براساس گزارش موسسه تحقیقاتی بلومبرگ اینتلیجنس، فروش جهانی خودروهای بنتلی، فراری، لامبورگینی، مک‌لارن و رولز رویس ظرف ۵‌سال درمجموع ۵۱‌درصد افزایش داشته است

به گزارش اخبار خودرو ، با استقبال بی‌سابقه‌ ثروتمندان جهان از خودروهای فراری، این خودروساز ایتالیایی درآستانه رسیدن به سود ۱‌میلیارد دلاری در سال میلادی جاری است و «سرجیو مارشیونه»، مدیرعامل کمپانی فراری اخیرا اعلام کرده است سود تعدیل شده فراری برای ۹ ماه نخست سال‌۲۰۱۷ با ۲۴‌درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه بوده و چیزی نمانده است این کمپانی دوسال قبل از موعد پیش‌‌بینی شده به سود سالانه ۱‌میلیارد دلار دست پیدا کند.

[caption id="attachment_205784" align="aligncenter" width="700"]بازار داغ خودروهای لوکس بازار داغ خودروهای لوکس[/caption]

فراری که هفته گذشته از یک ابرخودروی جدید مسابقه‌ای با نام FXXX K ایوو رونمایی کرد، تاکنون ۶‌هزارو۳۸۱‌دستگاه خودرو به‌فروش رسانده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۵‌درصد افزایش داشته است.

البته عملکرد فوق‌العاده‌ فراری منحصر‌به این شرکت نیست و در سال جاری سایر برندهای لوکس نیز با افزایش تقاضا برای گران‌قیمت‌ترین نسخه‌های محدود خودروها، رکورد‌هایی فوق‌العاده را در فروش از خود به‌جا گذاشته‌اند.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی بلومبرگ اینتلیجنس، فروش جهانی خودروهای بنتلی، فراری، لامبورگینی، مک‌لارن و رولز رویس ظرف ۵‌سال درمجموع ۵۱‌درصد افزایش داشته است و این ۵‌برند شاخص در سال گذشته ۳۰‌هزاردستگاه‌خودرو را به‌فروش رسانده‌اند.

براساس تحلیل‌های آماری آژانس ثبت پلاک در بریتانیا که در سایت Motorway.co.uk موجود است، تنها در بریتانیا ۳۶هزارو ۲۲دستگاه اَبَرخودرو به ثبت رسیده که از سال ۲۰۱۳ تاکنون رشدی ۴۰‌درصدی را نشان می‌دهد.

نکته قابل توجه درخصوص بازار بریتانیا این است که فروش خودروهای لوکس برخلاف سایر خودروها که بعد از ۶سال با کاهش مواجه بوده، رشدی مثبت را نشان می‌دهد.

براساس گزارش نشریه گاردین افزایش تقاضای خودروهای لوکس میان ثروتمندان را می‌توان حاصل دراختیار داشتن بیشترین تمرکز ثروت نزد این افراد از زمان آغاز قرن بیستم دانست؛ یعنی زمانی که خانواده‌هایی مانند «راکفلرها،» «واندربیلت‌ها» و «کارنگی‌ها» سرمایه‌هایی کلان را کنترل می‌کردند.

براساس گزارش UBS، میلیاردرها موفق شده‌اند در سال گذشته مجموع ثروت خود را در سطح جهانی تا ۶‌تریلیون دلار افزایش دهند.

فراری درصدد است تا پایان سال میلادی جاری، نسخه‌های محدود بیشتری را به‌مناسبت ۷۰‌سالگی خود به بازار عرضه کند. ارزش سهام این شرکت نیز بعد از افت ارزشی که ۲سال گذشته تجربه کرد، حالا بیش‌از ۲برابر افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    0 0
    عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =