کد خبر: 154961
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

بی‌ام‌و در نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید خودرو‌های بدون آینه رونمایی کرد که دوربین‌های اطراف خودرو وظیفه‌ی آینه‌ها را انجام خواهند داد.

اخبار خودرو - یکی دیگر از جنبه‌های آینده‌ی صنعت خودرو نیز به‌ آرامی در حال ورود به محصولات مختلف است. پس از حذف آینه‌ها از محصولات مسابقه‌ای آئودی و اعلام برنامه‌ی کادیلاک و تسلا برای استفاده از دوربین به جای آینه‌ها، حال نوبت به بی‌ام‌و رسیده است تا در نمایشگاه CES 2016 از اولین خودروی مفهومی بدون آینه خود رونمایی کند.

۷۴۴۹۵۱_۶۵۵ ۷۴۴۹۵۰_۴۷۰

بی‌ام‌و از سه دوربین برای جایگزین کردن آینه‌ها بهره خواهد برد. البته نمایشگر مخصوص در محل آینه‌ی دید عقب قرار گرفته است و برای اطلاع از موقعیت اطراف خودرو دیگر نیازی به نگاه به طرفین نیست. تکنولوژی مذکور دید بسیار بهتری را برای راننده به ارمغان خواهد آورد و هم‌چنین می‌تواند وجود موانع در نقاط کور را هشدار دهد.

۷۴۴۹۵۲_۵۳۰

نقطه‌ی قوت نمونه‌ی بدون آینه‌ی i8، استفاده از  دوربین‌های بال مانند در طرفین خودرو است که راهنما‌های جانبی نیز در همین بخش و در کنار دوربین به زیبایی تعبیه شده است. برای بهبود وضعیت آیرودینامیک خودرو، نمایشگر‌های جانبی در محلی باریک قرار گرفته‌اند.

۷۴۴۹۵۳_۵۴۵

یکی از سوال های مهمی که در خصوص این تکنولوژی وجود دارد، بحث کثیف شدن دوربین‌ها است. زمانی که آینه‌ها کثیف می‌شوند، باز هم تا حدودی تصاویر را منعکس می‌کنند اما آیا این تکنولوژی نیز می‌تواند عملکرد مشابهی با آینه‌های سنتی داشته باشد؟

۷۴۴۹۵۴_۲۷۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =