کد خبر: 169446
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

شرکت خودروسازی لامبورگینی اعلام کرد، قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی خودروهایی را روانه بازار کند که نه تنها بدنه آنها از مواد فیبر کربن تولید شده بلکه بخشی از موتور این خودروهای مدرن، با این مواد تهیه شده باشد.

به گزارش اخبار خودرو ،شرکت خودروسازی لامبورگینی اعلام کرد، قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی خودروهایی را روانه بازار کند که نه تنها بدنه آنها از مواد فیبر کربن تولید شده بلکه بخشی از موتور این خودروهای مدرن، با این مواد تهیه شده باشد.

۲۱۳۳۳۱۸

در واقع بکارگیری فیبر کربن در ساخت وسایل نقلیه موتوری باعث مقاومت بالای خودرو به هنگام برخورد با جسم خارجی و همچنین سبک شدن وزن اتومبیل می شود که این امر افزایش سرعت و کاهش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد. مسئولین شرکت لامبورگینی قرار است خودرو ۱۲ سیلندر «آونتادور» را به این فناوری پیشرفته مجهز کنند. ضمن اینکه قرار است برای اولین بار در صنعت خودروسازی جهان با استفاده از ماده فیبر کربن،  شاتون را به پیستون ها و میل لنگ در داخل موتور اتومبیل متصل کنند. شرکت لامبورگینی برای ساخت قطعات فیبر کربن داخل موتور از شیوه سنتی استفاده نخواهد کرد و در عوض از یکسری کامپوزیت های ترکیب شده که قادر به کاهش حرارت و فشار داخل موتور هستند، بهر ه خواهد برد. اجرای این پروژه می تواند بازدهی موتور خودرو را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =