باشهکه به چندتا متخصص نشون دادم همه گفتن که منبع آخر تقریبا خراب داره میشه و دوتاشون گفتن که کاتالیزورش داره خراب میشه آخه یه خورده صدای ماشین عوض شده.یکیشون گفته که علت زیاد مصرفش به خاطر منبع آخرشه کاتالیززیاد تاثیر نداره خواهش میکنم راهنمایی کنیین منو و اینکه قیمت منبع آخر و کاتالیز چقدر هست واز کجا میتونم تهیه کنم من شهرستان هستم.توروخدا جواب بدید لطفا
    • مجید ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
      2
      سلام حسین جان فابریکش باید گرون تر از 95 باشه ولی میتونی یدونه آلمینیومیش رو بدی دست ساز بسازن هم صداش خیلی فرق میکنه هم جای فابریکش رو پر میکنه نزدیک 60 تمن در میاد
  • محمدرضا ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1 1
    تا مهرماه قیمت کاتالیزور در خیابان اکباتان 450 بوده انباره عقب هم بسته به مارکش از 95 تا 130 هست..پارس نگیرید فقط که یکسال هم دوام نمیاره میثاق یا رضامشهد خوبه کره ایش هم 300 اگه گیر بیاد
    • حسین ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      دمت گرم داداش آیا مصرف زیادش برا خاطره این دوتاس؟ حالا تازه آدم نمیتونه به حرف این اگزوز سازا اعتماد کنه بیشتر واسه خاطر خودشون میگن خرابه....میشه لطف کنی آدرس دقیق اکباتان و اون فروشگاه رو بدی تو تهران کجاست؟یا اگه شماره تلفن داری بهم بدی تا زنگ بزنم؟یکی گفته که اگه کاتالیز شکسته باشه خورده اون رو موتورمیکشه داخل خودش همین بیشتر بهم استرس داده....یعنی درست گفته؟
  • محمدرضا ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    مصرف صدی 9 توی شهر خوبه توی جاده بدون کولر 6 با کولر 7-8 پیشنهاد میکنم از یکی از نمایندگیهای مرکزی اطلاعات بگیرید منهم تا همین حد میدونستم اکباتان شرکت همیاران اگه اشتباه نکنم سرچ کنید وارد کننده قطعات ریو
    • حسین ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
      خیلی آقایی آقا محمد رضا که اینقدر زود جواب میدی.یه مشکلدیگه که همین الان توجه منو به خودش جلب کرده اینه که چنبار دیدم اما امروز صبح خیلی دیگه زم کردم روش از اگزوزش وقتی روشن کردم آب میریزیه که اگه ده دقیقه یک جا باشه ماشین تقریبا به اندازه دوتا کف دست روی زمین رو خیس میکنه یا اگه روی سطح آسفالت باشه آب تقریبا جمع میشه و میخواد حرکت کنه واقعا اعصابم خورده ونگرانم و نمیدونم برای چی اینطوری شده؟دلیل خاصی داره یا طبیعی هستش؟
  • علی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    2 1
    با سلام ریو مدل 89 دارم در حال حرکت تو هر دنده ای که باشی پا رو که از رو گاز بر مبداری و سرعت میاد پایین صدای زوزه میاد که با گرفتن کلاچ صداش خیلی کم میشه لطفاً راهنمایی کنید . باتشکر از دوستان عزیز
    • امین ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      سلام اگه اب رادیاتور کم نشه از سردی هوا وکارکرد خوب موتوره که رطوبت جمع میشه نگران نباشید
  • علی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    سلام کسی میدونه قیمت گیری بکس ریو چقدره؟
    • محمدرضا ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      1
      برای قطعات ریو به خیابان اکباتان کوچه آهنین مراجعه کنید. همه مغازه ها لوازم ریو دارند با قیمت مناسب
    • محمدرضا ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
      1
      خیابان اکباتان یا همون چراغ برق داخل کوچه آهنین انتهای کوچه همه ریو فروشند قیمتها هم خیلی مناسبه
  • محمدرضا ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    1
    موقع روشن کردن طبیعیه و بخصوص الان که هوا سرده ولی احتیاط کنید و با مکانیک یا یه نمایندگی مطمین مشورت کنید آب رادیاتور رو چک کنید روغنی نباشه....همینطور روغن ماشین رو وقتی عوض میکنید نباید کدر و آب قاطیش باشه منهم اطلاعات و تجربه شخصی خودمو میگم و متخصص نیستم
  • حسین ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    قربون شما که اینقدر دقیق جواب دادین مرسی.
  • علیرضا ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    1
    سلام من حدوداً یک ماهه ریو مدل85 خریدم موتور خیلی عالی کار می کنه. اما دو عیب گنده داره یکی مصرف بنزین خیلی زیاد و دیگه صدای لاستیک و اتاقش زیاده البته رینگ اسپرت هست با لاستیک پهن و بزرگتر از لاستیک استاندارد خودریو اگه فابریک خودشو بند ازم زیر ماشین درست می شه.البته یه کم هم فرمونش میکشه سمت وسط جاده.
  • محمدرضا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    1
    یکی از دلایل مصرف بالا لاستیک پهن است استاندارد ریو 13-70-175 هستش اگر کومهو مدل سولوس15- KH بندازید هم نرمه و هم ظاهرش پهن نشون میده منج یکساله دارم خیلی عالیه ضمنا برای یکدست کشیدن لاستیکهای جلو رو با خودشون جابجا کنید اگه تغییر کرد بدونید مشکل از لاستیکه ضمنا من یکبار لاستیک 185 انداختم ....سیبکهای فرمون و سیبک طبقها صدا افتاد بعد از حدود یکسال
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    سلام ریو من مدل اخر 88 که 9000 تا کار کرده. می خوام بدونم تسمه تایم باید عوض بشه یا فعلا میتونم استفاده کنم.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    1
    بکسل کنید ببرید تعمیرگاه تا مبادا توی راه پاره نشه!!! 2 سال سکبار یا 40 هزار کارکرد باید عوض بشه تا حالا هم ریسک زیادی کردید عوض نکردید
  • مجید ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    سلام دوستان عزیز یه سوال آیا ریو هم شیم داره؟ یا فیلر هست تو ریو زمان بازدیدشون کی هست
  • محمدرضا ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    ریو نیازی به فیلر گیری نداره اتومات خودش تنظیم میکنه
    • مجید ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
      سلام محمد رضا جان ممنون بابت راهنماییت ولی این روزا احساس میکنم صدای سوپاپ ها هنگام خنک بودن ماشین زیاد شده هم روغن خوب میریزم توش هم عین بچه نگهداری میکنم این صدای سوپاپ ها یکم نگران میکنه ولی ماشین گرم باشه صدایی ازش نمیاد
  • محمد ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 1
    سلام تعمیرکار ریو خوب در شیراز کسی سراغ داره. برای تعویض تسمه تایم. لطفا اطلاع بدین. ممنون
    • مجید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
      سلام محمد جان بهتره ببری به نمایندگی سایپا یه فاکتور هم ازش بگیری چون تسمه رو یکم اینور اونور بزنه زود پاره میشه و نمیتونی بعدا گردن کسی بزاری
  • علیرضا ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    با سلام. دوستان من بعد از کلی تحقیق هنوز به نتیجه نرسیدم که مطمئنطرین مارک تسمه تایم برای ریو کدومه و از کجا باید تهیه کرد... ضمنا میشه لطف کنین آدرس یه تعمیرگاه تخصصی و مطمئن برای ریو رو در تهران بگین... بخدا تو این گرونی حوصله هزینه 4-3 میلیونی رو ندارم...
  • محمدرضا ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    2
    تسمه با ضمانت بیمه ایران و کارآفرین اومده که تا 18 ماه یا 60 هزار کارکرد تا 400 هزارتومن خسارت میده من کنتیننتال رومانی و کیای کره دیدم کنتیننتال پایین خیابون سعدی با جعبه زرد پلمپ شده 80هزار تومن خودم رو ماشین انداختم مکانیک هم تایید کرد ضمنا دقت کنید تسمه عمرش 3-2 سال بیشتر نیست پس حتما تسمه تازه تهیه کنید لااقل تاریخ ساختش 2014 باشه
    • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
      سلام من موتور ماشینمو تازه تهمیر کردم ولی بعد تعمیر کلاچ میگیرم خاموش میشه یاموقع دنده عقب باگرفتن کلاچ خاموش میشه دیاگ زدم عیب پاک کرد ولی دوباره همون مشکلو داره ممنون میشم
  • مجید ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    گفت و گوی اختصاصی با شهاب پیشانیدار، قهرمان ارزنده مسابقات اتومبیلرانی ایران برای رالی قهرمانی کشور چه خودرویی می‌تونه انتخاب خوبی باشه‌؟ بهترین خودرو برای رالی ریو است، چون در سالی که شرکت می‌کنم حتی یک‌بار هم در کاپوت رو بالا نزدم و هیچ موقع دسته موتور نشکوندم اما زمانی که با 405 بودم در هر مسابقه 2 تا 3 بار دسته موتور میشکوندم و حتی رام و اکسل جلو را عوض می‌کردم ولی ریو به هیچ عنوان اینطوری نیست.
  • کامیار ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    من کلاج ریوم خیلی سفته علتش چیه سیم کلاج رو هم عوض کردم ایا به خاطر دیسک و صفحه هستش میگن همه ریو ها اینطورین
  • محمدرضا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    یه کم گریس روی مهره رگلاژش بزنید بهتر میشه خود لولای پدال رو هم میتونید با روغن یا اسپری کنتاکت شور چرب یا از همه بهتر اسپری گریس روون کنید کلا توصیه میکنم به مسایل جزیی ماشین اینقدر حساس نباشید دیدید که سیم کلاج رو عوض کردید....فایده ای هم نداشت!!
  • کامیار ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    اخه خیلی سفته به نظرتون به خاطر دیسک و صفحه نیست
  • حسین ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    سلام داداش اگه شتاب ماشینت خوب نیست و خسته گاز میخوره و خوب دور برنمیداره شک نکن که دیسک و صفحه کلاجش مرخصه...وقتی تو دنده پنج تو صد کیلومتر کمی پدال کلاج رو فشار بدی آروم همینطور که پات رو گاز ثابت هست و فشارش نمیدی ماشینت گاز الکی میخوره و دور موتورت میره بالا و مصرف ماشینت بالا رفته اگه دیگه صد در صد دیسک و صفحه کلاجته داداش مطئن باش...
  • کامیار ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1
    سلام نه شتاب عالی مصرف پایین اما کلاج سفته تو دنده یک هم بد جا میره شایدم واسه خورشیدیه
  • جلال ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    1
    سلام.من یه دو ماهی هست ریوخریدم چند موردهست اگه ممکنه راهنمایی کنین ممنون میشم.اول اینکه بوق ماشین بعضی وقتانمیزنه دوم اینکه تونیم کلاچماشین میلرزونه از صحاب قبلیش پرسیدم گفت دیسک وصفحه رو تازه عوض کردم ماشین توسربالای هم مال نیست
  • حسین ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    نه آقا کامیار شک نکن دیسک و صفحه ماشینته..دیگه اگه واقعا این چیزا نباشه که گیربکس مشکل داره
  • حسین ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    راستی ذدوستان کسی کاتالیزور ریو اصلیشو سراغ داره کجا دارن؟ اصلا اصلیش وجود داره؟ من تماس گرفتم با دوتا فرشگاه تو اکباتان که یکیش فکر کنم فروشگاه ایران ما یا ایران زمین اگه اشتباه نکنم که گفته بامنی فولدش داره 420 تومان به قول خودشم میگفت اورجینالش و یکی دیگه هم دقیقن همین چیزارو گفته اما با قیمت 620 تومان،،،بعضی هامیگن اگه استوک بگیرم بهتره ...من تو شمال هستم تازه خریدم ماشینو و الان یک ماهه که تاکسی تلفنی کار میکنم مصرف زیادش واقعا فلج کرده منو که میگن به خاطره خرابی کاتالیزورشه که مصرفش زیاده... خواهش میکنم اگه اطلاعات دقیق دارین برادرانه کمکم کنین... منتظره پیاماتونم..........آآآآآآآههههههههههههاییییییییییی ریو سوارا دریابید منو.........
    • جلال ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      2 1
      سلام همشهری مصرفش صدی چند میسوزه.؟واس منم ترکیبی 9میسوزه زیاده یاطبیعیه؟منم شمال هستم
    • محمدرضا ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      1
      خیابان اکباتان . کوچه آهنین مراجعه کنید . تمام کوچه ریو فروش هستند جنس را رویت کنید و بخرید یه نمایندگی سایپایدک هم وسطای کوچه هست بنظر من قابل اطمینان تره
  • حسین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    سلام آقا جلال مصرف ماشین من تو جاده 7.5تقریبا و تو شهر حدوده 8.5 ....مصرف ماشینت زیاده داداش. باید ترکیبی نهایت نهایت 7 بسوزونه...اگه کاتالیزور ماشینت خراب نیست مطمئننا شمع و وائر و صافی بنزینت مرخصن...انژکتوراتم ببر سرویس...
  • حسین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    ممنون آقا محمدرضا خیلی لطف کردی
  • جلال ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    سلام داداش شمعو صافی بنزین وهواروتازه عوض کردم راستش من تازه ریوخریدم نمیدونم کاتالیزور سالمه یا نه.البته صفحه کلاجو شک دارم چون تو نیم کلاچ میلرزونه ولی تو حرکت گازهرض نمیخوره صاحب قبلیش گفت که تازه عوض کرده.بعد ازکجا باید بفهمم که کاتالیزورخرابه یعنی مکانیک با اطمینان میتونه بفهمه اخه چون گرونه نمیخوام خرج اضافه بکنم بعدشم تغییر نکنه .
  • محمدرضا ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1
    من از یک وارد کننده قطعات ریو پرسیدم گفت که عمر کاتالیزور صدهزار کیلومتره دشمن کاتالیزور مکملهای بنزین هستند ولی از نمایندگیهای سایپا و از اون بهتر کیا و هیوندا اطلاعات بگیرید بهتره من از هر مکانیکی که پرسیدم چیزی نمیدونست اگر اطلاعاتی گرفتید بنویسید منهم شک کردم که باید عوض کنم یا نه ولی تا مطمین نشم اینکارو نمیکنم
  • حسین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    جلال جان اگه صدای ماشینت زیاده کاتالیزترکیده در ضمن باید ببری پیش یه اگزوز ساز مطمئن متوجه میشه.یا نه اگه بردی پیش اگزوز ساز بگو برات منبع عقب ماشین رو در بیاره و سر و ته بکنش ببین توش چیزی هست یا صدایی میده که اگه کاتالیزور خراب شده باشه تا الان شکسته و اومده تو منبع عقب جمع شده چون از منبع عقب خالی نمیشه و تمام سوراخاشو مبنده ومصرفو بشتر و بیشتر میکنه اگه توش خورده ریزه کاتالیزور بودو کاتالیز خراب بود باید حتما منبع عقب رو هم عوض کنی چون پر شده و نفس ماشین رو میگیره..
    • جلال ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      دمت گرم دادش
  • حسین ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    آقا محمد رضا این بنده خدایی که کاتالیزور وارد میکنه از وجود کاتالیزور اصلی ریو خبری نداره؟ من زنگ زدم چندتا فروشگاه تو اکباتان که قیمت بگیرم همه گفتن اورجینال اصلی ژاپن رو دارن یکی گفت 420 یکی گفت 620من واقعا نمیدونم کی راست میگه کی دروغ!!!!!!!!!آیا کاتالیزور استوک اصلی بگیرم ببندم بهتره یا همین جنسی مه هست نو ببندم که بیشتر دوستان میگن دوام نداره ونهایت 60هزارتا بیشتر کار نمیکنه وا یه گاز اضافه خالی میشه با این تفاصیل احساس میکنم استوک ببندم بهتره یا نه!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟راهنمایی کنید لطفا.....
  • محمدرضا ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    فروشگاه همیاران بود حدود 450 قیمت میداد من از 100هزار رد کردم ولی هنوز مشکلی احساس نمیکنم ولی تسمه تایم که قبل از عید عوض کردم معلوم شد تسمه قبلی یک دنده اشتباه جا زده شده. پارسال ماشین بدجور جوش می آورد ولی الان شتاب و کشش شده مثل روز اولش و هنوز هم گرم نکرده حتی با کولر توی جاده جنوب که عید رفتم بعضیها میگفتند جوش آوردن اگه از تایم نباشه از کاتالیزوره
    • سعید تمر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      سلام محمدرضا جان و دوستان مکانیک من میگه نمی شه یک دنده اشتباه جا زده بشه آیا این حرف درسته؟ من تسمه تایم عوض کردم ولی شتاب و مصرف ماشین تغییر کرده اساسی. چیکار کنم؟ تعمیرکار مجرب میخوام. سمت امیرآبادم. ممنون از کمکتان دوستان
  • عماد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    سلام من چند وقتی هست که ریو مدل 89 خریدم اما هیدرولیکش یه خورده سفقت شده روغنش ام چک کردم مشکلی نداره دوستان کسی میتونه منو راهنمایی کنه که مشکلش از کجاست
  • مخمود ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    1
    سلام ریو87دارم ازش راضیم مشکل برقی داره ولی نمیدونم از چیه وقتی کلید میزارم توی در سمت راننده وباز میکنم قفلهای دیگه عمل نمکنند ولی کلیدرو که توی سویچ گذاشتم در صورتی که هنوز در باز باشه تمام قفلها باز میشه از بیرون هم که درو قفل میکنم فقط در راننده قفل میشه.در سمت شاگر هم بعد از چند ماه اینجوری شددر ضمن وقتی سکنها خاموشه ترمز میزنیم چراغهای ترمز روشن میشه ولی وقتی سکنها روشنه چراغ ترمز سمت راننده روشن نمیشه سوم اینکه دوسالیه بعضی وتها بوق نمی زنه چندتا برقکار بردم خاضر نشدن دست بزنند
    • جلال ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      1
      سلام اقامحمودریو من هم دقیقاهمین مشکلای که گفتی داره اگه مشکلشو پیدا کردی بهم بگو.البته من هنوز جایی نشون ندادم چون تازه خریدمش بعد چون شهرستانم اینجا هم مکانیک خوب نیست ریسک نکردم
    • کامیار ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      3
      سلام ایراد از رله ماشینته زیر فرمون رله هست ببر اینا که دزدگیر درست میکنن اگه شد درست کن اگه نشد بخرالبته رله ریو گرونه حدود200 تومنه
  • صادق ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    سلام دوستان من ریو مدل 86 دارم مدتیه که ازش روغن میریزه بردم به میکانیک نشون دادم گفت از کاسه نمد ته میلنگه وباید گیربکس بیاد پایین حالا کسی میدونه که کاسه نمد خوب باید چه مارکی باشه و اگه گیربکس باز بشه ایراد دیگه ای پیدا نمیکنه
  • صنم ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    1
    سلام. میشه منو راهنمایی کنین
    • حسین ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      سلام در چه مورد راهنمایی کنیم تورو صنم خانم؟
  • مهدی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    سلام خدمت دوستان عزیز، من ریو مدل 85 دارم که 3 سال خواب بوده، بعد از زدن سویچ و قطع شدن صدای پمپ هرچی استارت میزنم روشن نمیشه مگه اینکه بدون قطع صدای پمپ و یکدفعه استارت بزنم روشن بشه، ممنون میشم راهنمایی کنین
  • سعید ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    سلام من یه ریو 90 دارم. مشکل جدیدی که باهاش روبرو شدم گرم کردن ماشینه. به این صورت: یه مسافتی که رانندگی میکنی دمای ماشین خوبه اما وقتی توی ترافیک وایمیسی یا اگه ترافیک هم نباشه پشت چراغ یا توی صفی توقف میکنی دمای آب بالا میره و وقتی یک درجه بالا میره چند بار گاز که بخوره دوباره پایین میاد. این مسئله اعصابمو خورد کرده چون همش دارم توی ترافیکا پر گاز رانندگی میکتن تا دمای آب بالا نره. علتش فکر میکنین چی باشه؟
    • حسین ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      برادر سعید سلام آقا رله فن یا کپسول فن شما مشکل داره چون در حرکت تو جاده با بادی که به ماشین میخوره رادیات خنک میشه و فن نزنه موردی نداره اما تو ترافیک یا جایی که ایستاده ای چون بادی نیست که رادیاتور رو خنک کنه و فن ماشینت هم کار نمیکنه آمپر آب میره بالا حالا چرا با چند بار گاز دادن آمپر میاد پایین دلیلش اینه که چون تازه این مشکل ا پیدا کرده با یکی دو بار گاز محکم دادن درگیر میشه رله و فن به کار میفته و خنک میشه ماشینت...یعنی به احتمال 80درصد مشکل از رله فن هست اگه نبود 15 درصد از کپسول فن در غیر نبودن مشکل از این دو مورد به احتمال 5 درصد باقی مانده مشکل از واشر سر سیلندر ماشینته که احتمالا نیم سوز شده که این آخری فکر نمیکنم باشه ...تجربه من تا همین جا جواب میده داداش..موفق باشی و زودتر پیگیریش کن...
  • محمدرضا ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1
    با این نشونیهایی که دادید احتمالا ماشین هوا گرفته .یعنی یه جایی از مسیرهای آب نشتی داره البته اگه آب کم میکنه در غیر اینصورت وقتی ماشین سرده درب رادیات رو باز کنید و استارت بزنید و بگذارید دما بالابره .ممکنه آب یه کم سر ریز کنه که طبیعیه درجه آب رو مرتب چک کنید وقتی کمی از وسط بالاتر رفت باید سطح آب رادیاتور پایین بره و فن شروع بکار کنه اگر اینطور نشد احتمالا ترموستات خرابه یا اینکه سنسور فن خرابه یا سوکتش شل شده .ولی به احتمال قوی ترموستات خراب شده و دیر باز میکنه حتما اصلیشو تهیه کنید که 88 درجه هم باشه پرایدی هم بهش میخوره ولی 82 درجه است و به موتور آسیب میرسونه ضمنا تعویضش به آسونی پراید نیست و کل آب خالی میشه یه توصیه دارم که هرگز آب رادیات و آب شهری استفاده نکنید . ترکیب 50-50 ضدیخ و آب مقطر باتری موتورتون رو تا چندین سال ضمانت میکنه ضمنا دنبال واترپمپ هم نروید که ریوها هنوز به این مرحله نرسیده اند
  • محمدرضا ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    توصیه میکنم اگه ترموستات اصلی پیدا کردید تعویض کنید 88 درجه حتما باشه ضمنا لاستیک کوچیکه درب رادیات رو هم چک کنید اگر خشک شده درب رو عوض کنید اینهم حتما باید اصلی باشه و عدد 1.1 روش حک شده باشه .....پراید و تویوتا 0.9 و هیوندا 1.3 هست که هیچکدوم بدرد ریو نمیخوره این عدد فشاریه که فنر درب رادیات تحمل میکنه و بالاتر از این فشار . آب رو بطرف مخزن پلاستیکی میفرسته
  • محمدرضا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    یه احتمال دیگه هم وجود داره که اصلاموتور فن رادیاتور خراب شده باشه و که بعد از 4 سال احتمالش هست اگه مال خود ریو گیرتون نیومد موتور فن تویوتا 2000 دقیقا بهش میخوره فقط سوکتش باید عوض بشه خرابی فن هم اولش بگیر نگیر کار میکنه و یا دورش کم میشه موفق باشید
  • سعید ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    1
    با سلام به همه دوستان عزیز، دستتون درد نکنه من ترموستات را عوض کردم و خداروشکر مشکل داغ کردن آب حل شد. بازم از همه دوستان مخصوصاً جناب حسین خان و محمد رضا جان کمال تشکر را دارم
    • حسین ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
      فدای داداش خدارو شکر که مشکلت حل شد من که نظرم درست نبود خداروشکر فدای ادبت.....
  • حسین ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    برادرا ریو منم یه مشکل داره البته احساس میکنم چون یکی دوبار پیش اوم که درب موتور ماشین رو وقتی روشنه برداشتم دیدم در لحظه اول از موتور بخار خارج شد و بعد قطع میخواستم بدونم آیا مشکلی داره؟و دوم اینکه یکی محبت کنه یه راهنمایی کنه منو که چه روغنی رو برا متور ماشینم استفاده کنم؟الان در اولین تعویض روغن ماشینم روغن سوپر پایا ده چهل ریختم که 10000تا کار میکنه به گفتهئتعویض روغنیه و تا الان حدود 6000تا باهاش کار کردماما احساس میکنم روغن مناسبی نیست و یه چیز بهتر با همین کارکرد پیدا کنم...منتظره راهنماییاتون هستم....
  • محمدرضا ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    بهران پیشتاز گالن پلاستیکی نقره ای ارزونه و عالی البته بیشتر از5-4 هزارتا باهاش کار نکنید من 5 ساله میریزم راضیم. قبلا هم پراید داشتم و برای اون هم عالی بود نکته مهم اینکه بعد از تعویض گیج رو چک کنید از F بالاتر نیاد اگه با ساکشن عوض میکنید با فیلتر 3و ربع وبدون فیلتر 3 لیتر بیشتر نریزید چون ساکشن روغن قبلیو کامل خالی نمیکنه از پیچ تخلیه هم اگر خالی کردند همین مقادیرو رعایت کنید ولی بعدش گیج رو چک کنید هرچی کم داشت اضافه کنید فاصله بین E و F روی گیج یک لیتره اگه روغن زیاد بریزید به موتور فشار میاد ولی تا نیم لیتر کمتر هیچ مشکلی بوجود نمیاره من 16 سال با یه پراید و 5 سال با ریو همین رفتارو کردم نتیجه مثبت بوده
  • حسین ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 1
    سلام آقا محمد رضا ممنون از نظرت...من امروز رفتم پیش مکانیک خودم و درب موتور رو برداشت ودید که کمی بخار داره موتور و گفت به احتمال 90 درصد برا روغنشه که رفتن یه تعویض روغنی که خودش معرفی کرد و به من روغن سوپر پیشتاز تو حلب قرمز رنگ را داد و عوض کردم روغن رو...توی تعویضروغن یه تابلو داشت و مقدار روغن مصرفی برای هر خودرویی روی اون چاپ شده بود که مال ریو با فیلتر 3/75 بود و بدون فیلتر 3/25 بود که من بدون فیلتر تقریبا 3/25 ریختم و روغن روی گیج تقریبا تاروی حرف fاومده بود یعنی بالاتر از خطی که زیر حرفfداشت اومد حالا دقیق باید روی خط باشه یا روی حرفf?آیا بخار موتور ماشین برطرف میشه؟ البته بعداز تعویض حدود 40 کیلومتر با ماشین اومدم و بعدش که درب موتور رو برداشتم اصلا بخاری نداشتیعنی برطرف شده؟
  • محمدرضا ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1
    از F بالا تر نباید بره از نصفه بین .EوF هم پایینتر نباشه سوپر پیشتاز قرمز من یکبار ریختم ....میگن خوبه ولی من فرقی با پیشتاز معمولی حس نکردم عمرش بیشتر از پیشتاز معمولیه...انتخاب با خودتون اگه بخار نکرد و موتور روون کار میکرد خوبه یادتون باشه روغنی که زود سیاه بشه یعنی که سیلندر موتور رو خوب تمیز کرده و مناسبه روغن آشغال! هم زود شل میشه و بخار و دود و بعضا هم کم میکنه اعدادی که گفتید درسته ولی همیشه تمام روغن از موتور تخلیه نمیشه
  • محمدرضا ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1
    خط ملاکه نه حرف F
    • حسین ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      1
      دمت آقا محمد رضا مرسی داداش الان حالش خوبه خوبه..مرسی تا فردا شب
  • محمدرضا ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    سلام دوستان عزیز میخواستم بدونم صافی بنزین ریو دقیقا کجا قرار گرفته و آیا خودم میتونم عوضش کنم؟ لطفا راهنماییم کنید،باسپاس
    • علی حبیبی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
      سلام صافی بنزین زیر ماشین نزدیک لاستیک عقب سمت رانندست. باید روی چاله عوضش کنی.
  • فرزام ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    با سلام . منم چند روزیه ریو مدل 85 گرفتم . خیلی راضیم ازش . تنها یک ایراد داره اونم اینه که صبح ها یکم صدای سوپاپ زیاده . علت رو کیس میدونه ؟ یا راه حل ؟ ممنون دوستان
  • محمد ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    سلام خدمت دوستان انجمن ریو دار لاستیک های زیر ماشینم هانکوک 205×13هستش که حدود 30الی40درصدعاج داره ولی چند روز پیش یکی از لاستیکهای جلوی ماشین بر اثر ضربه پاره شد.با توجه به اینکه لاستیک 205فرمان رو سفت میکنه وبه جلوبندی فشار میاره حالا که میخوام لاستیک بگیرم یک جفت هانکوک 205واسه جلو بگیرم یا اینکه 4حلقه لاستیک 175یا185بگیرم وهمه روعوض کنم.اینم بگم لاستیک هانکوک 205جفتی حدود 450درمیاد ولاستیک رودستون 13×185که مورد نظرمه جفتی 270 درمیاد.لطفا کسانی که اطلاعات در این زمینه دارن منو راهنمایی کنن .ممنون
  • محمدرضا ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    لاستیک بنظر من فقط کومهو البته حتما تازه باشه حداقل 2014 175 به بالا به جلوبندی آسیب میرسونه من KH15 دارم و خیلی راضیم با اینکه 175 هست ظآهرش 185 نشون میده بهار 93 خریدم جفتی 350
  • محمدرضا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    1
    قیمت فعلی حدود 300 هست.خیابان 17 شهریور تهران
  • محمدرضا ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    دوستان درصورتیکه ماشینتون گرم میکنه حتما قبل از هرکاری بدید رادیات آب رو باز کنند و بیرونش رو تمیز کنند....پشه و گرد و خاک و کرک و .... باعث کیپ شدنش میشه و گردش هوا انجام نمیشه و گرم میکنه بنده با این همه ادعا!! بدلیل تعلل در این مورد دو روز پیش رادیاتور رو ترکوترکوندم !! ایشالا برای شما پیش نیاد...مراقب باشید
  • علی ح ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    سلام به همه دوستان ریو باز پیشنهاد میکنم در مورد نقاط ضعف و قوت ریو در برابر سرقت هم هر کس هر چی میدونه بنویسه تا همگی تجربمون رو در برابر سارقین افزایش بدیم.
  • محمدرضا ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    و البته تجربه سارقین رو همچنین !!!!!!
  • محمدرضا ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    بهتره از سارقین محترم دعوت کنیم تا تجربه ما ریوباز! ها رو افزایش بدهند!!
  • پویا ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1
    ببخشید این سوئیچ اینرسی ریو کجاست دقیقا؟؟؟
  • میثم ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    با سلام خدمت دوستان من تسمه تایم ریو مو 5000 تا پیش عوض کردم،از وقتی عوض کردم صدای تیک تیک قوی میاد از قسمت تسمه تایمش! قبین اینجوری نبود،ماشین مدل 90 هستش و 100 تا کارکرده
  • محمدرضا ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    اگه کشش ماشین کم شده و صدای تق تق سوپاپ ها میاد احتمال داره تسمه رو درست جانزده باشند یعنی یک یا دو دنده جابجا نصب شده البته نوع بنزین هم موثره و ممکنه مشکل با سوپر حل بشه
  • حیدر ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    سلام ماشینم بدون اب کار کرد سر سیلندر زده به نظر شما بدم ترشکاری یا یکی نو بگیرم مرسی
  • حیدر ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    نظرتون راجع به سر سیلندر چینی با کارانتی چیه ؟
  • حسین ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    اگه میتونی استوکشو گیر بیار ی عالیه..اگرم تاب برنداشته و پوسیدگی نداره سرسیلندر ماشین خودتو بنداز روش اگرم جزئی مورد داره ببرش تراشکاری....و در نهابت اینکه گارانتی کیلوی چنده جنسش آشغالهحالا میخوان بندازن به مردم میگن گارانتی داره....سعی کن استوک فابریکشو گیر بیاری....تهران شوش یا اکباتان 100درصد دارن.موفق باشی
  • سالار ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    سلام خدمت همه دوستان یه تعمیرکار خوب ریو سمت غرب تهران میخوام ممنون میشم جواب بدید
  • محمود ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    سلام من یه ریو مدل 86 دارم تاحالا 4 بار رادیات بخاری عوض کردم تو مدت 1 سال و نیم. رادیات فابرکم انداختم ولی بازم سوراخ شد. علتش چی میتونه باشه؟ مرسی
  • محمدرضا ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    اب رادیات از مخلوط آب مقطر باتری و ضدیخ به نسبت پنجاه پنجاه استفاده کنید ضمنا شیر بخاری رو هم چک کنید شاید اون مشکل داشته باشه
  • نیما ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    با سلام من یک ریو 89 دارم که 140000 کار کرده شدت باد کولرش نسبت به ریوی 90 دوستم که 65000 کار کرده خیلی کمتره مشکلش از کجاست؟ همچنین فن خودرو خیلی کار می کنه چه با کولر چه بدون ان عقربه امپر کمی زیر خط وسط می باشد اما مدام فن کار می کند با دور تند و بعد از 10 دقیقه خاموش می شود و بعد از مدتی دوباره شروع به کار می کند. ممنون می شوم راهنماییم کنید.
  • محمدرضا ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    1
    رادیاتور رو باز کنید و از بیرون و داخل شستشو بدید اگر بیرونش کثیف بود مشکلش همین بوده اگرهم داخلش جرم داشت و گرفته بود عوض کنید
  • محمد ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    با سلام .درمورد شدت باد کولر به احتمال قوی فیلتر هوای کولر که پشت داشبورد قرارداره کثیف شده با تعویضش پرتاب باد کولر طبیعی میشه.
  • سعید ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    سلام دوستان ریو ما وقتی کولر را روشن کنید و به رانندگی ادامه بدین ، مواقعی که به سربالایی بررسین قدرت ماشین بسیار کم میشه و درجه آب از وسط بالاتر میره، درچنین حالتی دکمه A/C را اگر خاموش کنین قدرت برمیگرده و درجه آب هم پس از مدتی مجددا کاهش پیدا میکنه اما اگه به همان وضع ادامه بدین درجه کم کم بالاتر میره و حتی تا رنگ قرمز هم بالا میره. حال باید چکار کرد؟ کولر بدون A/C خنک کنندگی نداره و فقط فنش باد میزه!!!
  • محمدرضا ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    دوست عزیز لطفا قبل از هر اقدامی بدید رادیاتور ماشین رو باز کنند و بیرونش رو تمیز کنند گرد و خاک و پوشال و پشه ها و... شبکه های بیرونی رو کیپ میکنه و به مرور زمان رادیات قدرتش رو از دست میده ضمنا اگر داخلش هم جرم گرفته پیشنهاد میکنم رادیاتور رو تعویض کنید چون ریو اگر کارایی رادیاتورش یه کم پایین بیاد گرم میکنه و کار دستتون میده
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    سلام من یه ریو 90 دارم. مشکلات مختلفی باهاش داشتم ، تازگی رفتار خاصی پیدا کرده. شروع میکنه به ریپ زدن و لرزش و قدرتش میره انگار میخواد خاموش بشه.اولش توی توقف های ترافیکی اینجوری میشد. جدیدا وسط رانندگی توی خیابون و سربالایی. اون لرزش و از بین رفتن قدرت شروع میشه و چند ثانیه انگار ماشین قدرت نداره تا مجدد به قدرت و سرعت اولیش برگرده... اگه ممکنه کمک کنین...
  • محمدرضا ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    3
    بدید یه جای مطمین دیاگ بزنند احتمالا یکی از سنسورهاش خرابه مثلا سنسور اکسیژن
  • احمد ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    1
    سلام..من ریو مدل 88 دارم.کولرش هر وقت دلش بخواهد حالت ACمیگیره.یعنی بعضی وقتها کار میکنه بعضی وقتها نه.باطری ساز میگه ایراد برقی ندارد. لطفا راهنمایی کنید .دیوانه ام کرده.
  • محمدرضا ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    یه سنسور باید داشته باشه که درصورت مناسب بودن فشار گاز کولر استارت میشه شاید مربوط به این سنسور باشه مال پراید درست کنار محل گاز زدنشه توی ریو دقت نکردم کجاست
  • محمد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    سلام ریو 86 تازه گرفتم نسبت به پرایدی که قبلا داشتم احساس میکنم فن رادیاتورش زیاد روشن می مونه مثلا پنج دقیقه روشن یه دقیقه خاموش،امپر هم وسطه، اب رادیاتو عوض کردم و ضد یخ ریختم، در ضمن از درب رادیاتور گردش ابش طبیعی به نظر می رسید، نظرتون چیه ممنون.
  • محمدرضا ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    رادیاتور رو بدید باز کنند و بیرون و داخلش رو تمیز کنند البته اگر داخلش جرم گرفته باشه تعویض کنید بهتره
  • سامی ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    هشت ماهه یه ریو 87 ورداشتم..الان 3 4ماهه که هوا گرم شده فن یه سره کار میکنه..دمای آب هم اصلا تکون نمیخوره یعنی زمستون و تابستون یه جاس اما الان خیلی کار میکنه..پیش 200نفر هم بردم میگن مشکلی نیس..چون رادیاتور بزرگه و یدونه فن زورش نمیرسه خنک کنه !!! مشکلش چیه ؟ میترسم موتور بسوزه...
  • محمدرضا ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    بیرون رادیات بعد از چند سال با پشه و مگس و پوشال و کرک و .....کیپ میشه و هوا به سختی ازش عبور میکنه اول رادیات رو باز کنید و تمیزش کنید...بعد اگه مشکل حل نشد برید سراغ ترموستات . یا نیمسوز شدن فن و ....
  • سامی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    داداش موتور فن رو یه ماه پیش عوض کردم...ولی حتما باید رادیاتور هم باز کنم..دمت گرم.. یه سوال دیگه..آقا من میخوام شتاب ماشین زیاد شه..چیکار کنم ؟ شمع و وایرهام هم تازه عوض کردم..زیاد هم یک دو رو پر میکنم..کار دستم نمیده ؟ یعنی هی کل کل و شتاب بازی میکنم..ولی خدایش تا حالا هم کم نیاوردم..ریو حرف نداره !!!
  • محمدرضا ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    آرامش در رانندگی یعنی امنیت زندگی شتاب ریو عالیست بجای خود....از نرمی رانندگی و کشش خوب ریو لذت ببرید یک کلام بیخیال شتابش بشید و آرامش و امنیتتون رو به خطر نندازید جانم
  • رضا42 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    دوره تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ریو چقدر است؟ممنون از جواب
  • علیرضا ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    سلام مرسی بابت سایت خوب و مفیدتون... اخیرا وقتی سرعت به 100 یا بالاتر میرسه و ترمز میزنم فرمان به شدت میلرزه..سیبک و میل موج گیر و لنت ترمز تازه تعویض شده..دسیک هم تراشکاری شده اما همچنان ترمز که میگیرم فرمان میلرزه..چه کاری باید کنیم ؟
  • محمدرضا ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    توی همین سرعت خیلی آروم ترمز دستی رو درحالیکه دکمه اونو نگه داشتید بالا بیارید تا لنتهای عقب درگیر شن اگه لرزش حس کردید یکی از رینگهای عقب تاب برداشته درغیر اینصورت یکی یا هر دو رینگ "متنی که برنده ی جایزه ی بهترین متن سال شد"... گوش هایم را می گیرم! چشم هایم را می بندم! و زبانم را گاز می گیرم! ولی حریف افکارم نمی شوم! چقدر دردناک است فهمیدن...!!! خوش بحال عروسک آویزان به آینه ماشین، تمام پستی بلندی زندگیش را فقط میرقصد...!!! کاش زندگی از آخر به اول بود.. پیر بدنیا می آمدیم.. آنگاه در رخداد یک عشق جوان میشدیم.. سپس کودکی معصوم می شدیم ودر، نیمه شبی با نوازش های مادر آرام میمردیم...!!!جلو تاب دارن تاب رینگ روی دستگاه بالانس با چشم قابل تشخیصه
  • محمدرضا ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    رینگهای جلو و عقب رو تک تک چک کنید احتمالا یکیشونو به احتمال قوی یکی از رینگهای جلو تاب برداشته روی دستگاه بالانس چرخ با چشم قابل تشخیصه با تابگیری هم درست نمیشه و باید با زاپاس یا یه رینگ سالم عوض کنید
  • مسعود ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    با سلام ریو 88 دارم. همش توی ترافیک و سربالایی گرم میشه تا اینکه جوش بیاره. رادیاتور رو بردم بازدید و شستن مشکلی نبود.فن درسته.ترموستات و فشنگی رو عوض کردم.درب رادیاتور هم عوض کردم. حتی روغن و ضد جوش. اگزوز هم عوض کردم. انژکتور هم شستم .شمع هم تعویض کردم. نمیدونم دیگه چکار کنم ؟ انصافا کمک کنید .دیگه خسته شدم حداقل یه مکانیک معرفی کنید. جنوب شرق تهرانم مرسی
  • محمدرضا ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    تمام کارهایی که من تجربه کردم رو شما انجام دادید نکته مهم اینکه اگر سیستم آب ریو هوا بگیره فن اتوماتیک روشن نمیشه و جوش میاره بغیر از این دوتا چیز باقی میمونه اول تعویض رادیاتور ...بخصوص اگه اب شهری توش ریخته باشید که با توجه به سن ماشین احتمال جرم داشتن رادیات زیاده دوم اینکه رادیات کولر که جلوی رادیاتور اب هست رو چشمی چک کنید ببینید راه هوا بازه یا نه اگر اینها نبود واشر سرسیلندرشه که دراینصورت رادیاتور هوا میگیره و اب هم کم میکنه ولی خیلی بعیده مشکل از واشر سرسیلندر باشه ....من به شخصه فکر میکنم مشکل از رادیاته
    • مسعود ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
      دوست عزیز رادیاتور و فن رو بررسی کردم.دیروز یه مکانیک پیدا کردم که توی تعمیرگاه مجاز سایپا کار کرده بود.گفت 90 درصد برای تسمه تایم و کاتالیزور هستش.حالا امروز گذاشتم تسمه تایم رو عوض کنه. چون میگفت ریو بخش نامه اومده روی چهل هزار کیلومتر عوض بشه. ولی نگرانی ام از کتالیزور هستش. چون که عوض کردنش گرونه. و برداشتنش هم میگن صدای ماشین رو زیاد میکنه مخصوصا توی ریو که خودش صداش زیاده. حالا میگفت جایی هستش که کتالیزور رو خالی میکنن. دیگه بیشتر نمیدونم.دوستان اگه تجربه کاتالیزور دارن راهنمایی کنن./ مرسی
  • محمدرضا ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    ماشین من 110 هزارتا کار کرده تایم عوض کردم جوش اوردنش درست نشد ولی چون مکانیک قبلی یه دنده اشتباه بسته بود درست که شد نفس و کشش ماشین شد مثل روز اولش 40 هزارتا رو سایپا کاملا درست گفته حتما تایم رو عوض کنید زمانی که ماشین گرم میکنه بخاری زو روی درجه آخر روشن کنید....اگه دمای موتور پایین اومد شک نکنید که رادیاتورتون کاراییشو از دست داده و باید عوض بشه ضمنا کاتالیزور ریو رو اگه خالی کنید به موتور آسیب میرسونه و کلا با 206 و .... فرق داره خیابون اکباتان حدود 500تومن گیرتون میاد تست بخاری رو انجام بدید....فکر نمیکنم کاتللیزورتون خراب باشه
    • مسعود ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      داداش دیروز تسمه تایم رو عوض کردم.نفر قبلی هم مثل شما یه دنده اشتباه جا انداخته بود.شتاب ماشین خیلی خوب شد مخصوصا از حالت ثابت.ولی تست کردم همچنان در ترافیک و سربالایی سنگین گرم میکنه. به هر حال من رادیاتور رو قبلا نشون دادم و مشکلی نبوده حالا این دفعه با بخاری امتحان میکنم. ولی راهی یگه نمونده جز کاتالیزور . البته مکانیک گفت اگزوز از گلویی نشتی داره و هوا میده که میگت خو این مساله توی گاز خوردن ماشین تاثیر داره
  • محمدرضا ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    2
    مکانیکهای سایپا عیب یابی بلد نیستند...فقط تعویض کارند داداش!!
  • حسین ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    سلام دوستان من ریو مو به خاطره مشکل مالی تو این بازار خرابی مجبور شدم بفروشم و حدود 20 روزه بدون ریو هستم اما ر حسب رفاقت بهتون سر زدم دلم برا سایتمون تنگ شده بود...ایشالا چرخ همه ی ریو ها برا صاحباشون بچره...اصلا به فکر فروشش نیفید هر چی هم عیب داره درستش کنید سالاری بود اشین من لنگه نداشت عرسک بود مفت دادمش و الان دپرسم.مدل 86 بون رنگ رو دادم 17 میلیون....خوش باشین
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    . سلام من یه ریو مدل 85 دارم وقتی گاز کولرش اک خودش بود خیلی خنک می کرد ولی از وقتی گازش عوض کردن اصلا خنک نمی کنه .می خواستم بگم برا بهتر شدن کولرش چکار کنم .
  • محمدرضا ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    چرا گاز رو تعویض کردید؟
  • ملیکا ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    ...من رفتم اب پاش ریو گرفتم مثلا اصلی کره ای رابا قیمت بالا خریدم که اصلا به درد نمی خورد .
  • سيد ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    آب پاش شيشه شورديگه كار نمي كنه البته موقعي كه اهرم آب پاش را فشار مي دم صداي پمپ آب پاش به صدا در مي ايد لطفا راهنمايي كنيد چطور رفع ايراد كنم.
  • محمدرضا ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    خیلی از قطعات اینچنینی ریو با پراید مشترکه اگر پمپ کار نمیکنه پرایدیش رو بگیرید ضمنا اگر صدای کارکردن پمپ میاد شاید لوله ها یا نازلهای ابپاش جرم گرفته و کیپ شده اند که با یک سنجاق قفلی متوسط میتونید سوراخها رو باز کنید
  • محمد ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    سلام یه ریوی 90 خریدم 46 تا کار کرده فقط یه مشکل داره اونم وفتیه که ماشین تو دنده 2 و 3 و 4 وقتی می خواد شتاب بگیره یا پارو از رو گاز بر می دارم توی یه سرعت خاصی سردنده قرقر می کنه مثلا دنده 4 بین سرعت 70 تا 80 هم موقع زیاد شدن سرعت هم تو کم شدن سرعت--دمتون گرم اگه اطلاعاتی دارین به من بدید.ممنوووونم
  • محمدرضا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    یه چیز خیلی ساده!! کله سردنده رو باز کنید بگذارید کنار ببینید باز هم صدا میده یا نه
  • بهروز ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    سلام من یک ریوی مدل 88 دارم از سربالایی با دنده 2 حرکت کردم هیچ مشکلی ندارد فقط در هنگام گاز زدن صدای هیس(هوا)اضافه شده
  • محمدرضا ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    یه جای اگزوز و احتمالا نزدیک به موتور سوراخ یا باز شده
  • مجید ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    سلام تو 60 هزارتا تسمه تایم عوض کردم ولی امروز پشت چراغ قرمز تو97 کیلومتر تسمه پاره شد.بردم نمایندگی نمیدونم چقدر هزینش میشه.
  • علی ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    سلام یه ریو 87دارم با کارکرد 127تا که یه مدته صدای موتورش خیلی زیاد شده شبیه خفگی البته دقیقاً بعد از تعویض روغن که به پیشنهاد تعویض روغنی از 10-50استفاده کردم قبلش از 20-40 استفاده کرده بودم که اصلاً صدای موتور در حالت درجا رو نمیشنیدم. فرداش که بردم پیش تعویض روغنی گفتش صدای موتور ربطی به روغن نداره.در ضمن اگزوز هم وضعیت خوبی نداره یعنی یکی دو بار جوشش دادم حالا به نظر شمااین صدا می تونه از کاتالیزور باشه یا به خاطر روغن موتوره؟ در ضمن مصرفشم تو شهر 8الی9 میشه.نمیدونم صاحب قبلیش کاتالیزورو عوض کرده یا نه. لطفاً کمک کنید
  • محمدرضا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    2
    اگه از مکمل بنزین زیاد استفاده بشه کاتالیزور خراب میشه درغیر اینصورت اگزوز رو چک کنید
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    ريو فقط مدل 48 و 85 اصل كره -
  • امیر ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    دزدگیر ریو 90 تو بارون روشن میشه و فلاشر ها چشمک میزنن ایراد چیه به نظرتون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدرضا ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    اصولا میگفتن روی ریو بدلیل حساسیت و مصیبتهای ایموبلایزرش دزدگیر نبندید....حالا که بستید با نصابش مشورت کنید... شاید صدای رعدو برق باعت تحریکش شده....سخت نگیرید!!
  • یاس ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    سلام لوله رادیاتورم سوراخ شده باید حتما لوله ریو باشه یا لوله دیگه هم میشه
    • محمدرضا ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      بله حتما ریو باشه- ایرانی نگیرید مزخرفه- کره ای توی کوچه آهنین خیابان اکباتان یه لوازم سایپایدک هست داره ۱۲ تومن اگه اشتباه نکنم
  • کامی ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    2
    سلام عزیزان من ریو ۸۵ دارم که هر ۱۵۰۰ کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکنه کی میدونه چند خرج بر میداره ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
  • dddjjv ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    2
    سلام من یه ریو ۸۵ دارم چندین باره یکی ازلامپهای چراغ جلوی میسوزه البته وقتی شب میرم تو جاده مشکل از کجاست
    • محمدرضا ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      لامپ بسیار مرغوب اصلی کره یا اسرام المانی تهیه کنید با وات عادی ....نباید بسوزه
  • مهدی ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    1
    سلام خدمت دوستان عزیز من مدت ۵ سال ریو مدل ۸۶ دارم خیلی راضی هستم. اما مدتی هست با زدن ترمز در سرعت بالای ۱۰۵ فرمان میزند بدجوری تا حالا نزدیک ۸۰۰۰۰۰ هزار تومان خرج کردم. تا به حال ۳ نوع دیسک ترمز عوض کردم آخریش اصل کره خریدم توپی ها و بلبرینگ ها رو عوض کردم.چند بار بالانس کردم.بهتر شده و لی قطع نشده لاستیک هام هم هانکوک ۲۰۵ هستش.فقط مونده جلوبندی باز کنم.راستی من ترمزشو تقویت کردم فشار شکنشو دست زدم چند سال پیش . خلاصه خیلی حالمو گرفته دلم نمیاد بفروشمش ولی این ایراد خیلی اذیتم میکنه. خواهش میکینم اگه کسی این مشکلو داشته و رفع شده کمکم کنه ۲- بهترین لنت ترمز چیه که سوت نزنه و چوب نکنهقیمتش مهم نیست ۳- روغن هیدرولیک فرمانشو تو چه کیلومتری عوض کنم و چی بریزم ممنون از همه دوستان.
    • محمدرضا ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      دنبال مسایل حاشیه ای نروید!! بالانس درجا بزنید....سرعت ۱۰۵ یعنی بالانس نیست-یا دیسک تاب داره که شما عوض کردید اگه لاستیک موج برداشته باشه تو سرعت ۶۰ فرمون تو دستتون تکون میخوره-اگه رینگ باشه روی دستگاه بالانس نشون میده لنت اصلی ریو بهترینه ۱۲۰ تومن روغن هیدرولیک رو نمیدونم .من هنوز بعد از ۱۱۵ هزار عوض نکردم
  • مهدی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    سلام دوستان ببخشید آب رادیاتور و ضد یخ بهتر هر چند وقت عوض شه. از مدیر سایت و دوستان واقعاً تشکر فراوان دارم. دسته همتون بابت راهنمایی هاتون درد نکنه
    • محمدرضا ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
      آب رادیات دوسال یکبار-یا آب رادیات بریزید یا مخلوط ۵۰-۵۰ آب مقطر باتری و ضدیخ
  • عیرضا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    سلام دوستان من یه ریو مدل ۸۷ دارم یه ۲ ماهیه موتور در حالت درجا لرزش پیدا کرده که تو اتاق ماشین گر گر میکنه همه چیشو چک کردم سالم بود مخصوصا وقتی که ازش برق میگیری بیشتر میشه منبع اگزوزشم عوض کردم درست نشد میخواستم ببینم برای کسی همچین مشکلی پیش اومده که درستش کرده باشه منم راهنمایی کنه . ممنون
  • مهدی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    دادا شرمنده من رینگ ماشینم ۱۳ رینگ ۱۴ فابریکی ریو داره به نظرت ۱۴ بهتره بندازم
  • علی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    سلام،من ریو ۸۸ دارم ۱۴۰۰۰۰کارکرده، یه مرتبه صدای قیژ از سمت شاگرد آمد سه مرحله،صدای موتور تغییر کرد،وچراغ روغن روشن شد،بردم چند استاد کار دیدن وتشخیص اشتباه دادن تا یک تعمیر کار تشخیص درست داد وگفت ایراد پمپ روغن بوده، و وقتی باز شد شکسته بود، ولی باز کردنش سخت بودضمنا در کرمانشاه تعمیرگاه سانترال با مدیرت محمد رضا عمر ملی تعمیر شد
  • علی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    سلام به همه دوستان من ۲ ماهی هست ریو خریدم قبلا پرشیا داشتم واقعا ازش راضیم واقعا ماشین عالی هستش خصوصا برای جوانها مدل ماشینم ۸۷ با ۱۵۴۰۰۰ کارکرد فقط یه سوال من سنسور اکسیژن رو قطع کردم ماشین مشکلی نداره تو جاده مصرف ۶٫۵ هست و تو شهر ۹ خواستم بدنم قطع کردن سنسور اکسیژن مشکلی ایجاد می کنه
  • ناشنس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    باسلام وصبح به خیر لطفا نحوه بیرون اوردن فیوز ریو را راهنمائی کنید .در چراغها نوربالا وپائین هردو قطع شده . چند روز قبل نور بالا داشتم ونور پائین نداشتم قسمت دسته راهنما را عوض کردم حالا هردوقطع شده .فیوزریوبابقیه ماشینها متفاوته چطور باید از محلش بیرون اورد انبر فیوز نداره متشکرو سپاس
  • محمدرضا ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    محل فیوزها یکی زیر فرمونه و یکی داخل موتور داخل موتور رومیدونم که فیوز نوربالا و پایین دوتا هستند و جدا از هم مشکل شما از همون قطعه داخل دسته راهنماست حتما کره ای کیا موتورز را تهیه کنید . چینیش دو سه ماه بیشتر کار نمیده!!
  • محمدرضا ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    شاید هم موقع تعویض سوکتش رو درست جانزده باشه
  • آرین ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    سلام بر همگی من یه ریو مدل ۸۵ دارم که ۱۳۰ هزارتا راه رفته. الان یه دوسالی هست که روغن کم میکنه. یعنی هر ۴۰۰۰ کیلومتر نزدیک ۱ تا ۱٫۵ لیتر کم میکنه. یک بار هم قبلا که فن موتور از کار افتاده بود، ماشین جوش آورده. ایراد ظاهری هم نداره یعنی ماشین دود سفید یا آبی نداره، آب کم نمیکنه، وقتی گرم میشه بخار یا آب از اگزوز نمیاد، رنگ آب رادیاتور و روغن طبیعی هستش. یکی میگفت بخاطر جوش آوردن شاید واشر سرسیلندر ترسیده باشه ولی نسوخته باشه! نظر شما چیه؟ این واشر رو میشه تعویض کرد یا گرفتاری داره مثل تراشکاری یا تعویض کامل سر سیلندر؟
    • فریدون ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
      با سلام بنده هم ریو ۸۹ داشتم تا پارسال دقیقا بعد از پاره شدن تسمه و جوش آوردن همین مشکل واسم پیش اومده بود... اوایل هر ۵۰۰۰تا حدود نیم لیتر کم میکرد ولی رفته رفته رسید به ۱٫۵ حتی ۲لیتر... خلاصه بردم پیش مکانیک چک کرد گفت "سیلندرها گشاد کرده"... چون سیلندر خیلی داغ شده و بعدش خنک شده...گفت باید باز بشه و نیاز به تراشکاری داره که حدود ۹۰۰ تومن واسم تموم شد... بعدش گفت تا یه مدت مراعات کن که اصطلاحا اب بندی شه(حدود ۱۰۰۰تا) تا آخرش که دستم بود دیگه شد مثل روز اولش و یه قطره هم کم نمیکرد... خلاصه سرتونو درد اوردم ببخشید...این بود تجربه من... ولی دوست عزیز از من میشنوی پیش چنتا مکانیک خوب برو اگه اکثریت هم نظر بودن بده درستش کنن... (در ضمن اونو فروختم مدل ۹۰ خریدم که ABS داره و تا جایی که بشه تجربیاتم رو به اشتراک میذارم) مرسی از سایت خوبتون موفق و پیروز باشید
  • محمدرضا ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    اگر کشش ماشین عادیه و تابستونا توی سر بالایی جوش نمیاره واشر سرسیلندرش بعیده مشکل داشته باشه روغن چی میریزید؟ من بهران پیشتاز معمولی میریزم و توی این ۵ سال کم نکرده. البته بیشتر از ۵۰۰۰ تا باهاش کار نمیکنم. تعویض روغن زود به زود ضامن سلامتی موتوره
  • کامران ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    باسلام خدمت همه دوستان و خسته نباشید به مدیر سایت و دوستانی که واقعا زحمت میکشن و وقت میزارنتا تجربیاتشون رو در اختیار دیگران قراردهند من ریو مدل ۸۹ دارم بعضی وقتها فن روشن نمیشه وواسه کولر یا بخاری گرفتن باید ماشین رو خاموش/روشن کنم.بعضی وقتهادرحال حرکت سرعت فن رو روی یک تا چهار میزارم خود به خود روشن میشه.لطفا راهنمائی کنید.ممنون
  • حسن ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1
    باسلام تسمه تایم را تعویض نمودم چند کیلومتر می شود رفت
    • هوشمند امینی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      1
      سلام اگه تو ترافیک باشی مثلا توی تهران ۴۰ هزار تا و اگه توی ترافیک نباشی ۶۰ هزار تا
    • محمدرضا ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
      البته جسارتا به نوع تسمه تایم هم بستگی داره و مهارت نصابش تسمه دانگیل کره توی بازار ۲۵ تومنه!! تسمه کیا (باندو) ۶۵ تومن تسمه کنتینانتال رومانی ضمانت دار ۸۵ و آلمانی بدون ضمانتش با هلوگرام سایپایدک ۹۰ (قیمتها فروردین ۹۴-خیابان اکباتان -کوچه آهنین)
  • مصطفي ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    سلام- نور چراغها از ایراد رله (فیوزها) در داخل موتور میتونه باشه- نور بالای منم قطع شد رفتم دسته راهنما رو عوض کردم ولی از رله لامپها بود
  • مهدي ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    سلام دوستان من یه ریو ٨٨ دارم جدیدا یه مشکلی برام به وجود اومده ماشین تو دست انداز خاموش میکنه دیاگ بردم سنسور میل لنگو ارور داد عوضش کردم مشکل حل نشد بردم نمایندگی خرابیه فلایویل رو تشخیص دادن ۷۰۰ هزار تومن هم هزینه برآورد کردن از دوستان تقاضا دارم در صورت داشتن اطلاعات یا تجربه مشترک منو راهنمایی کنن ممنون
  • آرش ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    ریو ی من چراغ چکش روشن شده و ماشین خوب کارنمیکنه دریچه گاز رو عوض کردم و سنسور هاش رو چند نفر چک کردن کسی چیزی نفهمید دیاگ میزنی چند تا ارور میده ولی سنسر سالمه دیاگ که میزنی میگه ماشین هوا میکشه در صورتیکه هر چی گشتیم محل هوا گرفتن ماشین رو پیدا نکردیم
  • علی ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 4
    سلام به همه دوستان یه سوالی من بخاری رو که روشن می کنم دکمه A/C هم روشن می شه بردم چند تا مکانیک گفتن اکثر ریو ها قبل از ۹۰ اینطوری هستن خواستم ببینم بقیه دوستان هم مشکل من رو دارن یا نه
    • شایان ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      1
      سلام-روی حالت بخار گیر که باشه روشن میشه-کمپرسور کولر برعکس میچرخه و بخار روی شیشه رو میگیره یه آپشنه برای ریو شما حالت کانال بخاریو عوض کن درست میشه
    • محمدرضا ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      میتونید غیرفعالش کنید کلید فن را روی خاموش بگذارید کلید وضعیت روی شیشیه جلو باشد سپس کلید دریچه ورود هوا را ۵ بار به سرعت فشار دهید اگر چشمک زن شد این قابلیت غیرفعال میشود برای برگشت به وضعیت اول اینکار را تکرارکنید ضمنا اگر کابل باتری را بردارید، دوباره به حالت اول در میاد
  • محمدرضا ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    شایان عزیز درست گفتند..این یه آپشنه برای ریو که توی دفترچه هم نوشته....البته کمپرسور برعکس نمیچرخه سرماش باعث کندانس شدن رطوبت داخل ماشین میشه و بشکل اب از زیر ماشین چکه میکنه بیرون
  • حسین ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1
    سلام به همه دوستان من تازه یه ریوی ۸۸ خریدم لاستیکهای جلو رو نو کردم وکومهو کره ای انداتختم کمک فنرهای جلو دادم بازدید شده میگن مشکلی نداره ولی وقتی تو دست انداز میری یه صدای بدمیکنه مثل اینه که یه لاستیک سفت زیرش باشه صدای تق تق میکنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید با تشکر
    • محمدرضا ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
      سیبک فرمون و سیبک طبق هارو باید چک کنید
  • کامران ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    باسلام خدمت همه دوستان من ریو مدل ۸۹ دارم بعضی وقتها فن روشن نمیشه وواسه کولر یا بخاری گرفتن باید ماشین رو خاموش/روشن کنم.بعضی وقتهادرحال حرکت سرعت فن رو روی یک تا چهار میزارم خود به خود روشن میشه.لطفا راهنمائی کنید.ممنون
  • بهنام ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    با سلام به عزیزان بنده چند وقتی هست که به دنبال جلوبندی ساز باتجربه برای ریوی خودم میگردم وتاکنون موفق نشدم پیدا کنم بنابرین خواستار راهنمایی از شما عزیزان هستم ضمنا بنده در محدوده شهر جدید پردیس تهران سکونت دارم ؛ متشکرم اگر راهنمایی بفرمایید
  • Alireza ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    1
    سلام به دوستان ریو سوار.ماشین من مدلش اخر ۸۹ و ۵۰ هزار تاکار کرده تو دور گرفتن یهو میگرف راه نمیرف بعد ول میکرد.دستگاه زدیم هیچ ایرادی نداشت فیلتر بنزینشو عوض کردیم درست شد بعد چن روز باز اونجوری شد.بعد تو جاده بیشتر از ۱۰۰تا نرفت.زدیم بغل ماشین خاموش دیدیم منبع اگزوز سرخ شده خنک ک شد عادی کار کرد و خوب گاز میخورد.بعد با جرثقیل اوردیم خونه. بعد چن روز روشن کردیم خوب کار میکنه ولی زود اگزوزش داغ میکنه ( منبعی که ب منی فولد وصله).اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.ممنون
    • رضا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
      با سلام کاتالیزور اگزوز ماشینت خرابه هر چه سریع تر عوضش کن
  • محمدرضا ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    اون منبع که به منیفولد وصله همون کاتالیزور اگزوزه ولی بالای ۱۰۰ هزارتا خراب میشه اصولا هم سرخ میشه که آلاینده ها رو کم میکنه من تا این حد اطلاعات دارم
  • pejman ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    با سلام خدمت دوستان و همچنین تشکر از آقاى محمدرضاى عزیز که همه جوره جوابگوى مشگلات دوستان هستن. من ریو دارم و چندتا تجربه که با اجازه به اشتراک میذارم تا دوستان هم در جریان باشن. با جمع بندى که از مطالب دوستان و تجربیات خودم دستگیرم شد ١- اکثر ریوها بعداز مدتى دچار مشگل دسته راهنما میشن که معمولاً روى نور بالا گیر میکنه و براى خودم هم پیش اومد ٢- فن رادیاتشون بعد از ۵-۴ سال به مشگل برمیخوره که در ماشین بنده منجر به ترکیدن رادیاتور شد و١۶٠٠٠٠ تومن رادیات و ۵٠٠٠٠ تومن فن رو خریدم و البته خودم عوض کردم و نمیدونم دستمزدش چقدر میشه. ٣- چندوقتى یه صداى خرخر از پشت کیلومتر تو موتور میشنیدم که اتفاقى یه بار سوییچ باز بود و کاپوت هم باز بود ودیدم یه صدایى مثه صداى اتصالى برق میاد که با پرس و جو فهمیدم استپر هستش و اینجورى میشه فهمید خرابه. ۴- حتماً هر بار که لنت عوض میکنین از مکانیک بخواین لوازم ترمز و اون محور رو که اون تکهء آهنى روش چپ و راست میره روغنکارى کنه چون گیرپاچ میکنه و ترمز درگیر میمونه و لنت خیلى زود تموم میشه و دیسک هم داغون میشه. من خودم اینکار رو میکنم و دوستانى که فنى هستن حتماً در جریان هستن با یه سرنگ و روغن ترمز زیر گردگیرها تزریق کنین حله. من مدل ماشینم اسفند ٨٩ هستش و از صفر دست خودم بوده. یعنى هرچى فکر میکنم که اینو بدم یه ماشین چینى بگیرم دلم راضى نمیشه. عجب ماشین خوبیه ریو. راستى دوستان یه جا دادم دیسک رو روى خود چرخ تراش داد. یعنى باز نکرد دیسک رو و کاملاً خوب و عالى یکى دو بار با حوصله یکى دو پالس برداشت از رو دیسک و عالى شد. جاش هم بغل بیمارستان رسالت که زیر پل سیدخندانه داخل کوچه یه کم بیاین بالا یه تعویض روغنیه که بغلش لاستیک فروشیه اینکار رو میکنه. براى همگیتون سلامتى و آگاهى بیشتر آرزو میکنم. خوب باشین.
    • محمدرضا ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
      لاستیک فروشی آقا رضا؟.....خیلی آدم خوب و واردیه بخصوص توی بالانس لنگه نداره
  • pejman ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    راستى یه مطلبى هم در مورد اینکه وقتى فن بخارى روشن میشه کولر هم روشن میشه. یکى از دوستاى بزرگوار اشاره کردن به این موضوع. شما وقتى فن بخارى رو روشن کنین و اون دکمهء تنظیم هوادهى رو که از کجا باد بزنه رو بذارین رو حالت شیشه کولر روشن میشه. دلیلش هم اینه که بخارى همراه با روشن شدن AC باعث میشه که بخار داخل ماشین از بین بره. این سیستم تو خیلى از کشورا که آب و هواى شرجى یا نسبتاً شرجى دارن استفاده میشه. مثه استرالیا. تو مسافرتهاى شمال حتماً براتون پیش اومده که با بخارى، بدون بخارى یا با شیشه پایین دادن بخار روى شیشه نمیره و خیلى هم آزار دهندست. ولى ویو بصورت اتوماتیک خودش میره روى AC تا بخار رو از بین ببره. پس نگران نباشین و بذارین بخارى با سیستم ایرکاندیشن یا AC کار کنه.
  • رضا ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    با سلام هر چه سریع تر کاتالیزور اگزوز ماشینتو عوض کن تا مشکل دیگه ای به وجود نیاره
  • محمد 2 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    1
    با سلام خدمت دوستان من مرتب این صفحه رو دنبال میکنم و نظرات و پیشنهادات دوستانو میخونم از همتون تشکر میکنم مخصوصا از محمدرضای عزیز که همه جوره فعاله خواستم ازتون پیشنهاد بگیرم ۱-اینکه میخوام روغن توتال یا ELF با مارک شرکت سابکو که تقلبی نیست، بریزم یه مکانیکی که خودش یه ریو داشت گفت یا ELF یا توتال بریز و حداقل تا ۱۵۰۰۰ کیلومتر نمیخواد عوضش کنی از نطر اقتصادی هم به صرفه است ۲- فیلتر هوا و فیلتر روغن چع مارکی بهتره برای ریو؟؟ آیا فیلتر هوا و روغن مارک Loco خوبه؟ یه جایی هست خیلی ارزون میده و آرم کیا روش خورده و نمی دونم خوبه یا نه لطفا اگه کسی تجربه داره و کمک کنه ممنون میشم
  • محمد 2 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    یه سوال دیگه داشتم ریو من مدل ۸۹ و نزدیک ۱۴۰ هزار کارکرد داره ولی مشکل اگزوز (یا همون کاتالیزور) بر نخوردم باید برم نشون بدم؟ دوستان در بالا گفت بالای ۱۰۰ هزار تا خراب میشه خواستم بگم علایم خاصی داره این خرابی اگزوز ؟؟؟ یا عـــلی مــدد
  • محمدرضا ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    بهترین روغن بهران پیشتازه....هزینه الکی نکنید حرف نداره ولی ۵۰۰۰ تا بابد عوض کنید چون با این ترافیک وآلورگی هوا و بنزینهای مزخرف هیچ روغنی زیاد دوام نمیاره فیلتر هوا و روغن هم سرکان عالیه دنبال خارجی که اکثرا چینی هست و بدرد نمیخوره
    • محمد 2 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
      آقا محمدرضا روغن بهران پیشتاز (معمولی) ۱۰-۴۰ بگیرم یا ۲۰-۵۰ ؟ برای ریو کدومش بهتره ؟؟؟ ۱۰-۴۰ ۲۰-۵۰ ؟؟؟ قیمت ۱۰-۴۰ بالاتره البته ۱۰-۴۰ فک کنم فقظ سوپر پیشتاز هست معموای نداره
  • نودالدین ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    سلام کاتالیزور ریو خداب شد بردم اگزوسازی و یک پرایدی روی ان انداخت. ابا مشکلی نداره؟
    • حسین ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      1
      مشکل داره عزیز من قدرت موتور ریو کجا پراید کجا در عرض کمتر از دو ماه کاتالیزور میپوکه و پدر موتور ماشینتو در میاره حالا دو روز صای ماشین نرمتر شده فکر نکن خوب شده این آرامش قبل از طوفانه عشقی..برو اصلا درش بیار جاش لوله بزاره بهتره
  • علی ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    1
    سلام به ریو سواران عزیز من یه ریو مدل ۸۵ با کارکرد ۵۱ هزار تا دارم. مشکلاتم : ۱. ماشین مدتی هست که یه کپ کوچیک پیدا کرده، به این صورت که زمانی که دنده عوض میکنم یه ریپ میزنه، یا وقتی پامو یکم روی گاز فشار میدم ماشین پله پله گاز میخوره، پامو هم که از روی گاز ور میدارم بازم پله پله حرکت میکنه... (ضمنا فیلتر بنزین و صفحه کلاچ تازه عوض شده) ۲. تازگی یک صدایی شبیه خر خر ممتد از داخل موتور پشت کیلومتر شنیده میشه درست زمانی که پامو از روی گاز ورمیدارم و همینکه دوباره پامو میزارم روی گاز قطع میشه (روی دنده ۳-۴-۵ کاملا شنیده میشه) به نظرتون میتونه ماله بلبرینگ کلاچ باشه ؟ دم همتون گرم، ممنون میشم کمکم کنید
    • Alireza ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
      1 1
      با سلام قیمت منبع کاتالیزر ریو چنده کجا پیدا میشه به
  • مهدی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    سلام دوستان من ریو مدل ۱۳۸۵ دارم ۱۲۰٫۰۰۰۰ تا کار کرده ماشین قبلا بخطر پارگی شیلنگ اب کم میکرد یکبار هم بخاطر خرابی رادیاتور جوش اورد الان نزدیک دو ماه هست که روغن در داخل گیج و جایی که روغن رو در موتور میریزم بصورت بخار بیرون میاد و روغن بخار میشه من به توصیه مکانیک روغن سنگین ریختم میشه راهنمایی بفرمایید ایراد از چی میتونه باشه؟
  • مهدی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟
    • Alireza ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
      سلام اب یا روغن کم مکنه
    • محمدرضا ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
      روغن سنگین به موتور فشارمیاره و روغن سوزی میفته ...بخصوص توی زمستون
  • hossein ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    با سلام به ریو سواران عزیز من یه ریو مدل ۸۷ با کارکرد ۶۵ هزار تا دارم. مشکل ماشینم این کهاستارت مرده میزنه یا باید هل بدم ویا یک باطری کمکی استفاده نمایم لطفا راهنمایی کنید دم همتون گرم، ممنون میشم کمکم کنید
  • علی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    سلام به همه دوستای گلم لطف می کنید مصرف دقیق ماشینتون رو با مدل بگید برای من تو شهر ۱۰ و تو شهر ۷ هستش فیلتر بنزین شمه فیلتر هوا روغن همه چیز رو عوش کردم ولی باز مصرف شهریم بالاست
    • محمدرضا ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
      مصرف یه جورایی بستگی به نوع رانندگی هم داره....مصرفتون با این سوخت مزخرفی که ما داریم عادیه من یکی دوسال پیش جاده بدون کولر ۵٫۸ بود ولی با ترافیک شهری و هوای الان ۱۰ عادیه
  • Ali ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    سلام به ریو سواران عزیز من یه ریو مدل ۸۵ با کارکرد ۵۱ هزار تا دارم. مشکلاتم : ۱. ماشین مدتی هست که یه کپ کوچیک پیدا کرده، به این صورت که زمانی که دنده عوض میکنم یه ریپ میزنه، یا وقتی پامو یکم روی گاز فشار میدم ماشین پله پله گاز میخوره، پامو هم که از روی گاز ور میدارم بازم پله پله حرکت میکنه… (ضمنا فیلتر بنزین و صفحه کلاچ تازه عوض شده) ۲. تازگی یک صدایی شبیه خر خر ممتد از داخل موتور پشت کیلومتر شنیده میشه درست زمانی که پامو از روی گاز ورمیدارم و همینکه دوباره پامو میزارم روی گاز قطع میشه (روی دنده ۳-۴-۵ کاملا شنیده میشه) به نظرتون میتونه ماله بلبرینگ کلاچ باشه ؟ دم همتون گرم، ممنون میشم کمکم کنید
    • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
      با سلام علی اقا دیسک وصفحه عوض کردی ماشین چه فرقی کرد چون ماشین من ۶۲ تا کار کرده شتاب ماشین حرف نداره ولی کلاجم سفت شده مکانیک میگه باید عوض بشه دیسک چند خریدی اگه امکان داره برام بنویس ممنونم راستی اون مشکله گپ چکاز کردی ماشین من زمانی که سرده گپ نداره گرم که میشه اون جوری میکنه ممنون
    • محمدرضا ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
      1
      توی پستهای بالا دوستان گفته بودند این صدا ناشی از خرابی استپر است که باید عوض بشه
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    سلام دوستان .من ریوی مدل ۸۹ دارم چون تازه خریدم تا حالا دوبار روغن موتور عوض کردم ی بار کاسترول جی تی ایکس ریختم تعویض روغنیه همشو یعنی ۴لیتر ریخت بعد ۷۰۰۰کارکرد بردم روغن بهران سوپر پیشتاز ریختم ۳ونیم لیتر با فیلتر روغن ریخت هنوزم گیجم که حجم روغن موتوره ریو چقدره..؟راهنیمایی کنین
  • محمدرضا ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    ۳و ربع بدون فیلتر ۳و نیم با فبلتر.....البته به شرطی که روغن قبلی خوب تخلیه بشه....با ساکشن حدود ربع لیتر توی موتور می مونه و باید از اعداد بالا کم کنید کم بودن روغن تا نیم لیتر مشکلی ایجاد نمیکنه ولی زیاد بودنش به موتور فشار میاره و قدیمبها میگفتند روغن میزنه سر شمعها رو کثیف میکنه
  • حسین ذ ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    1
    سلام دوستان من به تازگی یه ریو خریدم جلو داشبورد ش وقت گاز میدم یه صدای جز جز میاد چطور میتونم رفع یا پیداش کنم
  • حسین ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    سلام دوستان گرامی من دنبال ریو هستم برا خریدن تا مدل چندش لوازمش کامل کره ای هستش تا بخرم؟تا مدل ۸۸کره ای یا قبلتر یا تا آخرش مدل ۹۰؟
  • حامد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    سلام من تازه یه ریو ۸۸ خریدم چند روزی هست که صبحها ماشین استارت میخوره روشن که میشه از اگزوز صدای تاپ وتوپ میاد باید گاز بدی وگرنه ماشین خاموش میشه یه۱۰دیقه باید گاز بدی تا ماشین گزم بشه بعد دوباره استارت بزنی بعد درست میشه ولی وسط روز که هوا گرمه تک استارت روشن میشه واقعا کلافم کرده خواهشن راهنمایی کنید
    • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
      سلام استپر رو بدید تمیز کنن
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    با سلام باطری ۵۰ آمپر برای ریو اشکالی داره متشکرم
    • محمدرضا ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      بله جانم اشکال داره حداقل باید ۶۰ باشه و حداکثر ۷۰-۷۵
  • علی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    ماشین فقط ریوفوق العاده وفوق العاده علیه
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    کاتالیزور بند بوده خالیش کردیم ماشین گاز میخوره
    • محمدرضا ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
      سعی کنید کاتالیزور رو تعویض کنید خالی کردنش درسته که مشکل رو حل میکنه ولی میگن به موتور در درازمدت آسیب میزنه
  • علی ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    1
    سلام به همه دوستان و سال نو مبارک بازم یه تجربه از ریو ما ۲۸ اسفند بردیم روغن تعویض کردیم و روغن ایرانول ریسینگ ریختیم تو ماشین و حرکت کردیم به سمت جنوب آقا چشتون روز بد نبینه ۲۰۰ کیلیومتری رفته بودیم دیدم ماشین صدای سوپاپهاش می یاد ( صدای چق چق ) بردمش تعویض روغنی دیدم تعویض روغنی قبلی فیلتر پراید انداخته بجای ریو و همین مسئله باعث شده بود روغن کافی به موتور نرسه با راهنمایی یه تعمیرکار فیلتر ریو ۸ سوراخ انداختم درجا صدا قطع شد دوباره ما حرکت کردیم ۳۰۰ کیلومتری رفته بودم دیدم دوباره همون صدا داره می یاد واقعا ترسیدم کلی با ماشین ور رفتم نشد تو یزد پیش تعمیر کار بردم گفت باید ماشین بخوابه کلا سرویس بشه و استکانیهاش عوض بشه ( شدیدا ترسیدم گفتم تو عید یه ۲-۳ تومنی خرج افتادم ) ولی وقتی پدرم ماشین رو دید که چراغ روغن روشن نمی شه و فقط چق چق می کنه گفت نترس چیزی نیست باهاش برو خلاصه ما نو اولین تعویض روغنی دادم روغن رو به سفارش پدرم ۲۰-۵۰ ریختم و روغن ایرانول ۱۰-۴۰ رو خالی کردم وقتی روغن رو خالبی می کردم با توجه به اینکه همش ۲ روز تو ماشین بود ولی کاملا سیاه شده بود مثل قیر و معلوم بود کامل موتور رو شستشو داده ( بهترین راه برای شسشتوی داخل موتور از دوده ) بعد از ریختن روغن ۲۰-۵۰ کلا مشکلم حل شده و کل ۱۳ روز رو بدون دردسر طی کردم اگر به اینطور مشکلی خوردید سعی نکنید موتور رو باز کنید یبار روغن رو عوض کنید یه مارک دیگه بریزید احتمال زیاد مشکل حل می شه
    • محمدرضا ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
      احسنت بر شما و پدرتان ایرانول بدرد ریو نمیخوره و متاسفم که فیلتر پرایدی روی جناب ریو بستند!! روغنهای بهران یعنی حداقل بهران پیشتاز معمولی برای ریو مناسبه ضمنا صدای چک چک مربوط به سوپاپهاست که دلیلش سوختهای مزخرف اکتان پایینیه که توی ایران هست که البته توی جنوب کشور بدلیل کاهش ارتفاع از سطح دریا این صدا بیشتر میشه ضمنا شمعهاتونو چک کنید و اگر لازمه با شمع اصلی ریو یا شمع ال۹۰ اصلی تعویض کنید
  • احمد ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    با سلام خدمت دوستان من یه ریو مدل ۸۶ دارم بعضی وقتها قبل از استارت ، چراغ IMMO پشت داشبورد روشن نمیشه و حتما باید بست باطری رو بکشم تا بتونم روشنش کنم ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از کجاست ؟
  • محسن ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    سلام من یه ریو ۸۸ دارم با ۱۱۰هزار کارکرد مشکلاتم ایناست ۱ وقتی فرمون رو تا آخر پر میکنم به چپ و راست اون آخراش صدای جییییر جیییر میده ۲ مصرفم ۹%هستش و اگزوزم غرغر میکنه ۳تو هوای بارونی مدام صدای صوت بلند از کاپوت میاد.بردم تسمه دینامم سفت کردم چند بار حل نشد واسه گرم کن شیشه جلو هم کولر میگیرم صدا بدتر میشه.البته وقتی صدا قطع میشه انگار موتور جون میگیره و سرعتش زیاد میشه.شک کردم تسمه تایمر باشه
  • علی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    احمد آقا مشکل شما از ایموبلایزر ماشین هست به یه برق کار نشون بده اون چراغ ایموبلایزر (ضد سرقت ) ماشین هستش
  • علی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    1
    آقا محسن مشکل فرمون احتمال ۸۰ درصد به پیمپ هیدرولیک فرمون مربوط می شه احتمالا روغنش کم شده اگر اگزوز صدا می ده یعنی انباری اگزوز خراب شده همین امر باعث افزایش مصرف سوخت می شه به یه تعمیرکار نشون بدید صدای صوت رو نمی دونم ولی احتمال داره از تسمه تایم یا گلو اگزوز باشه
  • محمدرضا ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    اولا لطفا فرمون رو تا آخر نپیچونید که باعث فشار اومدن به پمپ هیدرولیک میشه ....البته اگه تا حالا نابودش نکرده باشید!! دوم اینکه نوع تسمه مرغوب نیست و باید عوضش کنید....تسمه BANDO کره ای اصل با هولوگرام سایپا اگه گیرتون اومد خوبه تسمه چینی و متفرقه نندازید ....ضمنا تسمه باید نخش زیاد باشه نه لاستیکش تسمه تایم رو حتما از جنس فوق العاده مرغوب و ترجیحا گارانتی شده توسط شرکتهای بیمه تهیه کنید و حتما قبل از ۴۰-۵۰ هزار کیلومتر یا دوسال یکبار عوض کنید کار دستتون نده (اگه پاره بشه ۳ ملیون هزینه رو دستتون میندازه)
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    سلام خدمت دوستان اقا ریو اتومات خوبه یا نه
  • مهدی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    سلام دوستان ببخشید این درسته که میگن ریو وقتی تسمه میبره و موتورش باز میشه بعدش موتور اذیت میکنه؟؟؟ مثلا صدای غیرعادی از موتور داخل اناق میاد؟ یا سرعتش کاهش پیدا میکنه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین چونکه دیروز یه ریو دیدم که پارسال بخاطر پارگی تسمه تایم و بازشدن موتور و تعمیر شده؛ ولی یکی بهم گفت که موتور اذیت میکنه منم فعلا دست نگه داشته ام. ممنون میشم راهنماییم کنین
  • مصطفی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    با سلام صدای تق تق بعد از چرخوندن فرمون به چپ یا راست از چی می تونه باشه.جلوبندی ساز هم بردم ولی بد تر شد که بهتر نشد.احساس می کنم زیر پام (کلاج) یه چیزی داره خورد میشه .لطفا راهنمایی کنید .ممنون شمنا تعمیر کار ماهر ریو سراغ ندارید (( تهران)) ؟؟؟؟
  • احسان ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    سلام ریو ی من مدل ۸۸ هست و توی استارت زدن این مسئله پیش می آد : اگه ماشین خنک باشه با دو بار استارت زدن روشن میشه ولی اگر ماشین گرم و بعد از دو سه دقیقه بعد از خاموش کردن ، مجدد روشن کنی ، سریعا روشن میشه ! البته میشه با نگه داشتن سوییچ و استارت مداوم ، ماشین را با تک استارت روشن کرد که این در دراز مدت به سوییچ ضرر خواهد زد . به نظر دوستان چه ایرادی ممکنه داشته باشه ؟؟؟ تشکر
  • جعفر ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    باسلام به تمام دوستان ریوسوار من یک ریو ۸۹داشتم که به دلایل مالی مجبور شدم بفروشم ولی دوباره اسفند ماه۹۴بدلیل راضی بودن ریو قبلی باز هم ۸۹گرفتم ولی زمانی که در گاز میدم اولش یه ریپ میزنه بعد گاز میخوره.لطفأ اگر اطلاعاتی دارید بگید ممنون میشم
  • احسان ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    سلام ریو ی من مدل ۸۸ هست و توی استارت زدن این مسئله پیش می آد : اگه ماشین خنک باشه با دو بار استارت زدن روشن میشه ولی اگر ماشین گرم و بعد از دو سه دقیقه بعد از خاموش کردن ، مجدد روشن کنی ، سریعا روشن میشه ! البته میشه با نگه داشتن سوییچ و استارت مداوم ، ماشین را با تک استارت روشن کرد که این در دراز مدت به سوییچ ضرر خواهد زد . به نظر دوستان چه ایرادی ممکنه داشته باشه ؟؟؟ تشکر [پاسخ]
    • علی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
      1
      دوست عزیز اگر بزنین سوپر می زنید بنزین معمولی بزنید مشکل حل می شه در غیر این صورت فیلتر بنزنین و پیمپ بنزین ماشین رو چک کنید
  • محمدرضا ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    با سلام فرمایش علی آقا رو تایید میکنم...انگار بنزین سوپر کلا با ریو سازگار نیست...نفس و شتاب ماشین بهتر میشه ولی تو استارت زدن مصیبت داره
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    من ریو دارم خیلی سالم
  • احمد ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    سلام دوستان آمپر بنزین ماشین من خرابه و کلا روی وسط مونده و هیچ تغییری نمیکنه چه بنزین داشته باشه چه نداشته باشه لطفا برای تعمیر راهنمایی کنید یا اگر کسی جایی کیلومتر کامل مخصوصا اسپرت سراغ داره ممنون میشم اطلاع بده ۰۹۳۸۱۸۲۸۹۷۷
    • علی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
      دوست عزیز گج داخل باک خراب شده تعویضش کنید درست می شه نیازی به تعویض صفحه کلیومتر نیست
  • علی ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    اگر اشتباه نکنم زیر صندلی عفب باید باشه البته مطمن نیستم
  • نادر ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    سلام ریو مدل ۹۰ دارم دلیل کم کردن روغن ماشینم چیه در کیلومتر۱۰۵۰۰۰ سرسیلندرو عوض کردم بدلیل صدا به مکانیکی رفتم پس از بازدید گفت روغن کم میکنه چکار کنم
    • علی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
      دوست عزیز علت کم کردن روغن اصولا به خاطر واشر سرسیلندر می تونه باشه این موضوع رو چک کنید نوع روغن رو هم مرغوب انتخاب کنید دور کارتل روغن رو هم چک کنید نشتی نداشته باشه در کل یه تعمیر کار مسیر روغن رو چک کنه بهتره
  • مجتبی ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    سلام...من ریوی۸۷دارم...مخزن آب اضافه ش جوش میاره....اولین بارمتوجه نشدم ماشین خاموش کردوروشن نشدبردم مکانیک واشرسرسیلندروشمع هاوواترپمپ روکه اب میدادعوض کردولی بازهم مخزن اب اضافه جوش میاره.....یکی دیگه اینکه کولرروشن میکنم ماشین خاموش میشه استپرش روعوض کردم ولی درست نشدعلتش چیه دوستان ؟!!!!
  • محمدرضا ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    درب رادیات رو عوض کنید حتما فابریک ریو باشه ....روش عدد ۱٫۱ باید باشه ....۰٫۹ برای پرایده
  • محمدرضا ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    ضمنا رادیاتور رو باز کنید و بدید بیرونشو با هوا یا آب شستشو کنند....پشه و گرد و غبار و پر و کرک و آشغال باعث میشه هوا نتونه ازش رد شه و خوب خنک نمیکنه و همه فکر میکنند واشر سر سیلندر و ... مشکل داره درحالیکه کثیفی رادیات عاملشه
  • نادر ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1
    سلام سوال مرا جواب ندادین
    • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      در این مورد اطلاعاتی ندارم متاسفانه
  • محمد ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    سلام من لنت ترمز عوض کردم یه صدای ریز از سمت چپ میاد. صدای ریتمیک که با سرعت زیاد میشه یه کم سوت میزد لنت جدیدا این صدای ریتمیک میاد مثل صدای ساچمه تق تق
  • حسین ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    سلام خدمت دوستان کسی قیمت چراغ عقب ریو داره
  • حمید ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    سلام دوستی که گفته بود صدااز داشبورد میاد من خودم با ۳ تا تیکه چرم یک سانت در دو سانت دو لا کنار شیشه هاو داشبورد گلا صدا ویزویزش رو گرفتم
  • حمید ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1
    سلام ۵سال ریو دارم مدل ۹۰ خیلی خیلی ازش راضیم فقط یه وقتایی ماشینو که خاموش می کنی شیشه بالاکن و فن کولر و چراغها با این که ماشین چند ساعتی خاموش شده و نباید تو خاموشی روشن بشن با زدن کلید اونا کار می کنند انگار برق مستقیم از باطری دارند لطفا راهنمایی کنید
    • علی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      مشکل شما در سیم کشی دزدگیر هستش یه تعمیر کار دزدگیر به راحتی مشکل رو برطرف می کنه
  • تایسانگ ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    سلام دوستان ریو سوار گرامی یه سوال چند روزه یه ریو۸۸ خریدم فرمونشو به سمت راست که میخام بگردونم یه کم سفتتر میچرخه البته هم در جا وهم در سرعت کم و هم زیاد اگه کسی چنین تجربه داشته ممنون میشم کمکم کنه
    • علی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      از هیدرولیک می تونه باشه مقدار روغن هیدرولیک رو چک کنید تنظیم فرمان ماشین رو هم چک کنید
  • سجاد ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    سلام ریوی من امروز تسمه پوکوند.. هنوز یکسال نشده تسمشو عوض کردم ۲۶هزارتا هم باهاش نرفتم.. تسمه که انداختم گارانتی داره حالا باید چجوری پیگیری کنم؟؟ اصن فایده داره ؟
    • علی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      دوست عزیز اگر گارانتی داره باید بیمه هم داشته باشه اصولا در کل اگر گارانتی داره به همون جایی که خریداری کردید مراجعه کنید و ازش جواب بخواید اگر خدایی نکرده ماشین دچار حادثه شده و اون مغازه جوابگو نیست برید اصناف یا اتحادیه قطعه فروشان ماشین و از دستش شکایت کنید اینطوری مجبور می شه جوابگو باشه
  • حمید ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    علی آقا ممنونم از راهنمایت
  • پرهام ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    سلام دوستان من یه ریو مدل ۹۰ با ۳۶۰۰۰ کارکرد دارم این ماشین توی اتوبان یادگاز جنوب به شمال یا سر بالایی های مشابه امپر اب تا یک خط بالاتر از نصف بالا میره ممنون میشم و تو کفی و سر پایینی مشکلی نداره ممنون میشم اگر کسی از دوستان تجربه ای داره راهنمایی کنه
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    رادیات رو باز کنید بدید بیرون و داخلشو تمیز کنن....اگه رسوب داشت عوضش کنید ضمنا رادیات رو که باز میکنید کندانسور کولر رو بگید از داخل به طرف بیرون با هوا تمیز کنن
    • پرهام ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
      خیلییی ممنونم رادیاتور رسوب داشت کلا تعویض کردم تو شیب های خیلی تند هم حتی با کولر به نصف نمیرسه دیگه
  • donya ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    سلام کمپرسو ریو یهو صدا داد از کار افتاد باید کل کمپرسور عوض بشه
  • tohid ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    باسلام قطعات ش تو بازار راحت پیدا میشه ودر مقایسه با ۴۰۵کدوم بهتره ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید
  • معین ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    با عرض سلام و خسته نباشید به دوستان گل ماشین ریو مدل ۹۰ اولین مشکلم اینه که چرخ راست جلو داغ میکنه و لنت یک طرف رو میخوره و قالپاق اون طرف رو میندازه... پیش مکانیک و بستر ساز بردم و هر دو میگن اوکی ولی مشکلم هنوز حل نشده و باز لنت یه طرف بیشتر خورده میشه.... دوم اینکه تسمه دینام و تسمه کولر رو وقتی عوض کردم زمانی که ماشین رو روشن میکنی یک جیغی میزنه... به دو تا مکانیک نشون دادم گفتن از جنس تسمه و باید عوض بشه.. رفتم پیش فروشنده و دو تا تسمه دیگه به شرط جیغ نکشیدن گرفتم و نصب کردم وبازم همون مشکل رو دارم.... ممنون میشم راهنمایی کنید
  • پژمان ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    1
    سلام خدمت اساتید ریو مدل ٨٨ دارم با ٧٠ هزار کارکرد به تازگى ماشین حین حرکت تو دور موتور آهسته بد کار میکنه که اگه گاز ندم خاموش میشه و وقتی هم که بعدش اسارت میزنم موتور با لرزش و صداى میله تلق تلق روشن میشه بعدش درست میشه چه کنم علت چیه ممنون
  • محمدرضا ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    داغ کردن چرخ احتمالا بعلت گیر بودن پیستون ترمزه که باید بدید روونش کنن درمورد تسمه هم تسمه مارک باندو کره مشکلتون رو حل میکنه...کلا تسمه خوب نخش بیشتر از لاستیکشه و البته قیمتش هم بالاست....توی بازار تسمه دینام و کولر ریو جنس مرغوبش هرکدوم حدود ۲۰ تومنه
  • پژمان ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    با سلام ریو مدل ٨٨ دارم ٧٠ تا کار کرده چند روزیه با مشکل مواجه شدم و اون اینکه موتور تو دور کم یه دفعه بد کار میکنه و اگر گاز ندم شاید خاموش شه و اگه خاموش شه بد روشن میشه با صداى تق و توق از داخل موتور علتش چیه؟؟
    • علی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      احتمالا استپر گاز ماشین خراب شده
  • مجید ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    سلام و عرض ادب . میخواستم قیمت بهم بدین اگه مقدوره . ریو سفید ۱۳۸ کارکرد ی گلگیر رنگ و گلگیر و کاپوت عوض مدل ۸۹ بیمه یک ماه و فنی سالم
  • امیر ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    با سلام ریو ۸۶ دارم که ۶۰٫۰۰۰ تا رفته و تازه خریدم.۲ مشکل هست که ممنون میشم از دوستان که پاسخ بدند. ۱٫چراغ های پشت امپر سمت راست (چراغ بنزین.نور جلو.گرم کن عقب و ..)کار نمی کنه .فقط ایمو کار میکنه (لامپهاشوتست کردم و سالم بودند). ۲٫کلید تنظیم جریان هوا تو حالتهای مختلف فقط از دریچه جلو جریان داره. سرعت بالای ۱۲۰ تا هم بوق هشدار نمیزنه
    • علی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      سلام دوست عزیز ریو مثل پراید نیست بالای ۱۲۰ بوق بزنه کلید جریان هوا رو به یه تعمیر کار کولر نشون بده باید تو یه حالت فقط از طرف شیشه جلو هوا بده تو یه حالت از زیر و تو یه حالت از هر دو مشکل مربوط به نور هم باید به یه تعمیرگار نشون بدی باید بجز بنزین بقیه کار کنن اکثر ریو ها چراغ بنزینشون فقط چند ثانیه چشمک می زنه موقع تموم شدن بنزین
  • امیر ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    سلام علی جان ممنون .یه سوال درباره فاصله زمانی کار کردن فن ریو داشتم. اگه تو فاصله کم ، فن زیاد کار کنه مشکل از چی میتونه باشه.(مقدار مایع خنک کننده رو چک کردم .اوکیه) ممنون
    • محمدرضا ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
      بعنوان یه کار مفید و کم هزینه رادیاتور رو بدید باز کنن و بیرون و داخلش رو تمیز کنن. چون گرد و خاک و حشرات و برگ و .... مسیر عبور هوا رو کیپ میکنن و باعث میشه فن بیشتر کار کنه ... اگر هم داخلش رسوب گرفته باشه ترجیحا رادیاتور رو عوض کنید ضمنا تابستون توی سر بالایی ها ماشین گرم میکنه و دردسرساز میشه
    • علی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      در کل درجه آب ریو باید تا نزدیکای وسط بیاد ولی بالاتر از اون نره اگر فن زیاد کار می کنه می تونه از خراب بودن گج آب هم باشه و همینطور که محمدرضا گفت از رادیاتور که اگر ببری یه کارواش می تونه برات راحت تمیزش کنه اگرم وقتشو داری بده کامل بازش کنن بعد شستشوش بدن
  • علیرضا ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    سلام خودرو ریو مدل ۱۳۸۷ دارم وقتی ماشین خیلی گرم میشود چراغهای کوچک ماشین روشن نمی شود و بهد از چند دقیقه که ماشین خنک شود چراغهای کوچک روشن می شود؟ لطفا راهنمایی بفرمایید تشکر
    • علی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
      احتمال مشکل از دسته راهنما هستش چون ریو تو این قطعه ضعیف هستش باز محل فیوزها رو چک کنید و فیش ها و سوکت ها برقی مربوط به چراغ ها رو
  • مسعود ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    کمک کمک کمک من سفر کاری به جنوب رفته ام ماشینم که ریو هست مشکل پیدا کرده مکانیک و برقکار ماهر ریو موجود نیست. دزدگیر حدود یک ساله خراب و غیرفعاله.دیروز سوییچ انداختم در را باز کنم اژیر فعال شد و برق پشت سوییچ نیامد فیوز منبع تغذیه دزدگیر را کشیدم مشکل حل شد برق پشت سوییچ میاد و استارت میخوره ولی ماشین روشن نمیشه.صدای زوزه پمپ بنزین نمیاد.فیلتر را ۳ ماهه عوض کردم.انزکتور را ۳ ماهه سرویس کردهام تو را خدا کمکم کنید.
    • علی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
      دوست عزیز اگر استارت می خوره ولی روشن نمی شه باطری ماشین رو حتما چک کن اگر وقتی سوئیچ رو می چرخونی چراغ های پشت آمپر روشن می شه ولی استارت نمی خوره احتمال اینکه کد سوئیچت مشکل پیدا کرده باشه هم هست
    • محمدرضا ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
      دزدگیر روی ریو بستن همین مصیبتها رو داره نگفتید کدوم شهر جنوب نمایندگی سایپا ببرید مشکلتون رو اگه خودشون هم ندونن از مرکز میپرسنذحل میکنه اگه چراغ IMMO روشن میشه وخاموش نمیشه ایموبلایزر فعال شده و نمایندگی میتونه حلش کنه ا
  • میلاد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    سلام، ریو مدل ۸۵ با ۹۸۰۰۰ کارکرد گرفتم، چه سرویس هایی رو انجام بدم و چه قطعاتی رو چک کنم؟
    • محمدرضا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
      در اولین فرصت تسمه تایم رو با نوع مرغوب عوض کنید....بقیه اش رو سر فرصت انجام بدین
    • محمدرضا ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
      چک کردن شمع ها-تسمه دینام و کولر- تعویض روغن موتور و فیلتر- تعویض صافی بنزین-تعویض یا بازدید روغن گیربکس-بازدید سطح مخزن روغن ترمز و هیدرولیک فرمان - کنترل عدم نشتی شیلنگ روغن هیدرولیک - رگلاژ ترمز دستی-بالانس چرخها-کنترل سالم بودن زاپاس- تنظیم فشار گاز کولر و.....خیلی چیزای دیگه
  • مسعود ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    سلام به همه ریو سواران گرامی متاسفانه دیروز تسمه تایم ماشینم رد کرد و خوابوندم تعمیرگاه قراره فردا باز کنه کسی میدونه چقدر خرجشه و لوازم از کجا بگیرم که قیمت مناسبی باشه .ممنون
  • حمید ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    سلام.خسته نباشین بچه ها.ببخشید هزینه تعویض سایز لاستیک ریو از سیزده به چهارده چقده حدودا.بجز لاستیک
    • محمدرضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
      پیشنهاد میکنم اگر رینگ رو هم عوض میکنید لاستیک رو پهن تر از ۱۷۵ نگیرید چون جلوبندی و هیدرولیک فرمون رو زود خراب میکند لاستیکهای کومهو با عرض ۱۷۵ خیلی پهن تر و شکیل تر از نمونه ۱۷۵ ایرانی نشون میده
  • مظفر ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
    سلام دوستان من ی پراید ۸۷ هیدرولیک دارم، ی مدتیه تو دور ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ پمپ هیدرولیک صدای خر خر میده نمیدونم چکار کنم، تو شهرمون هم تعمیرکار هیدرولیک نیست، لطفا راهنمایی کنید بدونم چشه، روغنش میزون و نشتی هم نداره، ممنون
  • هادی ولایی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    سلام ب عزیران ریو سوار....ریو ۸۵با ۲۲۱۰۰۰کیلومتر کارکرد دارم...هر بلایی که فکرشو کنین سرم اومده...درکل ماشین خوبیه ...نازک نارنجیه.چنتا مورد هست ک توصیه میکنم حتما رعایت کنین سیستم خنک کننده بعد از ۸۰هزار کیلومتر .رادیاتور رو با یدک اصلی تعویض کنین.شلنگ بعد از ترموستات رو عوض کنین.درب رادیاتور رو عوض کنین. از لاستیک باسایز ۲۰۵ استفاده میکنم ولی هر ۶ماه ی بار ۶۰یا ۷۰تومنی هزینه جلوبندی دارم فرمان را تا اخر نپیچونین ک صدای قیژ بده روعن هیدرولیک فرمان را خودتان با سرنگ خالی کنین و تغویض کنین هر ۴۰۰۰۰کیلومتر نمد کاپوت یادتون نره.حوصله داشتین بدین داشبورد رو باز کنن زیرش نمد بزنین .کلی از صدای موتور کم میشه هرگز کاتالیزور رو حذف نکنین.هرگز انژکتور هارو هر ۵۰هزار کیلومتر بدین تست موتور بشوره وایر و شمع هر ۲۰هزار تعویض باد لاستیک ۳۰ تسمه تایم ۳۵تا۴۰هزار حتما تعویض تو سربالایی بهتره کولر رو خاموش کنین ب موتور فشار اضافی وارد نکنین بار بند نبندین ...تجربه بدی دارم میزان سوخت باک حتما ۱۰لیتر مونده ب اخرش فول بنزین بزنین ب کمک مسواک و خمیر دندان چراعهای جلو رو براق کنین ...عالی میشه بعد با ی حوله پاک کنین سعی کنین تا میتونین ب ماشینتون تکیه ندین بدنه یهو میره تو ! زیرشویی کنین سالی ۳بار حتما اینکارو انجام بدین بعد از ۲۲۱هزار کیلومترمصرف ترکیبی جاده و شهری ماشینم ۷٫۶۱٫٫٫٫٫شمع سوزنی شدیدا تو صیه میکنم.... موفق باشین
  • علی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
    سلام به همه دوستان دیروز ماشینم وقتی استارت زدم دیدم صدای سوپاپا داره می یاد انگار روغن به موتور خوب نمی رسید در نتیجه با سرعت کم رفتم پیش تعمیر کارم وقتی صدای موتور رو شنید گفت استکانیهای موتور کثیف شده اجازه عبور روغن رو نمی ده و باید موتور باز بشه و تمام استکانیها تمیز و شاید هم تعویض بشن منم یه حساب سر انگشتی کردم دیدم حداقل ۶۰۰ هزار تومن افتادم تو خرج حتی تعمیرکار گفت زیاد هم با ماشین نرو ضرر داره منم دیدم که آب از سرم گذشته با توجه به اینکه می دونستم تو شهرمون نماینده محصولات لیکومولی هست رفتم یه موتور شور خریدم ازش که البته ۲ نوع داشت یک نوع بسته بندیش پلاستیکی بود و داخل ایران درست شده بود با مارک لیکومولی که قیمتش ۱۵ هزار تومن بود و یه نوع اصل آلمانیش که قوطیش فلزی بودو ۴۵ هزار تومن منم آلمانیشو گرفتم رفتم تعویض روغنی جلو در تعویض روغنی کل محلول رو خالی کردم تو قسمتی که روغن ماشین رو می ریزیم بعد با یه تک استارت گذاشتم ماشین ۱۰ دقیقه کار کرد بدون اینکه هیچ گازی بدم به ماشین نباید تو این مدت حتی حرکت هم کرد بعد دادم روغن رو خالی کرد و فیلتر روغن رو هم عوض کردم و روغن ایرانول ریسینگ هم ریختم به محض استارت زدن ماشین کل صدای ناجور سوپاپها از بین رفت و ماشین بدون صدا کار کرد خود تعویض روغنی هم یکم تعجب کرد که خودش گفت واقعا جنس اصل فرق داره با اینایی که تو بازار هست در نتیجه با صرف ۱۰۰ هزار تومن از باز شدن موتور راحت شدم و الانم ماشین فوق العاده بدن صدا شده و یکم هم من احساس می کنم شتاب بهتر شده
    • محمد2 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      1
      سلام منم همچین مشکلی برام پیش اومد ولی مکانیکی گفت فقط روغنشو عوض کن درست میشه منم رفتم تعویض روغنی روغنش رو عوض کردم درست شد. این موتور شو دیگه چیه؟ ییکم توضیح بده اگه هست منم استفاده کنم طرز استفاده شو گفتید که تو موتور همراه روغن موتور کثیف میریزید بعد از ۱۰ دقیقه روغنشو عوض میکنید؟؟؟ درسته ؟؟؟
  • اصغر ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    1
    سلام من خودروی ریو مدل ۸۶دارم که دیروز تو خیابان هنگام رانندگی چراغ چک روشن شدوماشین خاموش شد هرچه استارت زدم روشن نشد چراغهای پشت آمپرم روشن بود میشه راهنماییم کنید با تشکر
    • علی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      دوست عزیز احتمال داره سنسور ضربه فعال شده شاید هم دینام ماشین خراب شده و باطری رو شارژ نمی کنه از یه باطری دیگه استفاده کنید اگر روشن نشد بدید دیاگ بزنن مشکل مشخص می شه
  • علی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    سلام به همه دوستان یه سوال شتاب ۰-۱۰۰ ماشین شما تو جاده کفی چند ثانیه هستش . ماشین من ۱۳ ثانیه هستش همه چیشم فابریکه ولی بعضی ها می گن شتابشون ۱۰ هست خواستم بدونم ماشین من سر حال نیست یا اونا دقیق حساب نمی کنن
    • محسن ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
      شتابش همین ۱۲ یا ۱۳ ثانیه هست
  • محسن ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    سلام.من یه ریو دارم مدل ۸۴ خیلی سالم و خوب بود و اصلا اذیتم نمیکرد.تا اینکه چند روز پیش صدای تق تق از تو موتور اومد بردم تعمیر گاه گفتن انگشتیاشه و سیلندرت جرم گرفته باید موتور باز بشه.من اینکارو نکردم و ماده شوینده موتور ریختم و روغنشو عوض کردم صداش قطع شد البته تا چند روز خوب بود دوباره این اتفاق افتاده و صدا میده.ممنون میشم اگه کسی میدونه راهنماییم کنه
    • مهدی ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
      با سلام من جدیدا به ریو ۸۵ خریدم . موتورش عالیه روغن با فیلتر عوض کردم تسمه تایم با تسمه دینام گرفتم که عوض کنم. یه مشکلی که داره اینه آمپر آب و بنزین وقتی ماشینو خاموش میکنی پایین نمیاد یعنی از جاشون تکون نمیخورن مشکل چیه آخه یه نفر گفت ریو اینطوری !! و اینکه وقتی ترمز میزنم از روی دست انداز رد میشم سمت چرخ جلو راننده یه صدای میده تا باز ماشین دور گرفت صدا قطع میشه . الانم بعضی وقتا صدای جیر جیر از چرخای جلو میاد . از پلوس هست یا چیزه دیگه ؟؟ لطفا راهنمایی کنید
    • علی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
      سلام دوست عزیز بهتره موتور رو باز نکنی مایع شوینده موتور لیکومولی اصل قوطی فلزی اگر پیدا کنی توش بریزی فکر کنم مشکلت حل بشه در ضمن حتما بده کارتل ماشین رو باز کنن تمیز کنن خیلی تاثیر داره چون شما موتور شور ریختی احتمالا جرم های داخل موتور رفته توری اویل پمپ رو گرفته و موتور نمی تونه روغن خوب کار کنه چون ماشین خودم همین مشکل رو داشت حل شد ولی اگر استکانیهای ماشینت زیاد جرم گرفته باشه باید موتور باز بشه و استکانیها عوض بشن که اگر کلش رو بخوای عوض کنی باید ۶۰۰ تومن خرج کنی شایدم چند تاش فقط عوض بشه اگرم بدی کارتل رو تمیز کنن می تونی با ۴ لیتر گازوئیل بدی موتور رو هم تمیز کنن
  • فرید ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    1
    سلام دوستان.ریو مدل ۸۶ دارم و از صفر هم داشتمش.تال الان هیچ خرجی نداشته .حتی واتر پمپ .راستش دارم میرم مسافرت عید واتر پمپ هم هیچ ایرادی نداره ولی بعد از ده سال میترسم .چی کار کنم.تسمه تایم را تازه عوض کردم
    • علی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      سلام آقا فرید طبق تجربه من قبل از ایام عید هیچ جایی از ماشین رو دستکاری نکن واتر پمپ ریو من خیلی کم دیدم مشکل بخوره بدون دستکاری برو مسافرت خیالت راحت ریو خیلی بی آزاره
  • فرید ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    1
    من تازه وارد سایت شدم .بنظرم یه واتر پمپ بگیرم با خودم ببرم یا تعویض کنم؟؟راستش ماشین پا رکابی هست
  • ali reza ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    سلام دوستان من هم دو ماهی هست ریو خریدم ،امروز دیدم یهو آمپر آب اومد بالا و ماشین جوش آورد،کاپوتو زدم بالا دیدم فن کار نمیکنه ،تمام فیوزها رو دیدم سالمه ،مشکلش چی میتونه باشه ،البته اینم بگم که موقع خریدن همین مشکل دست فروشنده پیش اومدکه من گفتم درست کن بعد من میخرم ...و رفتیم باطری ساز همه چیرو چک کرد و سر آخر با ضربه چکش به پشت موتور فن ،فن کار کرد ولی همش باید ضربه میزدی که کار کنه ،بعد گفت موتورش نیم سوزه عوض کن ،حالا امکان داره که مشکلش از همون فن باشه یا اگه تجربه دیگه ای دارین ممنون میشم راهنمایی کنید . . .
    • محمد2 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
      سلام دوست عزیز سریع فن رو عوض کن چون جوش بیاره به سرسیلندرت صدمه میزنه منم همین مشکلو داشتتم. عوض کردم درست شد
  • امیر ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    با سلام و تشکر از همه دوستان و تجارب مفید شون که خیلی به کار من اومد و با خوندنش شب عید متضرر نشدم(فعلا) .چون هفته پیش روغن بهران پیشتاز۴۰-۱۰ریختم و امروز چراغ روغن چند بار روشن شد و بعد از نیم ساعت رانندگی صدای تق تق از موتور در اومد که با توجه به مطالب دوستان سریع به تعویض روغنی رفتم که گفت: روغن به انگشتیها نمی رسه .یا پمپ روغن خرابه و موتور باید باز بشه و.. که در نهایت با توجه به مطالب ، با تعویض روغن (بهران پیشتاز ۵۰-۲۰) فعلا مشکل حل شده وامیدوارم که مشکل دیکه ای پیش نیاد. و سوالی برام پیش اومد بالاخره کدوم نوع روغن خوبه. ۲۰-۵۰ یا۴۰-۱۰ چون دفعه قبل روغن ریسینگ ایرانو ل۴۰-۱۰ ریختم و به مشکلی بر نخوردم.
    • علی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      امیر جان روغن مناسب ۱۰-۴۰ هست ولی استکانیهای ماشین شما کثیف شده و به احتمال ۸۰ درصد اویل پمپ و کارتل هم شدیدا کثیف شده اگر تو مسافرت هستی اصلا دست نزن با همون روغن ۲۰-۵۰ برو تا بعد از عید هیچ مشکلی هم برات پیش نمی یاد برای خود من سال قبل همین مشکل پیش اومد روغن ۲۰-۵۰ ریختم از قشم تا مازندران هم باهاش رفتم بدون هیچ مشکلی وقتی رفتی شهر خودت به کارتل رو باز کنن و تمیزش کنن و حتما بده صافی روغن تو اویل پمپ رو هم عوض کنن موفق باشید
  • امیر ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    علی جان ممنون.خیلی لطف کردی.
  • احسان ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    سلام ریو ی من مدل ۸۸ هست و توی استارت زدن این مسئله پیش می آد : اگه ماشین خنک باشه با دو بار استارت زدن روشن میشه ولی اگر ماشین گرم و بعد از دو سه دقیقه بعد از خاموش کردن ، مجدد روشن کنی ، سریعا روشن میشه ! البته میشه با نگه داشتن سوییچ و استارت مداوم ، ماشین را با تک استارت روشن کرد که این در دراز مدت به سوییچ ضرر خواهد زد . به نظر دوستان چه ایرادی ممکنه داشته باشه ؟؟؟ تشکر، سلام مجدد : من اردیبهشت سال قبل این سوال را پرسیدم و راهنمایی های دوستان را انجام دادم ولی فرقی نکرده ! میشه از تجربیات یکسال گذشته خبر بدید ؟ تشکر
    • علی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
      سلام آقا احسان مشکل شما احتمال خیلی زیاد مربوط می شه به سیستم سوخت رسانی چک کنید پمپ بنزین درست کار کنه و فیلتر بنزین رو هم چک کنید
  • حجت اله قنبری ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    بچه ها سلام منم چندوقتیه که ریو گرفتم مشکلاآینه وقتی درجاگازمیدم دورموتوربه آرامی پایین میادسوزن انژکتورهاهم شستوشودادم فرقی نکردموقع حرکت نیزوفتی دنده عوض میکنم همین مساله رودارم
    • علی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
      دوست عزیز ریو فابریک همینطوری هستش وقتی گاز میده یکم طول می کشه دور موتور بیاد پایین
  • ابوالفظل محمودی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    سلام ریوما مدل۸۸ هست واقعا ازش راضی هستم و هیچ مشکلی نداره و پسرم هم دمبال ریو میگرده
  • قمرالسادات دیده خورشید هستم ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    1
    من احتیاج بیک کنپرسور کولر دلرم از کحا وچگونه تهیه کنم مرا راهنمایی کنید
  • دیده خورشید ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    نن یک ریو ۸۸ دارم خیلی راضیم الان احتیاج بیک کمپرسور کولر دارم
  • دیده خورشید ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    سلام من ریو۸۸ دارم خیلی ازش راضیم اخیرا صدای زیلدی دارد ونمایتدکیها بردم میگویتد از کنپرسور کولر ه که قطعات آنرا تدارتد لز کجا تهیه کنم رلهتماییم کتید
    • سعید ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      سلام احتمالا صدای موتور شما از واتر پمپ هم میتونه باشه اگه از کمپرسور کولر باشه اولا براحتی قابل تعمیره در ثانی کمپرسور نوش فکر کنم حدود ۷۰۰ باشه ریو عالیه...
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    دکمه قطع کن ریو کجا قرار دارد
  • محمد ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    سلام بنده یک ریو مدل ۹۰ دارم و چند سالی است که یک مشکل داره که هر کاری میکنم درست نمیشه در فصل تابستان و در گرمای شدید خوزستان وقتی ماشین نیم ساعت به بالا زیر آفتاب باشه وقتی استارت میزنی با تاخیر و با چند استارت و به کمک گاز دادن روشن میشه و اگر گاز ندی روشن نمیمونه این مشکل در زمستان اتفاق نمیفته و کارهایی که من انجام دادم تعویض پمپ بنزین و فیلتر بنزین و نمیز کردن انژکتور و دیاگ زدن و تعویض شمع و وایرها و تنظیم موتور حالا دیگه پیش چندین مکانیک بردم و مشکل حل نشده لطفا اگه کسی مورد مشابه داشته راهنمایی کنید
  • محمدرضا ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    همشهری عزیز سلام من این مشکل رو نداشتم.....ولی حدس میزنم مربوط به فشار بخار بنزین باشه....یه بار قبل از استارت زدن در این شرایط درب باک رو باز کنید تا فشار بخار بنزین خالی بشه و بعد از بستن درب باک استارت بزنید.... اگه مشکلتون با این کار حل شد درب باک رو تعویض کنید
  • محمد ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    سلام آقای محمد رضا درب باک رو باز کردم و بستم ولی مشکل هنوز وجود داره راه دیگری به نظرتون نمیرسه؟
    • محمدرضا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
      نه برادر.....فقط یادمه وقتی که بنزین سوپر میزدم ماشین مشابه این مشکلو بخصوص تابستونها پیدا میکرد و خفه میکرد......فعلامدتهاست معمولی میزنم و این مشکلو ندارم
  • شیما ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    باسلام من ی ریو مدل ۹۰ دارم چند وقته ی مشکلی داره روغن خالی میکنه کامل.بعد باید دوباره روغن بریزم براش تقریبا ی ماه یا دو هفته ی بار.به نظرتون مشکل از کجاس؟
    • علی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
      1
      سلام مشکل شما پیچ کارتل هستش احتمال ۹۰ درصد پیچ کارتل ریو آلومینیمی هستش و بعد از مدتی اگر بد باز و بسته بشه هرز می شه بدید دور پیچ کارتل یکم نوار تفلون بپیچن درست می شه
  • ناصر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    سلام. میخواسم بدونم جای ترموستات ریو کجای موتوره
  • محمد ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    سلام دوستان من ریو مدل ۸۷ دارم از اول دست خودم بوده و تا حالا خوشبختانه هیچ هزینه ای برام نداشته است ولی اخیرا دنده ها سفت شده است لطفا راهنمایی کنید چکار کنم .
    • علی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      دوست عزیز صفحه کلاچ رو چک کن همینطور روغن گیربکس
  • امیر ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    سلام کلید Ac کولر ماشینم توی مسافرت ۲ بار خود به خود خاموش شد که دوباره روشنش کردم. می خواستم بدونم به نظرتون ایرادی دآره یا این که طبیعیه. ممنون.
  • مجتبی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    سلام,من یه ریو مدل ٨٧دوسال قبل گرفتم, الان وقتی کولر رومیزنم اتگار یه بارصدکیلویی روش اضافه بشه وازقدرتش کم میشه,مشکلش چیه؟آیا عادی است یانه؟همچنین وقتی ماشین درحال سکون است یا دور موتور کم است یه صدایی مانند اینکه فرمون ماشین روتا اخر بپیچونی میده, وقتی دنده سه یا چهار گاز میدم که سرعت بالا بره,یه صدای جیر جیر مانند اتصال برق ازجلو ماشین میاد,مشکلش چیه؟ایا موتور ماشین مشکل پیدا کرده؟
  • مجتبی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    سلام مجدد,وقتی کولر رو درحال سکون است یا دور موتور کم است روشن میکنم صدایی مانتد اینکه فرمان ماشین روتا اخر بپیچونی میدهد,
    • علی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      شما فن خنک کننده رو چک کنید فولی موتور کولر رو هم چک کنید
  • حسن ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    با سلام من یک روی مدل ۸۵ دارم که ۷۸ هزار کار کرده وامروز نزدیک چهار راه که سرعت کم کردم ماشین خاموش شد و هر چه استارت زدم زوشن نشد .. رفتم پیش باطری ساز و باطری و دینام و استارت جک کرد مشکلی نبود و مکانیک هم دنده چهر زد و ماشین رو عقب و جلو کرد گفت موتور قفل کرده .. ولی هیچ دودی و یا بوی غیر طبیعی ندیدم .. و روغن موتور هم کاملا طبیعی و بدون ذره ای آب ..در ضمن ماشین تا حالا آچار هم نخورده .. و تو بجنورد هم مکانیک ماهر جهت تعمیر ریو وجود نداره که مطمئن باشه ..اگه کمکم کنید ممنون میشم
  • صادق ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    سلام خدمت ریو سواران عزیز ی سوال دارم خدمتتون ماشین من تو جاده موقع ترمز گرفتن فرمون میلرزون به نظر شما از دیسک های جلو هست
  • صادق ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    دوستان مرسی که جواب ندادید سوال قبلی رو ???? مشکل پیدا کردم از دیسک های جلو بود تاب داشت ولی ی سوال دیگه آمپر بنزین گیر کرده موقع که ماشین رو خاموش هم میکنم نمیاد پایین ولی موقع که بنزین مصرف میشه آمپر میاد پایین خلاصه دقیق حجم بنزین چه خاموش باشه چه روشن نشون میده.
    • علی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      دوست عزی آمپر بنزین ریو موقع خاموش شدن حرکت نمی کنه مثل ماشین های دیگه این طبیعی هستش
  • امیر حسین ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    استپر ریو کجاست
  • امیر ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    سلام به همه ی دوستان سوالم درباره دیسک و صفحه هست ممنون میشم از پاسخ دوستانی که اطلاعات دارن. ۱٫چه مارکی خوبه. ۲٫از کجا باید خرید. ۳٫حدود قیمت دیسک وصفحه و اجرتش؟
    • علی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      مارک valeo کره خیلی خوبه قیمتش ۲۰۰ هستش
  • محمدرضا ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    خیر قربان اول رینگهای جلو رو چک کنید اگر تاب داشته باشن همین مشکل پیش میاد......بعد سراغ دیسکها برین
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    سلام وقت بخیر...یه سوال داشتم...ریو من یه مشکلی داره و اون اینه که دور موتورم خیلی کمتر از یکه ....ماشین خاموش نمیشه اما تا که میخواد راه بیوفته باید پر گاز برم...یه نفر بهم گفت شاید ماله صافی بنزین باشه. ..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید..
    • علی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      دور موتور ریو ۰/۷۵ هستش یعنی زیر ۱ ولی اگر تا می خوای گاز بدی ماشین کم می یاره احتمالا مربوط به سیستم بنزین یا صافی می شه
  • ایمان ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    1
    سلام ریو دارم دست به لوله بخاری که از سرسیلندر میاد میزنی ماشین خاموش میشه.
  • مهدی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    سلام یه ریو دارم مدل ۸۴ سه ساله دارمش یه هفته میشه کل تا ماشین سرده درست کار میکنه اما بعد از یه مدت که میگذره موتور سه کار میکنه اگه علتش رو میدونید بگید ممنون میشم البته پمپ بنزین،صافی،شمع،وایر وشستشوی انژکتور هم بردم اما فرقی نکرده. اگه نظری یا پیشنهادی دارین بگین ممنون میشم
  • سیامک ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    سلام میخواستم بدون ریو هنگام حرکت اولی ایا تکون که میخوره عادی یا فقط ماشین من اینجوری موقع حرکت مثل این که میگیره ول میکنه تو دور کم
  • سیامک ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    دوستان اگه کانال تلگرام ریو سراغ دارید معرفی کنید .ممنون
  • صادق ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    سلام کانال تلگرام ریو سواران t.me/joinchat/AAAAAEE3Pj2Px5zCyc0mfw
  • سیامک ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1
    دستت درد نکنه اقا صادق گل مرسی بابت کانال که معرفی کردی
  • شبنم ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    سلام من یک ریوی ۸۸ دارم و خدارو شکر خیلی ازش راضی ام ولی متاسفانه الان یک مدتی هست که چرخ های جلو به شدت داغ میکنه طوری ک باعث اب شدن قالپاق میشه و در حین رانندگی میفته. لنت و بلبرینگش رو هم چک کردم. از روان بودن چرخ ها هم اطمینان دارم برای بوسترش هم پیش چند نفر رفتم ولی درست نشد. دوستان امکانش هست راهنمایی درست بفرمایید و در صورت امکان ادرس یک بوستر ساز عالی رو هم بفرمایید . ممنون از همه
    • صادق ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      سلام . فکر نکنم ازپوستر باشه فقط دلیل ش استفاده زیاد از ترمز من خودم هم چنین مشکلی داشتم خیلی مکانیک رفتم
  • روح الله ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    سلام به دوستان ریو ۸۸ دارم، ۲۰۳ تا هم رفته. خدارو شکر سر حاله. اما یه ده روزه صدای غرش (شبیه به اگزوز اسپرت) از محل اتصال کاتالیزور به اگزوز میده. کل اگزوز رو عوض کردم به تازگی چون فرسوده شده بود. این صدای غرش قبل تعویض اگزوز هم بود. سه چهار نفر دیدنش میگن کاتالیزورت دیگه خالی کرده. قیمت گرفتم حدود ۶۰۰ گفتن که فعلا پولی نیست برا خریدش! اگه عوضش نکنم مشکلی پیش میاد؟ شتاب و قدرت ماشین تغییر نکرده، مصرفشم همونه فقط یکم بوی خام سوزی میده. ممنون.
  • متین ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    سلام من ریو مدل ۸۷ دارم بعضی وقتا گاز میدم دور متور پایین میاد بعدش میره بالا دوباره در حدی پایین میاد که خاموش میخواد بشه
    • مهدی نجفی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      1
      از من هم همین طوری است به تنظیم موتوری مشکلم را گفتگ.گفتش که باید استپرش را عوض کنی. ولی هنوز اقدام نکرده ام. اصلیش مثل اینکه ۱۷۰ یا ۱۸۰ تومان باشه. و ۷۰ تومانیش هم هست‌.
    • علی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      احتمالا بنزین سوپر زدید بنزین معمولی بزنید احتمالا درست بشه در غیر این صورت فیلتر بنزین رو چک کنید
  • مهدی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
    سلام من یه ریو مدل ۸۶ دارم یه مشکل واسم پیش امده اونم اینه ماشین تو حرکت چند ثانیه خاموش میشه دوباره روشن میشه لطفا اگه می تونین راهنمایی کنین
  • مهدی نجفی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    سلام . کسی آینه دست دوم سمت چپ ریو(سمت راننده) را نداره؟ یه قطعه اش را میخواهم که نو فروش ها ندارند. اون قطعه چدنی آینه شکسته است. اگه کسی آینه اوراقی داشته باشد، میشود از توی دلش یه چیز مناسب پیدا کرد.
  • بهروز ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    با سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستانی که تجربه هاشون رو در خدمت دیگران میزارن اون هم بدون کوچکترین چشم داشتی.که خودش یکی از نشونه های فرهنگ غنیه ایرونیه.دوستان یه سوال داشتم الان با ۲۵ الی۳۰ تومن چه ماشینی میتونم بخرم که گرفتار نشم.از طرفی تو شمال مقیم هستم و دسترسی آسونی به لوازم یدکی مثل تهران ندارم.حالا قیمت یمقدار بالاتر باشه هم میشه قرض کرد.پیشاپیش کمال تشکر را از دوستانی که در نظر سنجی شرکت میکنند دارم.سپاس.
    • علی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
      سلام دوست عزیز من تجربه بیشتر ماشین ها ی تولید داخل رو داشتم تو این رنج قیمتی ال نود مدل ۸۷ تمیز پیدا کنی خوبه که دست نخورده باشه ( البته قطعاتش خیلی گرونه ) من خودم ریو رو ترجیح می دم چون خودم چند سالیه دارم و واقعا ماشین بی آزاریه از تعمیرکارها بپرسی همه می گن ریو با تعمیرگاه رابطه خوبی نداره البته تا وقتی باهاش خوب رفتار کنی تو این ۳ سالی که من دارم واقعا بی آزار بوده قبلش پرشیا صفر مدل ۸۶ داشتم بد نبود ولی هر سال جلوبندیشو تعمیر می کردم و یکبار هم آب و روغن قاطی کرد که تعمیرش کردم ولی ریو واقعا شتاب خوبی داره و کم استهلاک البته اگر خانواده ۴ نفره باشید و همه قد بلند بالای ۱۸۰ صندلی های عقب براتون تنگ می شه در کل ماشین خوبیه
  • قاسم ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    سلام,پدال کلاژم خیلی سفت شده.?
  • داود ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    سلام.من ریو۸۶ دارم موتور ماشینم صدای تیک تیک بلندی داره ... میخاستم شمع موتور رو عوض کنم شمع هاش همشون روغنی شده بود و اخرین شمع غوطه ور بود در روغن... تعمیرکار بمن گفت رینگ خورد کرده... بنظرتون درسته؟ چیکار باید کنم؟هزینهخ هت و... چجوره ؟ممنون
    • علی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      2
      دوست عزیز وجود روغن تو محفظه شمع نشان از ایراد واشر در سوپاپ هستش و به چیز دیگه ای ربط نداره در مورد صدای تیک تیک مشکل از سیستم روغن هستش بده کارتل و اویل پمپ رو تمیز کنن و وقتی واشر در سوپاپ رو خواست عوض کنه داخل موتور رو هم با گازوئیل تمیز کنه احتمال خیلی زیاد صدا از بین بره
  • احمد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    سلام به همه.دوستان من ریو ۸۸ دارم.مشکلم اینکه داخل ماشین یعنی کنار ترمز دستی وهمون جاها تو ترافیک خیلی داغ میشه.لطفا راهنمایی کنید.
    • سلیم ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      1
      لطفا از پایین لوله اگزوز رو بررسی کنید
  • سلام ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    سلام گروه تلگرامی ریو رو یه جوری اینجا بزارید با یک کلید باز بشه متشکریم
  • داود ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    با سلام خدمت دوستان من ماشینم حدود ۲۰روز پیش تسمه تایم پاره کرد حالا که درست کردم وقتی دربهای ماشین که باز میکنی دور متور میاد پاین در حدی که بخواد خاموش بشه چراغ های جلو که روشن میکنم این جور نمیشه به برق ماشین نشون دا دم میگه باطری سالمه باطری هم یک سال نیست تعویض کردم دینام هم شارز میکنه استارت هم خوب میخوره به جز یک بار که چند دقیقه ای ضبط ماشین روشن بود وقتی خواستم روشن کنم روشن نشد حدود ۱۰ دقیقه صبر کردم بعد روشن شد میشه مشکل از دزد گیر باشه؟ ،قبل از این که تسمه تایم پاره کنه بنزین سوپر زده بودم و حدود ۳۰کیلومتر بیشتر باهاش نرفته بودم ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره بیان کنه
  • پژمان ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    یه تعمیرکار تخصصی ریو کار معرفی کنید لطفا.. بهتر اگه غرب تهران باشه ۰۹۱۵۱۴۰۸۳۴۰
  • محمدرضا ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1
    سلام ریو۸۵دارم ماشین مدتی قبل شدیداریپ میزددادم انژکتورراشستن بهترشداماتودنده ۲و۳درسرعت زیربسیت کیلومترماشین کله میزنه دادم استپرشتن بااسپری درست نشدگفتن دیاگ میگه سنسورمیل سوپاپ خرابه باقطه اصلی کیاتعویض کردم بازرفع نشددریچه گازرابازکردن تمیزکردندبازرفع نشدمیشه راهنمایی بفرماییدعلت ازکجاست سپاسگذارم فقط بگم توحالت خلاص هیچ مشکلی نداره بمحض دنده ۲و۳باگازکم شروع به کله زدن میکنه ممنون میشم.
  • محمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    سلام دوستان . اخیرا دیسک و صفحه ریو را عوض کردم بعد از یک ماه موقع روشن شدن یا سرعت پایین یا دنده عقب موتور لرزش دارد لطفا راهنمایی کنید . متشکرم
  • محمدقنبری نژاد ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    1
    شرمنده یه سوال داشتم اینکه بایستی هربارلنت جلو عوض می‌نماییم زیرگردگیرهاروغن بزنیم تاترمزهاروان بشن منصوریه چطوری بایستی اینکارراانجام بدهیم اگه میشه بیشتر توضیح بدهید ممنون
  • جليل ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    1
    سلام.ضبط ماشینم چند وقته یک دفه خودش خاموش میشه بعد یه مدت خودش روشن میشه کد میخواد.چیکار کنم؟
  • محمد ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    باعرضه سلام خدمت دوستان:دینام استارت ریوهرازچه مدت بایستی سرویس شود؟
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    1
    سلام میگم من میخام ماشین ریو بخرم، بهم گفتن کیلومتر ریو رو نمیشه کم کرد حقیقت داره؟؟ خیالم راحت باشه؟؟
  • امیر ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 1
    سلام به دوستان سوال من از دوستان در رابطه با لرزش موتور هست. ماشین وقتی درجا کار میکنه لرزش داره. جدیدا دیسک و صفحه و شمعها رو هم عوض کردم.سوزن انژکتور هم شستشو دادم ولی یک هفته ای هست که موتور لرزش پیدا کرده.
  • احسان ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    ریو ی من مدل ۸۸ هست و توی استارت زدن این مسئله پیش می آد : اگه ماشین خنک باشه با دو بار استارت زدن روشن میشه ولی اگر ماشین گرم و بعد از دو سه دقیقه بعد از خاموش کردن ، مجدد روشن کنی ، سریعا روشن میشه ! البته میشه با نگه داشتن سوییچ و استارت مداوم ، ماشین را با تک استارت روشن کرد که این در دراز مدت به سوییچ ضرر خواهد زد . به نظر دوستان چه ایرادی ممکنه داشته باشه ؟؟؟ تشکر، سلام مجدد : من اردیبهشت سال قبل این سوال را پرسیدم و راهنمایی های دوستان را انجام دادم ولی فرقی نکرده ! میشه از تجربیات یکسال گذشته خبر بدید ؟ تشکر
  • علی ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    1
    ماله ذغال استارته .خرده شده و برق نمیرسانه
  • علی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    برای دسته ی بقل موتوره
  • رضا ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    1
    با سلام خدمت دوستان عزیز .من ریو مدل 85 دارم خودرو یه صدای تر تر میافته ریپ میزنه روغن ماشین رو که عوض میکنم خوب میشه وبعد از 3000 تا کارکردن دوباره همینطوری میشه که باید روغن رو دوباره عوض کنم تا ردیف بشه چند تا تعمیرگاه هم رفتم ولی تغییری نکرد در صورت امکان راهنمایی بفرمایی سپاس از لطف شما.
  • هاشم IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 1
    با 28 میلیون خودروی کارکرده بهتر از ریو هست یا نه لطفا راهنمایی کنید.
  • حسین IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    1 0
    با سلام خدمت دوستان ریو سوار،ماشین من مدل نود میباشد،ماشین من مواقعی باید چند بار استارت بزنم تا روشن بشه مخصوصا وقتی با کولر روشن رانندگی کرده باشم به سختی باید ده بار استارت بزنم تا روشن بشه، یاگ هم خطایی نشون نمیده،است‌.استوپرم هم خراب هشد عوض کردم،شمع ها را عوض کردم ،ماشینم نودتا کارکرده،در ماه های خنک کمتر مشکل پیش میاد،فشار پمپ بنزین هم چک شده؟والا موندم چکار کنم،نمیدونم مشکل از سوخترسانی هست یا برق؟لطفا دوستانی که اطلاعات و تجربه ای دارن راهنمایی کنن 09126838700
  • جواد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 1
    من ۳ماهه یکیشو خریدم مدل۸۵ کلا بیرنگ و ی برگ سند خیلی راضیم پارس تندر۹۵داشتم فروختم چون ریو واقعا خیلی باهاله
  • محمد رضا محمدی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
    1 0
    با سلام خدمت دوستان عزیز ریو باز: یه ریو مدل 86 خریدم متاسفانه قاب زیر پخش ( جا کارتی ) نداره کسی فروشی داره به این شماره زنگ بزنه ممنون میشم. 09159620360 با تشکر
  • مسعود IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 0
    من ریو ۸۵ مدتی خریدم گاهی وقت ها برق نمیاد که استارت بزنه باید سر بسط باطری بردارم تا درست بشه همچنین گاهی وقت ها دزد گیرش صداش در میاد ب نظر شما اشکال از چیه؟
  • مهدی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    1 0
    سلام خسته نباشی من ریو مدل ۸۵ دارم رله استارت داخل جعبه فیوز و کجا بخرم اکثر نمایندگی ها ندارن در ضمن جعبه فیوز و سیم کشی یه ریو دیگه رو میشه به یه ریو دیگه وصل کرد
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    1 2
    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان -من یه ریو مدل 87 دارم.چندی پیش در سفر آب ماشینو چک کردم و مخزن کنار رادیاتور را پر آب کردم.از اون موقع تا بحال چند بار (نه همیشه) وقتی ماشینو خاموش می کنم از مخزن کنار رادیاتور آب خارج میشه ،می خواستم از دوستان اگر کسی اطلاعی داره دلیلشو بهم بگه ممنون
  • حمید RO ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    5 0
    سلام دوستان.چرخ عقب طرف راننده .ماشین من اصلآ ترمز نداره .لوله روغن باز کردن. روغن نمیاد. کسی شش راهی بغل بوستر باز کرده .ممکنه آشغال بگیره .ممنون میشم از پاسخ دوستان.
  • مهدی محمدی GB ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    1 0
    سلام موتور ماشینم خیلی کثیف بود و روغن به سرسیلندر نمیرسید باز کردیم شستیم بستیم ولی بازم روغن نمیاد ..چکارش کنیم ...لطف کنید راهنمایی کنید الان ماشینم خوابیده بدجوری احتیاجش دارم
  • مسعود مرادی NL ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    0 2
    سلام دوستان ریو ۸۹ دارم خیلی ازش راضیم میخوام گیربکسشو تبدیل کنم به اتومات میشه لطفا نظر بدید کسی تجربه تبدیل گیربکس و داره ممنونم
  • ح .ض IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    6 0
    من اولین مدل ریو رو دارم فکر کنم اولیناش بود( آذر 84)، هنوز هم دارمش همزمان از 3 تا خودروی دیگه استفاده میکنم به جرئت میتونم ادعا کنم دیگه همچی ماشینی رو به عمر خودم نخواهم دید این ماشین اصلا مرگ نداره تا حالا این 13 سال هیچ مشکلی نداشته انگار روز اولشه حتی یک لامپش هم تا بحال نسوخته خدا پدر طراحشو بیامرزه
  • حامد IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    5 0
    سلام من ریو مدل ۹۰ دارم هر موقع که کولر روشن میکنم وقتی در جا روشنه موتور گاز نمیخوره انگار که داره ناشین خاموش میشه و امپر زود میره بالا می خواستم مشکلش چیه با تشکر
  • هادی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    4 0
    سلام دوستان مشکل ریو من اینه که اولین استارت وقتی موتور سرده...دور موتور تا حدود 3000 میره و سریع بر میگردهِ...قبلا این مشکل را نداشتم...کارد م حدود 120000 کیلومترِ..... کسی اطلاعی در این مورد داره؟؟؟ ممنون.
  • فرهاد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    2 3
    سلام دوستان بنده ریو مدل ۸۵ دارم موقع روشن کردن کولر ماشین میلرزه شتابشم کم میشه تازگیاهم صبح میخوام حرکت کنم باید زیاد گاز بدم تا ماشین خاموش نشه ولی موقعی که ماشین گرمه این اتفاق نمیافته
  • ابراهیم IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    1 1
    سلام اینجا کسی بوده که مصرف ماشینش زیاد باشه ودرستش کرده باشه واقعاکلافه شدم نمیدونم از چیشه هیچ کس هم سر نمیاره
  • محمد IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    4 0
    سلام من ریو مدل ۸۸دارم یه کم موتورش صدای تیک تیک داره باید چکار کنم تا خوب بشه
  • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    12 2
    سلام موتور ماشینم هنگام روشن صبح یک دقیقه لرزش داره بعد خوب میشه علت از چیه ممنون ازهنمایی دوستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =