کد خبر: 200979
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

آئودی بالاخره از نسل جدید A۸ رونمایی کرد تا نزاع تازه‌ای را در رأس هرم قدرت ژرمن‌های لوکس‌ساز آغاز کند؛ پرچمدار اینگولشتاتی‌ها، نه‌تنها تازه‌ترین سبک طراحی آئودی را به تصویر می‌کشد و کاتالوگ متحرک نسل جدید امکانات ایمنی و رفاهی این خودروساز آلمانی است، بلکه با بهره‌مندی از فناوری‌ هایبرید به‌صورت استاندارد در تمامی پیشرانه‌ها و امکاناتی همچون سطح سوم فناوری خودران، نسل جدید سیستم تعلیق فعال، ماساژور پای سرنشینان عقب و ...، می‌خواهد قاعده بازی در قلمرو سدان‌های فول‌سایز لوکس را به نام آئودی تغییر ‌دهد.

به گزارش اخبارخودرو به نقل از عصرخودرو، حس آشناپندارانه طراحی نسل جدید A8 به دلیل الگوبرداری از کانسپت پرولوگ است که کمی پویایی و هیجان بصری بیشتر در ژست طبق معمول آرام و باوقار پرچمدار آئودی تزریق کرده است. اما تغییرات بزرگ، در پس این چهره به‌روز شده رخ داده‌اند.

[caption id="attachment_200980" align="aligncenter" width="623"]آئودی A8 آئودی A8[/caption]

در نسل جدید، همیار ترافیک سنگین آئودی به سیستم کاملا خودران Traffic Jam Pilot تبدیل شده که با یک دوربین، ۵ واحد رادار، سنسور‌های فراصوت و اولین اسکنر لیزر نصب شده ‌روی یک خودرو سری تولیدی، امکان رانندگی کاملا خودران در ترافیک‌های سنگین با سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت را به A8 می‌دهد. البته هنگام تغییر لاین و یا تشخیص افزایش سرعت از ۶۰ کیلومتر در ساعت، راننده باید کنترل خودرو را در دست بگیرد.

سیستم تعلیق فعال A8 جدید، با فنربندی بادی و دمپینگ تطبیق‌پذیر، قابلیت کنترل وضعیت هریک از چهار چرخ به‌صورت مجزا را داشته، با تشخیص دست‌انداز‌ها یا ناهمواری‌های رو‌به‌رو، هر یک از چرخ‌ها را بدون بر‌هم‌خوردن وضعیت اتاق، بلند می‌کند (و یا پایین می‌برد).

همین فنربندی، در صورت تشخیص احتمال تصادف از طرفین، ارتفاع سواری در سمت نزدیک به ضربه را تا ۸ سانتی‌متر افزایش می‌دهد تا به شکل بهینه‌تر، ضربه حاصل از برخورد را به کف خودرو منتقل کند. ترکیب این سیستم تعلیق پیشرفته با سیستم آپشنال چهار‌چرخ فرمان‌پذیر می‌تواند تضمینی برای فرمان‌پذیری و راحتی سواری بی‌بدیل A8 2018 باشد.

در کابین هم یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تکنولوژیک، حذف کنترلگر بزرگ MMI و رابط کاربری آن‌ و جایگزینی آنها با یک نمایشگر لمسی دوم ‌روی کنسول میانی است که کنترل سیستم تهویه و نویگیشن با آن انجام می‌شود.

آئودی می‌گوید ۴۱ سامانه همیار راننده در قالب A8 2019 ارائه کرده و MMI جدید آن، ۴۰۰ کاربری مختلف از جمله قابلیت یادگیری سیستم نویگیشن هوشمند، تنظیمات هدآپ‌دیسپلی آپشنال، اتصال گوشی‌های هوشمند، تنظیمات گستره دوربین‌ها و سنسور‌ها و تنظیم سیستم صوتی (که برای اولین‌بار قابلیت پخش صدای سه‌بعدی برای سرنشینان عقب دارد) را در قالب ۶ پروفایل کاربر قابل تنظیم و ذخیره، کنترل می‌کند.

صندلی‌های راحتی سرنشینان عقب با ماساژور و سیستم سرمایش و گرمایش در اتاق لانگ که دارای ماساژور تعبیه شده در زیرپایی برای سرنشین سمت راست نیز هست را هم نباید از قلم انداخت‌ و یا همیار پارک که امکان مانور خودران در پارکینگ و یافتن فضای پارک مناسب‌ و پارک/خروج از پارک اتوماتیک، با کنترل از راه دور از طریق گوشی هوشمند را به راننده می‌دهد.

A8 2019 فعلا با دو موتور V6 توربو ۳٫۰ لیتری (بنزینی و دیزل، به ترتیب با ۳۴۰ و ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت) معرفی شده اما در ادامه، گزینه‌های V8 توئین‌توربو ۴٫۰ لیتری، W12 و پلاگ‌این‌ هایبرید (e-tron) نیز به آنها اضافه می‌شوند که برای مورد آخر، شارژر وایرلس نیز در نظر گرفته شده است. نسل جدید A8 از پاییز امسال در آلمان عرضه می‌شود و قیمت پایه ۹۰٫۶۰۰ یورویی در اتاق عادی و ۹۴٫۱۰۰ یورویی در اتاق لانگ خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =