کد خبر: 187780
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

کمپانی فولکس‌واگن به تقلب و نصب نرم‌افزاری که منجر به تغییر نتیجه تست‌های آلایندگی شده بود، اعتراف کرده و پذیرفته است جریمه‌ای معادل ۴٫۳ میلیارد دلار بپردازد.

به گزارش اخبار خودرو ، نشریه گاردین مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که شش تن از مدیران پیشین فولکس‌واگن به نقش داشتن در رسوایی دیزلی سال ۲۰۱۵ متهم شده‌اند.

این در حالی اعلام می‌شود که کمپانی فولکس‌واگن به تقلب و نصب نرم‌افزاری که منجر به تغییر نتیجه تست‌های آلایندگی شده بود، اعتراف کرده و پذیرفته است جریمه‌ای معادل ۴٫۳ میلیارد دلار بپردازد.

طبق گفته لورتا لینچ، دادستان ایالات متحده آمریکا مدیرانی که اخیرا به‌دست داشتن در این رسوایی متهم شده‌اند، در مدت فعالیت مدیریتی خود که حدود یک دهه ادامه داشته است، با آگاهی به فریب مقامات، اقدام و قانون هوای پاک این کشور را نقض کرده‌اند.

به گفته خانم لینچ «همه این افراد دارای مسئولیت‌های کلیدی در فولکس‌واگن بوده‌‌اند که کارشان شامل نظارت‌بر توسعه موتورها و فعالیت در هیات‌مدیره این گروه خودروسازی می‌شود.

آنها به‌شدت از جایگاه خود سوءاستفاده کرده‌اند». براساس گزارش نیویورک‌تایمز مدیران خاطی عبارتند از هاینز یاکوب نیوسر، از بخش توسعه برند، ریچارد دورنکمپ و جنز هدلر از بخش ساخت موتور، برنت گوتویتز از بخش مدیریت کیفی و یورگن پیتر که نماینده اصلی فولکس واگن در گفت‌وگو با مقامات قانونی بوده است.

جریمه‌ای که مقامات آمریکایی از فولکس‌واگن طلب کرده‌اند، بیشترین مقدار جریمه‌ای است که در این کشور برای یک خودروساز تعیین می‌شود. ماه گذشته گزارش شده بود فولکس‌واگن موافقت خود را برای پرداخت مبلغ ۱۷٫۵ میلیارد دلار برای کسب رضایت مالکان خودروها و همچنین مقامات قانونی اعلام کرده است.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =