نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تعیین تکلیف چگونگی هزینه کرد عوارض وصولی و در آمد ناشی از ارزش افزوده فروش گاز و شماره‌گذاری خودروها ۷۰ درصد عوارض وصولی به شهرها و ۳۰ درصد به روستاها تخصیص یافت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،جواد کاظم‌نسب امروز در اهواز اظهار کرد: در نشست دیروز ماده ۶ لایحه برنامه ششم توسعه از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و پس از استماع نظر مخالفان و موافقان بندهای «۱» و «۲» این ماده در خصوص تعیین میزان و درصد ارزش افزوده فروش گاز و شماره گذاری خودرو‌ها به مناطق شهری و روستایی با رای مثبت اکثریت نمایندگان حاضر به تصویب رسید.

وی افزود: در راستای تعیین تکلیف چگونگی هزینه کرد عوارض وصولی و درآمد ناشی از ارزش افزوده فروش گاز و شماره‌گذاری خودرو‌ها موضوع بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب نهم بهمن ماه ۱۳۸۶ مجلس، در قالب ماده ۶ لایحه برنامه ششم توسعه پیشنهادی دولت، ۷۰ درصد عوارض وصولی به شهر‌ها و ۳۰ درصد به روستا‌ها تخصیص یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر نمایندگان ۱۲ درصد از رقم ۷۰ درصدی اختصاصی شهر‌ها به کلانشهر‌ها تعلق گرفت.

بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب نهم بهمن ماه ۱۳۸۶ مجلس، در قالب ماده ۶ لایحه برنامه ششم با بیان اینکه از جمله مزایای این مصوبه توزیع عوارض وصولی موضوع ماده ۶ برنامه توسعه براساس شاخص جمعیت است توضیح داد: روستاهای فاقد دهیاری نیز طبق جمعیت و در قالب مصوبات شورای برنامه‌ریزی شهرستان سهم خود را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان نسبت به افزایش ۳۰درصدی سهم روستا‌ها و کاهش سهم کلانشهر‌ها تا ۱۲ درصد متذکر شد: نمایندگان مخالف خواهان ارجاع موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق شدند اما رای قاطع نمایندگان به ماده ۶ لایحه برنامه ششم توسعه جای شک و تردید برای کسی باقی نگذاشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: تصویب این ماده می‌تواند زمینه‌ساز توسعه متوازن روستا‌ها و صفحه روشنی در فعالیت مجلس دهم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =