کد خبر: 179611
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

حذف کارت های سوخت در فرآیند عرضه بنزین به صورت غیررسمی به جایگاهداران ابلاغ شده اما تا زمان ابلاغ رسمی، هم کارت های سوخت خودروهای شخصی و هم کارت های سوخت جایگاه‌داران فعال خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم،بیژن حاج محمدرضا در خصوص اینکه در برخی مناطق تهران از صبح امروز اختلالهایی در سوخت گیری با کارت سوخت خودروهای شخصی گزارش شده، گفت: اگر موردی بوده ناشی از اشکالات فنی مربوط به همان جایگاه است و این اختلال های موردی ربطی به پروسه حذف کارت سوخت در عرضه بنزین ندارد. وی افزود: به صورت غیررسمی به جایگاهداران عرضه بنزین ابلاغ شده که به زودی کارت های سوخت غیرفعال می شوند اما هنوز ابلاغ رسمی صورت نگرفته و زمانی هم برای حذف کارت های سوخت اعلام نشده است. به گفته رئیس انجمن جایگاهداران سوخت، تا زمانی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از سوی دولت رسماً حذف کارت سوخت از چرخه سوخت گیری بنزین را اعلام نکند، هم کارت های سوخت خودروهای شخصی و هم کارت های سوخت جایگاهداران فعال خواهد بود. هشتم شهریورماه سال جاری خبر از ارسال پیشنهاد وزارت نفت به هیئت دولت برای حذف کارت سوخت از ابتدای مهرماه داد. بر اساس این پیشنهاد که به دستور وزیر نفت ارسال شده بود، مقرر شده بود در صورت موافقت دولت، کارت سوخت بنزین از ابتدای مهرماه حذف شود اما استفاده از کارت سوخت با طراحی متفاوت نسبت به بنزین، در سوخت گیری خودروهای گازوئیل سوز ادامه پیدا کند. بررسی این پیشنهاد در هیئت دولت انجام شد و دو روز پیش سخنگوی دولت از حذف کارت سوخت خبر داد و گفت: "رئیس جمهور ابلاغیه حذف کارت سوخت را صادر کرد و اجرای آن بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است." پیرو این دستور رئیس جمهور، در حال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال هماهنگ سازی سیستم های آفلاین و آنلاین عرضه سوخت با فرآیند عرضه بنزین بدون کارت سوخت است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیگی ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    حذف کارت سوخت با درنظر گرفتن سرمایه گذاری هنگفت اولیه تا بحال اشتباه محض است چراکه درصورت شرایط غیر قابل پیش بینی آتی ونیازمجدد از بعد مادی وزمانی باید متحمل خسارات هنگفت از بودجه کشورشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =