کد خبر: 70969
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰

شاید صحبت کردن از خودروهای کبریولت، آن هم در وسط زمستان و همزمان با آغاز بارش برف در برخی نقاط کشور، کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که همیشه نمی‌توان اتومبیل را متناسب با یک فصل خاص و شرایط آب و هوایی آن خریداری کرد

2014-mercedes-e-class-con-9_800x0w

ب‌ام‌و 428i کبریولت 2015 است که به‌تازگی وارد بازار داخلی شده ‌و گزینه دوم هم، مرسدس بنز E350 کبریولت 2013 است که تا امروز، با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی مواجه شده و البته در حال حاضر و با وجود ممنوعیت واردات مدل‌های بالا 2500 سی‌سی، نمونه‌های صفرکیلومتر آن، کمیاب یا بهتر بگوییم، نایاب شده است و در صورت وجود هم، قیمتی بیش از 620 میلیون تومان دارند! بنابراین شما می‌توانید یک E350 کبریولت کم کارکرد و یا یک 428i کبریولت صفرکیلومتر را با قیمتی کمتر از آن خریداری کنید.

2014 Mercedes E-Class Convertible picture - doc488050

طراحی ظاهری سری 4 کبریولت، در واقع همان مدل 2در و روباز سری 3 است و به همین خاطر از لحاظ طراحی ظاهری، خصوصا در نمای جلو، شباهت زیادی به آن دارد. طرح کلی بدنه، کاملا اسپرت و جوان‌پسند است و به لطف فرم خطوط بدنه و چهره‌ای اخم‌آلود، جسارت یک اتومبیل اسپرت و شیک آلمانی را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

این مدل در 3 تیپ‌ لاکچری لاین، مدرن لاین و اسپرت لاین به بازار عرضه می‌شود و البته علاوه بر اینها، می‌توان پکیج M Sport را نیز برای آن سفارش داد که با وجود سپرها و رینگ‌های اسپرت، جلوه جذاب‌تری را ارائه می‌دهد. در مقابل، E350 کبریولت در کنار خصوصیات اسپرت، چهره لوکس‌تر و مجلسی‌تری را به نمایش می‌گذارد و اگرچه در حال حاضر، مدل فیس‌لیفت 2014 آن نیز در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، اما طراحی ظاهری مدل 2013، هنوز هم جذابیت خود را از دست نداده و همچنان، زیبا به نظر می‌رسد.

سقف E350 کبریولت از نوع پارچه‌ای است که می‌تواند به رنگ مشکی، کرم، آبی و یا قرمز باشد و ضمنا اکثر مدل‌های وارد شده به ایران، از نوع AMG Sport Package هستند که با وجود کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های AMG، ظاهر اسپرت‌تر و جذاب‌تری دارند.

2014 BMW 4 Series Coupe picture - doc510920

کابین و امکانات رفاهی ب‌ام‌و سری 4 در داخل کابین و از لحاظ فرم چیدمان ادوات نیز، اسپرت‌تر از رقیب خود به نظر می‌رسد، به عنوان مثال، در کابین E350 کبریولت، خبری از اهرم ترمز دستی نیست و به جای آن از یک پدال در زیر پای راننده استفاده شده است تا کنسول مرکزی و زیر آرنجی بزرگ‌تری در اختیار راننده و سرنشین جلو قرار بگیرد.

سطح ارگونومی و دسترسی به تجهیزات مختلف، در هر دو مدل خوب است و ضمنا در مرسدس بنز، پدال گاز و ترمز نیز از نوع اسپرت آلومینیومی است. بسیاری از E350‌های موجود در بازار داخلی دارای آپشن داشبورد چرم هستند که در کنار کیفیت خوب پوشش‌های چرمی و تریم‌های تزئیناتی، جلوه لوکس و دلنشینی را به نمایش می‌گذارد اما سفارش داشبورد چرم برای سری4، جزء گزینه‌های ویژه ب‌ام‌و Individual قرار می‌گیرد که قیمت نسبتا بالایی دارد و مدل‌های وارداتی نیز از این آپشن، بی‌بهره هستند.

از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی مشترک در این دو خودرو و در حالت فول آپشن می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم گرمایش گردن، نمایشگر مرکزی و نویگیشن، قابلیت اتصال USB و AUX، سیستم صوتی‌ هارمن کاردون، DVD چنجر، TV دیجیتال، مرورگر اینترنت، بلوتوث و اتصال تلفن همراه، سنسور باران، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک، کروز کنترل هوشمند با رادار تنظیم فاصله، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم حرکت بین خطوط و همچنین چراغ‌های هوشمند و تطبیقی جلو اشاره کرد اما E350 کبریولت، دارای تهویه صندلی‌های جلو، سیستم حرکت اتوماتیک صندلی‌های جلو جهت ورود آسان به ردیف عقب، روشنایی نوشته مرسدس بنز روی پارکابی‌ها، سیستم مولتی کنتور صندلی‌های جلو (قابلیت تنظیم پف ماهیچه‌های صندلی) و همچنین سیستم Aircap است و در مقابل، 428i کبریولت نیز، امکاناتی مانند سیستم هدآپ دیسپلی، نورپردازی مخفی کابین و چراغ زیر دستگیره‌ها، بازشدن در صندوق با حرکت پا در زیر سپر، دوربین‌های دید 360 درجه و همچنین چراغ جلوهای فول LED را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد.

2014 BMW 4 Series Coupe picture - doc510918

مشخصات فنی 

اگرچه مرسدس بنز E350 دارای یک موتور 6سیلندر 3.5 لیتری به قدرت 304 اسب بخار است اما در مقابل، پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 428i نیز با قدرت 245 اسب بخار و سیستم توربوشارژ، بازدهی بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد و گشتاور 350 نیوتن متری آن، فقط 20 نیوتن متر از گشتاور پیشرانه مرسدس بنز کمتر است.

همچنین کارایی این پیشرانه توربوشارژ در کنار عملکرد بی نظیر گیربکس 8سرعته ب‌ام‌و موجب شده تا در شتاب‌گیری اولیه، پا به پای رقیب 6 سیلندر خود حرکت کند و زمانی یکسان با آن (6.4 ثانیه در شرایط استاندارد) را به ثبت برساند، هرچند که در شتاب‌گیری ثانویه و با توجه به اختلاف قدرت و گشتاور، کار برای 428i کمی دشوار می‌شود. طبیعتا 428i کبریولت با سیستم فرمان‌پذیری فعال و سیستم تعلیق کارآمد خود، هندلینگ بهتر و فرمان‌پذیری تیزتری را نسبت به E350 به نمایش می‌گذارد و بدین ترتیب، داینامیک رانندگی مرسدس بنز حتی در حالت فعال بودن دکمه اسپرت و عملکرد سیستم داینامیک هندلینگ پکیج نیز به پای حالت اسپرت پلاس سری 4 نمی‌رسد.

در مقابل، E350 سواری نسبتا نرم‌تر و آرام‌تری دارد که 428i فقط در صورت دارا بودن سیستم تعلیق Adaptive و انتخاب حالت کامفورت می‌تواند به این نرمی و راحتی، دست پیدا کند. ناگفته نماند که سقف پارچه‌ای E350 کبریولت، از لحاظ دوام، عایق‌بندی و نفوذ صدا، به عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای خودروسازی شناخته می‌شود و حتی در حالت باز بودن سقف نیز به لطف سیستم کنترل جریان باد (یا همان Air Cap) راحتی و آرامش سرنشینان حفظ می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =