کد خبر: 40520
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

در حالیکه سخنگوی دولت چندین بار از مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو خبر داده است دبیر انجمن خودروسازان ایران روایت متفاوتی را در این باره مطرح می‌کند.

به گزارش دنیای خودرو احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به سخنان جدید سخنگوی دولت مبنی بر تسهیل واردات خودرو به دلیل افزایش قیمت‌ خودروها، اظهار کرد: پیش از این نیز سخنگوی دولت اعلام کرده بود که دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمعی اظهار کرد که بحثی تحت عنوان مخالفت با افزایش قیمت خودرو در هیات دولت مطرح نشده است و چنین چیزی صحت ندارد.

وی با بیان این‌که وزیر صنعت، معدن و تجارت صراحتا مخالفت دولت با افزایش قیمت خودروها را رد کرده است، خاطرنشان کرد:‌ یکی از اهداف بسته دولت برای خروج از رکود، کاهش دخالت در بازار محصولات و قیمت‌گذاری‌ کالاهای مختلف است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با این حال اظهارات سخنگوی دولت در زمینه مخالفت با افزایش قیمت خودرو، برخلاف نظر دولت و اهداف مدنظر در سیاست‌های مربوط به بسته خروج از رکود است.

وی افزود: در حالی سخنگوی دولت در رابطه با تسهیل واردات خودرو و احتمال کاهش تعرفه واردات سخن گفته که تفاوت نرخ بهره بانکی برای صنعتگران ایرانی و اروپایی 25 درصد بوده و خودروسازان ایرانی برخلاف همکاران اروپایی خود امکان تعدیل نیروهای مازاد را ندارند.

نعمت‌بخش با بیان این‌که بنابراین تعرفه 40 درصدی واردات خودرو تعرفه بالایی نبوده و تنها افزایش هزینه‌های تولید خودرو در ایران را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهند تعرفه واردات خودرو را کاهش دهند با توجه به ارزبری بالای خودروهای وارداتی، دیگر نرخ ارز در این سطح نمانده و مطمئنا بالا خواهد رفت به این ترتیب اقتصاد کشور با شوک تورمی دیگری روبرو خواهد شد.

وی اظهار کرد: در بسته دولت برای خروج از رکود عنوان شده که باید با تحریک تقاضا، زمینه برای افزایش تولید و رونق واحدهای تولیدی فراهم شود با این حال در شرایطی که خودروسازان در سال جاری دو برابر مدت مشابه سال گذشته خودرو تولید و روانه بازار کرده‌اند با اظهارنظرهای غیرکارشناسی این چنینی بازار به جای رونق با رکود مواجه می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    یکی جلو اینو بگیره
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    یکی اینو خاموش کنه
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    چی میگی بابا من خودم تو خودرو سازی کار میکنم دارین پدر مردم رو در میارین
  • سیاوش ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    این آدم هراز گاهی میاد ،متاسفانه یک مشت ... به جون مردم افتاده اند اینها اصلا به فکر مردم نیستند.متاسفانه رئیس جمهور جلوی اینها را نمی گیره .وقتی وزیر صنعت این مملکت این جوری می گه ، دیگه توقعی از این آدم نمیشه داشت.
  • سلطانعلی ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    خدا کند هر روز بازار خودرو بیشتر رکود پیدا کند چون سودی از تولید خودروهای داخلی نصیب ملت نمی شود . فقط این وسط یک عده خاص سود میبرند
  • بهزاد ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    خدایا خودت به دادجوونا برس ارزوی ماشین معمولی به دل همه ما مونده چیزی که کشورهای دیگه هیچ ارزشی براشون نداره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =