کد خبر: 100520
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

جشنواره گود وود امسال میزبان یکی از معرفی‌های خاص دنیای خودرو است. استون مارتین برای معرفی ونتیج GT12 در خلال این جشنواره برنامه‌ریزی کرده است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.

[caption id="attachment_100531" align="aligncenter" width="750"]استون مارتین ونتیج GT12 استون مارتین ونتیج GT12[/caption] اگر به یاد داشته باشید استون مارتین مدل ونتیج GT3 را در نمایشگاه ژنو معرفی کرده بود؛ اما به دلیل تشابه اسمی این مدل با مدل GT3 پورشه و در نهایت شکایت این شرکت از استون‌مارتین، نام این مدل خاص ونتیج از GT3 به GT12 تغییر کرد. استون‌مارتین فقط برای تولید ۱۰۰ عدد از این دستگاه برنامه‌ریزی کرده است که تمامی ۱۰۰عدد نیز به قیمت ۳۸۵ هزار دلار پیش‌فروش شده‌اند. استون مارتین ونتیج جی‌تی ۱۲ GT12 سریع‌ترین و قوی‌ترین ونتیج تولیدی خواهد بود. موتور ۱۲ سیلندر و ۵.۹ لیتری این خودرو توانایی تولید ۵۹۲ اسب‌بخار را دارد. هم‌چنین وزن GT12 صد و پنجاه کیلوگرم سبک‌تر از ونتیج V12 S خواهد بود. استون مارتین ونتیج جی‌تی ۱۲ بهینه‌سازی‌های زیاد دیگری در این خودرو صورت گرفته است که به نمونه‌هایی از آن ها اشاره می‌کنیم:
  •  سازه سبک با بهره‌گیری از فیبرکربن، منیزیم، تیتانیوم و آلومینیوم
  •  کیت جدید آیرودینامیک
  •  گیربکس ۷ سرعته جدید
  •  تعلیق بهینه و سفت‌تر
با آگاهی از اطلاعات بالا می‌توان به این نتیجه رسید که GT12 برای پیست‌های مسابقه طراحی شده است تا رانندگی شهری. استون مارتین ونتیج جی‌تی ۱۲ در مقایسه با GT12 ،V12 از منیفولد ورودی و اگزوز تیتانیومی جدید بهره می‌برد که باعث افزایش قدرت آن به ۵۶۵ اسب بخار شده است. همچنین کیت آیرودینامیک جدید، امکان افزایش حداکثر سرعت را از ۲۹۸ به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت فراهم کرده است. صفر تا ۱۰۰ خودرو نیز کاهش ۰.۲ ثانیه‌ای را تجربه کرده و اکنون به زمان فوق‌العاده ۳.۵ ثانیه رسیده است. اگر آمار بالا تعجب شما را برنیانگیخته است، ظاهر خودرو دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. در این جشنواره استون‌‌مارتین هم‌چنین به نمایش ونتیج V12 کوپه و رودستر، رپید اِس و ونکوئیش ولانته خواهد پرداخت. مراسم معرفی استون‌مارتین در تاریخ ۲۵ ژوئن (فردا) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =