کد خبر: 96679
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

برخلاف سال‌های گذشته که بازار خودرو گرم و پررونق بود و قیمت‌ها سیر صعودی داشت، این بازار در بهار سال ۱۳۹۴ نه‌تنها گرم و پررونق نبود، بلکه قیمت‌ها نسبت به شب عید کاهشی بود.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از خبرآنلاین، در سه ماهه نخست سال 1394 قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به شب عید سیر نزولی را طی می‌کرد و خرید و فروش نسبت به بهار سال گذشته در بازار رونق کمتری داشت. در حال حاضر وقتی از نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت بازار سوال می‌شود، عنوان می‌کنند که در این مدت بازار بی‌رونقی داشتند و تقاضا برای خرید خودرو، به خصوص خودروهای صفر کیلومتر کمتر بوده است. گفته می‌شود یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو، افزایش تولید نسبت به سال گذشته بوده و این موضوع باعث افت قیمت‌ها در بازار شده است. بر این اساس، بررسی قیمت‌ها در بازار در بهار امسال و تفاوت آنها با پایان گذشته نشان می‌دهد که پراید 111 در حال حاضر در بازار 20 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که قیمت آن در پایان سال گذشته 21 میلیون و 500 هزار تومان بود. همچنین پراید 131 SE در حالی که در سال گذشته با قیمت 20 میلیون و 800 تومان فروخته می‌شد، هم‌اکنون در بازار 20 میلیون تومان قیمت دارد. خودرو تیبا نیز در پایان سال گذشته 25 میلیون تومان به فروش می‌رفت، اما الان با قیمت 24 میلیون و 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. در همین حال، پژو 405 بنزین‌سوز در سال گذشته 30 میلیون تومان قیمت داشت که در حال حاضر در بازار با قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. از سوی دیگر، در بازار خودرو قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز در پایان سال گذشته 32 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر با قیمت 30 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین سمند EF7 دوگانه‌سوز در حالی که پارسال 32 میلیون و 500 هزار تومان بود، اما هم‌اکنون در بازار 31 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد. پژوپارسTU5 نیز در حالی که پارسال با قیمت 42 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رفت، امسال 39 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. پژوپارسال سال معمولی نیز در حالی که پارسال 38 میلیون تومان قیمت داشت، هم‌اکنون در بازار 36 میلیون تومان است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    الحمدالله خدا کند وضع خودروسازان از این که هست بدتر شود و خودروهای اشغالشان در پارکینگ هایشان خاک بخورد و انشاالله قیمت خودرو ها روز به روز کاهش یابد تا هم قیمت ها واقعی شوند و هم تمام اقشار ایرانی ماشین دار شوند.
  • عادل ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    آخه یکی نیست بگه این آشغال ها چیه که هی قیمتش میره بالا میاد پایین جمع کنید این بازی هارو مردم ازدست شما چقدر تاکی بنالن تعطیل کنید بر بابا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =