کد خبر: 199668
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

پایتخت به ۱۰هزار اتوبوس نیاز دارد، در حالی‌که اکنون تعداد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران کمتر از ۷هزار دستگاه و متاسفانه از این تعداد نیز بخشی فرسوده است

به گزارش اخبار خودرو ، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: «پایتخت به ۱۰هزار اتوبوس نیاز دارد، در حالی‌که اکنون تعداد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران کمتر از ۷هزار دستگاه و متاسفانه از این تعداد نیز بخشی فرسوده است.

مازیار حسینی با بیان این‌که اولویت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی تهران جنوب‌شهر تعیین شده است، افزود: «مدیریت شهری اهتمام جدی نسبت‌ به افزایش سهم حمل‌و‌نقل عمومی دارد و این سهم حداقل باید به ۷۵درصد سفرهای شهری برسد. در همین راستا ورود اتوبوس‌های جدید به شبکه در دستور کار قرار گرفته است.» وی یادآور شد: «هر اتوبوس جدید بر حسب نوع بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر را به ظرفیت ناوگان اضافه می‌کند.»

تولید دو مدل ون متوقف شد

خردادماه امسال تولید دو مدل ون در مقایسه با ماه مشابه سال قبل متوقف شد. در این مدت تولید ون کوچک شرکت آکیادویچ با کاهش صددرصدی از پنج دستگاه به صفر رسید. همچنین تولید ون بزرگ دیگر محصول آکیادویچ نیز از ۲۰ دستگاه به صفر کاهش یافت. خردادماه امسال برخلاف این دو محصول، تولید دیگر ون‌های تولیدی در خودروسازان داخلی با افزایش همراه بود.

اتوبوس جدید دایملر معرفی شد

شرکت دایملر به‌تازگی محصول جدیدی را در بخش اتوبوس‌های خود ارائه کرده که دارای امکانات بیشتری در مقایسه با مدل قبلی است.

این اتوبوس دوطبقه دارای امکانات جدیدی ازجمله چراغ‌های جلوی LED، سامانه ترمزی ABA4 با قابلیت تشخیص عابران‌پیاده است. علاوه‌بر این برای نخستین‌بار سامانه Sidegaurd Assist که مجموعه‌ای از حسگرها برای بررسی مسیر حرکت کلی اتوبوس است، روی آن نصب می‌شود.

این سامانه به اتوبوس کمک می‌کند هنگام دور زدن، عابران، دوچرخه‌سواران و موانع را تشخیص دهد و از برخورد بدنه اتوبوس با آن‌ها جلوگیری کند. این اتوبوس دوطبقه جدید دارای طراحی بهبودیافته‌ای در بخش آیرودینامیک نیز است.

از سوی دیگر در قسمت داخلی با جذب برخی صندلی‌ها امکان داخل شدن صندلی چرخ‌دار و چینش متفاوت آنها فراهم شده است. همچنین سامانه تهویه مطبوع این خودرو به نحوی طراحی شده است که بتواند رایحه‌های انتخابی را به‌صورت یکنواخت در کل فضا پراکنده کند.

در این سامانه شش نوع رایحه مختلف قرار دارد که راننده می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. به گزارش خبر خودرو، دایملر هنوز قدرت موتور و دیگر جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این محصول را ارائه نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =