کد خبر: 69361
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

شورای رقابت در حالی قرار است امروز به بررسی انحصار در واردات خودرو بپردازد که روز گذشته رئیس سازمان حمایت بر انحصاری نبودن واردات خودرو تاکید کرد.

به گزارش دنیای خودرو ،‌در این زمینه رضا شیوا رئیس شورای رقابت عنوان کرد که با توجه به انتقاداتی که نسبت به مصوبه جدید وزارت صنعت و معدن مبنی‌بر قرار دادن شروطی برای  وارد‌کنندگان غیررسمی، وارد شده این شورا وظیفه قانونی دارد که در این مورد ورود پیدا کند.

وی همچنین عنوان کرد که وزارت صنعت در ابلاغیه جدید خود ثبت سفارش توسط وارد‌کنندگان غیررسمی را حذف و واردات را به برخی نمایندگی‌ها اختصاص داده که این مساله شائبه انحصار در واردات خودرو را ایجاد کرده است.

رئیس شورای رقابت در ادامه تاکید کرد که این شورا امروز در نشست خود به بررسی انحصار در واردات خودرو می‌پردازد و اگر اعضای شورای مذکور بر انحصار واردات خودرو به کشور با توجه به مصوبه اخیر وزارت صنعت رای داد، انحصار بازار وارداتی‌ها از سوی این شورا اعلام خواهد شد.

وی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که در جلسه امروز برخی از خودروسازان داخلی که با شکایت برخی از مشتریان از مصوبه شورای رقابت تخطی کردند با حضور در این جلسه به ارائه توضیحاتی خواهند پرداخت.

مرجع : روزنامه دنیای اقتصاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =