کد خبر: 182804
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

یکی از بزرگ ترین مشکلات مشتریان خودروهای چینی در بازار ایران، فروش خودروهای دست دوم خود بوده و هست، حالا ژانگ، مدیرعامل مدیران خودرو می گوید که برنامه این شرکت برای بازار خودروهای دست دوم بالاخره پس از یک سال از وعده قبلی این شرکت اجرایی شده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فرصت امروز ،یکی از بزرگ ترین مشکلات مشتریان خودروهای چینی در بازار ایران، فروش خودروهای دست دوم خود بوده و هست، حالا ژانگ، مدیرعامل مدیران خودرو می گوید که برنامه این شرکت برای بازار خودروهای دست دوم بالاخره پس از یک سال از وعده قبلی این شرکت اجرایی شده است.

the-chinese-market-will-fall-into-the-hands-of-second-hand-cars-b

ژانگ روز گذشته در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز خدمات پس از فروش و انبار قطعات این شرکت، در نشستی خبری در پاسخی  مبنی براینکه خودروهای دست دوم چینی بازاری ندارند و این بزرگ ترین مشکل مشتریان این دست خودروهاست، آیا برنامه ای که پیش از این برای خرید این خودروها توسط خود شرکت وعده داده بودید، اجرایی خواهد شد؟ بیان کرد: «بخشی از مشکل فروش این خودروها، به خدمات پس از فروش برمی گردد. برنامه ما برای بازار ایران معرفی خودروهای جدیدتر در هر سال به بازار ایران است که همزمان با این اقدام سرمایه گذاری بزرگی را در زمینه تامین قطعات و خدمات پس از فروش انجام داده ایم که به زودی آثار آن مشاهده شده و بازار دست دوم ما رونق پیدا خواهد کرد.»

او ادامه داد: «همچنین پیش از این درباره یک برنامه جامع مبنی بر خرید خودروهای دست دوم توسط شرکت از مشتریان صحبت کرده بودیم که اکنون یک سایت اینترنتی برای این کار تعریف شده و مشتریان می توانند در این سایت خودروهای خود را به فروش برسانند.»

ژانگ با بیان اینکه یکی از مدیران استراتژیک شرکت مدیران خودرو، مدیریت بخش خریدوفروش خودروهای دست دوم را برعهده گرفته است، تصریح کرد: «این موضوع نیازمند زمان زیادی است، اما به اعتقاد من محصولات چری در ایران تا چند سال آینده مثل هیوندا خواهد شد، هیوندا نیز در ابتدا با مشکل فروش خودروهای دست دوم مواجه بود ولی اکنون بازار بسیار خوبی دارد.»

مدیرعامل مدیران خودرو همچنین در پاسخ به اینکه نگران رقابت با خودروسازانی نظیر پژو و رنو در ایران نیستید؟ گفت: «ما بیش از ۱۲ سال است که در بازار ایران حضور داریم و در طول این مدت زیرساخت های خوبی را در ایران فراهم کرده ایم. همچنین چری بیش از ۸۰ سایت تولیدی در نقاط دیگر جهان دارد. نکته بعدی این است که سال گذشته در چین بیش از ۲۵میلیون خودرو تولید و به فروش رسید که همه برندهای مطرح جهان در آن حضور دارند. وقتی ما توانسته ایم در بازار بزرگی نظیر چین تولید خوبی داشته باشیم قطعا نگران رقابت در بازار کوچک تر ایران نیستیم.»

قطعات فیک ۲۰درصد ارزان تر هستند

یکی دیگر از انتقاداتی که به خودروسازان چینی وارد است گران بودن قطعات یدکی این محصولات در مراکز خدمات پس از فروش نسبت به بازار آزاد است. حالا مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو می گوید که قطعات بازار فیک هستند.

سردار توفیقی آذر در پاسخ به «فرصت امروز» در این باره گفت: «در مراکز خدمات پس از فروش قطعات اصل به فروش می رسد که نسبت به قطعات غیراصل در بازار ۲۰درصد گران تر است. همچنین دولت روی درآمدهای گمرکی تاکید خاصی دارد که به همین دلیل ثبت سفارش قطعات از ارز دولتی به ارز آزاد تغییر کرده است.»

او ادامه داد: «همچنین تعرفه های گمرکی ۶درصد افزایش داشته که موجب شده هزینه های تامین قطعات ما ۳۰درصد افزایش پیدا کند.»

توفیقی آذر در پاسخ به اینکه بیشترین علت مراجعه مشتریان مدیران خودرو به تعمیرگاه های خدمات پس از فروش چیست؟ گفت: «خودروهای ما از نظر موتوری کمترین مشکل را داشتند، اما بسته به نوع خودرو، بیشترین مراجعه ها متفاوت است، به طور مثال برخی خودروها برای سنسور دنده عقب، برخی کمک فنر و برخی دیگر کمپرسور کولر بود که با بررسی های صورت گرفته مشکل برطرف و خودرو تحویل مشتریان شد.»

او افزود: «خودروی تیگو۵ و ام وی ام۱۱۰جدید کمترین مراجعه به نمایندگی های خدمات پس از فروش ما را دارند.»

توفیقی آذر با اشاره به برنامه ریزی جامع مدیران خودرو برای ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش بیان کرد: مشتریان مدیران خودرو اطمینان داشته باشند ما برای تمام خودروهایی که عرضه می کنیم خدمات پس از فروش مناسب را پیش بینی و قطعات یدکی مورد نیاز را تامین می کنیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    چینی ها برای بازار ایران برنامه کاملی تدارک دیدندآنوقت خودروسازهای ما هنوز در برنامه ریزی تحویل خودروهای ثبت نامی مشتریان مانده اند.و پژو ۲۰۷ را ۱۱ ماه بعد از ثبت نام شروع به تولید می نمایند.هر جا برنامه ریزی و تعهد باشد پیشرفت هم همانجاست.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    حیف کرمان موتور که از فولکس و هیوندا به آشغالهای بی هویت و بی کیفیت چین تنزل کرده است! واقعا حیف!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =