کد خبر: 147132
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

چری یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و سهم قابل توجهی را در پیشرفت صنعت چین ایفا می کند.روند پیشرفت این کمپانی در ساخت خودروهای جدید و فتح بازار های جهانی کاملا روشنگر این مطلب است.

به گزارش اخبار خودرو ،این یک واقعیت است که خودروهای شاسی بلند شهری یا همان کراس اوور نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به خودروهایی بسیار محبوب مبدل شده اند و از بازار داغی برخوردارند،بنابراین هیچ عجیب نیست که اغلب خودروسازان و وارد کنندگان کشورمان به این کلاس روی خوش نشان می دهند و محصولی از این سگمنت را در سبد فروش خود قرار داده اند.مدیران خودرو به عنوان یکی از موفق ترین عرضه کنندگان چنین خودروهایی،فروش بسیار خوبی را در چند سال اخیر تجربه کرده است و برای ادامه این روند قصد دارد تا لوکس ترین محصول خود را با برند چری به جنگ رقبا بفرستد .در ادامه قصد داریم بیشتر به بررسی و معرفی این خودرو بپردازیم.

چری یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و سهم قابل توجهی را در پیشرفت صنعت چین ایفا می کند.روند پیشرفت این کمپانی در ساخت خودروهای جدید و فتح بازار های جهانی کاملا روشنگر این مطلب است.با این حال تاکنون محصولات چری توسط شرکت مدیران خودرو و با نام MVM در ایران ساخته می شد که مدیران خودرو برای عرضه مدل لوکس تر و به روزتر تصمیم گرفته است که از برند اصلی کمپانی یعنی “چری” استفاده شود.

te9xaphpdngocha751.jpg

تیگو ۵ با طول ۴٫۵ ، عرض ۱٫۸ و ارتفاع ۱٫۷ متر یک کراس اوور سایز متوسط اما نسبتا بلند قامت است و در مقایسه با بسیاری کراس اوور های دیگر موجود در خیابان مرتفع تر به چشم می آید.فاصله محوری ۲٫۶ متر، رینگ های چرخ ۱۷ اینچی با تایرهای ۶۵/۲۲۵ و فاصله مناسب کف خودرو از سطح زمین ، شرایط هندسی نسبتا مناسبی را برای عبور از مسیر های ناهموار پدید می آورند و از طرف دیگر شعاع گردش ۵٫۵ متر (فضای گردش کامل ۱۱ متر) عدد مناسبی برای مانور در خیابان های تنگ و پر ترافیک درون شهر به حساب می آید.بنابراین می توان گفت که تیگو ۵ از نظر ابعاد و مشخصات، به خوبی حد فاصله خودرو شهری و شاسی بلند های خارج شهری را پُر کرده است.

چری سیصد نفر از مهندسان خارجی بین المللی را شامل سه تن از طراحان صنعتی شناخته شده و با سابقه کار در پورشه، دایملر کرایسلر و ب ام و را به به استخدام خود در آورده و طراحی بدنه تیگو ۵ توسط این سه نفر به انجام رسیده است.ماحصل کار آنطور که در تصاویر مشخص است تاثیر گذار ولی متفاوت از سایر خودروهای موجود در بازار از آب در امده است و احساسی از پختگی طرح را به بیننده منتقل می کند.

lh9zckeg49wustv4rvr.jpg

مشخصات فنی چری تیگو ۵

از نظر فنی باید مهمترین نکته را در استفاده از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته با ضریب تغییر پیوسته (CVT) برای تیگو ۵ دانست که برای هماهنگی بیشتر با موتور ۴ سیلندر و ۲٫۰ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری این خودرو مجددا تنظیم شده است.پیشرانه نیز از نظر تنظیمات ECU و استفاده از سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) تفاوت های نرم افزاری با نمونه های قبلی دارد و با کد فنی SQR484F شناخته می شود.از جمله مهمترین تفاوت ها می توان به هماهنگی مناسب تر موتور و گیربکس در راستای بهبود تعویض دنده اشاره کرد.

سیستم های ایمنی خودرو علاوه بر سامانه ترمز چهارچرخ دیسک مجهز به ABS  و EBD ،بدنه مقاوم (پنج ستاره ایمنی در تست تصادف سازمان C NCAP) شامل مجموعه ای از سیستم های پایداری شامل ، EBA، HHC،DTC،ASR و ESP و دو ایربگ جانبی (برای مدل فول) می شود که شماری از آن ها برای نخستین بار بر روی خودرویی در این کلاس قیمتی در بازار کشورمان عرضه می شوند.

فضای کابین چری تیگو ۵

لوکس بودن در بازار کشورمان معمولا با معیارهایی مانند تعداد آپشن های رفاهی و کیفیت کابین تعریف می شود و تیگو ۵ در هر دو این زمینه ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

کیفیت مواده تشکیل دهنده اجزای کابین به راستی مناسب است و می توان این مورد را در حد خودروهای کره ای ارزیابی کرد.جالب تر آنکه برای دوخت روکش چرمی صندلی ها ، فرمان و اهرم تعویض دنده نیز از دوخت زیبای قرمز رنگ استفاده شده و بدین ترتیب در کابین تیگو ۵ از کیفیت و با چاشنی احساس اسپرت سرنشینان را در بر می گیرد.ارگونومی مناسب به نظر می رسد و تسلط بر ابعاد خودرو هم به لطف آینه های جانبی بزرگ و دوربین دید عقب مطلوب است.صندلی های عقب از طراحی مناسبی برخوردار هستند و بر خلاف سایر رقبا در این کلاس از فرم خشک  ونیمکت مانند دور شده اند.فضای بار هم برای مسافرت های خانوادگی مناسب به نظر می رسد و در صورت نیاز به حمل اشیاء بزرگ قابلیت خواباندن صندلی های ردیف دوم وجود دارد.بنابراین تیگو ۵ چه از نظر طراحی ظاهری و چه از زاویه طراحی داخلی و فضای کابین،یک کراس اوور مدرن با طراحی قدرتمند و کاربردی به نظر می رسد اما باید ببینیم این خودرو در حرکت چه حرف هایی برای گفتن دارد.

vn5a7n7ifsfzu2t9bdve.jpg

آزمایش رانندگی با چری تیگو ۵ 

چری نه تنها در شعار بلکه در عمل به جهانی شدن می اندیشید و در همین راستا رفع نقاط ضعف محصولات قبلی خود را در دستور کار قرار داده است.از جمله مهمترین بهبود های تیگو ۵ می توان به عایق کاری صوتی خودرو اشاره کرد.به طوری که پس از فشردن کلید استارت، صدای چندانی از روشن شدن موتور در فضای داخل کابین شنیده نمی شود.کافیست گیربکس را در حالت درایو قرار دهید تا حرکت به نرمی و آرامش آغاز شود.به لطف ارتفاع زیاد خودرو، تسلط خوبی به محیط اطراف وجود دارد و حتی دید جلو و تسلط بر دماغه خودرو نیز به دلیل زاویه درب موتور مناسب است.

rc053g0jx4c3jiw9z80x.jpg

گیربکس اتوماتیک بر اساس کاتالوگ خودرو هفت سرعت دارد ولی از آنجا که از مکانیزم ضریب پیوسته (CVT) استفاده شده است عملا تعویض دنده را آنطور که در گیربکس های اتوماتیک معمولی شاهد هستید،احساس نخواهید کرد.در حالت تعویض دستی (تیپ ترونیک) گیربکس گوش به فرمان عمل می کند و حتی در صورت عدم تعویض دنده، دور موتور را در آستانه محدوده قرمز (RED LINE) نگه می دارد و بدین ترتیب استفاده از حداکثر توان ۱۳۹ اسب بخاری پیشرانه امکان پذیر خواهد بود،اما در چنین شرایطی تحت فشار قرار گرفتن پیشرانه را از صدای آن کاملا احساس خواهید کرد و ترجیح می دهید که هرچه زودتر دنده را سبک کنید.

xeegjskojkmx1zorcb.jpg

در حالت تمام اتوماتیک عملکرد گیربکس کاملا تغییر کرده و دنده ها با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش فشار بر پیشرانه در دورهای میانی سبک می شوند.خوشبختانه نرمی سیستم فنربندی خودرو هم در مواجه با انواع دست اندازها و سرعت گیر مناسب به نظر می رسد.برای رانندگان حرفه ای و قدیمی که دوران خودروهای قدیمی و فاقد فرمان هیدرولیک را تجربه کرده اند.رعایت حد تعادل بین نرمی و سفتی فرمان مسئله مهمی است و از آن مهمتر نحوه ارائه انتقال اطلاعات مسیر توسط فرمان به دستان راننده است که در برخی خودروهای جدید بیش از حد بی دقت و بی حس به نظر می رسد و این نکته بر روی لذت رانندگی هم اثر منفی می گذارد.با این وجود مهندسان چری  در این بخش حساب شده عمل کرده اند و شاسی ضمن ارائه هندلینگ خوب،حس مناسبی را طریق فرمان به راننده منتقل می کند.البته خودرو در پیچ های سریع به کم فرمانی تمایل دارد اما این مسئله به لطف وجود ESP کاملا کنترل می شود و خوشبختانه این سامانه مهم ایمنی برای نمونه مونتاژی در کشورمان نیز در نظر گرفته شده است.در مجموع جز واکنش پدال گاز که با اندکی تاخیر همراه است و صدای خاص پیشرانه در دورهای بالا، مورد خاص دیگری در هنگام رانندگی با تیگو ۵ احساس نمی شود، هرچند جای بهبود در زمینه عایق کاری برای مدل های آینده وجود دارد و شاید برای برخی افراد، عادت کردن به تفاوت های گیربکس CVT نسبت به گیربکس اتوماتیک عادی کمی زمان بر باشد.

rc393ibjfrtkctduc1bx.jpg

قیمت و شرایط بازار چری تیگو ۵

تا چندی پیش در بازار خودرو کشورمان فاصله قیمتی قابل توجهی بین گران ترین خودروهای چینی و ارزان ترین خودروهای کره ای وجود داشت و برخی افرادی که خواستار یک خودرو لوکس و پر امکانات بودند اما بودجه کافی برای خرید یک نمونه کره ای یا ژاپنی با قیمتی بیش از ۱۲۰ میلیون تومان را نداشتند عملا با نبود گزینه مناسب مواجه می شدند و چاره ای جز رفتن به سراغ نمونه های دست دوم و قدیمی پیش روی خود نمی دیدند.

1fsvlb4tgg56tffse3p5.jpg z1j3gycu78b649d14e71.jpg

اما مدیران خودرو با عرضه تیگو ۵ در بازه قیمتی ۷۷ الی ۹۲ میلیونی عملا به این نیاز بازار پاسخ داده است و یک کراس اوور به روز با قابلیت های رفاهی و عملکردی قابل قبول را به میدان نبرد فرستاده است و این قیمت گذاری به معنای وارد شدن این خودرو به رقابت خودروهای دست دوم کره ای و ژاپنی چند سال قبل است.در واقع اگر کسی خواهان خودرو کراس اوور و شاسی بلند صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک و گارانتی طولانی مدت پنج سال و ۱۵۰ هزار کیلومتر باشد، چری تیگو ۵ به تنها انتخاب موجود در این رده قیمتی مبدل خواهد شد.

* این خودرو در مدل مجهز به دنده دستی با قیمت ۷۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در مدل های دنده اتوماتیک در تیپ Comfortable با قیمت ۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تیپ Luxury با قیمت ۸۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و تیپ Excellent با قیمت ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با تحویل ۳۰ روزه به فروش برسد.

جدول شرایط فروش تیگو ۵ - نقد و اقساط / آبان ۹۴ :

vb7i04akhfkei3mpi7s.png

منبع:دنده ۶

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    چنان نویسنده مطلب گذاشته انگار از فتح کهکشان توسط این شرکت بی مصرف انجام شده همون به درد این خودروها میخورین از طرفی سود زیادی توش نهفته مردم هم استقبال میکنن شما هم پرو میشین
  • ایرانی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    لگن چوبله پوبله آشغال
  • ایران ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    بازم خودروهای چینی به درد نخور با قیمتهای نجومی!!!!
  • رضا ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    تو خود چین بین ۵۱میلیون۶۰۰ تا ۸۳میلیون قیمت داره. اینم لینکش http://chinaautoweb.com/car-models/chery-tiggo5/
    • ایران ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      همونم نمیخرند بیخود نیست تو عکس یارو چینیه که داره پرده برداری میکنه از شاهکارشون! بابت قالب کردن از خوشحالی داره ذوق مرگ میشه.
  • ایران ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    اون یارو چینیه که داره پرده برداری میکنه از خوشحالی واسه فروش(چپاندن) داره ذوق مرگ میشه!
  • افشین ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    این خودرو با سوبسیدی که کارخانه چینی باید برای صادرات قائل شود هرگز نمیتواند ارزشی بالاتر از ۴۰ میلیون تومان داشته باشد. لطفا قیمت خودروهای جدید را با قیمت خودرهای موجود فعلی در بازار ایران مقایسه نکنید. همه میدانند ۴۰% قیمت های کنونی بازار خودروی ایران کاذب است و بی هیچ تعارفی خودرو سازان داخلی برای استقبال مردم از تولیداتشان الزامأ باید به چهار نکته زیر اهتمام ورزند ۱-چانه زنی های حداکثری با کارخانجات خارجی ۲-کیفیت بالا ۳-قناعت به سود کم ۴-خدمات پس از فروش. خودرو سازان باید به این درک برسند که تنها با اجرای این پروسه میتوانند انتظار رویکرد مثبت مردم فهیم و دانا را در قبال تولیداتشان داشته باشند. درغیر اینصورت متذکرأ شاهد ورشکستگی سنگین شرکت هایشان باشند.
  • علی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    1
    ارزش خرید نداره یه کره ای دست دوم بگیری از این خیلی بهتره
  • amirreza ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    1
    نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم نمیخریم
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    1
    برای ۵۰درصد ۱۸ ماهه باید ۷ملیونو ۴۰ هزار تومان سود بدی و ماهی ۲ ملیونو ۷صدو ۴۳هزار تومان قسط عجب عجب به کجا داریم میریم با این چینیها
  • saeed ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    ۴۰بیشتر نمی ارزه .تمام
    • Ali.P ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      کلا نمی ارزه
  • علی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    یک واقعیتی که وجود داره این هست که چینی ها در خودروسازی دارن پیشرفت میکنن. کاری به قیمتش ندارم که قطعا قابل دفاع نیست اما به نظر میرسه واقعا کیفیت ساخت کابین و موادش بالاست. ضمنا هیچ ماشینی رو تا سوار نشی نمیتونی بگی خوبه یا بده. مطمئین باشید چینی ها تا ۱۵ سال دیگه بازار خودرو دنیا رو قبضه خواهند کرد.
    • Ali.P ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
      اگه چین بخواد جنس خوب بزنه که صرف نمیکنه قیمت بالا واسش در میاد چین آشغال و ارزون میزنه صد سالم که بگذره چینی چینیه همین و بس
    • افغانی ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
      1
      خوش به حال خودمان که در افغانستان تویوتا کمتر سوار نمیشیم آنهم با قیمت روز دنیا.
  • محمد ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    بازهم کراس اور تک دیفرانسیل!!!!!
  • عباس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    1
    نمیدونم چرا هر چی ماشین چینی ۵ ستاره ایمنی راc n cap را میگیرد انگار هیچ ماشین ۴ ستاره ای ندارند.
  • ahmad ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م م
  • خسرو ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    درود . قیمتش چقدره مهم نیست مهم اینکه تونستن خارجی حرفه ای استخدام کنن و تولید . ما چی ؟ چینی بده ؟ بسیار خب . کشور ما توان تولید همون رو نداره. ادعا و بزرگ نمایی و دروغگویی و فریب مردم تا کی !البته مردم دوست دارن دروغی که خوششون میاد بشنون تا حقیقت تلخ ، که مملکت الان تو این وضعیته و دروغگوهاشدن محبوب و مدیر!!!
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    ۴۰ میلیون هم نمی ارزه
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    خرید این ماشینهای ... داخلی و خارجی ممنوووووووووووع۱۰۰% نمیخریم.تمام
  • مهندس ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    مگه المانها مرده باشن.....
  • امین آریامن ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    این اشغاله باشه قبول... اما بچه ها فکر میکنید خودرو سازای داخلی خودمون می تونن همینو تولید کنن؟ فک کنین بعد ۵۰ سال تجربه تو خودرو سازی ما کجاییم که همین اشغالم نمیتونیم بسازیم.
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    تا زمانی که مافیای خودرو در ایران وجود دارد هیچ گونه پیشرفتی وجود ندارد
  • ارش ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    خودرو ساز و خودرو قالب کن عزیز الحق که وقهید، خجالت بکشید بزرگترین شرکت های تولید خودرو دنیا مثل بی ام و، تویوتا و ... دامنه سود۴ تا ۷ درصدی برای محصولاتشان در نظر میگرن و نگاه و توان مشتری اولین الویت و راز بقاء آنها در بازار است. ما مردم جای شما خجالت میکشیم می دونید چرا؟ برای اینکه با خودون میگیم مردم اونور آب راجب ما چی فک مبکنن؟ اینکه ما چطور می تونیم اینقدر زیر بار حرف زور شماها بریم. من واقعا برای خودم متاسفم
  • علي ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    داخلش کپی هیوندای توسان و جک S5 هستش
  • احسان ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    همش مقصر خودمونیم
  • دهقان ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    ما که خریداری کردیم خیلی عالی هه راضی هم هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =