کد خبر: 186493
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

امروز با یکی از فانتزی ترین کانسپت هایی که تا بحال دیده اید آشنا می‌شوید. تویوتا کانسپت-آی (Concept-i) یک وسیله خودران، با درب های قیچی شکل و تاکید بر ویژگی های هوش مصنوعی است.

به گزارش اخبار خودرو ، به گفته تویوتا این کانسپت حاصل آینده پژوهی وسایل نقلیه در سال ۲۰۳۰ می‌باشد و ساخت آن بر عهده استودیو طراحی تویوتا در کالیفرنیا بوده که اکنون در نمایشگاه CES 2017 در لاس وگاس رونمایی شده است.

[caption id="attachment_186495" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کانسپت-آی تویوتا کانسپت-آی[/caption]

تویوتا بیان کرده است کانسپت-آی می‌تواند گامی رو به جلو در جهت ارتباط نزدیک تر بین مردم و وسایل نقلیه باشد. بسیاری از عملکردهای این وسیله بر پایه یک دستیار با هوش مصنوعی است که تویوتا آن را «یو» نامیده است.

[caption id="attachment_186496" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کانسپت-آی تویوتا کانسپت-آی[/caption]

یک دایره با گرافیک متحرک دو بعدی که بر روی داشبورد ظاهر شده و به سایر قسمت‌ها مانند پنل درب جست و خیز میکند تا با سایر سرنشینان در ارتباط باشد.

به عقیده تویوتا سیستم یو برای ایجاد ارتباط با راننده خلق شده است تا بتواند احساسات وی را اندازه‌گیری کرده و نیازهایش را برآورده سازد.

[caption id="attachment_186497" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کانسپت-آی تویوتا کانسپت-آی[/caption]

حالت رانندگی کانسپت-آی بطور هوشمند بین دستی و خودران شناور است. بدین ترتیب که یک سیستم مانیتورینگ هوش مصنوعی حالت راننده و جاده را بررسی کرده و با توجه به میزان هوشیاری و تمرکز راننده بر رانندگی سطح خودرانی را افزایش یا کاهش می‌دهد تا از حوادث احتمالی پیشگیری کند.

[caption id="attachment_186498" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کانسپت-آی تویوتا کانسپت-آی[/caption]

این اتومبیل از بدنه ای یکپارچه به همراه درب های قیچی که رو به بالا باز میشوند برخوردار است و ظاهر آن شبیه به سفینه های داستان های علمی تخیلی شباهت دارد. طراحی این پروژه توسط تیمی به سرپرستی یان کارتابیانو اجرا شده که در کارنامه خود حضور در خلق کانسپت هایی مانند لکسوس LF-LC را نیز دارد.

[caption id="attachment_186499" align="aligncenter" width="600"]تویوتا کانسپت-آی تویوتا کانسپت-آی[/caption]

کاراکتر گرافیکی یو علاوه بر داخل خودرو در بیرون بدنه نیز حضور دارد. مثلا در هنگام نزدیک شدن سرنشینان روی درب ها به آنها خوش آمد میگوید، هنگام دور زدن یا توقف ناگهانی در عقب به سایر رانندگان هشدار می‌دهد و در جلو حالت خودران یا دستی بودن رانندگی را نمایش می‌دهد.

[aparat]MUQS9[/aparat]

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =