کد خبر: 110993
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

شرکت سایپا یدک با جمع آوری مقادیر زیادی قطعه تقلبی با نشان و هولوگرام سایپا در یکی از سوله های این شرکت، از سازمان تعزیرات و صدا و سیما دعوت به تهیه گزارش کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ماجرا این گونه بود که از طریق گشت تعزیرات قرار شد در انباری که مقادیر زیادی قطعه تقلبی با نشان سایپا جمع آوری شده بود حضور یابیم اما وقتی در جاده مخصوص کرج در حال حرکت بودیم به کیلومتر 17 رسیدیم و از شرکت سایپا یدک سر درآوردیم.

201542071142_ghataat-ns

در یکی از سوله های این شرکت مقادیر زیادی قطعه تقلبی با نشان و هولوگرام سایپا جمع آوری شده بود که وقتی رئیس مرکز گشت های تعزیرات حکومتی استان تهران به اتفاق کارشناسان اداره صنعت و معدن و تجارت در محل حاضر شد به خبرنگار ما گفت: تعزیرات در این موضوع نمی تواند ورود کند چون گمان ما این بود که ما قرار است انبار قطعات تقلبی سایپا را در جایی بیرون از شرکت سایپا کشف کنیم اما حال که این قطعات تقلبی به هر طریقی پیش از این کشف شده است دیگر تعزیرات نمی تواند ورود کند. پس از اینکه مسئولان تعزیرات و دیگر کارشناسان حاضر در گشت تعزیرات از دادن مصاحبه ای با خبرنگار ما امتناع کردند به سراغ کارشناسان و مسئولان سایپا یدک که در محل سوله حاضر بودند رفتیم. قطعات تقلبی، ازنمایندگیها جمع آوری شده است !! یکی از مسئولان سایپایدک ادعا می کرد که این قطعات تقلبی پس از دستور قضایی در یکی از انبارهای حوالی تهران کشف و ضبط شد اما یکی دیگر از کارشناسان کیفیت قطعات سایپا یدک به خبرنگار ما گفت: این قطعات تقلبی از محل نمایندگی های مجاز سایپا کشف شده است و ما در پی بازرسی های بازرسان سایپا و همچنین با اطلاع رسانی برخی فروشندگان قطعات در این نمایندگی ها توانستیم به این کشفیات برسیم. سوال اینجاست که اگر این قطعات از طریق دستور قضایی جمع آوری شده چرا به شرکت سایپا یدک آمده و مقام قضایی آن را معدوم نکرده است. باتوجه به این ادله به نظر می رسد کشف این قطعات تقلبی در داخل نمایندگی های سایپا محتمل تر باشد. هولوگرام و مارک درج شده در این بسته بندی های تقلبی به طور کاملا حرفه ای جعل شده بود که وقتی کد هجده رقمی مندرج در یکی از این بسته های تقلبی را به سامانه 50001813 (سامانه پیامکی اصالت قطعات سایپا) پیامک کردیم در پاسخ به این پیامک، پیامکی ارسال شد که حاکی از اصالت قطعه بود. کارشناس سایپا یدک در مواجهه با این پیامک به خبرنگار ما گفت: ممکن است جاعلان و متقلبان کد هجده رقمی کالای اصلی و غیرتقلبی را هم در بسته بندی های خود لحاظ کرده باشند و اگر مشتریان با این مورد مواجه شدند راه دیگر تشخیص اصل یا قلابی بودن قطعه این است که واژه Saipa group مندرج روی بسته بندی را لمس کنند و اگر برجستگی داشت این قطعه تقلبی است چراکه قطعات اصلی این برجستگی را ندارد. در پایان گزارش ما آقای شرقی قائم مقام و عضو هیات مدیره سایپایدک در مصاحبه با خبرنگار ما بدون اینکه به مکان دقیق کشف این قطعات قلابی اشاره ای کند به مردم توصیه کرد قطعات مورد نیاز خود را از طریق دو هزار شبکه نمایندگی و عاملان فروش سایپا خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =