کد خبر: 82066
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

نمونه آزمایشی اتومبیل پرنده AeroMobil در حین انجام تست پرواز، سقوط کرد.

دنیای خودرو -تست پرواز این اتومبیل پرنده در تعطیلات آخر هفته گذشته انجام شد. در این تست یکی از مؤسسان این شرکت به نام Stefan Klein با این اتومبیل پرنده به پرواز درامد؛ اما پس از مدتی دچار مشکل شد و کنترل هواپیما را از دست داد. طبق گفته نشریه محلی Slovakian، شاهدان این واقعه در فرودگاهی که تست پرواز انجام شد، سقوط مارپیچ AeroMobil 3.0 را دیدند که باعث شد خلبان سریعاً از سیستم چتر نجات این اتومبیل پرنده در ارتفاع ۹۰۰ فوتی استفاده کند. وجود سرازیری باعث شد تا Klein بدون آسیب جدی جان سالم به در برد. قبلاً در مورد این اتومبیل پرنده مطلب منتشر کرده بودیم. اتومبیل AeroMibil 3.0 همانند بسیاری از اتومبیل‌هایی که سعی دارند پرواز کنند، بیشتر شبیه یک هواپیمای قابل‌جمع شدن است. یک موتور هواپیمای سبک ۴ سیلندر از نوع Rotax 912 به حرکت این اتومبیل در جاده کمک می‌کند. این اتومبیل پرنده روی زمین به حداکثر سرعت ۹۹ مایل در ساعت و به هنگام پرواز به حداکثر سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت می‌رسد.
شرکت AeroMobil هنوز اعلام نکرده که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است. این شرکت تنها اظهار داشت که Klein قبل از سقوط، با شرایطی غیرمنتظره مواجه شده است. خوشبختانه وی توانست از این حادثه جان سالم به در برد. البته وی به بیمارستان مراجعه کرد تا موردبررسی قرار گیرد و مدتی بعد از بیمارستان مرخص شد. شرکت AeroMobil با بررسی داده‌های ثبت پرواز به دنبال علت این حادثه است.
این اتومبیل پرنده در حال حاضر تکه‌پاره شده است؛ اما قابل تعمیر است. همچنین طبق بیانیه این شرکت، پس از تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده، فرآیند تولید از سر گرفته خواهد شد. این شرکت این حادثه را به عنوان بخش دیگری از فرآیند تحقیق و توسعه می‌داند. پس از تعمیر اتومبیل و کشف علت حادثه، شرکت AeroMobil تست پرواز را مجدداً انجام خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =