کد خبر: 160764
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷

سال ۲۰۱۵ پورشه توانست بهترین سال خود را از لحاظ فروش پشت سر بگذارد. در ادامه مروری بر آمار فروش این شرکت خودروسازی و دلایل موفقیت آن خواهیم داشت

به گزارش اخبار خودرو ، شرکت پورشه به تازگی گزارش مالی خود برای سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده است. با توجه به این گزارش، درآمد و سود پورشه در سال ۲۰۱۵ با ۲۵ درصد رشد به ترتیب به ۲۴ و ۳.۸ میلیارد دلار رسیده است. همچنین تعداد فروش خودروی این شرکت نیز با ۱۹ درصد رشد به ۲۲۵ هزار دستگاه رسیده است. به این ترتیب پورشه توانسته به آمار فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه دست یابد، این در حالی است که دست یافتن به چنین رقمی برنامه سه سال آینده‌ی این خودروساز بوده است.

[caption id="attachment_160765" align="aligncenter" width="600"]پورشه پورشه[/caption]

عملکرد پورشه به قدری خوب بوده که مدیر عامل این شرکت، اولیور بلوم، عملکرد پورشه را حتی در قیاس با استانداردهای خود این شرکت خارق‌العاده دانسته است.

با این که پورشه با خودروهای اسپرت خود شناخته می‌شود اما عامل بهبود فروش این شرکت عملکرد بسیار خوب کراس‌اورهای SUV پورشه بوده است. پورشه کاین و ماکان بیش از ۶۸ درصد فروش پورشه را شامل می‌شوند. ماکان با فروش ۸۰ هزار دستگاهی خود توانسته از ۹۱۱، باکستر، کایمن، ۹۱۸ و پانامرا پیشی بگیرد.

پورشه سال گذشته توانست ۵۸ هزار دستگاه اتومبیل در چین به فروش برساند، بنابراین  چین بزرگ‌ترین بازار پورشه به شمار می‌رود و پس از آن آمریکا با فروش ۵۲ هزار دستگاه قرار دارد.

هر چند پورشه عضوی از خانواده‌ی فوکس واگن است، ولی فروش آن از رسوایی پیش آمده برای شرکت مذکور تاثیر نپذیرفته است. زمانی که خبر تقلب فولکس واگن در زمینه‌ی انتشار آلاینده‌ها منتشر شد بسیاری تصور می‌کردند فروش شرکت‌های زیرمجموعه نیز کاهش یابد اما این گونه نشده و پورشه به رشد فروش خود ادامه داده است.

[caption id="attachment_160766" align="aligncenter" width="600"]پورشه پورشه[/caption]

مدیران پورشه باری سال ۲۰۱۶ نیز روند صعودی فروش را پیش‌بینی کرده‌اند اما به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند که سوددهی مانند گذشته نخواهد بود. اصلی‌ترین دلیل این موضوع نیز سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری پورشه برای تولید خودروی تمام الکتریکی Mission E است.

طراحی خودروی تمام الکتریکی پورشه همانند طراحی مفهومی آن خواهد بود که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =