کد خبر: 187891
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹

این اولین بررسی است که یک نشریه صنعت خودرو درباره تویوتا کمری ۲۰۱۸ منتشر می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو ، شرکت تویوتا که به تازگی از نسل هشتم تویوتا کمری در نمایشگاه اتومبیل دیترویت پرده برداری کرده بطور اختصاصی از خبرنگاران نشریه معتبر موتورترند دعوت کرده است که به بررسی و آزمایش این سدان محبوب بپردازند. در واقع این اولین بررسی است که یک نشریه صنعت خودرو درباره تویوتا کمری ۲۰۱۸ منتشر می‌کند.

[caption id="attachment_187905" align="aligncenter" width="700"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

سال ۲۰۱۱ زلزله به قدرت ۹٫۱ ریشتر سواحل ژاپن را تکان داد و سونامی ناشی از آن موجب خسارات وسیعی به زیرساخت های این کشور شد. این زلزله چهارمین زلزله قدرتمندی بود که تابحال ثبت شده است.

طی این سالها ژاپن با سرعتی خیره کننده که فقط از این کشور انتظار می رود به بازسازی خرابی ها پرداخته و اکنون می‌توان گفت اوضاع کاملا به حال عادی برگشته و همه به زندگی عادی بازگشته اند. این برای تویوتا یعنی تمرکز روی حیاتی ترین محصولش؛ تویوتا کمری.

[caption id="attachment_187896" align="aligncenter" width="699"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

تویوتا برای انجام این تست پیست اختصاصی خود موسوم به سوگو را در نظر گرفته بود که در ارتفاعات اطراف توکیو واقع شده و یک ساعت با این شهر فاصله دارد.

با توجه به بارندگی شب گذشته و باد شدیدی که در پی آن از صبح وزیدن گرفت و نیز ساعات انجام آزمایش که نزدیک به غروب بود؛ شدت سرما بطور کاملا محسوسی افزایش یافته بود.

[caption id="attachment_187901" align="aligncenter" width="699"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

به هرحال امیدوار بودیم ملاقات با اولین تویوتا کمری کاملا جدید در یک دهه گذشته در هوای بهتری صورت بگیرد. برخلاف کمری های قبلی این یک ارتقا متدوال نیست.

این اولین نسخه کمری است که بر روی پلتفرم جهانی تویوتا (TNGA) سوار میشود. پلتفرمی که بزرگترین خودروساز جهان موفقیت آینده خود را در آن میبیند.

[caption id="attachment_187902" align="aligncenter" width="700"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

برای اینکه با آمادگی بیشتری با کمری ۲۰۱۸ مواجه شوم، روز گذشته و در هزاران مایل دورتر در سواحل کالیفرنیا چند ساعتی را با یک کمری V6 2016 رانندگی کردم تا حس لازم برای انجام آزمون داشته باشم.

به نظر من نکته ای که درباره تویوتا کمری طی سالهای اخیر بیشتر نمود پیدا می‌کند توازن آن در ویژگی های مختلف است. در کمری بین راحتی و هیجان، کیفیت و قیمت و نوآوری و سادگی تعادل برقرار است و در هیچیک از این موارد بیش از حد اغراق نشده است.

سرانجام به پیست سوگو رسیدیم. قبلا هرگز به اینجا نیامده بودم اما با این حال به نظرم بسیار آشنا می‌آمد. شاید این بخاطر شباهتی بود که با پیست های فوجی و سوزوکا دارد و چند ماه پیش یک موتور یاماها را در آن پیست آزمایش کردم.

[caption id="attachment_187904" align="aligncenter" width="700"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

پیست سوگو در دهه ۷۰ تاسیس شده و اثر بارندگی های زمستانی و آفتاب تابستانی برای سکوهای اطراف، که لابلای آنها خزه روییده کاملا مشخص است.

وارد محوطه ای می‌شویم که کمری های جدید در آنجا قرار دارند. اتومبیل ها بطور کامل در پوشش استتار قرار گرفته اند. سه دستگاه کمری با سه پیشرانه مختلف در اینجا قرار دارد.

چهار سیلندر، V6 و هیبریدی. در گوشه دیگری از سالن فضایی شبیه کلاس درس با تخته وایت برد، نیمکت و مانیتورهای بزرگ قرار دارد. همراه ما توضیح می‌دهد اینجا محل برگزاری جلسه آشنایی کارمندان تویوتا با ویژگی های کمری ۲۰۱۸ است.

و سرانجام پشت فرمان کمری قرار گرفتم. ارتفاع صندلی و سقف یک اینچ کمتر شده است و اصولا یکی از ویژگی های پلتفرم TNGA کاهش ۶ درصدی ارتفاع مرکز ثقل میباشد.

[caption id="attachment_187911" align="aligncenter" width="699"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

فاصله دو محور عقب و جلو ۲ اینچ و عرض خودرو از هر طرف ۰٫۵ اینچ افزایش یافته است. استحکام شاسی ۳۰ درصد افزایش یافته و سایز رینگ های از ۱۶ اینچ در مدل پایه LE تا ۱۹ اینچ در مدل XSE متغیر است. تعلیق عقب بطور کامل دگرگون و به بازوهای جناغی دوبل مجهز شده است.

همانطور که گفتیم ۳ پیشرانه برای کمری در نظر گرفته شده است. دو نسخه بنزینی و یک نسخه هیبریدی. موتورهای بنزینی عبارتند از ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر و ۳٫۵ لیتری V6 که بازده گرمایی آنها ۴۰ درصد افزایش یافته است.

نیروی تمام پیشرانه ها از طریق یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود (این گیربکس جایگزین نمونه قدیمی ۶ دنده اتوماتیک شده است) و در نسخه هیبریدی قابلیت تعویض دنده با استفاده از پدال های پشت فرمان نیز وجود دارد. در مورد کمری هیبرید گفته می‌شود قدرت آن ۱۰ درصد و ظرفیت باتری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

فرمان کمری همان حس آشنایی را دارد که قبلا در کالیفرنیا تجربه کردم اما مدتی طول کشید تا به پدال ها نیز عادت کنم. تعویض دنده ها نرم است اما حس می‌شود.

[caption id="attachment_187912" align="aligncenter" width="699"]تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری ۲۰۱۸[/caption]

سطح پیست بر اثر بارندگی شب گذشته لغزنده شده و شرایط مناسبی برای بررسی پایداری کمری به وجود آورده است. خوشبختانه دینامیک رانندگی نسل جدید کمری ارتقا قابل توجهی یافته و این در نسخه هیبریدی بیشتر احساس میشود.

خودرو در تندترین پیچ های پیست نیز از کنترل خارج نمیشود و توزیع وزن ماهرانه در پلتفرم جدید در این خصوص بی تاثیر نیست. این یکی از مشکلات نسل فعلی کمری و آکورد است که کنترل آنها در پیچ ها و جاده های لغزنده دشوار می‌کند.

در پایان با ماساتو کاتسوماتا مدیر پروژه کمری درباره نسل جدید این خودرو صحبت کردیم. وی گفت : «اگر شخصی به دنبال ماشینی کم دردسر باشد و از طرفی بودجه خرید اتومبیل اروپایی را نیز نداشته باشید می‌توانید به وی بگویید با خاطری آسوده یک کمری بخرد.

اما پس از تولید هفت نسل ما فلسفه اولیه خود را فراموش کرده ایم. اینکه این اتومبیل قبل از اینکه یک کمری باشد یک اتومبیل کاملا جدید است. به همین دلیل اگر نسل هفتم نسبت به نسل قبل خود ۶۰ درصد تغییرات داشت در نسل جدید ما ۱۰۰ درصد تغییرات ایجاد کرده ایم. پیشرانه های جدید، گیربکس جدید، پلتفرم جدید و بدنه جدید.»

[gallery link="file" ids="187913,187912,187911,187910,187909,187908,187907,187906,187905,187904,187903,187902,187901,187900,187899,187898,187897,187896,187895,187894,187893,187892"]

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الف ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    1
    خدا کنه کف این مدل به زمین نگیره. کمری مدل ۲۰۱۲ داریم و وقتی عقب سه نفر می شینن کفش می گیره و حال آدم گرفته می شه. تا حالا سه بار زیر ماشینو بردیم برای تعمیر. واقعا آزار دهندس
  • امیر حسام ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1
    ما کمری ۲۰۱۲ داریم چهار نفریم می شه گفت که تا حالا بیست بار زیرش خورده خیلی آزار میده ولی از هر لحاظ خوبه فقط ای یک اشکال رو داره
  • علی ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    1
    چون توی خارج سرعت گیر نیست کف خودرو های خارجی پایین هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =