کد خبر: 206507
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

ماتیاس مولر مدیرعامل گروه فولکس‌واگن گفت : ما می‌خواهیم خودرو را دوباره اختراع کنیم. صنعت خودرو طی سال‌های آتی تغییر و تحولات بنیادینی را به خود خواهد دید

به گزارش اخبار خودرو ، اتونیوز اروپا روز جمعه گزارش داد که کمپانی آلمانی فولکس‌واگن قصد دارد طی پنج سال آینده برای ورود به عصر تاکسی‌های برقی رباتی، ۳۴ میلیارد یورو (۴۰ میلیارد دلار) هزینه کند.

[caption id="attachment_206508" align="aligncenter" width="700"]فولکس‌واگن فولکس‌واگن[/caption]

در سرمایه‌گذاری که تا سال ۲۰۲۰ کمپانی بزرگ آلمانی‌ها انجام خواهند داد، ابتدا شتاب مراحل طراحی و تولید خودروهایی که از برق برای حرکت نیرو می‌گیرند، افزوده می‌شود و سپس برای استفاده در سامانه‌های هم‌سفری فناوری خودران برای این محصولات عرضه خواهند شد.

با این سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن قصد دارد جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا در مقابل رقبایی چون تسلا و اوبر در آینده حفظ کند.

ماتیاس مولر مدیرعامل گروه فولکس‌واگن پس از اعلام این خبر در روز جمعه عنوان کرد: «ما می‌خواهیم خودرو را دوباره اختراع کنیم. صنعت خودرو طی سال‌های آتی تغییر و تحولات بنیادینی را به خود خواهد دید و باوجوداینکه فرصت‌های فراوانی را ایجاد خواهد کرد، اما لازم است که تلاش ما برای هماهنگ‌شدن با این تغییرات چندبرابر شود».

اینها گفته‌هایی بود که مولر پس از ارائه عمومی برنامه پنج‌ساله فولکس‌واگن به خبرنگاران اعلام کرد. البته به‌غیراز سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های نو، محل دیگری نیز برای خرج کردن بودجه این گروه در نظر گرفته‌شده؛ قرار است برای تاسیس کارخانه‌ها و قطعه‌سازی‌های جدید این گروه ۷۲ میلیارد دلار ظرف پنج سال خرج شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =