کد خبر: 150405
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

اولین سری از مسابقات مختص اتومبیل‌های مسابقه‌ای خودران که کاملاً الکتریکی هستند، معرفی شد. این اتومبیل‌ها قرار است در قالب ۱۰ تیم با یکدیگر به رقابت بپردازند.

به گزارش اخبار خودرو ، فرمول ای (Formula E) نام سری مسابقات جهانی مختص اتومبیل‌های تمام الکتریکی است. حالا فرمول ای با همکاری شرکتی به نام کینتیک، اولین سری مسابقات مختص اتومبیل‌های مسابقه‌ای، الکتریکی و خودران جهان را راه‌اندازی کرده است. این سری جدید که روبوریس (Roborace) نام دارد، در فصل جدید فرمول ای، قبل از آغاز هر مسابقه به رقابت خواهد پرداخت.

۲۶۴۹d48f78f9f51c38cf325d2af37b8a_XL

روبوریس در قالب ۱۰ تیم که هر تیم دارای ۲ اتومبیل است، انجام خواهد شد. روبوریس به صورت مسابقات ساعتی در همان مسیرهای مسابقه‌ای که اتومبیل‌های فرمول ای در آن به رقابت می‌پردازند، برگزار خواهد شد. همه ۲۰ اتومبیل الکتریکی خودران شبیه یکدیگر خواهند بود، در نتیجه تیم‌ها باید بر روی توسعه الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی بهتر تمرکز کنند تا برنده شوند. این روش قبلاً در فصلی که مسابقات اتومبیل‌های الکتریکی معرفی شدند، به کار گرفته شده بود. در آن زمان نیز تیم‌ها مجبور بودند از اتومبیل‌های یکسانی بهره ببرند و بر روی توسعه فناوری باتری تمرکز کنند. یکی از ۱۰ تیم شرکت‌کننده، تیمی خواهد بود که با سرمایه‌گذاری گروهی در این مسابقات شرکت کرده و توسط متخصصین علاقه‌مند به فناوری و نرم‌افزار ساخته شده است. فرمول ای اطلاعات دیگری راجع به روبوریس، تیم‌های شرکت‌کننده یا اتومبیل‌ها منتشر نکرده؛ اما یکی از نمایندگان شرکت کینتیک اظهار داشت حداکثر سرعت این وسایل نقلیه (۱۸۶ مایل در ساعت) ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. این بدین معنی است که این اتومبیل‌ها سریع‌تر از اتومبیل‌های الکتریکی (حداکثر سرعت این اتومبیل‌ها ۱۴۰ مایل در ساعت) فرمول ای هستند. همچنین این بدین معنی است اتومبیل‌های روبوریس سریع‌ترین اتومبیل‌های خودران جهان محسوب می‌شوند و اتومبیل خودران آر‌اس ۷ آئودی را که ۱۴۹ مایل در ساعت سرعت دارد، پشت سر می‌گذارند. سری مسابقات روبوریس شکافی که توسط سری مسابقات اسکول (School Series) به وجود آمده بود، پر می‌کند. سری مسابقات اسکول، یک رقابت بین اتومبیل‌های کوچک الکتریکی مختص کودکان بود که قبل از برخی مسابقات فصل اول فرمول ای برگزار ‌شد. این مسابقات مدتی بعد از فصل دوم کنار گذاشته شد و فضا را برای مسابقاتی همچون روبوریس باز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =