کد خبر: 165495
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

از اول سپتامبر ۲۰۱۴ به بعد هر خودروی سواری جدیدی که تولید می شود می بایست به جعبه سیاه مجهز شود، در حالی که اکثر خودروهای مطرح این تکنولوژی را قبل از تاریخ اعلام شده اجباری می دانستند.

به گزارش اخبار خودرو ،از اول سپتامبر ۲۰۱۴ به بعد هر خودروی سواری جدیدی که تولید می شود می بایست به جعبه سیاه مجهز شود، در حالی که اکثر خودروهای مطرح این تکنولوژی را قبل از تاریخ اعلام شده اجباری می دانستند. این تکنولوژی به طور رسمی ثبت داده وقایع (EDR) نام دارد و داده هایی همچون سرعت، عملکرد ترمزگیری، عمل کردن ایربگ و استفاده از کمبر بند ایمنی را با توجه به سنسورهای موجود در خودرو ثبت و ضبط می کند. بنا بر گزارش ها، EDR داده های فوق را پنج ثانیه قبل و یک ثانیه بعد از وقوع تصادف ثبت می کند.

۶۸۴۰۵۱٫jpg

هر چه تعداد سنسورهای موجود در خودرو افزایش یابد، اطلاعات بیشتری جمع آوری می شود. سبولکس سیکاکسیتز (Szabolcs Szakacsits)، خالق Tuxera، گفته است که نرم افزاری که شرکتش توسعه داده است می تواند اطلاعات را از ۱۶ سنسور به طور همزمان به علاوه داده های مربوط به فشار باد تایر، تصاویر دوربین، داده های راداری و الگوی رانندگی راننده را ثبت کند. بنابراین در هنگام تصادف، جعبه سیاه خودروی شما می داند که از کمبر بند ایمنی استفاده کرده اید یا خیر و اینکه چه کانال رادیویی گوش می کردید. Tuxera از یک فایل سیستمی Flash به همراه EDR استفاده می کند تا از ثبت دائمی اطلاعات حتی زمانی که برق جعبه سیاه در حین تصادف قطع می شود اطمینان حاصل کند. سیکاکسیتز می افزاید: "به همین خاطر است که قطعات نرم افزارهای مورد استفاده در صنایع خودروسازی می بایست مقاومت بیشتری داشته باشند. امنیت داده ها و جلوگیری از هدر رفتن آن ها یک مسئله حیاتی است. شما نمی توانید تضمین کنید که در حین تصادف قاب نگه دارنده دوربین، آسیبی نبیند." در آینده سرنشینان خودروهای خودران توجهی به جاده ندارند و خودروها خودشان تصمیم می گیرند که خطر وقوع حادثه را حداقل کنند. حتی در صورتی که آینده خودروهای خودکار خیلی واضح نباشد، Tuxera نرم افزار جعبه سیاه را برای مشتریان خودروهای خودران تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =