کد خبر: 146040
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

آلمان از گذشته در زمینه ساخت خودرو بسیار توانمند بوده و توانسته در سطح جهانی محصولاتی را ارائه دهد که از نظر کاربرد بسیار قدرتمند هستند.

اخبار خودرو - خودروهای آلمانی به دلیل برخورداری از کیفیت بالا و دوام مثال زدنی شهره خاص و عام هستند. در ادامه با مهم‌ترین خودروهای ساخت کشور آلمان آشنا خواهیم شد.

BMW 328 – ۱۹۳۶

این خودروی اسپرت که توسط Fitz Fiedler و Peter Szymanowski در شهر آیزنباخ آلمان ساخته شد، از یک انجین خطی ۶ سیلندر و جعبه دنده ۴ سرعته بهره می‌برد. شهرت این خودرو به دلیل قهرمانی‌های فراوان در مسابقات مختلف است. تولید این مدل پس از اشغال آلمان توسط روسیه در پایان جنگ جهانی دوم خاتمه یافت.

Volkswagen Beetle – ۱۹۳۸

فولکس قورباغه‌ای یا فولکس‌واگن بیتل نام یک مدل از خودروهای فولکس‌واگن و یکی از مشهورترین خودرو‌های جهان است. در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی آدولف هیتلر که به تازگی به مقام پیشوایی آلمان رسیده بود، طرح‌های خود را برای یک خودروی ارزان قیمت و ساده که برای عموم قابل استفاده باشد به دکترفردیناند پورشه ارائه کرد. پورشه کار طراحی را آغاز و سرانجام در سال ۱۹۳۶ نمونه اولیه تولید شد. قیمت مناسب، دوام بالا و کاربری آسان سبب شد تولید این خودرو با سرعت ادامه پیدا کند و در فوریه سال ۱۹۷۲ توانست رکورد فروش فورد مدل تی را با بیش از ۱۵ میلیون دستگاه بشکند.

BMW 3 Series – ۱۹۷۵

این خودرو از پرفروش‌ترین ماشین‌های لوکس زمان خود است که در ۶ تیپ مختلف و ۵ اتاق متنوع به تولید می‌رسید. بی‌ام‌و با عرضه این مدل موفق به کسب جوایز متعددی شد و همچنین تسلط زیادی بر بازار خودروهای لوکس پیدا کرد.

Audi Quattro – ۱۹۸۰

در سال ۱۹۷۷ ایده ساخت یک خودروی دومحوره چهارچرخ متحرک با کارایی بالا به ذهن مهندس JörgBensinger راه یافت. آئودی سرانجام این ایده را در مدل کواترو عملی کرد که سمبلی از رانندگی لذت‌بخش در شرایط سخت و دشوار بود. مدل ۸۰ یک کوپه سرسخت و زیبا بود که با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شد.

Audi A4 – ۱۹۹۴

شرکت آئودی که یکی از زیر شاخه‌های کمپانی فولکس واگن به شمار می‌رود، در دهه ۸۰ به دلیل رکود شدید در سراشیبی و افول قرار داشت. عرضه این مدل و فروش بی‌سابقه آن توانست آئودی را از ورطه شکست به سوددهی رساند. یکی از دلایل موفقیت آن استفاده از موتور ۴ سیلندر۲۰ سوپاپ با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی است که فولکس واگن برای اولین بار در این خودرو از آن استفاده کرد.

منبع:باشگاه خبرنگارن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =