کد خبر: 38881
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
شیوا رئیس شورای رقابت

درپی تشدید اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌ خودرو از سوی شورای رقابت، امروز شیوا رئیس شورای رقابت به کمیسیون صنایع مجلس می رود تا درباره انتقادهای مطرح توضیح دهد.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از تسنیم، این روزها موضوع قیمت‌گذاری خودرو همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد به نحوی که برخی تصمیم بر اجرای قیمت های جدید و تعدادی با تکیه بر غیر منطقی بودن این قیمت‌ها و اجحاف حقوق مصرف کنندگان سعی بر بازبینی فرمول شورای رقابت دارند.

[caption id="attachment_38882" align="aligncenter" width="400"]شیوا رئیس شورای رقابت شیوا رئیس شورای رقابت[/caption]

در مجموع  اعتراضات افزایش قیمت خودرو از سوی نمایندگان مجلس باعث شد تا نوبخت برخلاف اظهارات خود در جلسه 18 تیر ماه هیأت دولت مبنی براینکه"دولت انتظار افزایش کیفیت خودروها را داشت نه افزایش قیمت‌ها را، در جلسه این هفته هیأت دولت بگوید: شورای رقابت شورای دولتی نیست بلکه یک شورایی است که استقلال نظر دارد و اگر برخی از این افراد با پیشنهاد رئیس‌جمهور و یا دولت انتخاب می‌شود به این معنی نیست که ما بتوانیم نظر آنها را عوض کنیم.

این اظهار نظرهای متناقض آن هم از سوی سخنگوی دولت منجر شده است تا نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس تصمیم جدی خود را برای تعیین تکلیف قیمت خودرو اعلام کنند و بگویند: مجلس نخست با تعامل و برگزاری جلسات متعدد موضوع قیمت خودرو را پیگیری می کند اما اگر آقایان بخواهند همچنان بر تصمیم های غیر منطقی خود اصرار داشته باشند مجلس از ابزارهای قانونی خود همانند سؤال و یا استیضاح استفاده خواهد کرد.

امروز نمایندگان مجلس در راستای برگزاری جلسات کارشناسانه با مسئولان قیمت گذاری خودرو از شیوا رئیس شورای رقابت دعوت کرده‌اند تا با حضور در این جلسه توضیح دهد. به نظر می رسد در صورت قانع نشدن نمایندگان از صبحت های امروز  رئیس شورای رقابت مجلس از دیگر ابزارهای خود برای تعیین تکلیف قیمت خودرو استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =