کد خبر: 193908
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

شرکت لیبهر با وجود کاهش درآمد جزئی خودروهای عمرانی به‌ویژه در زمینه حفاری زمین، جرثقیل‌های متحرک و جرثقیل‌های ثابت، توانست از سال ۲۰۱۴ وضعیت خود را مدیریت و از جایگاه هفتم برندهای پرفروش در خودروهای عمرانی به رتبه پنجم دست پیدا کند؛ جایگاهی که در سال ۲۰۱۳ متعلق به شرکت سانی بود.

به گزارش اخبار خودرو ، لیبهر گرچه در سال ۲۰۱۵ رتبه پنجم خود را از دست داد اما در سال ۲۰۱۶ این جایگاه را مجددا در اختیار گرفت. اتفاقی که موجب تحول در لیبهر شد، سرمایه‌گذاری در مرکز جدید لجستیک در آلمان، توسعه بازار محلی استرالیا، اضافه‌کردن مدل‌های جدید از خاکبردار‌های هیدرولیک، لودرهای چرخ‌دار و ماشین‌آلات جابه‌جایی مواد در چین بود که سهم بازار این شرکت را ۴٫۶درصد افزایش داد.

[caption id="attachment_193910" align="aligncenter" width="700"]لیبهر ، قدرتمندترین جرثقیل و بزرگ‌ترین دامپ‌تراک دنیا را در اختیار دارد لیبهر ، قدرتمندترین جرثقیل و بزرگ‌ترین دامپ‌تراک دنیا را در اختیار دارد[/caption]

۱۳۰ شرکت زیرمجموعه گروه لیبهر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات سنگین واقع در سوئیس است. محصولات این تولیدکننده که از ۱۳۰ شرکت تشکیل شده به ۱۰ بخش تقسیم می‌شود؛ تجهیزات زمین‌شناسی، معدن، جرثقیل‌های متحرک، جرثقیل‌های ثابت، خودروهای تولید بتن، جرثقیل‌های دریایی، سیستم‌های حمل‌ونقل و هوافضا، سیستم‌های اتوماسیون و ابزار ماشین‌آلات، لوازم داخلی و قطعات.

این تولیدکننده در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان از ۴۱ هزار نیروی کار برخوردار بود و فروش سالانه خود را به ۸٫۸ میلیارد یورو رساند. همچنین لیبهر در سال ۲۰۰۷ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید جرثقیل شناخته شد. این کارخانه که در سال ۱۹۴۹ از سوی هانس لیبهر تاسیس شد، همچنان از سوی خانواده بزرگ لیبهر اداره و مدیریت می‌شود، از این رو در سال ۲۰۰۵ مجله فوربس نام این خانواده را در لیست میلیاردرها قرار داد.

همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد حدود ۱۶۰ میلیون یورو روی سایت تولیدی در سوئیس سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کمپانی موفق شد سال مالی ۲۰۱۵ را با یک رکورد سالانه حدود ۹٫۲۵ میلیارد یورو به پایان برساند که نسبت به سال پیش از آن رشد ۴٫۸ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که اتفاق مشابه آن در تاریخچه این شرکت رخ نداده است.

سرمایه‌گذاری‌های لیبهر سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ به ترتیب ۹۰۰ میلیون‌یورو، ۶۳۶ میلیون‌ یورو، ۵۴۴ میلیون یورو، ۶۶۹ میلیون یورو، ۸۵۴ میلیون یورو، ۸۳۰ میلیون یورو، ۸۱۶ میلیون یورو و ۷۵۱ میلیون یورو بوده است که درمجموع به ۶ میلیارد یورو رسید.

این تولیدکننده سوئیسی در سال مالی ۲۰۱۲ حدود ۸۵۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام داده که براساس اعلام لیبهر، بخش اعظمی از آن مربوط به پروژه گسترش امکانات تولیدی در دالیان چین بوده است. شرکت لیبهر در سال ۱۹۷۰ اولین کارخانه خود را در آمریکا تاسیس کرد و بعد از دو سال این کارخانه امکانات تولیدی خود را گسترش داد که با گذشت زمان به تولیدکننده کامیون‌های معدنی تبدیل شد.

لیبهر در کارخانه‌ خود واقع در آمریکا از محصولات متنوعی بهره می‌برد و تکنولوژی‌های بسیاری را در این زمینه به کار گرفته است. این کمپانی در حال حاضر به تولید هشت بخش از محصولات لیبهر در آمریکا می‌پردازد.

قدرتمندترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ها شرکت لیبهر به دلیل تولید جرثقیل مدل LR13000 قدرتمندترین و بلندترین جرثقیل دنیا را در اختیار خود دارد. این جرثقیل توانایی بالابردن سه هزار تن را دارد و حداکثر می‌تواند بار را تا ۲۴۸ متر ارتفاع جابه‌جا کند. در میان دیگر محصولات لیبهر می‌توان به دامپ‌تراک T282C و T284 اشاره کرد که در سال تولید به عنوان بزرگ‌ترین دامپ‌تراک دنیا شناخته می‌شد.

این دامپ‌تراک‌ها با ظرفیت حمل‌ بار ۴۰۰ تن از سوی شرکت طراحی و تولید شدند. مدل T282C در واقع جانشین مدل T282B با ظرفیت حمل ۳۶۰ تن شد و در رده کامیون‌های معدنی قرار گرفت. همچنین مدل T284 به عنوان آخرین کلاس کامیون‌های لیبهر شباهت‌های بسیاری با مدل T282C دارد.

وزن ناخالص T282C و T284، حدود ۶۶۱ تن و طول ‌آن‌ها ۱۵٫۶۹ متر است. همچنین از نظر عرضه و ارتفاع هم برابر هستند و عرض و ارتفاع آن‌ها به ترتیب ۹٫۶۷۹ و ۷٫۴۲ متر است. این خودروها از سوی لیبهر به موتور دیزلی ۲۰ سیلندر مجهز شده‌اند و توانایی تولید ۳۷۵۰ اسب‌بخار را دارند. همچنین حداکثر سرعت این کامیون‌ها ۶۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =