کد خبر: 149026
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

این خانم‌های راننده چند سالی است که برای خود خودروهای شخصی هم خریداری می‌کنند تا دیگر در این زمینه هم به آقایان نیاز نداشته باشند و خودشان گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند.

گذشت آن زمان‌ها که مشاهده خانم‌ها در زمان رانندگی برای بسیاری از رانندگان مرد تعجب‌آور بود. حالا هر روز بر تعداد خانم‌های دارای گواهینامه افزوده می‌شود و برخلاف بسیاری از لطیفه ها و جوک‌هایی هم که ساخته می‌شود، اتفاقا دست فرمان‌شان از بسیاری از رانندگان آقا نیز بهتر است. خانم‌هایی که دقت بالاتری در رانندگی دارند، به قوانین توجه بیشتری می‌کنند و حق تقدم (چیزی که بین آقایان جایی ندارد!) را رعایت می‌کنند.
این خانم‌های راننده چند سالی است که برای خود خودروهای شخصی هم خریداری می‌کنند تا دیگر در این زمینه هم به آقایان نیاز نداشته باشند و خودشان گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند. در اینجا اما خانم‌ها با یک مشکل بزرگ روبه‌رو می‌شود. با افزایش تنوع مدل‌های خودرو در چند سال اخیر، گزینه‌های قابل خرید خانم‌ها نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و در بسیاری اوقات انتخاب یک مدل خاص برای آنها سخت می‌شود؛ بنابراین این دسته از خانم‌ها در این مرحله مجبور هستند با آقایان مشورت کنند. برای شما این پرونده کوچک را جمع‌آوری کردیم تا در زمینه انتخاب خودرو به‌طور کلی از دست آقایان خلاص شوید! به این ترتیب از زمان خرید خودرو تا رانندگی در سطح خیابان‌های شهر می‌توانید با خیال راحت و آسوده به گشت‌وگذار بپردازید! در این پرونده با بررسی کامل بازار خودروی کشور، نگاهی انداخته‌ایم به «همه گزینه‌های روی میز» رانندگان خانم و از بین آنها گزینه «ایده‌آل» هر بازه قیمتی را معرفی کرده‌ایم. با این توضیح که تنها خودروهای صفر کیلومتر که در حال حاضر مدل روز آنها در بازار عرضه می‌شود در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌ است. تا ۵۰ میلیون تومان گزینه‌های روی میز: پراید ۱۱۱، پژو ۲۰۶، ‌ام وی‌ام ۳۱۵، برلیانس H۳۳۰ گزینه پیشنهادی ما: پژو ۲۰۶ اینجا همان قلمروی دو غول خودروسازی وطنی است! انگار هیچ برند و شرکت دیگری توان عرض اندام در محدوده قیمتی زیر ۵۰ میلیون را ندارد. باز هم خدا پدر چینی‌ها را بیامرزد که یک مختصر تنوعی به این رنج از بازار بخشیده‌اند! اینجا پر است از همان پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا و سمندهای قدیمی با قیافه‌های خسته‌کننده و تکراری که حتی تحمل آنها برای افراد میانسال نه چندان مدگرا هم سخت شده چه برسد به خانم‌های دست به فرمان.
اما اگر به ناچار باید با همین بودجه خودرویی مورد پسند خانم‌ها انتخاب کنیم، چند گزینه توجه ما را به خود جلب می‌کند. معروف‌ترین آنها که دست بر قضا از نظر ما بهترین آنها هم به شمار می‌آید، همان ۲۰۶ خودمان است با همان چهره آشنای تخم‌مرغی‌شکل که اگرچه این روزها جذابیت سال‌های گذشته را ندارد اما هنوز هم خوب بلد است دلبری کند. به‌خصوص آنکه سازنده وطنی ۲۰۶ طی یکی، دو سال اخیر با اضافه کردن چند رنگ شاد و جیغ از جمله گیلاسی، آبی اطلسی و قهوه‌ای لیزری توانسته بیش از پیش توجه جوانان و خانم‌های راننده را به این خودرو جلب کند. ۲۰۶ همان چیزی است که باید باشد؛ یک هاچ‌بک خوش‌فرم با ابعادی مناسب ترافیک‌های شهری، دینامیک رانندگی قابل قبول در تیپ ۲ و دینامیک لذت‌بخش در تیپ ۵، میزان مصرف سوخت مناسب، لوازم یدکی ارزان‌قیمت و بازار خرید و فروش مناسب. همه اینها به اضافه سطح قابل قبول تجهیزات رفاهی و ایمنی سبب شده تا ما ۲۰۶ را بهترین گزینه ممکن در بازار زیر ۵۰میلیون تومانی‌ها بدانیم. اما این همه ماجرا نیست. ۲۰۶ با پیشرانه ۷۵ اسب بخاری (برای تیپ ۲) و ۱۱۰ اسب بخاری (برای تیپ ۵) چند رقیب جدی هم دارد که اصلی‌ترین آنها تازه‌واردی به نام برلیانس H۳۳۰ با موتور ۱۰۳ اسب بخاری است. این چینی چشم‌بادامی که به‌تازگی راهی بازار شده هنوز امتحان خود را پس نداده و معلوم نیست در بلندمدت به چه سرنوشتی دچار شود.
همچنین نباید فراموش کرد با اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی و هجوم برندهای معتبر جهانی به بازار خودروی ایران طی چند ماه آینده، شاید چینی‌ها خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنیم از خیابان‌های کشورمان محو شوند! از همین رو اگر در خرید آدم محافظه‌کاری هستید، توصیه می‌کنیم فعلا سراغ این خودرو نروید و با همان ۲۰۶ تکراری بسازید. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در زمان نگارش این گزارش (اواخر مرداد ۹۴) با قیمت ۳۲ تا ۳۳ میلیون تومانی دست به دست می‌شود و با همین قیمت هم نشان داد که هنوز دود از کنده بلند می‌شود. از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان گزینه‌های روی میز: ‌ام جی ۳، میتسوبیشی میراژ، هیوندای i۲۰، هیوندای اکسنت، کیا سراتو گزینه پیشنهادیما: میتسوبیشی میراژ
همین که مرز ۵۰ میلیون تومان را رد کنیم، تنوع نسبی را در بازار خودرو می‌توان احساس کرد. با آنکه در بازه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی تعداد قابل توجهی از محصولات چینی و کره‌ای را می‌توان خریداری کرد اما باز هم تعداد خودروهای مطابق با سلیقه خانم‌های دست به فرمان به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. پنج محصول شرقی را اینجا به صف کرده‌ایم تا در نهایت حکم به برتری یکی دهیم. ‌ ام جی ۳ چینی، هیوندای اکسنت و i۲۰ و کیا سراتو کره‌ای (البته سراتو به‌تازگی در داخل کشور مونتاژ می‌شود) و در نهایت میتسوبیشی میراژ ژاپنی. به همین آخری توجه کنید! وقتی در بین گزینه‌های‌مان محصولی ژاپنی آن هم با برند معتبر میتسوبیشی و برچسب قیمت ۶۶ تا ۶۹ میلیون تومانی وجود داشته باشد، آیا پیدا کردن گزینه ایده‌آل زحمت چندانی می‌خواهد؟! میراژ همان خودروی جمع و جور مطلوب خانم‌هاست که این‌بار لگوی معتبری نیز بر پیشانی خود دارد. تا اینجای کار همه‌چیز به نفع میراژ است اما آیا میراژ روی جاده هم از پس رقبای خود برمی‌آید؟! پیشرانه کوچک ۲/۱ لیتری میتسوبیشی که قادر به تولید تنها ۷۹ اسب بخار قدرت بوده و در مدت ۱۴ ثانیه میراژ را از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند، حسابی ما را نا امید می‌کند و پاسخ این سوال را با شرمندگی می‌دهد. موضوع زمانی برای میراژ بدتر می‌شود که بدانید تقریبا همه رقبای این کوچولوی ژاپنی پرقدرت‌تر و سریع‌تر از میراژ هستند.
به نقاط ضعف این خودرو، فضای محدود داخل کابین و فضای کم صندوق بار را نیز باید اضافه کرد که البته این آخری با توجه به ابعاد این خودرو چندان دور از انتظار نبود. در یک جمع بندی میراژ برای ویراژ دادن با دوستان پرتعدادتان ساخته نشده است اما اگر اهل رانندگی آرام و بی‌حاشیه‌ای هستید و اصطلاحا آدم «برند بازی» به شمار می‌آیید، میتسوبیشی میراژ گزینه مطلوب شماست. در غیر این صورت، رقبای کره‌ای گزینه‌های وسوسه کننده‌تری به نظر می‌رسند. از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان گزینه‌های روی میز: آلفارومئو میتو، رنو اسکالا، رنو کپچر، تویوتا یاریس، هیوندای الانترا، کیا اسپرتیج و مزدا ۳ هاچ بک گزینه پیشنهادی ما: بستگی به خصوصیات اخلاقی شما دارد! به باشگاه ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها رسیدیم و بالاخره پای اروپایی‌ها به گزینه‌های روی میز ما اضافه شد. راستش را بخواهید تجربه نشان داده در بازه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومانی (و به تعمیم بزرگ‌تر بازه ۱۰۰ میلیون تومان به بالا) دیگر چرتکه و بازار فروش و اعداد و ارقام دینامیکی تاثیر چندانی در انتخاب نهایی مشتریان ندارد و سلیقه حرف اول و آخر را می‌زند.
با آنکه همه گزینه‌های این بازه قیمتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و هرکدام در بازارهای جهانی فروش قابل قبولی را تجربه کرده‌اند و ما انتخاب گزینه ایده‌آل را به خود شما واگذار کرده ایم، اما نمی‌توانیم چشم بر برتری یکی از میان آنها ببندیم؛ «آلفارومئو میتو» یا همان فِراری جمع و جور ایتالیایی. میتو روی کاغذ بهترین گزینه موجود در این بازه قیمتی است. برند پرآوازه، چهره ظاهری اغواگر، کیفیت متریال بی نظیر، دینامیک میخکوب‌کننده و مهم‌تر از همه برچسب «ساخت ایتالیا». آیا اینها برای بهترین بودن کفایت نمی‌کند؟! هرچند که باوجود همه این ویژگی‌های منحصر به فرد، از نقاط ضعف میتو نیز نمی‌توان به سادگی گذشت. از جمله هزینه‌های نگهداری بسیار بالا و کمبود قطعات یدکی و بازار نامناسب خرید و فروش نمونه‌های دست دوم. اخلاق شما را نمی‌دانیم اما اگر جزو آن دسته از مشتریانی هستید که موقع خرید بیش از مغرشان به ندای قلب‌شان گوش می‌دهند، میتو با قیمت تقریبی ۱۳۵ میلیون تومان گزینه اول و آخر شماست. دردسرهای نگهداری میتو را به جان بخرید و از رانندگی با این «بچه فِراری ایتالیایی» لذت ببرید اما اگر جزو آن دسته از مشتریان آینده‌نگر و محافظه‌کاری هستید که از الان، فکر چند سال بعد را می‌کنید، صادقانه بگوییم که دور میتو را خط بکشید. شما این کاره نیستید!
برای شما همان کیا اسپرتیج یا هیوندای الانترا را توصیه می‌کنیم که حتی در سوپرمارکت محله‌تان هم قطعات یدکی‌شان پیدا می‌شود و هر زمان که خواستید می‌توانید ۲۰۰ هزار تومان زیر قیمت خودروی‌تان را آب کنید! البته از «رنو کپچر» هم نباید غافل بود. بعدها در این بازه قیمتی، بیشتر از این محصول فرانسوی خواهیم شنید که چند هفته‌ای می‌شود به بازار ایران رسیده است. تنها بدشانسی کپچر این است که در محدوده قیمتی قرار گرفته که رقبای امتحان پس‌داده پرشماری پیش رو دارد. شاید اگر واردکننده وطنی کپچر با قیمت منطقی‌تری اقدام به عرضه آن می‌کرد با توجه به شکل و شمایل مدرن و جوان‌پسند آن و البته نام تجاری رنو، موفقیت این خودرو بین راننده‌های خانم و جوانان ایرانی تضمین شده بود. از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان گزینه‌های روی میز: تویوتا Rav۴، میتسوبیشی آوتلندر، آلفارومئو جولیتا، هیوندای ix۴۵ گزینه پیشنهادی ما: تویوتا Rav۴
بگذارید راحت‌تان کنیم. همه اتفاقات رفتارشناسی مشتریان بازه ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومانی دقیقا مشابه بازه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومانی است. با این تفاوت که این بار «آلفارومئو جولیتا» جای میتو را گرفته و «هیوندای ix۴۵» جای «هیوندای الانترا» و «کیا اسپرتیج» را! ماجرا همان است که پیش از این گفتیم؛ همه چیز به خصوصیات اخلاقی شما بسته است. اینجا انتخاب میان عقل و احساس هست؛ عقل می‌گوید که با حدود قیمت ۱۷۰ الی ۱۹۰ میلیون تومان «هیوندای ix۴۵» شاسی بلند هفت نفره با افت قیمت بسیار ناچیز و قطعات یدکی ارزان‌تر را انتخاب کنید و احساس می‌گوید مگر چند سال جوان می‌مانیم؟! دیگر کی می‌توانیم از رانندگی با جولیتا لذت ببریم و در خیابان نگاه‌های رهگذران را به سمت خود به چرخانیم!؟ پس ۱۶۰ الی ۱۷۰ میلیون تومان برای خرید جولیتا کنار می‌گذاریم و چند میلیون تومان بیشتر برای هزینه‌های نگهداری خودرو. این یک سکانس تمام عیار از نبرد عقل و احساس هست و نتیجه‌اش را به خود شما واگذار می‌کنیم اما یک گزینه هست که نه سیخ را می سوزاند و نه کباب را. یک شاسی بلند ژاپنی با تلفیقی متناسب از عملکرد و فرم ظاهری؛ «تویوتا Rav۴». این شاسی‌بلند خوش‌چهره که با قیمت ۱۹۵ الی ۲۰۰ میلیون تومانی (برای مدل پایه) یکی از پرفروش‌های بازار این روزهای خودرو به شمار می‌آید، گزینه ایده‌آلی برای رانندگان خانم است که در این بازه قیمتی به دنبال خرید خودروی صفر کیلومتر هستند. Rav۴ یک تویوتا بوده و این یعنی حالاحالاها گذرتان به تعمیرگاه نخواهد افتاد؛ همین برای اینکه با خیال راحت‌تری سراغ آن بروید، کافی است.
ضمن آنکه بهره‌گیری از سطح تجهیزات قابل قبول، «Rav۴» را به خودرویی مجهز مبدل کرده که هرچند به پای «هیوندای ix۴۵» نمی‌رسد اما می‌تواند خانم‌های دست به فرمان را راضی کند. علاوه بر این «Rav۴» به لطف بهره‌گیری از موتور ۵/۲ لیتری ۱۷۷ اسب بخاری خودرویی اصطلاحا «برو» بوده و بسیار سر حال عمل می‌کند. دقیقا برخلاف «هیوندای ix۴۵» که با جثه سنگین‌تر و موتور ۴/۲ لیتری، خودرویی کاملا کند و تنبل بوده که هیچ‌گونه لذت رانندگی به همراه ندارد. از این رو «Rav۴» می‌تواند هم برای مشتریان «برندباز» و هم خانوم‌هایی که از رانندگی مهیج و سریع بدشان نمی‌آید، گزینه مناسبی باشد. از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گزینه‌های روی میز: ب. ام. و X۱، لکسوس IS۲۵۰ و لکسوس CT۲۰۰H گزینه پیشنهادی ما: ب. ام. وX۱
بازه ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومانی را باید برهوت بازار خودروهای صفر کیلومتر دانست. چراکه عمده محصولات کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی در بازه زیر ۲۰۰ میلیون تومانی قرار دارند و قیمت عمده خودروهای آلمانی نیز تازه از ۳۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود اما در همین بازار نصفه و نیمه نیز می‌توان گزینه‌های مناسب رانندگان خانم را پیدا کرد. شاسی بلند شهری «ب. ام. و» یا همان مدل X۱، هاچ بک هایبریدی لکسوس یا همان مدل «CT۲۰۰H» و در نهایت سدان اسپرت لکسوس با نام «IS۲۵۰» گزینه‌های مطلوب خانم‌های راننده به حساب می‌آیند اما وقتی پای« ب. ام. و» (که به لحاظ سنتی همواره در جامعه ایرانی مورد توجه جوانان و خانم‌های مدگرا بوده) در میان باشد، طبیعی است که شانس دو رقیب دیگر به حداقل برسد. ب. ام. و X۱، هم خوشنام است و هم خوش‌چهره. هرچند که مانند دیگر محصولات تند و تیز «ب. ام. و»، چابک نیست اما بازهم پشت رل به مراتب بهتری نسبت به محصولات اقتصادی لکسوس دارد.
«ب. ام. و X۱» در بازار ایران در نسخه‌های گوناگونی عرضه می‌شود که پرفروش‌ترین آنها دو مدل «X۱ ۱۸i» و «X۱ ۲۸i» هستند و به ترتیب مجهز به پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۲۴۵ اسب بخاری شده‌اند. «ب. ام. و X۱» هم اکنون در مدل‌های «۱۸i و ۲۸i» با قیمت تقریبی ۲۱۰ الی ۲۲۰ و ۲۷۰ الی ۲۸۰ میلیون تومان (بسته به سطح تجهیزات) قابل خریداری است. از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان گزینه‌های روی میز: همه محصولات ب. ام. و، مرسدس بنز E۲۵۰ گزینه پیشنهادیما: هرکدام را دوست دارید!
بهشت آلمان‌ها؛ این بهترین عبارتی است که می‌توان با آن بازه قیمتی ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومانی را توصیف کرد. حضور پررنگ محصولات ب. ام. و با طیف گسترده‌ای از مدل‌های کوپه، روباز، سدان و شاسی بلند (آن هم در غیاب نسبی مرسدس بنز در ایران)، این بازه قیمتی را به حیاط خلوت این خودروساز مشهور آلمانی مبدل کرده است. ب. ام. و سری ۳ در کلاس سدان‌های اسپرت با برچسب قیمت ۳۶۰ میلیون تومان، سری ۴ کوپه با قیمت شرکتی ۳۴۵ میلیون تومان، سری ۴ روباز (کابریولت) با قیمت شرکتی ۴۶۵ میلیون تومان، سری ۵ در کلاس سدان‌های نیمه لوکس با قیمت ۳۶۹ الی ۴۱۰ میلیون تومانی، مدل Z۴ در کلاس خودروی اسپرت دو نفره با قیمت ۳۳۵ الی ۳۷۰ میلیون تومانی و درنهایت مدل‌های شاسی بلند X۳ و X۴ با قیمت‌های ۳۹۹ و ۴۵۳ میلیون تومانی ازجمله خودروهایی هستند که اگر حساب بانکی‌تان اجازه می‌دهد، می‌توانید روی آنها حساب کنید. با آنکه همه این محصولات با طراحی اغواگر و اسپرت می‌توانند مناسب خانم‌های دست به فرمان باشند، اما طبیعی است که دو مدل شاسی بلند X۳ و X۴ بیشتر باب میل آنها باشد؛ چراکه ذاتا در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان به بالا که تنوع انواع مدل‌های شاسی بلند شهری و فول سایز بیشتر می‌شود، گرایش خانم‌ها به این طیف از خودروها (به دلیل حاشیه امنیت بالا هنگام رانندگی) بیشتر می‌شود. اما اگر دنبال خودرویی اسپرت بوده و از سنگینی نگاه رهگذران به خود و خودروی‌تان باکی ندارید، ما سری ۴ کوپه و روباز را نیز پیشنهاد می‌کنیم. چهره‌ای کلاسیک، دینامیک رانندگی لذت‌بخش و امکانات پر شمار ازجمله عواملی هستند که شما را برای مدت طولانی از خرید سری ۴ راضی خواهند کرد.
البته اگر نیم‌نگاهی هم به خودروهای کارکرده داشته باشید، تعداد پرشماری از محصولات آلمانی در این بازه قیمتی می‌توانند نظر شما را به خود جلب کنند. از انواع پورشه «باکستر» و «کاین»های دست دوم گرفته تا مدل‌های چندسال کارکرده ب. ام. و و مرسدس بنز. هرچند اگر از ما می‌شنوید، خودروهای آلمانی پرکارکرد هرگز برای راننده‌های خانم که نه دست به آچار خوبی دارند و نه احتمالا وقت به موقع سرویس بردن خودروی‌شان را، گزینه‌های مناسبی نیستند، چراکه با توجه به حساس بودن خودروهای آلمانی و لزوم رعایت سبک رانندگی استاندارد (که فاصله نجومی با آنچه ما در ایران از رانندگی می‌شناسیم دارد!) و انجام سرویس‌های دوره‌ای در زمان مقرر، بیش از آنکه از خودروی‌تان لذت ببرید، باید حواس‌تان به سبک رانندگی خود و نگهداری از خودرو باشد. از ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان گزینه‌های روی میز: آلفارومئو ۴C، پورشه ماکان، تویوتا لندکروزر گزینه پیشنهادی ما: آلفارومئو ۴C
یکی، دو سالی می‌شود که با تصویب قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به اسم ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، دیگر از آن تب و تاب خودروهای میلیاردی خبری نیست. به همین جهت بازار خودروی بالای ۵۰۰ میلیون تومانی کشور نیز تنها به نمونه‌های کارکرده یا تعداد انگشت‌شماری از خودروهای لوکس (که با مجوزهای خاص وارد کشور شده اند) محدود شده است. اما در همین شرایط هم چند گزینه صفرکیلومتر هستند که می‌توانند باب میل راننده‌های خانم باشند. اولین آنها شاسی‌بلند غول پیکر تویوتاست. قطعا شما هم با ما موافق هستید که یکی از واضح‌ترین نمادهای اشرافی‌گری در میان قشر متمول جامعه ایرانی، «تویوتا لندکروزر» است! لندکروزر به عنوان یکی از خوشنام‌ترین و باسابقه‌ترین شاسی‌بلندهای فول‌سایز دنیا که لقب سلطان جاده‌های صعب‌العبور را به خود گرفته، این روزها به جای جاده‌های خاکی و بیابانی خارج شهری در هر گوشه‌ای از کوچه و خیابان‌های شمال شهر قابل رویت است. با آنکه لندکروزر با ابعاد عریض و طویل خود می‌تواند یکی از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه‌های مطلوب خانم‌های دست به فرمان باشد اما نباید فراموش کرد که مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو یعنی میزان مصرف سوخت جنون‌آمیز چیزی نیست که مورد پسند خانم‌های راننده باشد. با این حال اگر میزان مصرف سوخت و مراجعه زودهنگام به پمپ بنزین برای شما مساله‌ای بغرج محسوب نمی‌شود لندکروزر گزینه ایده‌آلی است. تویوتا لندکروزر V۶ هم‌اکنون با قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان (به صورت کمیاب) قابل خریداری است.
اما دیگر گزینه پیش‌رو باز هم از خانواده «آلفارومئو» است و این بار مدل کوپه ۴C. گفتنی‌ها همان است که پیش‌تر گفتیم؛ هرکسی طاووس خواهد، جور هندوستان کشد. واقعیت این است که «آلفارومئو سواری» در همه جای دنیا ازجمله ایران بی‌دردسر نیست؛ از برچسب قیمت بالا گرفته تا هزینه‌های نگهداری غیرمنطقی. اما این بار مساله قدری متفاوت است؛ چراکه فکر نمی‌کنیم برای کسی که بابت خرید ۴C، چک ۹۰۰ میلیون تومانی می‌کشد دیگر هزینه‌های نگهداری خودرو یا قیمت گزاف لوازم یدکی مساله قابل توجه‌ای باشد. با این حال بازهم اگر تصمیم به خرید آلفارومئو گرفتید، با آن مهربان رفتار کنید و اما گزینه آخر، «پورشه ماکان». ماکان بعد از قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی تنها عضو خانواده پورشه است که اجازه ورود به ایران را کسب کرد. این شاسی‌بلند سایز متوسط آلمانی با پیشرانه ۲ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری هرچند به گرد پای برادر بزرگتر خود یعنی مدل «کاین» نمی‌رسد، اما در بیابان لنگه کفش نیز غنیمت است. حالا که کاین و دیگر خودروهای مجهز به پیشرانه‌های حجیم و پرقدرت به دلایلی اجازه عرض اندام در کشور را ندارند، ماکان می‌تواند گزینه مناسبی برای لوکس‌سواران و به‌خصوص راننده‌های خانمی باشد که به ظاهرشان توجه ویژه‌ای دارند. ماکان به‌رغم آنکه توانایی‌های حرکتی فوق‌العاده‌ای ندارد (در قیاس با دیگر محصولات پورشه) اما هم چهره جذابی دارد و هم شما را به یک «پورشه سوار» تبدیل می‌کند. همین اتیکت برای بسیاری کافی است تا بر ضعف‌های حرکتی ماکان چشم بپوشند و برای خرید آن حدود ۸۰۰ میلیون تومانی کنار بگذارند. هرچه باشد پورشه سواری مزه دیگری دارد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 1
    اخه لندکروز برا خانمها خوبه ؟ادمای ...
  • فاطمه IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    به نظر من ۲۰۶ تیپ ۵ بهتره قیمتشم مناسبه
  • ‌vesta IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 1
    برای من جالبه که چرا اسمی از فولکس واگن مدل گل در میان نبود ،ماشینی تند و سریع و کوچولو با صندلبهای بسیار راحت و قدرت موتور نسبتا خوب ،هندلینگ بالا و شتاب قابل قبول هم ماشین شهری بسیار عالی هم جاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =