کد خبر: 192542
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

هر فناوری که در آینده وجود داشته باشد، لامبورگینی در وهله نخست خود را متعهد به ارتقای تجربه رانندگی با آن خواهد کرد، زیرا شما لامبورگینی می‌خرید که از راندن آن لذت ببرید.

به گزارش اخبار خودرو ،  مدت‌ها بود لامبورگینی را مشغول انجام تست‌های مختلف روی نسخه عجیبی از اوراکان دیده بودیم. حتی گزارش‌هایی از ثبت رکورد سرعت آن را در پیست نوربرگ رینگ خوانده بودیم تا اینکه سرانجام در روز اول نمایشگاه ژنو، این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی از جذاب‌ترین مدل اوراکان با نام پرفورمانت رونمایی به عمل آورد.

[caption id="attachment_192557" align="aligncenter" width="700"]اوراکان پرفورمانت اوراکان پرفورمانت[/caption]

این ماشین که تنها چند ساعت پس از آغاز به‌کار نمایشگاه رونمایی شده، ابرخودرویی است که از موتور تنفس طبیعی ۵٫۲ لیتری V10 موجود در سایر خانواده اورکان استفاده می‌کند اما گفته شده که عملکرد آن تا حدی بهبود یافته است و ۶۳۱ اسب‌بخار نیرو (۳۰ اسب بخار بیشتر از مدل معمولی) و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار خودرو قرار می‌دهد.

[caption id="attachment_192543" align="alignleft" width="260"]. .[/caption]

صفر تا ۱۰۰کیلومتر این ماشین تنها ۲٫۹ ثانیه و صفر تا ۲۰۰کیلومتر آن ۸٫۹ ثانیه اعلام شده است که به ترتیب ۰٫۳ و ۰٫۱ ثانیه نسبت به مدل قبلی اوراکان بهبود یافته‌اند.

در روز اول نمایشگاه ژنو میتیا بورکرت، طراح ارشد لامبورگینی برای معرفی اوراکان پرفورمانت در غرفه لامبورگینی حضور داشت و ما مصاحبه‌ای کوتاه را در خصوص طراحی این مدل جدید و آینده طراحی لامبورگینی با او انجام دادیم.

در طراحی اوراکان پرفورمانت چه فاکتورهایی مد نظر شما بوده است؟ مهم‌ترین نکته در طراحی اوراکان پرفورمانت توجه به ارزش‌های برند لامبورگینی بود که عبارتند از اصالت، پیشتازی و خلاقیت. پس می‌توان گفت ما در طراحی این ماشین همان اصولی را رعایت کرده‌ایم که اساس برندمان را تشکیل می‌دهد.

در طراحی اورکان پرفورمانت اصالت لامبورگینی را می‌توان در خطوط طراحی آن مشاهده کرد. البته ویژگی‌‌های دیگری نیز وجود دارد که اورکان آنها را دنبال می‌کند. پیشتاز بودن فاکتور بعدی مورد توجه بوده است.

این خودرو علاوه بر داشتن عملکردی فوق‌العاده از طراحی پیشرویی نیز بهره می‌برد. ظاهر این ماشین که می‌توان گفت تهاجمی است با الهام از جت‌های جنگنده ساخته شده که کاملا با ویژگی تندرو بودن این ماشین مطابقت دارد.

اما علاوه بر این در تیم طراحی بسیار طرفدار مسابقات و خصوصا مسابقات گرند‌پری موتورسواری هستیم. به همین دلیل وقتی پشت این ماشین را نگاه می‌کنید می‌توانید تاثیر موتورهای مسابقه‌ای را نیز در طراحی آن ببینید.

مساله خلاقیت را نیز می‌توان در ترکیبات خاص مورد استفاده در این ماشین مشاهده کرد؛ ترکیباتی که هنوز در هیچ خودروی تولیدی دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است.

با استفاده از این ترکیبات، می‌توانیم هوشمندانه‌تر در خصوص سیستم آیرودینامیک آن تصمیم‌گیری کنیم. پس نکات تاثیرگذار در طراحی این ماشین را می‌توان در گذشته لامبورگینی، جت‌های جنگی، موتورهای مسابقه‌ای و البته نگاهی آینده‌نگرانه دانست.

شما کار طراحی را با تیمی بزرگ پیش می‌برید یا یک تیم کوچک؟ ما تیمی کوچک اما در عین حال سریع هستیم، در واقع سریع و خشمگین (اشاره به نام یک فیلم مشهور) کار با این تیم بسیار مایه مسرت من است زیرا همگی ما بسیار پرشور و باانگیزه هستیم.

همه ما از هر روز کاری‌مان واقعا لذت می‌بریم و از خلق مدل‌‌های جدید برای لامبورگینی بسیار خوشحال هستیم. تیم کوچک ما از آخرین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد اما در عین حال همگی قادر به طراحی دستی هستیم. اما مهم‌ترین نکته برای من این است که روحیه تیمی ما بسیار مثبت است و در نتیجه می‌توانیم از کار روزانه‌مان لذت ببریم.

به نظر شما در مقام طراحی خودروهای اسپرت گرایش‌های امروز در صنعت خودرو مانند فناوری خودران و استقبال زیاد از خودروهای شاسی‌بلند چه تاثیری بر آینده خودروهای لامبورگینی خواهد گذاشت؟ من در امروز زندگی می‌کنم و چیزی که می‌بینم همان چیزی است که در طراحی این ماشین قابل مشاهده است. نکته این است که هنوز هم افراد می‌خواهند از راندن خودروها لذت ببرند. اوراکان پرفورمانت به‌خوبی آنچه را که لامبورگینی به دنبال آن است، نشان می‌‌دهد. این چیزی است که به زعم من هرگز از بین نخواهد رفت و از بابت آن مطمئن هستم. اما در مورد پیشرفت‌های فناورانه باید بگویم هر فناوری که در آینده وجود داشته باشد، لامبورگینی در وهله نخست خود را متعهد به ارتقای تجربه رانندگی خواهد کرد، زیرا شما لامبورگینی می‌خرید که از راندن آن لذت ببرید.

[gallery link="file" ids="192559,192558,192557,192556,192555,192554,192553,192552,192551,192550,192549,192548,192547,192546,192545,192544"]

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =