کد خبر: 201567
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱

مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروسازی جهان می‌گوید در دنیای قدیم، رقیب این شرکت، تویوتا، هیوندای و خودروسازان فرانسه بوده‌اند و در دنیای جدید، رقابت اصلی با خودروساز آمریکایی تسلاست

به گزارش اخبار خودرو ، فولکس‌واگن که بزرگ‌ترین خودروساز جهان از لحاظ تعداد خودروهای فروخته شده به شمار می‌رود، این روزها به دنباله‌رو خودروسازی تسلا بدل شده است و تصمیم دارد به هر نحو که شده از فناوری رقیب برای بهبود کسب و کار اصلی خود الهام بگیرد؛ در حالی که خود استارت‌آپ تسلا این روزها در حال ضرر دادن است.

[caption id="attachment_201568" align="aligncenter" width="700"]هربرت دیس، مدیرعامل فولکس‌واگن هربرت دیس، مدیرعامل فولکس‌واگن[/caption]

موضوع الهام گرفتن برند فولکس‌واگن از تسلا را هربرت دیس، مدیر عامل برند فولکس‌واگن در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرانکفورت اعلام کرد، مصاحبه‌ای که جزئیات آن در وب‌سایت فولکس‌واگن منتشر شده است.

هنگامی که خبرنگار نشریه داخلی شرکت از دیس در این مورد سوال کرد که رقیب اصلی برند فولکس‌واگن کیست، مدیر عامل جواب داد: «در دنیای قدیم، رقیب ما تویوتا، هیوندای و خودروسازان فرانسه بودند. در دنیای جدید رقابت ما با تسلاست.»

تسلا با اقدامات جاه‌طلبانه‌اش برای ایجاد یک بازار انبوه برای برق خودروهای برقی، صنعت خودرو را زیر و رو کرده و به عنوان یک تهدید رقابتی برای خودروسازان تثبیت شده که متکی به تولید خودروهای با موتور درون‌سوز باقی مانده‌اند، مطرح است.

دیس در این گفت‌وگو اعلام کرد در سال گذشته ۵ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو با نام تجاری فولکس واگن به فروش رفته‌اند؛ رقمی که فروش ۸۳ هزار و ۹۲۲ دستگاه تسلا، خودروساز کوچک‌تر کالیفرنیایی در سال گذشته در مقابل آن هیچ است.

دیس در مصاحبه با نشریه Inside که یک نشریه داخلی شرکت و مختص کارکنان فولکس واگن است، گفت: «تسلا از جمله رقبایی است که توانایی‌‌‌‌هایی دارد که ما در حال حاضر نداریم.»

به گفته دیس، حدود نیمی از مهندسان تسلا کارشناسان نرم‌افزار هستند، در حالی که این نسبت در کارکنان برند اصلی فولکس‌واگن بسیار پایین‌تر است.

تسلا موتورهای الکتریکی خوبی تولید می‌کند و دارای شبکه شارژ سریع، فناوری خودران، اتصال به اینترنت و یک رویکرد جدید نسبت به عرضه خودرو است. دیس که هنگام گفت‌وگو با خبرنگاران نسخه برقی خودروی فولکس واگن گلف می‌راند، گفت: «این مساله نشان می‌دهد که لازم است خود را تا حد قابل توجهی بهتر سازیم. ما می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و کاملا عامدانه خودمان را در مقابل تسلا قرار می‌دهیم. هدف ما این است از قابلیت‌های‌مان طوری استفاده کنیم که نه‌تنها عقب نیفتیم، بلکه حتی میدان را در دست بگیریم.»

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =