کد خبر: 146171
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

گروه صنعتی کرمان خودرو بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی است که کار خود را با مونتاژ محصولات دوو آغاز کرد و پس از مدتی زیرمجموعه‌هایی را جهت مونتاژ خودروهای هیوندای و فولکس‌واگن تأسیس کرد.

اخبار خودرو - گروه صنعتی کرمان خودرو بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی است که کار خود را با مونتاژ محصولات دوو آغاز کرد و پس از مدتی زیرمجموعه‌هایی را جهت مونتاژ خودروهای هیوندای و فولکس‌واگن تأسیس کرد. اما از بخت بد، دوو توسط جنرال‌موتورز آمریکا خریداری شد و مجبور به توقف فعالیت‌هایش در ایران شد. از طرف دیگر با تشدید تحریم‌های ظالمانه غرب، سایر برندها نیز یک‌به‌یک بازار کشور را ترک کردند و دست شرکای ایرانی‌شان را در پوست گردو گذاشتند. کرمان خودرو در شرایط جدید برای ادامه حیاتش رو به برندهای چینی آورد و در این راه به گونه‌ای عمل کرد که بخش اعظم خودروهای چینی بازار ما در حال حاضر محصول این شرکت هستند و به این ترتیب کرمان خودرو دوباره توانست به‌عنوان بازیگری مطرح در عرضه خودروسازان بخش خصوصی نقش‌آفرینی کند.

byd-s6-10w-526x310 (1)

در راستای همین روند، اخیراً کرمان خودرو با ایجاد زیرمجموعه‌ای جدید قصد دارد که پای برند چینی BYD را نیز به بازار کشور باز کند. این زیرمجموعه جدید “کارمانیا” نام دارد و اخیراً فعالیت‌هایی از آن درزمینهٔ‌های مختلف دیده شده است. کارمانیا نام باستانی منطقه کرمان است و در سال ۱۳۸۶ آغاز به فعالیت کرد. اما تاکنون که خبر تولید محصولات بی‌وای‌دی از آن شنیده شد، فعالیتی جدی درزمینهٔ خودروسازی نداشته است.

BYD-Tang-13-500x282

برند بی‌وای‌دی یکی از برندهای پیشروی جهانی درزمینهٔ ساخت خودروهای برقی و هیبریدی است. اتوبوس‌های برقی و خورشیدی BYD در سرتاسر جهان از چین تا آلمان و هلند و انگلستان و آمریکا به مسافرین درون‌شهری خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکسی‌های برقی BYD سالانه باعث صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار در سراسر جهان می‌شوند. BYD همواره سعی دارد که تصویری جدید از خودروسازی چین را به نمایش بگذارد و در این راستا از پنجه انداختن در پنجه غول‌های بزرگ جهانی نیز ابایی ندارد. به نظر می‌رسد که کارمانیا قصد راه‌اندازی خطوط تولید سه مدل با پلتفرم مشترک از محصولات بی‌وای‌دی را دارد. از این سه محصول تاکنون تولید یک مدل از آن‌ها که BYD S6 است قطعی شده و دو مدل دیگر یعنی چین (Qin) و تانگ (Tang) احتمالاً در آینده به این مجموعه اضافه خواهند شد.

BYD-S6-4-526x350

  بی‌وای‌دی S6 کراس اووری است که در کلاس کراس اوورهای جمع‌وجور قرار می‌گیرد. در طراحی این خودرو شباهت‌های زیادی به نسل دوم لکسس RX دیده می‌شود اما این شباهت‌ها آن‌قدر زیاد نیستند که بتوان بی‌وای‌دی را رسماً به کپی کاری متهم کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۰ وارد بازار چین شد و به دلیل عملکرد خوب فنی و تجهیزات الکتریکی و ایمنی بالا توانست در دسامبر سال ۲۰۱۱ به‌عنوان پرفروش‌ترین SUV در بازار چین معرفی شود. همچنین در همان سال موفق به کسب جایزه سریع‌ترین رشد فروش در بین SUV ها و همچنین برنده عنوان خودروی SUV سال در چین شد.

BYD-S6-03-526x350

بی‌وای‌دی S6 از یک موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۲۴۰۰ سی‌سی ساخت BYD بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این خودرو از یک جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مک فرسون با اتصال سه تایی مستقل است.

large_10-526x313 large_01-526x313 BYD-S6-526x371

از نظر ایمنی این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است و این مسئله جایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم S6 اولین SUV ساخت چین است که موفق به کسب این امتیاز شده است. این خودرو به ۶ عدد کیسه هوا مجهز است و ۶ عدد سنسور پارک و دوربین دید ۳۶۰ درجه خودرو وظیفه هدایت راننده را بر عهده دارند. علاوه بر این‌ها ترمزهای S6 ساخت بوش آلمان است و در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی می‌باشد.

تجهیزات S6 توسط واردکننده به شرح زیر اعلام شده است: چراغ خوشامدگویی بر روی آینه‌های جانبی Welcome Light چراغ روز Day Light روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو رینگ اسپرت آلومینیومی سانروف گرم‌کن آینه‌های جانبی آینه‌های جانبی تاشونده برقی سیستم مولتی‌مدیا مجهز به ۹ بلندگو مانیتور ۷ اینچ لمسی مسیریاب با نقشه ایران قابلیت پخش DVD آینه دید عقب با قابلیت کم کردن اتوماتیک تابش نور نمایشگر چندمنظوره TFT کنترل سیستم پخش، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان فرمان و صندلی چرمی سیستم ایرکاندیشن دو کاناله

دومین خودروی بی‌وای‌دی که احتمالاً در آینده نه‌چندان دور به ایران خواهد آمد، بی‌وای‌دی Qin است. Qin که در اصل “چین” تلفظ می‌گردد، نام اولین سلسله امپراطوری کشور چین است. این خودرو یک سدان کامپکت هیبریدی است که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد. مشخصات فنی و رفاهی بالای چین، در کنار قیمت مناسب باعث شد که این خودرو در مدت کوتاهی عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی کشور چین را کسب کند و این عنوان همچنان در اختیار این خودرو می‌باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۴ در مقام هفتمین خودروی پرفروش پلاگین الکتریکی قرار گرفت. چین نسخه پلاگین هیبریدی BYD Su Rui است و جایگزین مدل F3DM شده است که این خودرو اولین خودروی پلاگین هیبرید جهان بوده است که به‌صورت انبوه تولید شد.

byd_qin-526x264 BYD_Qin-rear-526x351 byd-qin-18w-526x310

منبع:پدال

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    باید بریم ربان چینی یاد بگیریم، کلا کالا غیر چینی نخریم البته نداریم
  • Ali.P ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    کرمان موتور مسخره کرده پای هرچی خودروساز بی کیفیت چینی رو به بازار ایران باز کرده,بجای کرمان خودرو بگیم چین موتورز بهتره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =