کد خبر: 81645
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

این اولین هیوندای i30 است که با موتور ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۱۸۳ اسب بخار معرفی می‌شود.

این اولین هیوندای i30 است که با موتور ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۱۸۳ اسب بخار معرفی می‌شود.
[caption id="attachment_111394" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption]

Hyundai i30 Turbo

برخلاف دیگر هاچ‌بک های تمام‌عیار رقیب مانند گلف GTI، هیوندای ترجیح داده تا برای اولین بار موتور 1.6 لیتری توربو GDI بنزینی خود که در حال‌حاضر در زیر کاپوت ولوستر توربو قرار دارد را در فیس‌لیفت i30 قرار دهد. اما این تنها تغییر انجام شده نیست، بلکه هیوندای توانسته با انجام تنظیمات در سیستم تعلیق آن، زمان خود در پیست نوربرگ‌رینگ را بهبود بخشد.
[caption id="attachment_111398" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption]

Hyundai i30 Turbo

چه چیزهایی تغییر کرده است؟ ازنظر ظاهری، جدا از جلوپنجره مشبک شش ضلعی، i30 توربو از یک کیت بدنه اسپورت، اگزوزهای دوقلو، رینگ 18 اینچی و چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب برخوردار است. در داخل هم از ترکیب رنگ قرمز و مشکی، فرمان چرمی و صندلی‌های اسپرت استفاده‌شده است.
[caption id="attachment_111395" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption]

Hyundai i30 Turbo

با داشتن توان ۱۸۳ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰، i30 توربو قادر است ۰ تا ۱۰۰ را در ۸ ثانیه پر کند و با حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها بتازد. تولید گاز گلخانه‌ای CO2 هم ۱۶۹ گرم در هر کیلومتر است علاوه‌براین هیوندای ادعا می‌کند مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. بازار هدف i30 توربو رقابت با اتومبیل‌های مشابه مانند سئات لئون FR با موتور ۱۷۸ اسب بخار ۱.۸TSI، پژو ۳۰۸ GT با ۲۰۲ اسب بخار و البته پسرعموی آن، کیا سید GT با ۲۰۱ اسب بخار است. [caption id="attachment_111400" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption] رانندگی آن چطور است؟ درکل نسبتاً خوب است. شاسی و تعلیق بسیاری از تنش‌های دست‌اندازها را تحت کنترل نگه می‌دارد و در همه حال سواری خوبی ارائه می‌دهد، به نظر هیوندای تنظیم کمک‌فنرها را به خوبی انجام داده است. حتی در یک سطح نامناسب هم، i30 توربو با حفظ خونسردی خود را سازگار و ضربات وارده را فیلتر می‌کند. [caption id="attachment_111399" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption] همان‌طور که اعداد نشان می‌دهند، i30 توربو سریع است اما این چابکی چندان احساس نمی‌شود. پرتاب‌های کوتاه تعویض دنده گیربکس هیجان‌انگیز است و هیوندای i30 ازنظر چابکی و سرگرم‌کنندگی و به‌ویژه اسپورت بودن ترقی کرده است. شاسی قدرتمند عمل می‌کند و اجازه می‌دهد تا شما i30 توربو را به‌سادگی و برای مدت طولانی برانید. [caption id="attachment_111390" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption] [caption id="attachment_111389" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption] [caption id="attachment_111391" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption] i30 توربو سه حالت رانندگی راحت، عادی و اسپورت را ارائه می‌دهد که با انتخاب حالت دوم، این هاچ‌بک فاقد مهارت‌هایی که از یک ماشین سرگرم‌کننده مانند این انتظار دارید، می‌شود. هرچند، واضح است که این i30 می‌تواند هم به‌عنوان یک خودرو روزمره و هم به‌عنوان یک خودرو برای رانندگی تفریحی استفاده گردد اما یک هاچ‌بک تمام‌عیار و داغ نیست. [caption id="attachment_111396" align="aligncenter" width="765"]Hyundai Hyundai[/caption] خلاصه هیوندای یک مدل از i30 همراه تجهیزات و موتور جدید معرفی کرده است که از امکاناتی مانند: بلوتوث، کروز کنترل، سیستم ناوبری، تهویه دو منطقه‌ای، صندلی‌های نیمه چرم اسپورت، رینگ ۱۸ اینچی و دوربین دید عقب بهره می‌برد. شما همچنین می‌توانید یک مدل ۵ درب هم انتخاب کنید. درست است که برخی از رقبا کیت اسپورت را به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌دهند و ممکن است گران‌تر هم باشند اما کمی سریع‌تر و پاک‌تر از این هستند. مانند سئات لئون FR 1.8TSI و پژو 308GT. قیمت i30 توربو برای مدل سه‌در از ۲۲۵۰۰ پوند و برای مدل پنج‌در ۲۳۰۰۰ پوند شروع می‌گردد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =