کد خبر: 13549
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

دنیای خودرو : شاید پیش خود فکر کرده باشید که آیرودینامیک‌ترین خودرو چه خودرویی است؟و چه خودرویی باد را به خوبی از خود عبور می‌دهد؟پس از سال‌ها آزمایش، کار و تلاش،مرسدس ضریب آیرودینامیک مدل CLA180 خود را اعلام کرد که از این به بعد آیرودینامیک‌ترین خودرو نیز شناخته می‌شود.این مدل یکی از پنج مدل CLA است که آماده است به ژنو عازم شود.

ضریب آیرودینامیک این خودرو 0.22 است،پیش از این رکورد این ضریب متعلق به تویوتا پریوس با ضریب 0.25 بود و بعد از آن بی‌ام و 320d EfficientDynamics با ضریب 0.26 بود اما حالا این رکورد با رقم 0.22 توسط مرسدس CLA 180شکسته شد.

این مدل برای بهبود آیرودینامیک دارای تغییراتی است که نسبت به مدل‌های دیگر اصلاً به چشم نمی‌آید، بازبینی طراحی جلو،آب بندی چراغ جلو،شاتر رادیاتور قابل تنظیم و طراحی دوباره چرخ‌ها و پره های آن از جمله این تغییرات اند.

این مدل از CLA دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی با توان 120 اسب بخار و گشتاور147 پوند فوت می‌باشد.شتاب صفر تا صد این خودرو 9.9 ثانیه است و آخرین سرعت آن به مرز 190 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 4.9 لیتر در صد کیلومتر و انتشار گاز CO2 آن 118 گرم در هر کیلومتر است این در حالی است که مصرف مدل استاندارد 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و انتشار گاز CO2 مدل استاندارد 126 گرم در هر کیلومتر است.

مرسدس برای انجام آزمایشات خود از تونل باد دانشگاه اشتوتگارت استفاده کرد که جشن هفتادمین سال تاسیسش در هفته جاری انجام شد و اکنون هم در حال کار بر روی ایجاد تونل باد جدید در مرکز توسعه و تحقیقات Sindelfingen می‌باشند که 19 متر طول دارد و می‌تواند تا 265 کیلومتر را انداز گیری کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hashem ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    خاک بر سر خودرو سازی ما
  • محسن ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    آیرودینامیک میخوای فقط پیکان
  • فرشید ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    مردم بیچاره ایران باید چشم به کاهش قیمت چه فرقونایی بدوزن که ارزش 1 لاستیک این ماشینم نمیشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =