کد خبر: 191512
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

علی‌رغم قوانین خاص همچون ممنوعیت خودروهای ۶ و ۸ سیلندر، سرانجام اولین فراری در سال ۲۰۱۲ وارد ایران شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایلنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا مدت‌ها کسی به فکر وارد کردن خودروهای لوکس به کشور نبود. شرایط جنگ و سیاستهای اقتصادی آن دوران باعث شد که تا مدتها خودرویی مانند فراری به کشور وارد نشود. در آن دوران، خودروهای لوکسی که در کشور باقی مانده بودند نیز به صورت قاچاق از کشور خارج شدند تا عملا جاده‌های کشور در اختیار خودروهای داخلی باشد.

 سرانجام در سال ۲۰۱۲ اولین فراری که توانست از مبادی قانونی، وارد کشور بشود و پلاک ملی دریافت کند در در خیابان‌های تهران دیده شد. فراری ۴۵۸ ایتالیا با برخی مجوزهای خاص پس از ۱۴ ماه انتظار توانست از دبی وارد کشور شده و سپس پلاک ملی شود. این فراری تا به امروز نزدیک ۶ هزار کیلومتر مسافت پیموده است این درحالی است که یک فراری ۴۸۵ دیگر مدل اسپایدر در تبریز وجود دارد که پلاک آن منطقه ای است. مشخصات این خودرور عبارت است از :حجم موتور ۴٫۵ لیتر،قدرت موتور ۵۶۰ اسب بخار،شتاب صفر تا صد ۳٫۴ حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر،وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم، ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور و جعبه دنده ۷سرعته فراری ۴۵۸ ایتالیا یک خودروی اسپرت موتور وسط است و در آن زمان  جانشین فراری اف۴۳۰ شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ به صورت رسمی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    چرا نگفتین این فراری رو آقای حمید سوریان وارد کرد ، البته مجوز دو دستگاه رو گرفته بود و دومیش الان چند ساله توی گمرک داره خاک میخوره و هنوز نتونسته واردش کنه علتش هم لغو مجوز ورودش بعد روی کار آمدن دولت آقای روحانی بود ، این ماشین در بدو ورودش به ایران حدودا هشت میلیارد تومان قیمت خورد ، و الان حدودا ۶/۵ میلیارد پولشه .
  • حدیثه IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    0 0
    من خریدار این ماشین هستم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =