کد خبر: 178586
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

لامبورگینی در تلاش است تا فروش خود را دو برابر کند و به عقیده کارشناسان چیزی که می‌تواند در این خصوص کمک شایانی کند، اس یو وی جدید این شرکت « لامبورگینی اوروس » خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو ، اگر لامبورگینی LM002 را حساب نکنیم اوروس اولین اس یو وی تولید شده توسط لامبورگینی خواهد بود که به اولین موتور توربوی این برند، یعنی موتور V8 تویین توربو مجهز می‌شود. برای اینکه اطلاعات بیشتری در خصوص اس یو وی جدید لامبورگینی کسب کنید شما را به مطالعه مصاحبه مدیر اجرایی این شرکت، استفانو دومنیکالی و عضو هیئت مدیره مرکز تحقیق و توسعه، مائوریزیو رجیانی دعوت می‌کنیم.

[caption id="attachment_178591" align="aligncenter" width="600"] لامبورگینی اوروس ، نخستین اس یو وی لامبورگینی لامبورگینی اوروس ، نخستین اس یو وی لامبورگینی[/caption] [caption id="attachment_178592" align="aligncenter" width="600"]لامبورگینی LM002 لامبورگینی LM002[/caption]

دومنیکالی در پاسخ به این سوال که خریداران این لامبورگینی شاسی بلند قرار است چه تجربه ای را احساس کنند گفت : « ویژگی های این برند به هیچ وجه کمرنگ نخواهد شد و این اس یو وی یک لامبورگینی واقعی باقی خواهد ماند. این یکی از بزرگترین دغدغه های ما بود و بارها در هیئت مدیره شرکت در این خصوص صحبت کرده ایم. اگر شما چشمان خود را ببندید و متوجه ابعاد و ظاهر خودرو نباشید کاملا احساس رانندگی با یک لامبورگینی را خواهید داشت. »

[caption id="attachment_178590" align="aligncenter" width="600"] لامبورگینی اوروس ، نخستین اس یو وی لامبورگینی لامبورگینی اوروس ، نخستین اس یو وی لامبورگینی[/caption]

رجیانی هم با تایید این صحبت ها اظهار کرد که در طراحی نمونه اولیه اوروس تمام ویژگی های یک لامبورگینی رعایت شده است. وی در ادامه گفت : « شاسی، موتور، تعلیق و حتی صدای آن همانند یک لامبورگینی است. ما به یک دلیل از موتور توربو استفاده کردیم و آن این بود که یک اس یو وی نیاز به گشتاور بالایی در دورهای پایینی جهت کشش اولیه مناسب دارد و این تنها از عهده موتور توربو ساخته است. در غیر این صورت این اس یو وی نمی‌توانست به خوبی در مسیرهای شنی و ناهموار حرکت کند که برای چنین اتومبیلی اصلا قابل قبول نیست. »

رجیانی درباره استفاده از موتور توربو افزود : « این اولین بار بود که لامبورگینی تصمیم به استفاده از توربوشارژر می‌گرفت اما نه در یک سوپراسپرت؛ بلکه در یک اس یو وی. چرا؟ چون طبق مهندسان ما برای داشتن ویژگی های آفرود مناسب شما به گشتاور کافی در سریع ترین زمان نیاز دارید و فقط توربو چنین چیزی را مهیا خواهد کرد. »

[caption id="attachment_178588" align="aligncenter" width="600"] لامبورگینی اوروس ، نخستین اس یو وی لامبورگینی لامبورگینی اوروس ، نخستین اس یو وی لامبورگینی[/caption]

ارسال چنین گشتاور زیادی از طریق یک گیربکس دوکلاچه به چرخ ها امری دشوار خواهد بود بنابراین رجیانی در پاسخ به این سوال تایید کرد که برای اولین بار لامبورگینی در این اس یو وی از یک مبدل گشتاور استفاده خواهد کرد.

« ما یک مبدل گشتاور را بکارگیری کردیم. زیرا حجم گشتاور بسیار بالا بوده و هیچ گیربکس دوکلاچه ای توان مدیریت آن را ندارد. ما کماکان قصد داریم در حوزه گشتاور و قدرت بهترین باشیم. »

تولید یک اس یو وی توسط این برند در کارخانجات سنت آگاتا امری بشدت هیجان انگیز خواهد بود، جایی که اکنون آونتادور و هوراکان در آن تولید می‌شود.

[caption id="attachment_178587" align="aligncenter" width="600"]۲۰۱۷-audi-sq737 آئودی Q7[/caption]

لامبورگینی تاکید کرده است که موتور V8 تویین توربو بکار رفته کاملا منحصر به فرد می‌باشد؛ با این حال ممکن است پلتفرم اوروس با آئودی Q7 مشترک باشد. البته اگر لامبورگینی به خط مشی خود در استفاده از فیبرکربن ادامه دهد انتظار می‌رود این اس یو وی بسیار سبک تر از خواهر آلمانی خود شود.

لامبورگینی اوروس از سال ۲۰۱۸ وارد بازار فروش خواهد شد و پیش از آن در نمایشگاه فرانکفورت در سال آینده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

منبع : caradvice

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =