کد خبر: 154282
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عوارض سالیانه موتورسیکلت‌ها از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان تعیین شد و موتورسیکلت‌های برقی معاف از پرداخت این عوارض هستند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،رضا تقی‌پور پس از اتمام دویست و بیست و یکمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه، اظهار داشت: در ابتدا شهادت آیت‌الله نمر رهبر شیعیان عربستان را تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: عربستان سال ۲۰۱۶ را با یک اقدام دردمنشانه آغاز کرد و با توجه به حمایت‌هایی که رژیم این کشور از تروریست‌ها انجام می‌دهد این رژیم به زودی جزای کار خود را خواهد دید.

تقی‌پور درباره مصوبات دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در دستور اول دو فوریت لایحه ارائه شده از سوی شهرداری درباره مجوز تقسیط و اخذ مطالبات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه قبلی تا پایان سال ۹۴، کسانی که بابت عوارض مختلف شهری بدهی دارند می‌توانند نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام کنند و اگر قصد پرداخت به صورت نقدی را داشته باشند شهرداری مجاز است تا سقف ۲۳ درصد تخفیف بدهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه جدید در این خصوص این است که با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال ۹۴ قرار داریم، و رکود در ساخت و ساز مسکن نیز موجود است اصلاحاتی در این مصوبه ایجاد شده است.

تقی‌پور گفت: اعضای شورا به یک فوریت این طرح رأی دادند و با توجه به اینکه فرصت برای طرح محدود است، طی روزهای آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در جلسه سه‌شنبه نیز تکلیف این لایحه مشخص می‌شود.

تقی‌پور ادامه داد: در ادامه این جلسه محل استقرار شورای شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا گزارشی را در این رابطه ارائه داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها نیز در دویست و بیست و یکمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و این عوارض از سال ۱۳۸۲، تغییری نداشت است.

وی گفت: برای موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی این عوارض صفر ریال است و با توجه به اینکه موتورسیکلت‌های برقی آلایندگی ندارند معاف از پرداخت عوارض می‌شوند.

تقی پور افزود: آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزینی برابر با چند دستگاه خودرو است و اگر کنترل‌های لازم نسبت به تردد موتورسیکلت‌ها صورت بگیرد شاهد کاهش آلاینده‌های سطح شهر خواهیم بود.

وی گفت: بر اساس جدولی تغییرات لازم در پرداخت عوارض مشخص شده است که از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: گزارش طرح احداث بوستان ایرانیان نیز در جلسه شورا مورد بحث قرار گرفت و این بوستان بر اساس طرحی که امروز توسط کمیسیون معماری و شهرسازی ارائه شد چارچوب‌های خاصی را خواهد داشت و نمادهایی از کل کشور در این بوستان برای آشنایی با سبک زندگی استان‌های سایر کشور در نظر گرفته شده است که با رأی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

تقی‌پور خاطر نشان کرد: محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز حدود یک ساعت و نیم در صحن شورای شهر حضور پیدا کرد و درباره آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن‌خوابی، اعتیاد، نکاتی را مطرح کرد و اعضای شورا نیز در این خصوص نکته نظراتی اعلام کردند.

وی درباره نقش مدیریت شهری در لایحه برنامه ششم پنج‌ساله کشور نیز اظهار داشت: با موارد عنوان شده در این لایحه قطعاً مدیریت شهری در کلانشهرها با مشکل مواجه می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بارها تأکید شده است که مدیریت‌های شهری به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنند و متکی به عوارض ساخت و ساز نباشند.

وی افزود: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده ۱٫۵ درصد است و سهم دولت بر اساس این لایحه ۵ برابر شده است.

تقی پور با اشاره به اینکه بسیاری از عوارض ناشی از این است که تهران پایتخت است، گفت: حضور دستگاه‌های دولتی در تهران بار اضافه‌ای را بر این شهر تحمیل می‌کند و باید سهم عوارض آن پرداخته شود.

وی گفت:‌ بر اساس لایحه برنامه ششم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خیلی از اختیارات را دریافت می‌کنند و این به معنای بزرگ شدن دولت است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هزینه موتورسیکلت‌های برقی بسیار بالا است و مشکلاتی نیز دارد، گفت: برای این موتورسیکلت‌ها وام‌هایی در نظر گرفته شده و ایستگاه‌های شارژ نیز تعبیه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برنامه شهرداری تهران این است که جلوی تردد موتورسیکلت‌های آلاینده گرفته شود و پلیس راهور نیز باید وسایل نقلیه‌ای که فاقد برگه معاینه فنی هستند کنترل کند.

وی گفت: باید زمان معاینه فنی خودروها نیز از ۵ سال به ۲ سال کاهش پیدا کند و همه دستگاه‌ها کمک کنند که این اتفاق بیفتد.

تقی پور درباره نامگذاری ایستگاه مترو شهدای رسانه به میدان جهاد نیز اظهار داشت: ما نمی‌توانیم دو اسم برای یک ایستگاه انتخاب کنیم مصوبه شورای شهر میدان جهاد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =