کد خبر: 190771
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵

در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت از کشورهای ایران، کره‌جنوبی، چین، ژاپن، فرانسه، آلمان، ترکیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و تایوان شرکت دارند.

نمایشگاه خودرو تهران با حضور ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی روز گذشته در مجموعه‌ نمایشگاهی شهرآفتاب آغاز به‌کار کرد. سرانجام پس از ۱۱ سال که جای خالی اتوشو در پایتخت احساس می‌شد، حضور محکم و با انرژی شرکت‌های داخلی و خارجی، سیل جمعیت بازدیدکنندگان را به سوی شهرآفتاب کشانده است.

[caption id="attachment_190708" align="aligncenter" width="621"]نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017 نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017[/caption]

در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت از کشورهای ایران، کره‌جنوبی، چین، ژاپن، فرانسه، آلمان، ترکیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و تایوان شرکت دارند.

حضور شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو و نمایندگان رنو، هیوندای، تویوتا، کیا، نیسان، ب‌ام‌و، اسکانیا، ولوو، میتسوبیشی، ام‌جی، ماموت و ام‌وی‌ام در کنار شرکت‌های بزرگ خدماتی در نمایشگاه خودرو تهران می‌تواند جذابیت‌های زیادی را برای بازدید از این نمایشگاه به همراه داشته باشد.

نمایشگاه خودرو تهران با نام Tehran Auto Show از ۲۶ تا ۳۰ بهمن از ساعت ۱۲ تا ۲۰ برای بازدید علاقه‌مندان به صنعت خودرو در مجموعه‌ نمایشگاهی شهر‌آفتاب، واقع در بزرگراه خلیج فارس، در نزدیکی حرم مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه شرکت‌های خودروسازی و واردکنندگان از آخرین خودروهای خود رونمایی کردند. همچنین قسمتی از نمایشگاه خودرو تهران به خودروهای کلاسیک اختصاص یافته که به‌دلیل تقابل خودروهای مدرن و کلاسیک برای بازدیدکنندگان از جذابیت بالایی برخوردار است.

نکته مثبت نمایشگاه خودرو تهران را می‌توان برگزاری منظم و شایسته آن دانست که نشان از توانایی و پتانسیل کشور برای برگزاری چنین نمایشگاه‌های بین‌المللی دارد. در این گزارش سراغ برخی شرکت‌کنندگان برتر رفتیم تا با محصولات و برنامه‌های آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

پرشیا خودرو دست‌پر به نمایشگاه آمد

پرشیاخودرو که چندی پیش با رونمایی از ب‌‌ام‌و سری ۷ سبد خودروهای خود را کامل کرد، از خودروی جدید خود در نمایشگاه تهران نیز پرده‌برداری کرد. پرشیاخودرو در نمایشگاه خودرو تهران در کنار نمایش خودروی جدید هاچ‌بک خود یعنی ب‌ام‌و سری یک، به سراغ رونمایی از سری۲ اکتیو تورر در دو مدل رفت.

[caption id="attachment_190709" align="aligncenter" width="621"]نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017 نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017[/caption]

مدل اول از این MPV نسخه ۲۱۸ است که در ساعت ۲:۱۸ بعد از ظهر روز سه‌شنبه رونمایی شد. این مدل به پیشرانه ۵/۱ لیتری ۳سیلندر با توانایی تولید ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون‌متر گشتاور مجهز شده و قرار است با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک روانه بازار شود.

نسخه دوم از سری ۲ اکتیو تورر که برای بازار کشور در نظر گرفته‌شده، نسخه ۲۲۵ است که دقیقا هفت دقیقه پس از نسخه ۲۱۸ و در ساعت ۲:۲۵ بعد از ظهر روز گذشته در نمایشگاه خودرو تهران به معرض نمایش عموم درآمد. این مدل با پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۲ لیتری توانایی تولید ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را داراست. ازجمله تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل‌عرضه در سری۲ اکتیو تورر می‌توان به سیستم باز شدن درها بدون کلید، لاستیک‌های ران‌فلت، در صندوق برقی، دوربین دید عقب، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، سنسور پارک عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، هدآپ دیسپلی و... اشاره کرد.

قیمت مدل‌های جدید ب‌ام‌و هنوز از سوی پرشیاخودرو اعلام نشده است. پرشیاخودرو در غرفه خود علاوه‌بر دو مدل جدید اشاره شده، یک دستگاه ب‌ام‌و i8 خاکستری رنگ را نیز به معرض دید عموم قرار داده تا بیش‌از پیش زمزمه‌های عرضه این سوپراسپرت هیبرید از سوی این شرکت قوت بگیرد.

علاوه‌بر این حضور ۷۳۰i در نمایشگاه خودرو تهران موجب شد بازدیدکنندگان زیادی به سوی غرفه این شرکت کشانده شوند. از مشخصات فنی سری ۷ ارائه‌شده از سوی پرشیاخودرو باید به موتور چهار سیلندر دولیتری مجهز به سیستم توربوشارژ اشاره کرد که توانایی تولید ۲۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

توفان لوتوس به شهرآفتاب رسید

گروه افرا در حالی پا به نمایشگاه خودرو تهران گذاشت که از پلاک شدن اولین لوتوس الیز S حدود دو هفته می‌گذرد. همین موضوع موجب شد تا خیل عظیم بازدیدکنندگان به سوی غرفه بزرگ این شرکت رهسپار شوند.

حضور سه دستگاه لوتوس الیز S، الیز کاپ ۲۲۰ و الیز اسپشیال ادیشن در غرفه گروه افرا موجب شد تا علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت شهری به بازدید از آن‌ها بپردازند. نکته قابل‌توجه حضور یکی از چهار دستگاه لوتوس الیز پلاک‌شده در محوطه بیرونی نمایشگاه است.

[caption id="attachment_190735" align="aligncenter" width="699"]نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017 نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017[/caption]

خودروی مذکور اولین لوتوسی است که موفق به دریافت پلاک ملی شد. رنگ سفارشی این خودرو که با نام Racing Green شناخته می‌شود، ظاهر اسپرت این خودرو را بیش از پیش جذاب‌تر کرده و این رنگ از سال ۱۹۷۳ برای لوتوس قابل سفارش است.

در همین راستا روزنامه «دنیای خودرو» در نمایشگاه خودرو تهران به‌صورت اختصاصی با محمدعلی بصروی، عضو هیات‌مدیره گروه افرا مصاحبه‌ای کوتاه ترتیب داده است. بصروی درخصوص مساله پلاک شدن‌ خودروهای خود این چنین گفت: «تاکنون ۴ دستگاه از ۱۲ دستگاه لوتوس الیز توانسته‌اند مراحل سخت دریافت پلاک ملی را پشت سر بگذارند و سایر الیزهای موجود نیز در چند روز آینده مجوز دریافت پلاک ملی را دریافت خواهند کرد.»

همچنین وی درخصوص برنامه‌های این شرکت برای ورود لوتوس الیز به ایران گفت: کمپانی لوتوس سالانه هزار دستگاه مدل الیز تولید می‌کند که از این تعداد حدود ۴۰ تا ۶۰ دستگاه از آن به بازار ایران اختصاص خواهد داشت که این نشان از پتانسیل بالای بازار ایران برای خودروهای اسپرت شهری دارد.

درخصوص ایمنی محصولات لوتوس باید گفت استاندارد ۵۱گانه موجود در کشور موجب شده است ایمنی خودروهای واردشده به کشور در بالاترین سطح باشد، همچنین از لحاظ امکانات و تجهیزات، لوتوس الیزهای گروه افرا همگی نسخه‌فول هستند که از تودوزی مرغوب جیر آلکانترا و چرم ناپا تشکیل شده است. نکته قابل‌توجه داخل کابین این خودروها، صندلی‌های اسپرت است و قیمتی حدود ۳۷ تا ۴۹ میلیون تومان دارد که دارای تاییدیه F1 هستند.

بصروی درخصوص شرایط فروش و تحویل خودروهای لوتوس به مشتریان گفت: «در حال‌حاضر قیمت الیز ۴۲۰ تا ۴۶۰ میلیون تومان است که به صورت فوری تحویل مشتریان می‌شود.»

[caption id="attachment_190707" align="aligncenter" width="621"]نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017 نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵ - Tehran Auto Show 2017[/caption]

همچنین وی‌ درخصوص خودروهایی که به‌صورت سفارشی از سوی مشتریان تقاضا می‌شود، گفت: «حدودا ۶۰ روز کاری زمان می‌برد تا خودروی موردنظر هر فرد از سوی کمپانی لوتوس ساخته شود و به‌دست مشتری برسد.

همچنین تفاوت قیمت خودروهای سفارشی مبلغی حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. لازم به ذکر است که تمامی لوتوس‌های عرضه‌شده توسط گروه افرا دارای گارانتی ۳ ساله بین‌المللی بدون محدودیت کیلومتر هستند.

گروه افرا برای هرچه بهتر شناساندن برند لوتوس در ایران، قصد دارد در سال ۹۶ با برگزاری مراسم‌هایی از قبیل تست درایو، لوتوس تریپ یا همان سفرهای گروهی و گردهمایی‌های اعضای باشگاه لوتوس این خودروی اسپرت شهری را به علاقه‌مندان معرفی کند.»

لوتوس الیز دارای یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۸/۱ لیتری است که توانایی تولید ۲۱۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. سیستم انتقال قدرت این خودرو از جعبه دنده شش سرعته دستی تشکیل شده است که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر این خودرو ۲/۴ ثانیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =