کد خبر: 80121
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

تویوتا راو۴

کمپانی تویوتا در نیمه اول دهه ۱۹۹۰ میلادی با مدل تقویت شده سلیکا حضور موفقی در مسابقات رالی داشت و پیروزی‌های پی‌درپی را کسب می‌نمود. اکنون تویوتا طی یک اقدام جالب به سمت گونه متفاوتی از مسابقات اتومبیل‌رانی رفته و بدین منظور از یک اتومبیل ویژه که بر اساس SUV راو۴ مدل ۲۰۱۵ ساخته شده پرده‌برداری کرده است.
[caption id="attachment_111057" align="aligncenter" width="765"]تویوتا تویوتا[/caption]

Toyota RAV4 rally car

تویوتا راو ۴ نسخه رالی نسبت به گونه استاندارد راو ۴ کاهش وزن ۲۲۷ کیلوگرمی داشته و در رقابت‌های رالی آمریکا و در بخش کلاس آزاد تک دیفرانسیل به رقابت خواهد پرداخت. رانندگی با این خودرو بر عهده آقای Ryan Millen که در سال ۲۰۱۴ و در مسابقات Baja 1000 با تویوتا توندرا TRD قهرمان شد، خواهد بود. آقای Ryan Millen پسر Rod Millen که به سلطان آف‌رود مشهور است، بوده و از بچگی در عضویت تیم تویوتا ریسینگ بوده است.
[caption id="attachment_111054" align="aligncenter" width="765"]تویوتا تویوتا[/caption]

Toyota RAV4 rally car

این نسخه ویژه بر اساس تریم LE راو ۴ شکل گرفته و علاوه بر کاهش وزن ۲۲۷ کیلوگرمی تغییراتی از قبیل نصب رول کیج و سیستم تعلیق TEIN در هر دو محور به همراه نصب تایرهای all-terrain بی‌اف گودریچ با سایز ۷۵R15/215 بر روی خودرو انجام شده است. اما تغییری در موتور و گیربکس اتومبیل انجام نشده و انجین این نسخه ویژه همان موتور آشنای ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۲ پوند فوت (۲۳۳ نیوتن‌متر) گشتاور می‌باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =