کد خبر: 91511
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

در سال 1959 شاه در سفر آیزنهاور – رییس جمهور وقت آمریکا – به تهران با او در خیابان های تهران با یک خودروی "کادیلاک الدورادو" گشت زد. این خودرو هم اینک از سوی یک کلکسیونر خودروهای قدیمی آمریکایی در ایران نگهداری می شود.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از عصر ایران ،در حالی که مذاکره کنندگان هسته ای سخت مشغول نهایی کردن توافق هستند ، صاحبان صنایع و مصرف کنندگان ایرانی که تحت تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران هستند، مشتاق پایان یافتن تحریم ها و عادی شدن روابط هستند. در میان این افراد علاقه مندان خودرو در ایران نیز هستند. وب سایت شبکه خبری " CBS" آمریکا با اشاره به این موضوع می نویسد هنوز در ایران خودروهای عضلانی قدیمی تولید آمریکا دوستداران و علاقه مندان خاص خود را دارد. امیر باقری یکی از این افراد است که صاحب یک خودرو "فورد موستانگ" تولید 1965 است. او می گوید علاقه اش به خودروهای قدیمی آمریکایی آن قدر عمیق است که گهگاه همسرش به این مساله حسادت می کند. او می گوید علاقه اش به خودروهای آمریکایی در دوران کودکی و با خودرو موستانگ پدرش شروع شد.
امیر باقری سوار بر موستانگ تولید 1965 در تهران
 
گزارش CBS  از  خودروهای کلاسیک آمریکایی در ایران (+عکس)
او حالا یک "بیزنس من" موفق است که صاحب چندین خودرو قدیمی آمریکایی از جمله یک خودرو" شلبی کبرا" نادر است. اما تحریم های آمریکا تهیه قطعات و لوازم یدکی این خوروها را برای او بسیار دشوار کرده است. او می گوید برای تهیه این قطعات از طریق سایت "ebay" گاه تا شش ماه برای تحویل سفارشاتش صبر می کند. پیش از انقلاب سال 1979 خودروهای آمریکایی محبوبیت زیادی در ایران داشتند. با وجود گذشت نزدیک به 40 سال از آن زمان هنوز برخی از این خودروها را می توان در جاده ها و خیابان های تهران دید. بسیاری از صاحبان این خودروها نسبت به آنها نوستالژی دارند. مجتبی میر لطیفی یکی از این افراد است که علاقه اش به یک خودروی "شورولت شول" مدل 1972 زمانی که در کالیفرنیا دانشجو بود، بر می گردد. در سال 1959 شاه در سفر آیزنهاور – رییس جمهور وقت آمریکا – به تهران با او در خیابان های تهران با یک خودروی "کادیلاک الدورادو" گشت زد. این خودرو هم اینک از سوی یک کلکسیونر خودروهای قدیمی آمریکایی در ایران نگهداری می شود. رامین صالح خو رییس کمیته خودروهای قدیمی و کلاسیک در ایران می گوید این خودرو بار دیگر به خیابان ها بازخواهد گشت. او می گوید: اگر قرار باشد این خودروها دیگر در خیابان ها و جاده ها سواری ندهند چه احتیاجی به مرمت و تامین قطعات یدکی شان است؟
رامین صالح خو در کنار خودرو کادیلاک الدورادو در مجموعه خودروهای کلاسیک آمریکایی
 
گزارش CBS  از  خودروهای کلاسیک آمریکایی در ایران (+عکس)
سی بی اس می نویسد: خودروهای کلاسیک آمریکایی در ایران که با سابقه تاریخی و سیاسی روابط دو کشور گره خورده اند، هنوز هم سلطان جاده ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =