کد خبر: 187938
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

امشب شرکت مدیران خودرو از ام‌وی‌ام X22 به‌عنوان یک هاچ‌بک کراس و کراس‌اوور کوچک شهری رونمایی می‌کند و بدین ترتیب پرونده محصولات جدید این شرکت در سال ۹۵ بسته می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ، پیش از این اعلام شده بود مدیران خودرو تا پایان سال ۱۳۹۵ چهار خودرو به بازار ایران معرفی می‌کند. چری آریزو۵، ام‌وی‌ام X33S، چری تیگو۵ فیس‌لیفت و ام‌وی‌ام X22 جمع محصولات جدید خودروهای این شرکت را تشکیل می‌دهند.

به احتمال زیاد امشب مدیران این شرکت قیمت نهایی این محصول را برای نسخه دنده‌ای و اتوماتیک اعلام می‌کنند. به احتمال زیاد قیمت X22 در محدوده ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

[caption id="attachment_187945" align="aligncenter" width="700"]ام‌وی‌ام X22 ام‌وی‌ام X22[/caption]

پیش‌تر به این مساله اشاره کردیم که این روزها خودروهای هاچ‌بک کراس با استقبال خوبی از سمت خریداران مواجه شده‌اند. دلیل اصلی این استقبال را می‌توان به خاطر نوع طراحی ظاهری و برخی ویژگی‌های بدنه آن‌ها معرفی کرد.

برخی بر این باور هستند که X22 همان ام‌وی‌ام ۳۱۵h است که تنها ارتفاع آن بیشتر و فیس‌لیفتی روی آن انجام شده است. ولی وقتی وارد جزئیات این خودرو می‌شویم، به این نکته می‌رسیم که تنها برخی شباهت‌های ظاهری باعث شده است ذهن برخی افراد به سمت ۳۱۵h برود.

با نگاهی به اطلاعات فنی متوجه می‌شویم X22 از نظر فاصله محوری و ابعاد با ۳۱۵h متفاوت است و در اصل یک هاچ‌بک کراس به حساب می‌آید که از پایه به این شکل طراحی شده است. ۲۸ میلی‌متر فاصله محوری بیشتر X22 نسبت به ۳۱۵h، امروز ما را به این نکته می‌رساند که در قالب پلت‌فرم، این دو خودرو نسبت به یکدیگر مجزا هستند.

طراحی جلو به سبک خوبی انجام شده است و عموم افرادی که آن را می‌بینند حس خوبی از آن دریافت می‌کنند. همچنین محل قرارگیری دی‌لایت‌ها در قسمت مناسبی است و در روز پرتاب نور خوبی دارد. فاصله چرخ‌های جلو تا سپر تا حدی مناسب است و از گیر کردن این قسمت در برخی شیب‌های روبه بالا جلوگیری می‌کند.

البته اصول طراحی هاچ‌بک‌های کراس به سمتی رفته است که دیگر مشکل گیر کردن خودرو حل شود. ولی هنوز در برخی کراس‌ها شاهد هستیم که زوایه ورود و خروج نسبت به نسخه هاچ‌بک اصلاح چندانی نشده است.

ولی آنچه در X22 واضح است، پلت‌فرم جدید چری باعث شده این خودرو تا حدی متمایز نسبت به هاچ‌بک‌های کراس دیگر باشد و تا حدی به عنوان یک کراس‌اوور شهری از آن یاد شود. در بخش طراحی جانبی شاهد هستیم که رینگ‌های تراش‌خورده حس اسپرت را در X22 تزریق کرده‌اند.

همچنین خطوط طراحی جانبی باعث شده است هماهنگی خوبی با رینگ‌ها ایجاد شود و در عین حال خانوادگی بودن این خودرو، جوانان را به سمت خود بکشاند.

ولی وقتی در بخش طراحی به قسمت عقب خودرو می‌رسیم، با سلیقه صفر و یکی مواجه می‌شویم. وقتی به عقب X22 نگاه می‌کنید، یا از آن خوشتان می‌آید یا کلا نظرتان در مورد این خودرو تغییر می‌کند. نوع طراحی و قرارگیری چراغ‌ها به سبکی است که تفاوت زیادی با خودروهای دیگر دارد و شاید این همه تمایز برای برخی خریداران جذاب نباشد.

از همین رو می‌توان گفت در بخش عقب، چری ریسک زیادی را برای طراحی ۳X یا همان X22 انجام داده است. در کل می‌توان گفت که طراحی بیرونی X22 می‌تواند نظر اکثریت را به سمت خود بکشاند و نقاط مثبتش بیشتر از برخی ضعف‌های طراحی آن به چشم می‌آید.

کمپانی چری در بخش طراحی X22 به سبک جدید خود عمل کرده است. وقتی داخل این خودرو را می‌بینید، شباهت‌های زیادی بین آن و MVM X33S پیدا می‌کنید.

نوع خطوط طراحی و قرارگرفتن دکمه‌ها، مانند X33S است. البته در بخش دریچه‌های هوا، نوع طراحی رو دری‌ها و رنگ‌بندی اتاق، تفاوت‌هایی بین X22 و X33S پدید می‌آید.

می‌توان گفت که نوع قرارگیری دستگیره‌های روی در X22 به مراتب قوانین ارگونومی بیشتری را نسبت به X33S رعایت کرده است و تم مشکی و نارنجی جذابیت خوبی را به کابین می‌دهد. تودوزی چرمی هم می‌تواند به جذابیت کابین این خودرو، امتیازی را اضافه کرده باشد.

وجود امکاناتی نظیر مانیتور ۸ اینچی لمسی، بلوتوث، قابلیت اتصال USB ، کروز کنترل، سیستم کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور و دوربین عقب، کامپیوتر سفر، سانروف و ... می‌توانند جزو امکاناتی باشند که حین رانندگی به راننده کمک می‌کنند.

در نسخه اتوماتیک X22، امکان انتخاب حالت رانندگی اسپرت و ECO تعبیه شده است. نوع طراحی پشت آمپر هم سبکی خاص را دنبال می‌کند و کمتر در بازار ایران، خودرویی به این صورت یافت می‌شود.

پشت آمپر X22 طراحی متفاوتی دارد و عقربه‌ها به صورت قرینه حرکت می‌کنند و پس‌زمینه آن به شکل لانه زنبوری و مشکی طراحی شده است. پیشرانه این خودرو ۵/۱ لیتر حجم دارد و ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر تولید می‌کند.

گیربکس چهار دنده اتوماتیک و پنج دنده دستی در نسخه‌های مختلف X22 نصب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود شرکت مدیران خودرو با توجه به بازار شب عید، فروش خوبی را برای این خودرو تجربه کند.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =